Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkien salaisuus

Vierailija
19.01.2025 |

Voiskos joku avata, mitkä nää kaks asiaa 

https://www.iltalehti.fi/keho/a/44982b7b-d59e-4fb9-914a-dce452ce49d3

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko hoikka vai normaali olen 46v 162cm n 54kg nainen. Olen aina ollut tämmöinen ja köyhä tyyliin koko ikäni. En tiedä liittyvätkö toisiinsa?  

Vierailija
2/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkien salaisuus: Syö saman verran kuin kulutat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä syön säännöllisesti 4 kertaa päivässä, 3 lämmintä ateriaa ja 1 välipala, mä liikun omassa arjessa, pidän vuorokausirytmiä, juon vettä paljon, mä herkuttelen vain viikonloppuisin jos sitäkään ja siis paremmalla ruoalla, mä en juo alkoholia, mä en polta tupakkaa, mä en syö sipsiä, mä en syö karkkia, mä en syö pullia, mä en syö mitään turhaa. Mä en myöskään tunnesyö ollenkaan, se ruoka on mulle vaan hyvää polttoainetta päivään, ei mitään muuta. Ei se ole vaikeaa oikeasti kun siihen pääsee kiinni

Oikeastihan nuo kaikki on seurausta vaan siitä että ihmisellä on jotain muita traumoja mihin hän syö eli tunnesyöminen on se ongelma, sillä ruoalla haetaan turvaa. Sen lisäksi kasvava itsekurittomuus, oma-aloitteettomuus, laiskuus, saamattomuus ja kaikki, ylipaino on tulosta aina siitä, ainii ja lääkkeet mitä popsitaan joka ikinen päivä johonkin vaivaan mitä ei oikeasti ole edes olemassa.

Vierailija
4/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuuden salaisuus on, että syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Paljon kasviksia ja hiilareita kohtuullisesti. Lisäksi olen onnekas, kun ei ole makeanhimoa. Pidän myös ulkoliikunnasta, mikä kuluttaa kaloreita.

Vierailija
5/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus ja liikunnalisuus

Vierailija
6/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M39.  Koko aikuisiänä paino pysynyt samana. Siinä 68-71 kiloa. Syön paljon ja monipuolisesti. Herkuttelenkin joka päivä. Aina pitää olla kahvin kanssa pulla ja karkkia/suklaata melkein joka päivä.

Mutta kulutan myös paljon. Käyn pyörällä töissä. Fyysinen työ. Ja sen lisäksi liikuntaa 5 kertaa viikossa.

Siinäpä se.

Vierailija
7/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus ja liikunnalisuus

Minä en ole kumpaakaan ja silti hoikka. Kyse on jostain muusta.

Vierailija
8/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Monet HOIKAT syövät liian vähän. Tunnen useita ja olen keskustellut asiasta. HOIKKANA pysytään unohtamalla syödä tarpeeksi

Vierailija
9/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä syön säännöllisesti 4 kertaa päivässä, 3 lämmintä ateriaa ja 1 välipala, mä liikun omassa arjessa, pidän vuorokausirytmiä, juon vettä paljon, mä herkuttelen vain viikonloppuisin jos sitäkään ja siis paremmalla ruoalla, mä en juo alkoholia, mä en polta tupakkaa, mä en syö sipsiä, mä en syö karkkia, mä en syö pullia, mä en syö mitään turhaa. Mä en myöskään tunnesyö ollenkaan, se ruoka on mulle vaan hyvää polttoainetta päivään, ei mitään muuta. Ei se ole vaikeaa oikeasti kun siihen pääsee kiinni

Oikeastihan nuo kaikki on seurausta vaan siitä että ihmisellä on jotain muita traumoja mihin hän syö eli tunnesyöminen on se ongelma, sillä ruoalla haetaan turvaa. Sen lisäksi kasvava itsekurittomuus, oma-aloitteettomuus, laiskuus, saamattomuus ja kaikki, ylipaino on tulosta aina siitä, ainii ja lääkkeet mitä popsitaan joka ikinen päivä johonkin vaivaan mitä ei oikeasti ole edes olemassa.

Mä mä mä mä mä mä mä mä mä mä mä mä mä mä mä.

Vierailija
10/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Monet HOIKAT syövät liian vähän. Tunnen useita ja olen keskustellut asiasta. HOIKKANA pysytään unohtamalla syödä tarpeeksi

Miten tarpeeksi? Jos paino pysyy samassa, syö sopivan verran. Jos syö liikaa, lihoaa. Jos syö liian vähän, lopulta kuolee. 

Vierailija
11/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v hoikka nainen täällä, urheilen ja syön pääasiassa terveellisesti. Herkkuja kyllä joka viikko myös, mutta en tietenkään joka päivä.

Vierailija
12/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuuden salaisuus on, että syön elääkseni enkä elä syödäkseni. Paljon kasviksia ja hiilareita kohtuullisesti. Lisäksi olen onnekas, kun ei ole makeanhimoa. Pidän myös ulkoliikunnasta, mikä kuluttaa kaloreita.

Liikutko pitkiä aikoja ts. yli kolme tuntia kerrallaan kahdesti päivässä matalalla teholla vai kerran erittäin suurella teholla(huippu-urheilija) 1-2 tuntia päivässä? Jos et kumpaakaan on liikkumisen vaikutus kulutukseen niin vähäinen, että sen hyöty vihjaamassasi suhteessa on epäilyttävä. Väitän kertomasi perusteella, että syöt liian VÄHÄN ja pysyt ilmiselvästi hoikkana. Ei kannata leveillä sillä, mikä on sinulle LUONTAISTA ja elämää

Vierailija
13/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan teistä vastanneista lukea? Ap kysyi että pääseekö kukaan näkemään tuota IL maksullista artikkelia ja voisiko sieltä referoida mitkä ne hoikkien salaisuudet on. 

Vierailija
14/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tarpeeksi? Jos paino pysyy samassa, syö sopivan verran. Jos syö liikaa, lihoaa. Jos syö liian vähän, lopulta kuolee. 

Ei ole totta. Ihmisen keho ei ole nollasummapeliä ks. hoikkia kansoja maailmassa. Länsimaissa harjoitetaan tietona rajuja yksinkertaistuksia

Vierailija
15/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikutko pitkiä aikoja ts. yli kolme tuntia kerrallaan kahdesti päivässä matalalla teholla vai kerran erittäin suurella teholla(huippu-urheilija) 1-2 tuntia päivässä? Jos et kumpaakaan on liikkumisen vaikutus kulutukseen niin vähäinen, että sen hyöty vihjaamassasi suhteessa on epäilyttävä. Väitän kertomasi perusteella, että syöt liian VÄHÄN ja pysyt ilmiselvästi hoikkana. Ei kannata leveillä sillä, mikä on sinulle LUONTAISTA ja elämää

Miksi kummassa pitäisi liikkua noin paljon? Jos käy tunnin kävelyllä joka päivä, tulee viikossa kulutettua kaloreita yhden päivän syömisten verran. Siis sama, kuin olisi yhden päivän syömättä kokonaan. Liikunnan vaikutusta jaksetaan aina aliarvioida. On myös ihan eri asia, viettääkö vapaa-aikaansa istuvalteen vai seisovalteen.

Vierailija
16/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan teistä vastanneista lukea? Ap kysyi että pääseekö kukaan näkemään tuota IL maksullista artikkelia ja voisiko sieltä referoida mitkä ne hoikkien salaisuudet on. 

Kiitos! Tämä! =D

-ap

Vierailija
17/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, normaalipainoinen BMI 22, elän syödäkseni. Rakastan hyvää ruokaa. Olen ammattikokki. Olen mieluummin syömättä kuin mätän jotain potaskaa naamaani. Tämä tulee ihan luonnostaan, olen aina ollut tämmöinen.

Vierailija
18/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyttäisin hieman eri sanoja mutta olet oikeassa. Nykyihmisillä on epäterve suhde ruokaan, se on nautintoaine ja harrastus, kun sen pitäisi olla juuri ravintoa. Ei se haittaa jos ruoka on hyvää, mutta sitä ei pitäisi syödä sen vuoksi että se on hyvää.

Vierailija
19/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mitä jutussa kerrotaan. 

Olen itse hoikka. Painan jopa liian vähän, vain 51 kg, pituus 174 cm. Näin on ollut aina tai parikymppisenä paino kävi 65 kg:ssa, mutta viimeistään 30v. olin nykypainossani. Olen keski-ikäinen. 

Minun salaisuuteni geenien ohella on varmaan, että ruoka ei kovin paljon kiinnosta. En herkuttele. Tavallaan myös menetän ison nautinnon, mutta jostain syystä en välitä. Makuaistissani ei ole vikaa. Pieni osa ruokasuhdettani tulee varmaan lapsuudestani. Äitini laittoi terveellistä ruokaa. Päivät aloitettiin ruispuurolla ja ruisleivällä. Kotona oli suuri kasvimaa, jossa kasvoi useita vihanneksia ja niitä varastoitiin talveksi. Marjoja saatiin omista marjapensaista ja metsistä. Niitä sitten syötiin joka päivä talven yli. Voisi kai todeta, että makumieltymyksistäni kehittyi aika hapan ;). En kaipaa sokerisia tai rasvaisia ruokia juurikaan. Joskus kuitenkin teen poikkeuksen ja kehoni tunnistaa energiavyöryn ja kylläisyys valtaa mielen jopa vuorokauden ajaksi. 

En oleta, että saan kaikkia tarvittavia aineita ravinnosta, joten syön vitamiini- ym. Lisiä, mikä ei ole aivan ok. 

Vierailija
20/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse, ei voi. Ei kai kukaan nyt maksa lehdille siitä että saa lukea niitä netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme