Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.
Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Kylli, arvostan terveyttäni.
Okei. Seuraava kysymys, miksi edes omistaisit auton, jos sitä ei edes tarvita?
Itse en todellakaan maksaisi kiinteitä auton kuluja, jos sitä en edes tarvitsisi kuin kerran viikossa kauppamatkaan, jos sitäkään.
Mutta ap:n vai
Meillä on auto, jolla käydään tekemässä isot kauppareissut ja ajetaan sukulaisiin. Ajoa tulee aika vähän vuodessa. Ei se auton olemassaolo vaadi sitä, että sitä pitäisi käyttää kaikkeen liikkumiseen. Nautin kävelystä ja pyöräilystä.
Itse näen tuon kyllä hukkaan heitettynä rahana, autosta tulee kuitenkin maksuja vaikkei ajaisi metriäkään.
Kauppapalvelut saa nykyään kotiinkuljetettuina, auton ylläpitokuluista säästyneillä rahoilla maksaa vaikka taksikyydin sukulaisiin luo ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies teki samaa.
Nillitti sinun auton käytöstä vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähän kokisin hölmöksi, että jos käyttökelpoinen auto seisoo parkissa, niin miksi lähtisi värjöttelemään räntäsateessa pysäkille toivoen, ettei se bussi tällä kertaa mennytkin jo ennen aikojaan / on tilaa edes seisomapaikoilla.
Tai lähteä sähköpyörällä toivoen, ettei tuon lumen alla ole peilikirkasta jäätä.
Se osaa kävellä.
Jos omistaa auton ja haluaa sillä ajaa, niin mikä asiassa ap:ta kiusaa niin, että haluaisi pistää vaimonsa kävelemään?
Itse pitäisin melkoisena punaisena lippuna, jos kumppani haluaisi puuttua työmatka-kulkemiseeni ihan vaan koska...Niin, ei edes syytä.
Itselleni olisi punainen lippu jos ihmisellä ei ole sen vertaa reippautta tai luontoarvoja, että ajaa autolla noin lyhyet matkat.
Mulla kiertukka paskana, eipä tuolla jalalla kävellä kilomertikaupalla ennen kuin se leikataan. Sitä odotellessa autolla huristellaan.
Jos hänellä on työpukeutumisena korkkarit ja jakkupuku, niin ymmärrettävää. Muutoinhan tuo on ihan kävelymatka.
Pari kilsaa pyörällä tai kävellen on pelkkä tottumus- ja viitseliäisyyskysymys. Eikö ap osaa kannustaa vaimoaan sen vertaa, että osaisi innostaa häntä siihen?
Vastavetona ap voisi myös keventää vaimon töitä kotona, jos vaimo alkaa niin viitseliääksi, että kävelee työmatkansa. Muuten lyhyestäkin matkasta voi tulla vain lisätaakka, joka vaimon pitäisi jaksaa kaiken muun tekemisen ohella.
Itse olen yksineläjä ja liikun pelkästään lihasvoimalla matkani, joten yritän keventää työviikkoani mahdollisimman paljon muissa asioissa, koska liikkuminen vaatii mehua enempi kuin autolla köröttely.
"Itse näen tuon kyllä hukkaan heitettynä rahana, autosta tulee kuitenkin maksuja vaikkei ajaisi metriäkään.
Kauppapalvelut saa nykyään kotiinkuljetettuina, auton ylläpitokuluista säästyneillä rahoilla maksaa vaikka taksikyydin sukulaisiin luo ja takaisin."
Taksikyyti Suomen toiselle puolelle? Ihmeellinen ajatus. Ihmeellinen tarve myöskin arvostella toisten autonomistajien haluttomuutta tehdä kaikkia pikkumatkoja autolla. Olet ihminen, tehty liikkumaan. Käytä kehoasi tai se menee pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ihmeessä.
Itse kävelen 5km/suunta, vaikka autokin on. Tosin tykkään kävelystä ja jos kulksiin autolla, lähtisin joka tapauksessa töiden jälkeen tunnin kävelylle.
Jollakin voi olla vaikka jalassa jotakin vikaa, niin että kävely ei ole ihan vaivatonta. ja liukkaus on aika vaarallista.
Naapurin mies kaatui lenkillä vaikka oli nastakengät ja käsi meni tuusannuuskaksi. Lähes puoli vuotta sairaslomaa.
Itse kaaduin olkapäälle tyämatkalla ja solisluu kolmena kappaleena. Ei taida ikinä parantua kunnolla.
Olis vaan kannattanut kulkea autolla.
Tämäkin. Autotiet tuntuvat olevan jatkuvasti huollettuina, kävelyväylällä sitten saa jännittää kuinka pahasti liukastuu tällä kertaa.
Aviomieheni ajaa autolla 2 km/suunta työmatkan. Mä pyöfäilen 6 km/suunta työmatkan ympäri vuoden kelissä kuin kelissä, eikä edes ole sähköpyörä. Auto on niin suuri rahareikä, että en 6 km/suunta työmatkaa varten viitsi autoa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähän kokisin hölmöksi, että jos käyttökelpoinen auto seisoo parkissa, niin miksi lähtisi värjöttelemään räntäsateessa pysäkille toivoen, ettei se bussi tällä kertaa mennytkin jo ennen aikojaan / on tilaa edes seisomapaikoilla.
Tai lähteä sähköpyörällä toivoen, ettei tuon lumen alla ole peilikirkasta jäätä.
Se osaa kävellä.
Jos omistaa auton ja haluaa sillä ajaa, niin mikä asiassa ap:ta kiusaa niin, että haluaisi pistää vaimonsa kävelemään?
Itse pitäisin melkoisena punaisena lippuna, jos kumppani haluaisi puuttua työmatka-kulkemiseeni ihan vaan koska...Niin, ei edes syytä.
Itselleni olisi punainen lippu jos ihmisellä ei ole sen vertaa reippautta tai luontoarvoja, että ajaa autolla noin
AP on trolli. Ei sillä ole vaimoa. Eikä sähköpyörää. Bussipysäkki voi olla vieressä, kun asustaa kaupungin tarjoamassa vuokra-asunnossa tt-tukea nostellen.
Ja viettää aikaansa vauvalla trollillen. Milloin mielikuvitus vaimo tekee sitä ja milloin tätä ja välillä vaimo ei tee mitään ja siitäkin ap valittaa :D
Vierailija kirjoitti:
"Itse näen tuon kyllä hukkaan heitettynä rahana, autosta tulee kuitenkin maksuja vaikkei ajaisi metriäkään.
Kauppapalvelut saa nykyään kotiinkuljetettuina, auton ylläpitokuluista säästyneillä rahoilla maksaa vaikka taksikyydin sukulaisiin luo ja takaisin."
Taksikyyti Suomen toiselle puolelle? Ihmeellinen ajatus. Ihmeellinen tarve myöskin arvostella toisten autonomistajien haluttomuutta tehdä kaikkia pikkumatkoja autolla. Olet ihminen, tehty liikkumaan. Käytä kehoasi tai se menee pilalle.
Junat ja pitkän matkan bussit kulkevat näpsäkästi myös sinne toiselle puolelle Suomea.
Kerroin vain, että en itse omistaisi autoa, jos kehuisin miten en juuri koskaan sitä tarvitse. Jos se auto on, niin kyllä sitä silloin hyödynnän.
Vierailija kirjoitti:
Kävelläkö pitäis? Autolla pitääkin kulkea työmatkat!
Kyllä kaksi kilometria pitää ja saa kävellä.
Tuohan on ihan luksusta. Saat hyötyliikuntaa 20 minuuttia aamulla ja illalla. Ottaisin oitis tuollaisen työmatkan.
Ajan automobiilillä, että eurokomukat saa lisää verotuloja käsienheilutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junat ja pitkän matkan bussit kulkevat näpsäkästi myös sinne toiselle puolelle Suomea.
Kerroin vain, että en itse omistaisi autoa, jos kehuisin miten en juuri koskaan sitä tarvitse. Jos se auto on, niin kyllä sitä silloin hyödynnän.
Kukaan ei kehunut ettei juuri koskaan tarvitse autoa. Sanoin, etten käytä sitä lyhyeen työmatkaan. Liikunta on hyödyllistä keholle ja mielelle, ja fiksu ihminen harrastaa sitä arjessa monella tapaa. Sano nyt vielä, että sinulla on istumatyö johon ajat sillä autollasi?
Hoh hoijaa..itsellä auto, jonka maksanut. Menen vaikka 500m päässä olevaan kauppaan autolla, jos huvittaa. Ja en ole ylipainoinen..harrastan liikuntaa, ilman kauppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelläkö pitäis? Autolla pitääkin kulkea työmatkat!
Jos pitää hoitaa kauppa-asiat samalla työreissulla niin silloin on ihan järkevää mennä autolla.
Miehen veli kävi jopa postilaatikolla autolla. Laatikolle oli ehkä 70 metriä :D
Mönkijä paljon kätevämpi.
Minä pääsen tuon työmatkan bussilla nopeammin kuin lähtisin omalla autolla. Bussi huristaa bussikaistaa ja autolla jäisin aamuruuhkaan. Tuota matkaa en kyllä kävele, kun käytän sen ajan mieluummin koiran kanssa lenkkeilyyn.
Olisipa vaan pari kilsaa työmatkaa mutta kun se on yleensä 30- 50 kilsaa. On ollut joskus työmatkat kilsan- pari ja se on ollut tosi mukavaa. Kävellen tai fillarilla paljon mukavampaa ja huolettomampaa kuin autolla. Mutta jokainen tavallaan. Oli yksi työkaveri joka kävi töissä alle kilometrin päästä autolla. Ja kävi myös ruokatunneilla kotonaan.
Mulla itsellä ja lapsilla on harrastukset 10km-20km päässä kotoa. Lapsia 4. Harrastuksiin menoa on jollakin heistä joka päivä. Sinne mennään autolla.
Töihin menen kuitenkin 5km matkan kävellen. Näin saan itselle päivään mahtumaan liikuntaa. Eli olen juuri sellainen, jolla on auto, mutta en sillä töihin mene. Tarvitsen sitä vapaa-ajalla koko ajan.
Jollakin voi olla vaikka jalassa jotakin vikaa, niin että kävely ei ole ihan vaivatonta. ja liukkaus on aika vaarallista.
Naapurin mies kaatui lenkillä vaikka oli nastakengät ja käsi meni tuusannuuskaksi. Lähes puoli vuotta sairaslomaa.
Itse kaaduin olkapäälle tyämatkalla ja solisluu kolmena kappaleena. Ei taida ikinä parantua kunnolla.
Olis vaan kannattanut kulkea autolla.