Onko tämä osoitus siitä, ettei ole tervetullut kylään?
Sovimme minun ehdotuksestani erään ystäväni kanssa, joka asuu 200 km päässä, että tulisin käymään hänen luonaan (viimeksi olen käynyt 5 vuotta sitten). Minä siis esitin tätä sen jälkeen kun olin pyytänyt, että hän tulisi käymään minun luonani, mikä ei hänelle käynyt, koska hän ei omien sanojensa mukaan jaksa matkustella.
Kun olimme puhelimitse sopineet kyläilypäivästä niin hän laittoi sen jälkeen minulle vielä tekstiviestin, jossa mainitsi, että voisinko tuoda omat liinavaatteet ja pyyhkeen mukanani.
Tuli vähän sellainen olo, että olenkohan tervetullut ollenkaan? En ikinä voisi itse kuvitella, että pyytäisin vierastani tuomaan omat lakanat mukanaan. Vai onko tuollainen miten yleistä?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Et ole tervetullut, olet tyrkky, jolle ei ole oikein selvinnyt se, että 200 km päässä voi käydä kylässä ihan päiväseltään, ei ole mitään tarvetta jäädä yöksi.
Tuossa jo mainitsin, että yhteen suuntaan matka kestää bussivaihtoineen 4 tuntia, ja itse asiassa en pääsisi samana iltana kotiin.
-ap-
Joskus on kaveri pyytänyt että tuon tyynyn ja lakanat kun hänellä ei ole ylimääräisiä. Ihan ok. En tuota jäisi miettimään. Saattaisin kysyä kuitenkin, että onko varmasti Ok että olen yötä. Voithan myös mennä aamulla ja tulla illalla kotiin, niin et ole yötä jos hän ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200km on sen verran lyhyt matka, että sen ajaa helposti edestakaisin saman päivän aikana.
Joten kävisin vain päivävierailulla. Itsekään en tykkää yövieraista, mutta en kehtaa kieltäytyä jos joku suoraan ehdottaa sellaista. Joo pitäisi kehdata.
Bussilla menee vaihtoineen yhteen suuntaan 4 tuntia, joten vaikea käydä saman päivän aikana.
-ap-
Ja se tuttu asui pikkukylässä, jonne bussit tuskin enää nykyisin portille vievät, joten miten ajattelit kulkea loppumatkan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tervetullut, olet tyrkky, jolle ei ole oikein selvinnyt se, että 200 km päässä voi käydä kylässä ihan päiväseltään, ei ole mitään tarvetta jäädä yöksi.
Tuossa jo mainitsin, että yhteen suuntaan matka kestää bussivaihtoineen 4 tuntia, ja itse asiassa en pääsisi samana iltana kotiin.
-ap-
Vuokraa auto.
Kutsuit itsesi yökylään. Ystäväsi ei jaksa matkustella, jaksaakohan/haluaakohan hän ottaa vastaan yövieraita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
No voinet kuitenkin kysyä, haluaisiko hän että otat hotellihuoneen yöksi. Tai että tapaatte puolimatkassa, molemmat tulette sinne päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200km on sen verran lyhyt matka, että sen ajaa helposti edestakaisin saman päivän aikana.
Joten kävisin vain päivävierailulla. Itsekään en tykkää yövieraista, mutta en kehtaa kieltäytyä jos joku suoraan ehdottaa sellaista. Joo pitäisi kehdata.
Bussilla menee vaihtoineen yhteen suuntaan 4 tuntia, joten vaikea käydä saman päivän aikana.
-ap-
Mitä jos yöpyisit jossain muualla ja keksisit reissulle muutakin tekemistä kuin ystävän näkemisen? Näkisit ystävää vaikka kahvilla.
Kiitos vastauksistanne. Olin kahden vaiheilla perunko koko tapaamisen ja nyt olen varma, että perun. Tuttavani asuu hankalan matkan päässä, jonne tosiaan kestää 4-5 tuntia matkata yhteen suuntaan ja pienessä kylässä, jossa hän asuu, ei ole hotelleita ja majoitusliikkeitä. Omaa autoa minulla ei ole.
Minulla on usein vaikea tulkita, jos ei suoraan sanota.
Pyydän ylläpitoa nyt poistamaan tämän ketjun, koska sain vastauksen (tuttavallani ei ole nettiä, joten ei varmaankaan lue näitä).
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi vaivautua kylään. Toteaisin vaan että kyllä tää jää nyt väliin ku tuli toinen meno
No näin tekisin minäkin. Kyllä tuo sanoo että tule nyt sitten jos haluut.
Täällä vauvapalstallahan se parhaiten tiedetään mitä ystäväsi ajattelee! Voisitko kuvitella ottavasi asiaa puheeksi? Et? No sitten vaan lakanakassi kainaloon ja matkaan. Muista sitten kysyä tältä jos et ymmärrä ystävääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
Ja se tuttu asui pikkukylässä, jonne bussit tuskin enää nykyisin portille vievät, joten miten ajattelit kulkea loppumatkan?
Siinä on lyhyt kävelymatka bussipysäkiltä (noin 6 km).
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne. Olin kahden vaiheilla perunko koko tapaamisen ja nyt olen varma, että perun. Tuttavani asuu hankalan matkan päässä, jonne tosiaan kestää 4-5 tuntia matkata yhteen suuntaan ja pienessä kylässä, jossa hän asuu, ei ole hotelleita ja majoitusliikkeitä. Omaa autoa minulla ei ole.
Minulla on usein vaikea tulkita, jos ei suoraan sanota.
Pyydän ylläpitoa nyt poistamaan tämän ketjun, koska sain vastauksen (tuttavallani ei ole nettiä, joten ei varmaankaan lue näitä).
Jaa. Entä jos ystäväsi odotti iloisena luvattua kyläilyä, ja nyt perut koska hän kehtaa ehdottaa että tuot lakanat. Ei hänkään varmaan kehtaa enää pyytää sinua jatkossa.
pitäisi olla itsestään selvää että yö kyläilijät vievät omat petivaatteet ja pyyhkeet. missä tynnyrissä olet kasvanut.
Itse jään yökylään ystävieni luo vain, jos tarkoituksena on ottaa illalla yhdessä hieman viiniä tai siideriä.
Lakanoista olen aina itse kysynyt, otanko omat mukaan. Tarkoitus säästää pyykkäämisen vaivaa. Koskaan ei ole tarvinnut ottaa.
Joku nyt mättää tuossa jutussa, ensinnäkin, en usko , että mikään bussimatka kestäisi 4 tuntia /200 km ! Ja toisekseen 6 km ei ole lyhyt matka ainakaan kävelyyn matkakassin kanssa, taksilla kyllä tai jos haetaan autolla pysäkiltä eli mikä on jutun juoni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi vaivautua kylään. Toteaisin vaan että kyllä tää jää nyt väliin ku tuli toinen meno
No näin tekisin minäkin. Kyllä tuo sanoo että tule nyt sitten jos haluut.
Ei muuten sanota, että tuli toinen meno. Se kuulostaa siltä, että se toinen meno on tärkeämpi. Ne käytöstavat (tiedän, Suomessa venyvä käsite).
Jokaisella on netti tänäpävänä, pakko olla , jos meinaa laskut ym asiat saada hoidettua, puhelimessa ainakin on netti.
Mä pyydän tuota kaikilta jotka viipyy vain 1-2 yötä.
Vierailija kirjoitti:
Joku nyt mättää tuossa jutussa, ensinnäkin, en usko , että mikään bussimatka kestäisi 4 tuntia /200 km ! Ja toisekseen 6 km ei ole lyhyt matka ainakaan kävelyyn matkakassin kanssa, taksilla kyllä tai jos haetaan autolla pysäkiltä eli mikä on jutun juoni?
Suurin osa vauvapalstan aloituksesta on tarinan muotoon kirjoitettuja provoja :)
-ap-