Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkien salaisuus

Vierailija
19.01.2025 |

Voiskos joku avata, mitkä nää kaks asiaa 

https://www.iltalehti.fi/keho/a/44982b7b-d59e-4fb9-914a-dce452ce49d3

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sen verran minkä kuluttaa. Ei siihen mutta salaisuutta ole.

Vierailija
42/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuuteni on terveellinen ruoka yhdistettynä tavanomaiseen kestävyys- ja voimaharjoitteluun. Ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuuden salaisuus on, että syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Paljon kasviksia ja hiilareita kohtuullisesti. Lisäksi olen onnekas, kun ei ole makeanhimoa. Pidän myös ulkoliikunnasta, mikä kuluttaa kaloreita.

Liikutko pitkiä aikoja ts. yli kolme tuntia kerrallaan kahdesti päivässä matalalla teholla vai kerran erittäin suurella teholla(huippu-urheilija) 1-2 tuntia päivässä? Jos et kumpaakaan on liikkumisen vaikutus kulutukseen niin vähäinen, että sen hyöty vihjaamassasi suhteessa on epäilyttävä. Väitän kertomasi perusteella, että syöt liian VÄHÄN ja pysyt ilmiselvästi hoikkana. Ei kannata leveillä sillä, mikä on sinulle LUONTAISTA ja elämää

Ihan normaali hyötyliikunta voi kuluttaa paljon. Minulla, 68-kiloisella miehellä, kuluu lähes päivittäisillä yhteensä 12 km kävelyilläni (50+50 min; 7,2 km/h) 748.5 kcal eli yhden aterian verran päivässä. Silloin kun painoa oli parikymmentä kiloa enemmän, kului vielä enemmän. Aloitettuani liikkumaan, en lisännyt syömistäni. 

Esimerkiksi tällä laskurilla voi laskea https://www.omnicalculator.com/sports/walking-calorie

t. eri

Vierailija
44/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestille 32

Tein oletuksen, että sinulla on muutakin elämää kuin lenkkeillä seitsemänä päivänä viikossa. Ehkä olet todella sitoutunut? Ei se mtn merkitse mitä minä tänne kirjoitan tai sinä, vaan mitä oikeasti tapahtuu. Asia on tärkeä ja siihen olisi tärkeää löytää oikea vastaus. Minä arvelen vähäisen syömisen olevan avain kysymys on se ruoka mitä tahansa. Liikuntoa kannattaa harrastaa kehon toimivuuden takia ei sen laihdutusvaikutuksen. Ihmisten tulisi yleisesti olla aktiivisia, mitä niin vähän ollaan nykyään erityisesti länsimaissa

Jos sinä katsot tunnin jotain sarjaa päivässä, niin oletan silti, että sinulla on muutakin elämää kuin se sarja. Miksi tunnin lenkki tarkoittaisi, etten ehdi tekemään muuta? Ja ulkoilen ihan siksi että minulla on koira, ei siksi, että olisin todella sitoutunut olemaan hoikka :D

Vierailija
45/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö sen verran minkä kuluttaa. Ei siihen mutta salaisuutta ole.

Tämähän se, vaikka monet etsivät syytä kaikkialta muualta kuin omista syömisistä ja liikkumattomuudesta. Siksi aina kun tulee joku "taikaisku" markkinoille, tyyliin Ozempic, ollaan helisemässä josko tämä toisi sen normaalipainoisen rungon ilman, että tekee mitään konkreettisia muutoksia tai näkee vaivaa. 

Vierailija
46/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut aina hoikka, ikä nyt 46v. 5 lasta olen saanut ja tyyliin synnärille jäi kilot. Paino on aikuisikäni heilunnut 2kg säteellä jos raskauksia ei lasketa. Käyn puntarilla noin kerran kuussa.

Nukun hyvin, liikun paljon, en käytä päihteitä, syön terveellisesti ja monipuolisesti (kala- ja kasvisruokaa), makeaa syön hillitysti silloin kuin tekee mieli. Lautasmalli käytössä, en santsaa.

Vierailija
47/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on riippuvuus syömiseen. On makeanhimoa, koska on riippuvainen ja itse pitää yllä sitä kierrettä. Elimistö on totutettu makeaan. Tekee mieli hyvää ruokaa, koska on riippuvainen ja tuntee sietämätöntä näläntunnetta, koska elimistö on totutettu siihen.

On ensinnäkin myönnettävä itselleen se riippuvuus. Sitten on tajuttava, ettei asiat muutu hetkessä, vaan sitä makeaa esim. pitää vältellä kauan ennen kuin elimistö alkaa tottua ja fyysinen himo alkaa hiljalleen hävitä. Samoin ruokamäärien ja ruoan laadun kanssa. Elimistö ei totu hetkessä vaan pitkän ajan kuluessa. Se vaatii psyykkistä lujuutta uskoa siihen pitkän ajan tähtäimeen ja mennä härkäpäisesti kohti muutosta. Ei antaa periksi, vaan jatkaa vaikka vuosia, kunnes muutos on pysyvää.

Vierailija
48/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuuden salaisuus on, että syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Paljon kasviksia ja hiilareita kohtuullisesti. Lisäksi olen onnekas, kun ei ole makeanhimoa. Pidän myös ulkoliikunnasta, mikä kuluttaa kaloreita.

Liikutko pitkiä aikoja ts. yli kolme tuntia kerrallaan kahdesti päivässä matalalla teholla vai kerran erittäin suurella teholla(huippu-urheilija) 1-2 tuntia päivässä? Jos et kumpaakaan on liikkumisen vaikutus kulutukseen niin vähäinen, että sen hyöty vihjaamassasi suhteessa on epäilyttävä. Väitän kertomasi perusteella, että syöt liian VÄHÄN ja pysyt ilmiselvästi hoikkana. Ei kannata leveillä sillä, mikä on sinulle LUONTAISTA ja elämää

Ihan normaali hyötyliikunta voi kuluttaa paljon. Minulla, 68-kiloisella miehellä, kuluu lähes päivittäisillä yhteensä 12 km kävelyilläni (50+50

Kuulostaa hyvältä, muuta 7,2 km/h ei ole enää ihan kävelyvauhti. Liikunta kannattaa, mutta tuo on lähempänä hölkkäämistä.

Vierailija
49/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä syön säännöllisesti 4 kertaa päivässä, 3 lämmintä ateriaa ja 1 välipala, mä liikun omassa arjessa, pidän vuorokausirytmiä, juon vettä paljon, mä herkuttelen vain viikonloppuisin jos sitäkään ja siis paremmalla ruoalla, mä en juo alkoholia, mä en polta tupakkaa, mä en syö sipsiä, mä en syö karkkia, mä en syö pullia, mä en syö mitään turhaa. Mä en myöskään tunnesyö ollenkaan, se ruoka on mulle vaan hyvää polttoainetta päivään, ei mitään muuta. Ei se ole vaikeaa oikeasti kun siihen pääsee kiinni

Oikeastihan nuo kaikki on seurausta vaan siitä että ihmisellä on jotain muita traumoja mihin hän syö eli tunnesyöminen on se ongelma, sillä ruoalla haetaan turvaa. Sen lisäksi kasvava itsekurittomuus, oma-aloitteettomuus, laiskuus, saamattomuus ja kaikki, ylipaino on tulosta aina siitä, ainii ja lääkkeet mitä popsitaan joka ikinen päivä johonkin vaivaan mitä ei oikeasti ole edes olemassa.

Meinaat että miljoonalla suomalaisella näin :D Traumoja ja sen sellaista.

Vierailija
50/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa väittää, että hoikat syövät liian vähän. Syömällä liian vähän voi kyllä muuttua hoikemmaksi, mutta jos paino pysyy samassa eikä tipu, niin silloin syö riittävästi.

Vierailija
51/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko hoikka vai normaali olen 46v 162cm n 54kg nainen. Olen aina ollut tämmöinen ja köyhä tyyliin koko ikäni. En tiedä liittyvätkö toisiinsa?  

Oho ollaan samoissa mitoissa

n24

Vierailija
52/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestille 32

Tein oletuksen, että sinulla on muutakin elämää kuin lenkkeillä seitsemänä päivänä viikossa. Ehkä olet todella sitoutunut? Ei se mtn merkitse mitä minä tänne kirjoitan tai sinä, vaan mitä oikeasti tapahtuu. Asia on tärkeä ja siihen olisi tärkeää löytää oikea vastaus. Minä arvelen vähäisen syömisen olevan avain kysymys on se ruoka mitä tahansa. Liikuntoa kannattaa harrastaa kehon toimivuuden takia ei sen laihdutusvaikutuksen. Ihmisten tulisi yleisesti olla aktiivisia, mitä niin vähän ollaan nykyään erityisesti länsimaissa

Jos sinä katsot tunnin jotain sarjaa päivässä, niin oletan silti, että sinulla on muutakin elämää kuin se sarja. Miksi tunnin lenkki tarkoittaisi, etten ehdi tekemään muuta? Ja ulkoilen ihan siksi että minulla on koira, ei siksi, että olisin todella sitoutunut olemaan hoikka :D

Tämä!! TV:n ääressä istuvilta ihmisiltä harvemmin udellaan, onko heillä elämässä muuta sisältöä vaikka kysymys on joissain tapauksissa ihan paikallaan. Ihmiset saattavat olla älyttömiä aikoja ruutujen parissa.

Vierailija
53/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aukene maksumuurin takia minullekaan mutta oleellinen näkyy siinä alussa eli hoikat ei syö tunteisiin.

Vierailija
54/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askelmittariin on kertynyt keskimäärin 21.000 askelta päivässä viimeisen 15 vuoden aikana, mitä olen mitannut. Minun painoisellani ihmisellä se kuluttaa noin 10

No oletko sinä postinjakaja, joka jakaa postit jalan, vai koiran ulkoiluttaja ammatiltasi vai mikä? Todella vaikea uskoa, että oikein kenelläkään on aikaa liikkua noin paljon joka päivä. 

Vierailija
55/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä!! TV:n ääressä istuvilta ihmisiltä harvemmin udellaan, onko heillä elämässä muuta sisältöä vaikka kysymys on joissain tapauksissa ihan paikallaan. Ihmiset saattavat olla älyttömiä aikoja ruutujen parissa."

Samaa olen monesti ihmetellyt, kun jotkut vetoavat että esim. kokkaaminen vie liikaa aikaa. Mistä se aika on pois? Puhelimella doom scrollaamisesta, jota jo muutenkin on useampi tunti päivästä? 

Vierailija
56/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali hyötyliikunta voi kuluttaa paljon. Minulla, 68-kiloisella miehellä, kuluu lähes pä

Kuulostaa hyvältä, muuta 7,2 km/h ei ole enää ihan kävelyvauhti. Liikunta kannattaa, mutta tuo on lähempänä hölkkäämistä.

No se on minun ripeä kävelyvauhtini nykyään. Jos ei ole kovin liukasta. Jää enemmän aikaa muuhun, kun ei lompsi hitaasti. Mutta kyllä vähän hitaampikin vauhti kuluttaa.

Vierailija
57/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestille 32

Hyvät rutiinit(koiran lenkittäminen), joiden ympärille arki rakentuu ovat varmasti hyödyllisiä painon hallinnassa, mutteivät ilmiselvä tosi. Olen omalla elämänkokemuksella ja tarkkailemalla muidenkin elämää havainnut mielestäni selvän yhteyden liian vähäisen syömisen ja hoikkana pysymisen välillä. Ja olen jopa havainnut liian vähän syövien kiinnittävän syömiseen yleisesti vähäistä huomiota; unohtavat syödä. Tunnen myös jonkin verran huippu-urheilijoita, joiden kulutus on niin kova, että voivat syödä paljon tavalliseen duunariin verrattuna. Yhtä en vain ole nähnyt: paljon syövä, hoikka ja itsensä työllänsä elättävä yhdessä paketissa, vaikka harrastaisi liikuntaa aktiivisestikkin

Vierailija
58/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan hoikat syövät myös tarpeeksi usein. Ja rennosti.

Ikä jää jutussa käsittelemättä. Itse olin normaalipainoinen 50-vuotiaaksi asti ilman mitään ponnistelua. Olisin voinut osallistua tuohon tutkimukseen silloin. Sittemmin minusta on tullut lievästi ylipainoinen, eikä sille tunnu voivan yhtään mitään. Mitä enemmän kiinnitän huomiota syömisiin ja mitä tarkemmin noudatan suosituksia, sitä sitkeämmin paino nousee. Haluaisin tietää, missä on vika. Ovatko suositukset ihan vääriä?

Vierailija
59/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa väittää, että hoikat syövät liian vähän. Syömällä liian vähän voi kyllä muuttua hoikemmaksi, mutta jos paino pysyy samassa eikä tipu, niin silloin syö riittävästi.

Keho ei ole nollasummapeli. Tarkkaile ja hämmästy

Vierailija
60/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestille 32

Jos sinä katsot tunnin jotain sarjaa päivässä, niin oletan silti, että sinulla on muutakin elämää kuin se sarja. Miksi tunnin lenkki tarkoittaisi, etten ehdi tekemään muuta? Ja ulkoilen ihan siksi että minulla on koira, ei siksi, että olisin todella sitoutunut olemaan ho

"Yhtä en vain ole nähnyt: paljon syövä, hoikka ja itsensä työllänsä elättävä yhdessä paketissa, vaikka harrastaisi liikuntaa aktiivisestikkin"

No miksi ihmeessä pitää syödä PALJON? Syön sen parituhatta kaloria päivässä ja osa niistä päivän kaloreista tulee ihan rehellisesti herkuista. Sitten liikun lisäksi. En nyt käsitä mikä on ongelma, tietenkään sellainen ihminen joka syö määrällisesti paljon lihoo ennemmin tai myöhemmin. Miksei voi syödä tavallisen verran? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi