Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.
Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä töitä varten laittaudutaan, esim. käydään suihkussa, laitetaan hiukset ja meikitym. ja puetaan työvaatteet jo kotona, joten on loogista mennä töihin niin, ettei pilaa meikkejä ja hiuksia ja tule töihin hiestä tai sateesta märkänä. Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin. Toki jos bussilla pääsisi kätevästi ovelta ovelle juuri minun aikataulujen mukaan, niin käyttäisin bussia. Muuten auto on paras vaihtoehto. Ja kuten sanottu, autolla voi hoitaa myös muita menoja työpäivän jälkeen.
Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin.
Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa vaatteitaan jne.? Suurin osa työpaikoista on sellaisia, joissa on työntekijöille pukutilat tai oma kaa
Lol, missä todellisuudessa sä oikein elät? Ei meidän toimistolla ainakaan ole mitään erillisiä pukutiloija työntekijöille. On mulla työpisteellä kaappi, mutta siellä on suurimmaksi osaksi työkansioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.
Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.
Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.
Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.
Sateenvarjoa ei tietenkään käytetä sellaisella säällä, kun kyrskyää niin, ettei siitä varjosta ole mitään hyötyä. 😂 Silloin käytetään tietenkin vain vedenpitävää hupputakkia yms.
Jo yli 10 vuotta olen kävellen ja pyörällä kulkenut kesät talvet, siis ihan joka säällä, joten ei minulle tarvitse alkeita opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajan autolla alle 500 m työmatkan. Mutta eipähän oo ketään kusipäätä nillittämässä siitä.
Miten susta on tullut noin pehmeä?
Oma valinta. Eikö saisi olla? Mee nurkkaan itkemään, jos mun elämäntapa harmittaa sua niin kovin. Sä voit mun puolesta juosta vaikka maratonin töihin joka päivä, jyrkkään ylämäkeen, jos se tekee sinut onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin ajan 2.5km työmatkan aina autolla. Ihan mukavuussyistä. En voisi kuvitellakaan että mies nillittäisi siitä. 🤭
Eli saastutat maailmaa? Onko hyvä omatunto? Nillitätkö muiden ilmaston tuhoamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä töitä varten laittaudutaan, esim. käydään suihkussa, laitetaan hiukset ja meikitym. ja puetaan työvaatteet jo kotona, joten on loogista mennä töihin niin, ettei pilaa meikkejä ja hiuksia ja tule töihin hiestä tai sateesta märkänä. Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin. Toki jos bussilla pääsisi kätevästi ovelta ovelle juuri minun aikataulujen mukaan, niin käyttäisin bussia. Muuten auto on paras vaihtoehto. Ja kuten sanottu, autolla voi hoitaa myös muita menoja työpäivän jälkeen.
Eri asia jos voi laittautua työpaikalla, silloin voisin vaikka pyöräillä jai kävelläkin.
Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa vaatteitaan jne.? Suurin osa työpaikoista on sellais
On varmasti edes naulakko tai joku tuoli, jonne saa työpukunsa jättää, ettei tarvi pakosta kulkea töihin työasussa. Ja jos ei ole, niin kulkee se työasu myös laukussa sinne työpaikalle. Aika monella on selkärepussa vaihtovaatteita mukana. Ei se mikään kumma asia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
No myönnetään, että jos on sellainen korkokenkiin sonnustautuva niin ymmärrän, sillä silloin ei muukaan pukeutuminen varmaan oikein puolla edes vaihtokenkiä.
Kaks kilsaa ei oo matka eikä mikään.
Kuinkahan moni mies kävelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Pyöräilen 7,5 km suuntaansa ilman sähköä, vaikka on käyttökelpoinen auto parkissa. Samoin puoliso vielä pitemmän matkan. Arvovalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino?
168cm/55kg
Niin varmaan. Minäkään en ole noissa mitoissa vaikka liikun lähes kaikki muutaman kilometrin matkat kävellen tai pyöräillen.
Vaimosi on laiska. Mä kuljen joka paikkaan julkisilla, pyörällä tai kävellen.
No mitä sillä autolla pitäisi tehdä? Ja millä ap kulkee töihin vai pelaako pleikkaa päivän? Avaa nyt tilannetta enemmän. Käykö vaimo kaupassa tai harrastuksissa töiden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa v
Mikä helvetin työasu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa v
On varmasti edes naulakko tai joku tuoli, jonne saa työpukunsa jättää, ettei tarvi pakosta kulkea töihin työasussa. Ja jos ei ole, niin kulkee se työasu myös laukussa sinne työpaikalle. Aika monella on selkärepussa vaihtovaatteita mukana. Ei se mikään kumma asia ole.
Vähän saattaisi muut työpaikalla ihmetellä, jos alkaisin viritellä työpöytäni luokse jotain vaaterekkiä vaihtovaatteita varten.
Pieni naulakko on ulkovaatteita varten, ei muuta.
Ja märkien vaatteiden säilytys repussa, ja työpäivän päätteeksi ne märät vaatteet takaisin päälle ja räntäsateeseen kävelemään/polkemaan? No, kurjuuden maksimointia toki tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on työpaikka, jossa ei voi laittautua tai vaihtaa vaatteitaan jne.? Suurin osa työpaikoista on sellaisia, joissa on työntekijöille puk
Laita sitten suojalasit työmatkalla silmillesi, jos pelkäät meikin leviämistä. Tai laita pöytälaatikkoon isompi, tukijalalla varustettu peili, jonka edessä meikkaat pöytäsi ääressä. Tai ripusta peili toimiston seinälle, jos toimisto on omasi.
😂 Että voidaankin tehdä meikkauksesta ym. niin iso kynnys, että muka sellaisen takia tarvitsisi välttämättä autolla kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä edes on työpaikka, jo
Mikä sadevaate on märkä vielä työpäivän päättyessäkin? Kyllä huomaa, että on ulkoiluasut täyttä hepreaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
En ole toi jolta kysyit mutta vastaan silti: Tietenkin kävelisin ja kävelenkin nuo lyhyet matkat tässä kaupungilla kauppaan ym. asioille. Oma työmatkani on 0,5 km mutta kävelisin silti vaikka olisi tuo 2 km. Auton otan vasta silloin kun menen kauppakeskukseen tekemään suurempia ostoksia jonne on matkaa 5 km. Mutta siellä en käy edes joka viikkokaan vaan kannan tavalliset kauppakassit tuosta vajaan kilometrin päässä olevasta marketista kävellen. Auto voi seistä tallissa monta päivääkin peräkkäin kun ei sitä aina tarvitse mutta en ole luopunut siitä koska täällä julkiset kulkevat tyyliin kerran kahdessa tunnissa ja sekin vain arkisin ja välillä on sellaisia menoja jotka eivät ole kävelymatkan puitteissa tai tarvitsee tuoda jotain isompaa tavaraa jota ei jaksa kantaa.
Sinkkuna on paljon helpompaa. Ei ole ketään nalkuttamassa mistään asiasta. Suosittelen.
2 km matkan voi hyvinkin kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisen sotamaalauksen oikein laitatte töihin, ja ettekö ole kuulleet sateen kestävistä vaatteista tai vedenpitävästä ripsarista? Eihän 2 km matkalla edes hikoa, ellei ole kova helle.
Kokeilepa laittaa meikkivoiteet kasvoille ja luomiväriä silmiin, ja käväise sitten suihkuveden alla.
Onko valunut lainkaan?
Jos käyttäisin vain ripsiväriä, niin en meikkaisi ollenkaan.
En tunne ketään noin laiskaa ihmistä, enkä halua tuntea. Naurettava matka autolla ajettavaksi.
Millaisen sotamaalauksen oikein laitatte töihin, ja ettekö ole kuulleet sateen kestävistä vaatteista tai vedenpitävästä ripsarista? Eihän 2 km matkalla edes hikoa, ellei ole kova helle.