Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.

Vierailija
19.01.2025 |

Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti. 

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavasti piristää kun kävelee töihin. Miksi saastuttaa turhaan ja haaskata rahaa?

Siinä haaskaa aikaa. Autolla pääsee töihin ja kotiin nopeammin jos sellainen on käytössä. 

Vierailija
62/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavasti piristää kun kävelee töihin. Miksi saastuttaa turhaan ja haaskata rahaa?

Siinä haaskaa aikaa. Autolla pääsee töihin ja kotiin nopeammin jos sellainen on käytössä. 

Mikä kiire on päästä kotiin? Että ehtii paremmin lähteä kävelylle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.

Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.

Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.

Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.

Jep. Piristävät räntä- ja vesisateet naamalla meikit levittäen, pipo ja kypärä hi

Ei se tietenkään autoilua vastaa.

Itse pyöräilen kesät talvet. Jos tiet on auraamatta, niin kävelen, muuten pyöräilen. Ei ole vaihtoehtoja, koska autoa ei ole eikä bussit kulje työpaikalleni. Aika moni on samassa tilanteessa. 

Kevyen liikenteen kulkijan pitää todellakin keksiä kaikenlaista selvitäkseen matkoistaan, kuten ottaa selkärepun, jossa on vaihtovaatteita, laittaa päälle vedenpitävät asut ja suojalasit sateella jne. Meikkiä en käytä, mutta vedenpitävät mascaratkin on taidettu keksiä jo aikoja sitten? Tai sitten voi meikata vasta siellä työpaikalla, kun saapuu perille. Onko sillä väliä, kummassa paikassa sen meikin tekee? Ei kai kukaan monia siveltimiä ym. tarvitse työmeikin tekemiseen? Monet syövät aamupalankin vasta töissä. Jos on työkseen joku toimistorotta, niin sen työasun kai voi jättää myös sinne omaan toimistoon tai pukukaappiin? Miksi sitä jo työmatkalla pitäisi käyttää? Hoitoalan ihmiset ja monet muut vaihtavat työasun päälleen vasta työpaikalla.

Vierailija
64/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa..itsellä auto, jonka maksanut. Menen vaikka 500m päässä olevaan kauppaan autolla, jos huvittaa. Ja en ole ylipainoinen..harrastan liikuntaa, ilman kauppakasseja. 

Mietin kanssa, että ap:han voisi käydä vaimonsa kanssa läpi, että montako km sillä kumpikin ajaa vaikka noin kuukausitasolla.

Jos ap ei itse aja koskaan, eikä auto tai sen kyytiä tarvitse, niin voisittehan sopia vaimon maksavan auton kulut itse. Silloin tosin ei voi valittaa, vaikka vaimo menisi autolla hakemaan postit postilaatikolta.

Jos ap itse käytät autoa sitten vapaa-ajan ajoihin suht saman km-määrän, niin sittenhän olette kulujen suhteen ajantasalla. Jos ajat vapaa-ajan ajoja enemmän kuin vaimosi 4km per työpäivä, niin silloin toki reilua sinun maksaa enemmän. Jos vaimosi alkaisi haluamasi mukaan kävellä, niin onko vaimon syytä sitten maksaa auton kuluja enää juuri lainkaan?

Vierailija
65/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole bussipysäkkiä lähimaillakaan enkä omista pyörää, mutta kuljen autolla töihin lyhyen matkan. Kävellä voisin, jos on hyvä sää eikä tarvitsisi kuljettaa paljon tavaraa mukana enkä olisi menossa töiden jälkeen suoraan kauppaan tms. Harvemmin nämä täyttyy, varsinkaan sään osalta, joten menen autolla. Mies pyöräilee töihin kesät talvet. Pääsisi kyydissäkin, mutta ei halua. Jos se auto on olemassa, miksi sitä ei käyttäisi. Kulut maksetaan puoliksi, paitsi minä maksan bensat. Ja autolla ajetaan kyllä muutenkin kuin noita lyhyitä matkoja.  

Vierailija
66/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä töitä varten laittaudutaan, esim. käydään suihkussa, laitetaan hiukset ja meikitym. ja puetaan työvaatteet jo kotona, joten on loogista mennä töihin niin, ettei pilaa meikkejä ja hiuksia ja tule töihin hiestä tai sateesta märkänä. Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin. Toki jos bussilla pääsisi kätevästi ovelta ovelle juuri minun aikataulujen mukaan, niin käyttäisin bussia. Muuten auto on paras vaihtoehto. Ja kuten sanottu, autolla voi hoitaa myös muita menoja työpäivän jälkeen. 

Vierailija
67/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa joo :D koirat odottaa kotona lenkille pääsyä. Työpaikalle en voi ymmärrettävistä syistä ottaa koiria, joten työmatkoja en voi lenkkeillä niiden kanssa. 

Vierailija
68/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.

Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.

Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.

Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.

Jep. Piristävät räntä- ja vesisa

Ei se tietenkään autoilua vastaa.

Itse pyöräilen kesät talvet. Jos tiet on auraamatta, niin kävelen, muuten pyöräilen. Ei ole vaihtoehtoja, koska autoa ei ole eikä bussit kulje työpaikalleni. Aika moni on samassa tilanteessa. 

