Vaimo käyttää autoa 2km työmatkaan.
Bussi menee lähes ovelta ovelle. On ostettu sähköpyörää.. silti pitää autolla päästä ajamaan noin pientä matkaa. En vaan ymmärrä ja kun kulut maksetaan silti puoliksi. Ei tuo nyt autollekaan kovin hyvää tee tuommoista 2km matkaa ajella jatkuvasti.
Kommentit (207)
Tuohan on ihanteellinen kävelymatka, jos ei ole urakalla pakkasta tai vesisade.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimolla fyysinen työ? Itse olen jaloillani koko työpäivän, joten tykkään mennä bussilla ja toisinaan autolla 3 km työmatkan. Jos bussi menee ovelta ovelle niin on kyllä laiskaa mennä autolla. Jos on passiivinen istumatyö, niin kannattaisi kävellä tai mennä sähköttömällä pyörällä.
Hei kaksi kilometriä. Lyhyt matka.
Vierailija kirjoitti:
No vähän kokisin hölmöksi, että jos käyttökelpoinen auto seisoo parkissa, niin miksi lähtisi värjöttelemään räntäsateessa pysäkille toivoen, ettei se bussi tällä kertaa mennytkin jo ennen aikojaan / on tilaa edes seisomapaikoilla.
Tai lähteä sähköpyörällä toivoen, ettei tuon lumen alla ole peilikirkasta jäätä.
Ja lisään, julkisilla saattaa siihen 2km matkaan mennä aikaa ihan hemmetissä, jos ainoa valittava linja on jokin maisemakierroksen vetävä. Verrattuna, että autolla olet parissa minuutissa perillä. Ja jos auto on naisen, niin ei sinulle oikeastaan edes kuulu mitä matkoja sillä taitaa.
Edelleen väsynyttä p askaa aikuiselta naiselta (aloittajalta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä ahdistaa kulkea julkisilla. Ja sähköpyörä? Seriously?
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Olen eri, mutta kyllä kävelen. Kävely on ihmiskehon hyvinvoinnin kannalta tärkeä toiminto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä kaksi kilometriä on sentään niin mahdottoman pitkä matka ettei sitä normaali suomalainen nainen kävellen pysty taittamaan, normaali ihminen kylläkin.
TOTUUS tässäkin asiassa on se, että naiset käyttää julkisia ja kävelee ja pyöräilee töihin paljon useammin, kuin mies. Kun katsoo työmatkaliikennettä niin kyllä siellä useammin mies istuu yksin henkilöautossa. Naisia taas on bussit ja muut julkiset täynnä, sekä naisvaltaisissa työpaikossa (terveydehoito ym) pyörätelineet on täynnä pyöriä kesät talvet.
Ap on trolli.
Ja ap.lle tiedoksi, että meillä mies ajaa viikossa autolla noin 100-250km (ei työajoja, on eläkkeellä jo) ja minä noin 20km ja silti maksetaan kulut puolisksi. Käyn pyörällä töissä, yhteen suuntaa matkaa noin 7-8km.
Vierailija kirjoitti:
No vähän kokisin hölmöksi, että jos käyttökelpoinen auto seisoo parkissa, niin miksi lähtisi värjöttelemään räntäsateessa pysäkille toivoen, ettei se bussi tällä kertaa mennytkin jo ennen aikojaan / on tilaa edes seisomapaikoilla.
Tai lähteä sähköpyörällä toivoen, ettei tuon lumen alla ole peilikirkasta jäätä.
Se osaa kävellä.
Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.
Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.
Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.
Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.
Mukavasti piristää kun kävelee töihin. Miksi saastuttaa turhaan ja haaskata rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään, julkisilla saattaa siihen 2km matkaan mennä aikaa ihan hemmetissä, jos ainoa valittava linja on jokin maisemakierroksen vetävä. Verrattuna, että autolla olet parissa minuutissa perillä. Ja jos auto on naisen, niin ei sinulle oikeastaan edes kuulu mitä matkoja sillä taitaa.
Ei mene noin lyhyeen matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimolla fyysinen työ? Itse olen jaloillani koko työpäivän, joten tykkään mennä bussilla ja toisinaan autolla 3 km työmatkan. Jos bussi menee ovelta ovelle niin on kyllä laiskaa mennä autolla. Jos on passiivinen istumatyö, niin kannattaisi kävellä tai mennä sähköttömällä pyörällä.
Hei kaksi kilometriä. Lyhyt matka.
Niin on, ja menen sen itsekin usein pyörällä kun kelit sallii. Mutta sitten kun plantaarifaskiitti alkaa vaivata, niin hoitoon kuuluu vältellä liikaa jaloilla oloa, joten on keksittävä muu tapa kulkea kuin kävely.
En tajua miksi ihmeessä.
Itse kävelen 5km/suunta, vaikka autokin on. Tosin tykkään kävelystä ja jos kulksiin autolla, lähtisin joka tapauksessa töiden jälkeen tunnin kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä, että kävelisitkö itse 2km suuntaansa, jos sinulla olisi käyttökelpoinen auto kotiparkissasi?
Kylli, arvostan terveyttäni.
Okei. Seuraava kysymys, miksi edes omistaisit auton, jos sitä ei edes tarvita?
Itse en todellakaan maksaisi kiinteitä auton kuluja, jos sitä en edes tarvitsisi kuin kerran viikossa kauppamatkaan, jos sitäkään.
Mutta ap:n vaimo kulkekoon parhaaksi katsomallaan tavalla.
Saisi kävellä, samalla kunto paranisi.
On näitä ihmisiä olemassa, vaikka aloitus on nyt ap:n mielikuvitustarina. Työkaverini kulki autolla alle kahden kilometrin työmatkan. Ihmettelin kun siinä oli kuitenkin liikennevaloja välissä. Ja ihan normipainoinen nainen meni autolla aina suoraan himaansa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuota lyhyempiäkin matkoja ajetaan autolla, ap. Ei vaimosi ole mikään outo tapaus siinä mielessä.
Mutta jospa ap tarttuisi itsekin siihen fillariin ja lähtisi ensin "koeajelulle" sen vaimonsa kanssa. Ehkä vaimo saa siitä kipinän pyöräilllä töihin, kun hän saa ensin miellyttävän kokemuksen siitä, kuinka hyvää liikunta tekee ja kuinka lyhyt se matka oikeasti onkaan. Ja kun sinäkin teet muuta kuin nalkutat siitä matkasta.
Tai sitten sanot, että nyt lähdetään kokeilemaan sitä bussilla kulkemista ja sitten menet hänen kanssaan sen reitin, joka hänen työbussinsa olisi.
Itse en kyllä bussihintaakaan maksaisi parista kilsasta, 10 bussimatkaa viikossa tekee jo aika paljon yhteensä, mutta jos teillä kerran turhaa rahaa piisaa, niin ei muuta kuin bussilla sitten.
Jep. Piristävät räntä- ja vesisateet naamalla meikit levittäen, pipo ja kypärä hiukset latistaen. Hiki vielä virraten päälle.
Ihanan raikkaana siinä sitten aamupalaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen väsynyttä p askaa aikuiselta naiselta (aloittajalta.)
Kyllä tää aloittaja on MIES
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylli, arvostan terveyttäni.
Okei. Seuraava kysymys, miksi edes omistaisit auton, jos sitä ei edes tarvita?
Itse en todellakaan maksaisi kiinteitä auton kuluja, jos sitä en edes tarvitsisi kuin kerran viikossa kauppamatkaan, jos sitäkään.
Mutta ap:n vaimo kulkekoon parhaaksi katsomallaan tavalla.
Meillä on auto, jolla käydään tekemässä isot kauppareissut ja ajetaan sukulaisiin. Ajoa tulee aika vähän vuodessa. Ei se auton olemassaolo vaadi sitä, että sitä pitäisi käyttää kaikkeen liikkumiseen. Nautin kävelystä ja pyöräilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se osaa kävellä.
Jos omistaa auton ja haluaa sillä ajaa, niin mikä asiassa ap:ta kiusaa niin, että haluaisi pistää vaimonsa kävelemään?
Itse pitäisin melkoisena punaisena lippuna, jos kumppani haluaisi puuttua työmatka-kulkemiseeni ihan vaan koska...Niin, ei edes syytä.
Mutta luonto kärsii ja alipalkatut ihmiset.