Mitä olisit halunnut lahjaksi juuri kun sait vauvan?
Eräs läheinen sai muutama päivä sitten vauvan, menen alkuviikosta tervehtimään ja haluaisin tuoreelle äidille viedä jonkun lahjan tai vastaavan. Ei siis vauvan vaatteita tms vaan äidille itselleen jotain. Vaikea keksiä mitään, suklaata hän ei syö. Mitä sinä olisit halunnut saada lahjaksi noin viikko vauvan syntymän jälkeen?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että vähintään 2 viikkoa pitää antaa perheelle rauhaa totutella vauva-arkeen. Se ei ole ihan helppo prosessi varsinkaan, jos on ollut vaikea synnytys.
Tämä. Jälkivuoto kestää monta viikkoa, eikä se ole mikään isot menkat, vaan oikeasti sitä verta tulee ja takamus on niin kipeä, että hyvä kun istumaan pystyy. Ja vastasyntynyttä pitäisi imettää jatkuvasti, että maito nousee. Ei sinne nyt tarvita vieraita pällistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin haluttavan tietää isänkin toiveen...
Olet siis se, joka kirjoitti haluavansa mustan jättidildon. Ok.
Kuinka hauskaa... Ikäsi oli?
Ikäni ei liity tähän mitenkään. Kasva aikuiseksi ja opettele ymmärtämään, ettei kaikkea tarvitse ottaa noin vtun tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että vähintään 2 viikkoa pitää antaa perheelle rauhaa totutella vauva-arkeen. Se ei ole ihan helppo prosessi varsinkaan, jos on ollut vaikea synnytys.
Tämä. Jälkivuoto kestää monta viikkoa, eikä se ole mikään isot menkat, vaan oikeasti sitä verta tulee ja takamus on niin kipeä, että hyvä kun istumaan pystyy. Ja vastasyntynyttä pitäisi imettää jatkuvasti, että maito nousee. Ei sinne nyt tarvita vieraita pällistelemään.
Sitten on myös heitä, ketkä tulevat ja auttavat kärsivää äitiä ja isää. Kaikki vieraat eivät ole pälliselijöitä vaan oikeasti heitä, jotka keittävät kahvit, kokkaavat ruuat, tyhjentävät tiskikoneen, pesevät vessan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä taas eri mieltä. Oli ihanaa, kun rakkaat ihmiset tulivat tutustumaan pieneen ihmiseen.
Osasivat myös olla juuri sopivan hetken. Mutta meillä myös onkin ollut aina välittävät läheiset suhteet, missä voi puhua avoimesti kaikesta.
Ehkä juuri siksi myös nämä ystävyys- ja läheiset suhteet ovat säilyneet yli 25 vuotta lapsen syntymän jälkeen
Ei se tarkoita, ettei olisi läheisiä suhteita, jos haluaa toipua rauhassa ennen kuin ottaa vieraita vastaan. Sulla ollut ilmeisen helpot synnytykset, kun jaksoit heti emännöidä. Itsellä oli synnytyksessä hengenlähtö lähellä ja kotiinpäästyä viimeinen asia, mitä olisin halunnut olisi ystävien ja sukulaisten kanssa seurustelu. Pitkäaikaisin ystävyyssuhteeni on kestänyt kohta 38 vuotta, mutta edes häntä en olisi halunnut ensimmisinä päivinä käymään. Pitää ymmärtää, että levontarve ei tarkoita, että olisi etäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäni ei liity tähän mitenkään. Kasva aikuiseksi ja opettele ymmärtämään, ettei kaikkea tarvitse ottaa noin vtun tosissaan.
Kasva aikuiseksi ja ymmärrä että "vitsisi" on kuultu jo niin monta kertaa ettei se naurata vaan aiheuttaa syvän turhautuneen huokauksen.
Ruokaa, sellaista että voi iskeä suoraan pakkaseen ja lämmittää mikrossa kun tarvitaan. Vaikka makaronilaatikko tai lasagne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi ja ymmärrä että "vitsisi" on kuultu jo niin monta kertaa ettei se naurata vaan aiheuttaa syvän turhautuneen huokauksen.
Taisi osua dildokommentti arkaan paikkaan, kun noin kovasti meni sinulla tunteisiin. Tsemppiä! Homous ei ole häpeä.
Yllättävän moni kikkelijonne synnyttää asiattomien palautteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on myös heitä, ketkä tulevat ja auttavat kärsivää äitiä ja isää. Kaikki vieraat eivät ole pälliselijöitä vaan oikeasti heitä, jotka keittävät kahvit, kokkaavat ruuat, tyhjentävät tiskikoneen, pesevät vessan jne.
Jaa. Itse kokisin vaivaannuttavana, että sukulaiset tulisivat meille siivoamaan.
"Ei se tarkoita, ettei olisi läheisiä suhteita, jos haluaa toipua rauhassa ennen kuin ottaa vieraita vastaan. Sulla ollut ilmeisen helpot synnytykset, kun jaksoit heti emännöidä. Itsellä oli synnytyksessä hengenlähtö lähellä ja kotiinpäästyä viimeinen asia, mitä olisin halunnut olisi ystävien ja sukulaisten kanssa seurustelu. Pitkäaikaisin ystävyyssuhteeni on kestänyt kohta 38 vuotta, mutta edes häntä en olisi halunnut ensimmisinä päivinä käymään. Pitää ymmärtää, että levontarve ei tarkoita, että olisi etäinen".
Ei vaan mulla on ollut onnekseni fiksut sukulaiset ja läheiset, ketkä eivät odottaneet mitään emännöintiä vaan tulivat katsomaan meitä ja auttoivat kaikessa mahdollisessa. Se olikin suuri onni, kun lapseni isä oli kuollut jo ennen lapsen syntymää ja oli heitä, ketkä tulivat luoksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä taas eri mieltä. Oli ihanaa, kun rakkaat ihmiset tulivat tutustumaan pieneen ihmiseen.
Osasivat myös olla juuri sopivan hetken. Mutta meillä myös onkin ollut aina välittävät läheiset suhteet, missä voi puhua avoimesti kaikesta.
Ehkä juuri siksi myös nämä ystävyys- ja läheiset suhteet ovat säilyneet yli 25 vuotta lapsen syntymän jälkeen
Sehän juuri on avointa puhetta, että sanoo haluavansa olla rauhassa vauvan kanssa alkuun. Outoa ajatus, että sinulle ainut tapa olla läheinen on tunkea vastasyntyneen kotiin vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse kokisin vaivaannuttavana,
Okei :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi osua dildokommentti arkaan paikkaan, kun noin kovasti meni sinulla tunteisiin. Tsemppiä! Homous ei ole häpeä.
En ymmärrä miksi noin luokattomia "vitsejä" edes kirjoitetaan. Kaiken kruunaa mukamas hauska homoläppä. Koeta opetella jotain oikeasti hauskaa äläkä noita ennalta arvattavia typeriä kommentteja jotka olivat vanhoja jo 80 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
"Ei se tarkoita, ettei olisi läheisiä suhteita, jos haluaa toipua rauhassa ennen kuin ottaa vieraita vastaan. Sulla ollut ilmeisen helpot synnytykset, kun jaksoit heti emännöidä. Itsellä oli synnytyksessä hengenlähtö lähellä ja kotiinpäästyä viimeinen asia, mitä olisin halunnut olisi ystävien ja sukulaisten kanssa seurustelu. Pitkäaikaisin ystävyyssuhteeni on kestänyt kohta 38 vuotta, mutta edes häntä en olisi halunnut ensimmisinä päivinä käymään. Pitää ymmärtää, että levontarve ei tarkoita, että olisi etäinen".
Ei vaan mulla on ollut onnekseni fiksut sukulaiset ja läheiset, ketkä eivät odottaneet mitään emännöintiä vaan tulivat katsomaan meitä ja auttoivat kaikessa mahdollisessa. Se olikin suuri onni, kun lapseni isä oli kuollut jo ennen lapsen syntymää ja oli heitä, ketkä tulivat luoksemme.
Fiksut sukulaiset eivät tuppaa kylään pyytämättä. Fiksut sukulaiset kunnioittavat sitä, että uuteen perheenjäseneen halutaan tutustua rauhassa ilman ylimääräisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän juuri on avointa puhetta, että sanoo haluavansa olla rauhassa vauvan kanssa alkuun. Outoa ajatus, että sinulle ainut tapa olla läheinen on tunkea vastasyntyneen kotiin vierailulle.
Niin, itselleni on aina ollut suuri asia jakaa elämän kaikki hetket läheisten kanssa. He olivat lapsen isän kuollessa tukena ja myös sitten, kun tulivat meitä tapaamaan lapsen synnyttyä hyvin pian <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa jo päästä yli tuosta asiasta. Ei ollut NOIN iso juttu, että siitä pitää viestikaupalla mieltänsä pahoittaa. Mene vaikka nukkumaan, jos täällä on mielestäsi niin kovin tylsät jutut.