Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkien salaisuus

Vierailija
19.01.2025 |

Voiskos joku avata, mitkä nää kaks asiaa 

https://www.iltalehti.fi/keho/a/44982b7b-d59e-4fb9-914a-dce452ce49d3

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

179cm mies, paino ollut 65kg viimeiset n. 20 vuotta.

Teen istumatyötä ja vapaa-ajallakin olen suurimman osan ajasta näytön äärellä. Syön prosessoitua moskaa silloin kun tulee kovin nälkä. Jotain, joka on helppo tehdä ja vie nälän pois. Ruoka ei ole hengittämistä kummempi pakollinen juttu minulle. Herkkuja syön päivittäin. Ikinä en ole kaloreita laskenut, enkä ole yhtään kärryillä missä on minkäkin verran energiaa. Aamupala on pari kuppia kahvia. Lounaalla croissantteja tai jotain pullaa. Aktiivisempana päivänä joku mikroeines. Sitten mennään välipaloilla (mysli, murot, suklaa) pitkälle iltaan/yöhön asti. Päivän suurin ateria juuri ennen nukkumaanmenoa joskus puolen yön jälkeen.

Kesäisin tuleekin liikuttua huomattavasti enemmän kuin muutoin ja tällöin kasvaa myös ruoan määrä. Kun juoksee ja kuntoilee niin alkaa tehdä hirveästi mieli ihan oikeaa lihaa. Tällöin saatan ateriaksi syödä esim. puoli kiloa kanaa yleensä ilman lisukkeita.

Verenpaine, leposyke ja kolesterolit "priimaa" hoitajan sanoin. Lähes kaikki suvussani ovat ylipainoisia. En tiedä itsekään mikä se "salaisuus" tässä on. Pippa Laukka saisi slaagin kun näkisi miten homma toimii.

Vierailija
142/144 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistobakteerit. Luonnostaan hoikat ovat "läpipaskoja" mutta toiset identtisesti syövät lihovat jo ruuan näkemisestä.

Näin se on elämän valttikorteilla. Epäreilua. 

Suolistobakteerikanta paranee ihmisen vanhetessa. Se tarkoittaa, että ruoasta saadaan energia paremmin talteen. Se saattaa hyvinkin olla yksi syy siihen, että keski-iässä tuppaa lihomaan, vaikka söisi vähemmän ja terveellisemmin kuin nuorempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoikkuutta jaksetaan ihmetellä? Normaali aktiivinen elämäntyyli, liikunta, normaali ruokavalio. Ei älytöntä herkkujen napostelua ja älyttömiä jättiannoksia ja pikaruokaa. Ei oikeasti ole sen ihmeellisempää.

On siinä muutakin, koska vaikka tuo resepti piti minut hoikkana ennen, se ei yhtäkkiä enää toimi. Sitä jää aika avuttomaksi, kun on ensin elänyt 50-vuotiaaksi niin, että painonhallinta on ollut ihan vaivatonta, pelkkä terve järki riittää, ja yhtäkkiä sitten mikään ei toimikaan. Vaikka miten muokkaa elämää, niin yhtäkkiä sitä vaan lihoo. 

Hormonit voi vaikuttaa vähän. Mutta suurin syy vaihdevuosi-ikäisillä naisilla on lihasten puute. Sellaisten jotka haetaan salilta nostamalla isoja puntteja. Toisena syynä usein vähäinen proteiinin saanti joka liittyy myös lihaksiin. 

Varmaan joillain ihmisillä noin, mutta pakko olla muitakin syitä. Olen tämä keski-ikäisenä lihonut, ja omalla kohdalla lihasmassaa on naiseksi tosi paljon ja painotan syömisessä laadukkaita proteiineja, jotta tilanne pysyy myös hyvänä. Pystyn salilla nostamaan hämmästyttäviä puntteja pienikokoiseksi naiseksi, ja tykkään tehdäkin niin. Lihasmassan kasvattaminen on ollut minulle aina helppoa, mikä johtuu onnekkaista geeneistä. Tästä kaikesta huolimatta olen siis lievästi ylipainoinen nykyään.

Vierailija
144/144 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

179cm mies, paino ollut 65kg viimeiset n. 20 vuotta.

Teen istumatyötä ja vapaa-ajallakin olen suurimman osan ajasta näytön äärellä. Syön prosessoitua moskaa silloin kun tulee kovin nälkä. Jotain, joka on helppo tehdä ja vie nälän pois. Ruoka ei ole hengittämistä kummempi pakollinen juttu minulle. Herkkuja syön päivittäin. Ikinä en ole kaloreita laskenut, enkä ole yhtään kärryillä missä on minkäkin verran energiaa. Aamupala on pari kuppia kahvia. Lounaalla croissantteja tai jotain pullaa. Aktiivisempana päivänä joku mikroeines. Sitten mennään välipaloilla (mysli, murot, suklaa) pitkälle iltaan/yöhön asti. Päivän suurin ateria juuri ennen nukkumaanmenoa joskus puolen yön jälkeen.

Kesäisin tuleekin liikuttua huomattavasti enemmän kuin muutoin ja tällöin kasvaa myös ruoan määrä. Kun juoksee ja kuntoilee niin alkaa tehdä hirveästi mieli ihan oikeaa lihaa. Tällöin saatan ateriaksi syödä esim. puoli kiloa ka

Surullinen elämä sulla. Ei tossa paljon hoikkuus ilahduta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi