Hoikkien salaisuus
Voiskos joku avata, mitkä nää kaks asiaa
https://www.iltalehti.fi/keho/a/44982b7b-d59e-4fb9-914a-dce452ce49d3
Kommentit (144)
Ei ole ollut stressiä, eikä siihen ole reagoinut syömällä. Ei ole siten joutunut jojolaihdutuskierteeseen, joka tuhoaa kylläisyyshormonit. Ovat sen takia itsetyytyväisiä ja ylimielisiä, kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut stressiä, eikä siihen ole reagoinut syömällä. Ei ole siten joutunut jojolaihdutuskierteeseen, joka tuhoaa kylläisyyshormonit. Ovat sen takia itsetyytyväisiä ja ylimielisiä, kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä.
Ovat parempia ihmisiä. Tee sinäkin jotain tullaksesi paremmaksi.
Lihavat luulevat että laihoilla on aina nälkä kun eivät syö kellon ympäri ja että ainoa mahdollisuus laihtua on Diabetes-lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Teenkin, joka päivä. Teetkö sinä? Tuskin. Länkytät vain täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Teenkin, joka päivä. Teetkö sinä? Tuskin. Länkytät vain täällä.
Ovat. Teen. En länkytä vain täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuuden salaisuus on, että syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Paljon kasviksia ja hiilareita kohtuullisesti. Lisäksi olen onnekas, kun ei ole makeanhimoa. Pidän myös ulkoliikunnasta, mikä kuluttaa kaloreita.
Liikutko pitkiä aikoja ts. yli kolme tuntia kerrallaan kahdesti päivässä matalalla teholla vai kerran erittäin suurella teholla(huippu-urheilija) 1-2 tuntia päivässä? Jos et kumpaakaan on liikkumisen vaikutus kulutukseen niin vähäinen, että sen hyöty vihjaamassasi suhteessa on epäilyttävä. Väitän kertomasi perusteella, että syöt liian VÄHÄN ja pysyt ilmiselvästi hoikkana. Ei kannata leveillä sillä, mikä on sinulle LUONTAISTA ja elämää
Miksi kummassa pitäisi liikkua noin paljon? Jos käy tunnin kävelyllä joka päivä, tulee viikossa kulutettua kaloreita yhden päivän syömisten ver
Kävely kuluttaa hieman päälle 200kcal tunnissa. Syöt siis noin 1100kcal päivässä. Ei ihme, että olet hoikka. Syöt liian vähän kerätäksesi rasvaa. Kyllä tuollakin varmaan elää, muttei kovin aktiivista elämää ja pitkään
Ne hoikat jotka tunen syö tosi vähän. Kun nin pelkä painon nousua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuuden salaisuus on, että syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Paljon kasviksia ja hiilareita kohtuullisesti. Lisäksi olen onnekas, kun ei ole makeanhimoa. Pidän myös ulkoliikunnasta, mikä kuluttaa kaloreita.
Liikutko pitkiä aikoja ts. yli kolme tuntia kerrallaan kahdesti päivässä matalalla teholla vai kerran erittäin suurella teholla(huippu-urheilija) 1-2 tuntia päivässä? Jos et kumpaakaan on liikkumisen vaikutus kulutukseen niin vähäinen, että sen hyöty vihjaamassasi suhteessa on epäilyttävä. Väitän kertomasi perusteella, että syöt liian VÄHÄN ja pysyt ilmiselvästi hoikkana. Ei kannata leveillä sillä, mikä on sinulle LUONTAISTA ja elämää
Miksi kummassa pitäisi liikkua noin paljon? Jos käy tunnin kävelyllä joka päivä, tulee viikoss
No appi kyllä sanoo että minulla menisi 250-300 kaloria per lenkki, x 7. Eli 1750-2100 kaloria viikossa. Vaikka se oli vain 200 kaloria, se on silti 1400 kaloria eikä 1100 kaloria, ja vaikka se olisi vain 1100 kaloria niin se olisi silti kahden suklaalevyn verran kaloreja pois.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat luulevat että laihoilla on aina nälkä kun eivät syö kellon ympäri ja että ainoa mahdollisuus laihtua on Diabetes-lääke.
Joo, Ozempicin käyttö muuten kuin lääkärin määräämänä reseptilääkkeenä (ja osin silloinkin) on kyllä sairaan kulttuurin merkki. Siis ongelma luodaan syömällä itsensä sairaaksi ja sitä ei hoideta tietenkään syömällä oikein vaan hoitamalla sen oireita eli lihavuutta lääkkeellä jotta samaa sairasta ahmimista voidaan jatkaa pienemmillä terveyshaitoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askelmittariin on kertynyt keskimäärin 21.000 askelta päivässä viimeisen 15 vuoden aikana, mitä olen mitannut. Minun painoisellani ihmisellä se kuluttaa noin 1000 kCal päivässä.
Sori AP, tämä menee nyt asian vierestä mutta vastaan vänkääjälle.
Pienikokoisen, hoikan naisen perusenergiantarve on noin 1400 kcal päivässä. Siihen saa hyvin mahtumaan kaikki tarvittavat rasvat ja ravinteet, kun koostaa syömisen oikein. Jos liikkuu töissä tai vapaa-ajalla, kulutus tietenkin kasvaa.
Viikon jokaisena päivänä tehty reipas kävely lenkki kuluttaa 1500 kcal. Tähän kun lisää vaikka kaksi tuntia uintia tai vesijumppaa, kulutetaan jo 700 kcal lisää. Kolme puolituntista joogaharjoitusta tekee 450 kcal. Tämä on ihan normaali määrä liikuntaa esim. sellaiselle ihmiselle, joka kävelee työ- tai kauppamatkat ja hakee iltaisin hyvää oloa muustakin kuin sohvalla puhelin kädessä istumisesta.
Mieti, kuinka paljon rasvaa ravinteita mahtuu tuohon 2650 kilokaloriin, jotka ilman liikuntaa kertyvät kiloiksi. Ennustan pitkää ikää.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan teistä vastanneista lukea? Ap kysyi että pääseekö kukaan näkemään tuota IL maksullista artikkelia ja voisiko sieltä referoida mitkä ne hoikkien salaisuudet on.
Noissa artikkeleissa on aina itsestäänselvyyksiä. Vaikka ei pääsisi lukemaan niin voi olla varma, että siellä on maininta syömisistä.
Viestille 32
Tein oletuksen, että sinulla on muutakin elämää kuin lenkkeillä seitsemänä päivänä viikossa. Ehkä olet todella sitoutunut? Ei se mtn merkitse mitä minä tänne kirjoitan tai sinä, vaan mitä oikeasti tapahtuu. Asia on tärkeä ja siihen olisi tärkeää löytää oikea vastaus. Minä arvelen vähäisen syömisen olevan avain kysymys on se ruoka mitä tahansa. Liikuntoa kannattaa harrastaa kehon toimivuuden takia ei sen laihdutusvaikutuksen. Ihmisten tulisi yleisesti olla aktiivisia, mitä niin vähän ollaan nykyään erityisesti länsimaissa
Pieni nälän tunne aina välillä on vain hyväksi ja kasvattaa itsekuria.
N30
Viestille 32
suklaa levyssä on noin 1100 kcal
Vierailija kirjoitti:
Ne hoikat jotka tunen syö tosi vähän. Kun nin pelkä painon nousua.
No se nyt vaan on kauniimpaa, seksikkäämpää ja terveellisempää olla hoikka kuin LÄSKI.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus johtuu sittä että peräaukko on suurempi kuin suu ja lihavuus päinvastoin !
Hoikkuus johtuu siitä että työntää ruuat väärästä päästä sisään.
-Älä syö sokeria/höttöä, "herkkuja" päivittäin, kasvata selkäranka. Vaikka tekee mieli, ei ole pakko.
-Liiku.
-Syö terveellisesti yleisellä tasolla, pitkällä aikavälillä. Ei tarkoita etteikö koskaan voisi syödä jäätelöä, suklaata tms.
Joo, geenit jossain määrin, muttei se kumoa sitä että yleisesti, jos kuluttaa enemmän kuin saa, paino ei nouse.
Minä olen huomannut, että hoikat eivät saa ruoasta nautintoa. Syövät, koska tietävät, että syödä pitää. Ja syövät pieniä annoksia.
Ja heitä yhdistää myös se, että kaikki ovat olleet koko elämänsä hoikkia.
Eihän täällä useinkaan ehditä perehtyä itse aiheeseen kun on kiire kertomaan miten 'minä sitä ja tätä ja olen osannut aina kaikki hyvin ja hienosti'.