Kevyen liikenteen kulkijan pitää todellakin keksiä kaikenlaista selvitäkseen matkoistaan, kuten ottaa selkärepun, jossa on vaihtovaatteita, laittaa päälle vedenpitävät asut ja suojalasit sateella jne. Meikkiä en käytä, mutta vedenpitävät mascaratkin on taidettu keksiä jo aikoja sitten? Tai sitten voi meikata vasta siellä työpaikalla, kun saapuu perille. Onko sillä väliä, kummassa paikassa sen meikin tekee? Ei kai kukaan monia siveltimiä ym. tarvitse työmeikin tekemiseen? Monet syövät aamupalankin vasta töissä. Jos on työkseen joku toimistorotta, niin sen työasun kai voi jättää myös sinne omaan toimistoon tai pukukaappiin? Miksi sitä jo työmatkalla pitäisi käyttää? Hoitoalan ihmiset ja monet muut vaihtavat työasun päälleen vasta työpaikalla.

Itselläni ei ole työvaatteita, eikä liioin mitään kaappiakaan. Naulakko on ulkotakkia varten.

Voisi tulla vähän katseita, jos alkaisin jossain vessatiloissa vaihtamaan märkiä vaatteita kuiviin (ja ilmeisesti virittämään jotain pyykkinarua niitä märkiä varten), ja sitten meikkailemaan. 

Vierailija
69/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa joo :D koirat odottaa kotona lenkille pääsyä. Työpaikalle en voi ymmärrettävistä syistä ottaa koiria, joten työmatkoja en voi lenkkeillä niiden kanssa. 

Jos on koiralenkkejä vastuulla niin sitten kyllä ymmärrän.

Vierailija
70/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se vaimosi ei saisi käyttää autoa kun maksaa kuluistakin puolet? Varmaan autoa käytetään muuhunkin kuin työmatkaan?

Vierailija
71/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?

Etkö reppana löytänyt tarpeeksi suomenkielisiä sanoja? Mihinkä olet kadottanut sanavarastosi? Sotkemalla englantia kirjoituksiisi sinua itseäsi ei voi enää ottaa vakavasti.

Vierailija
72/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Piristävät räntä- ja vesisateet naamalla meikit levittäen, pipo ja kypärä hi

Kun satsaa hyviin ja kivanvärisiin ulkoiluasuihin, hauskaan sateenvarjoon yms., niin sitä kävelee 2 km ihan kevyesti. 😃 Itse olen kävellyt ihan vain huvin vuoksi tuollaisen matkan sateella vain siksi, että saan mielenvirkeyttä, raitista ilmaa, liikuntaa ja käyttää iloisen pinkkiä sateenvarjoani ja kivaa sadetakkiani.

Vierailija
73/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan autolla alle 500 m työmatkan. Mutta eipähän oo ketään kusipäätä nillittämässä siitä.

Vierailija
74/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä töitä varten laittaudutaan, esim. käydään suihkussa, laitetaan hiukset ja meikitym. ja puetaan työvaatteet jo kotona, joten on loogista mennä töihin niin, ettei pilaa meikkejä ja hiuksia ja tule töihin hiestä tai sateesta märkänä. Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin. Toki jos bussilla pääsisi kätevästi ovelta ovelle juuri minun aikataulujen mukaan, niin käyttäisin bussia. Muuten auto on paras vaihtoehto. Ja kuten sanottu, autolla voi hoitaa myös muita menoja työpäivän jälkeen. 

Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin.

Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa vaatteitaan jne.? Suurin osa työpaikoista on sellaisia, joissa on työntekijöille pukutilat tai oma kaappi tms. Kun lähtee kotoa sen verran aikaisemmin, mitä meikkaamiseen ja työasun laittamiseen menee ja tekee ne vasta työpaikalla eikä jo kotona, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa kävellä tai pyöräillä.

Vierailija
75/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajan autolla alle 500 m työmatkan. Mutta eipähän oo ketään kusipäätä nillittämässä siitä.

Ai niin, haluan vielä lisätä: suosittelen myös vaimollesi sitä, ettei olisi enää ketään kusipäätä nillittämässä tällaisista asioista.

Vierailija
76/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Piristävät räntä- ja vesisa

Kun satsaa hyviin ja kivanvärisiin ulkoiluasuihin, hauskaan sateenvarjoon yms., niin sitä kävelee 2 km ihan kevyesti. 😃 Itse olen kävellyt ihan vain huvin vuoksi tuollaisen matkan sateella vain siksi, että saan mielenvirkeyttä, raitista ilmaa, liikuntaa ja käyttää iloisen pinkkiä sateenvarjoani ja kivaa sadetakkiani.

Se hauska sateenvarjo lentää rikkinäiseksi riepoteltuna roskikseen ekan tuuli-räntäsadeaamun jälkeen. Ellei tuuli vienyt sitä huithelvettiin.

Vierailija
77/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten susta on tullut noin pehmeä?

Vierailija
78/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika homoa (myös naisilla) jos ei töihin mene autolla.

Vierailija
79/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin.

Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa vaatteitaan jne.? Suurin osa työpaikoista on sellaisia, joissa on työntekijöille pukutilat tai oma kaappi tms. Kun lähtee kotoa sen verran aikaisemmin, mitä meikkaamiseen ja työasun laittamiseen menee ja tekee ne vasta työpaikalla eikä jo kotona, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa kävellä tai pyöräillä.

Mielenkiinnosta, kuinka monen toimistotyöntekijän työpaikalla on pukkari tai oma kaappi vaihtovaatteille?

Itse en lähtisi varaamaan vessaa omien meikkailujeni takia, saati alkaisi työpöydän luona käsipeilin varassa meikkailemaan. 

Vierailija
80/207 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vaimosi ei saisi käyttää autoa kun maksaa kuluistakin puolet? Varmaan autoa käytetään muuhunkin kuin työmatkaan?

Miks kulut pitää maksaa puoliksi, jos autoa käytetään vain vaimon ja perheen yhteisiin ajoihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi