Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä osoitus siitä, ettei ole tervetullut kylään?

Vierailija
18.01.2025 |

Sovimme minun ehdotuksestani erään ystäväni kanssa, joka asuu 200 km päässä, että tulisin käymään hänen luonaan (viimeksi olen käynyt 5 vuotta sitten). Minä siis esitin tätä sen jälkeen kun olin pyytänyt, että hän tulisi käymään minun luonani, mikä ei hänelle käynyt, koska hän ei omien sanojensa mukaan jaksa matkustella.

Kun olimme puhelimitse sopineet kyläilypäivästä niin hän laittoi sen jälkeen minulle vielä tekstiviestin, jossa mainitsi, että voisinko tuoda omat liinavaatteet ja pyyhkeen mukanani.

Tuli vähän sellainen olo, että olenkohan tervetullut ollenkaan? En ikinä voisi itse kuvitella, että pyytäisin vierastani tuomaan omat lakanat mukanaan. Vai onko tuollainen miten yleistä?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos yksin olet menossa, niin kuulostaa kummalliselta. ota tarpeeksi iso kassi mukaan.

Vierailija
2/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole minun kohdalle ainakaan sattunut!Ehkä se oli häneltä hienovarainen vihjaus siihen suuntaan että voisit vielä miettiä lähdetkö ollenkaan.Pyykinpesukone löytyy joka kodista tänä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on varmasti jaksamisen ongmia. Menisin vain käymään, en jäisi yöksi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan, että aikoinaan kun kävimme sukuloimassa toisella puolella Suomea niin meillä oli aina mukana omat liinavaatteet ja myös täkit, mutta meillä olikin nelihenkinen perhe. Ja olimme liikkeellä omalla autolla.

Vierailija
5/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi vaivautua kylään. Toteaisin vaan että kyllä tää jää nyt väliin ku tuli toinen meno

Vierailija
6/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Hänellä on varmasti jaksamisen ongmia. Menisin vain käymään, en jäisi yöksi.

Se varmaan olisi järkevä vaihtoehto.

-ap-

Vierailija
7/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene hotelliin yöksi? Kuulostaa siltä että kaverisi on masentunut, eikä jaksa ehkä tuollaista yökyläilyä.

Vierailija
8/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso vaiva ottaa omat liinavaatteet mukaan? Etenkin jos sinulla on auto.

Vierailija
9/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat kun tuli meille yöksi, niin he toivat liinavaatteet mukanaan plus peitot ja tyynyt. Se tuntui musta epäkohteliaalta. Kyllä ne meiltä löytyy eikä mikään ihme asia että vieraat niitä käyttää.

Mun tyttären kaksi vanhempaa on lapsen yökyläilyn yhteydessä maininnut että liinavaatteet voisi ottaa mukaan. Heidän lapsensa on yökyläilyssä myös tuoneet omansa.

Appivanhemmilla ja näillä vanhemmilla on yhteistä se, että he ovat Pohjanmaalta, joten olen yhdistänyt tämän siihen. Itse olen Satakunnasta ja asun Uudellamaalla ja omat liinavaatteet on outo ajatus edelleen.

Eli ap:lle, ei merkitse, ettet ole tervetullut.

Vierailija
10/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä tuotko oman wc-paperirullankin? Keittääkö hän kahvit kuitenkin? Kahvihan on kallista.

Vierailija
11/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene hotelliin yöksi? Kuulostaa siltä että kaverisi on masentunut, eikä jaksa ehkä tuollaista yökyläilyä.

Tuttavani asuu 230 km päässä ja pienessä kylässä, jossa ei ole hotellia. Luulen, että lähin majoitusliike on 10 km päässä.

Vierailija
12/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat kun tuli meille yöksi, niin he toivat liinavaatteet mukanaan plus peitot ja tyynyt. Se tuntui musta epäkohteliaalta. Kyllä ne meiltä löytyy eikä mikään ihme asia että vieraat niitä käyttää.

Mun tyttären kaksi vanhempaa on lapsen yökyläilyn yhteydessä maininnut että liinavaatteet voisi ottaa mukaan. Heidän lapsensa on yökyläilyssä myös tuoneet omansa.

Appivanhemmilla ja näillä vanhemmilla on yhteistä se, että he ovat Pohjanmaalta, joten olen yhdistänyt tämän siihen. Itse olen Satakunnasta ja asun Uudellamaalla ja omat liinavaatteet on outo ajatus edelleen.

Yökylään ei tuppauduta ilman kutsua.

Vierailija
13/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu itseäsi kylään. Voi olla että joudut ottamaan myös omat eväät.

Vierailija
14/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kuulosta kovin vieraanvaraiselta. Jos kaverisi ei jaksa matkustaa 200 km päähän, ei hän jaksa kestitä kutsumatonta vierastakaan.

Vierailija
15/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tää on "Mun tyttären kaksi vanhempaa on lapsen yökyläilyn yhteydessä ..."? Onko sun tyttärellä yhteensä kolme vanhempaa vai mikä sinä itse olet lapsellesi?

Vierailija
16/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200km on sen verran lyhyt matka, että sen ajaa helposti edestakaisin saman päivän aikana.

Joten kävisin vain päivävierailulla. Itsekään en tykkää yövieraista, mutta en kehtaa kieltäytyä jos joku suoraan ehdottaa sellaista. Joo pitäisi kehdata.

Vierailija
17/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yökylään ei tuppauduta ilman kutsua.

Sori vaan, mutta en tuppautunut. Olemme joskus aikoinaan tavanneet useammin, mutta nyt yhteydenpito on jäänyt puhelinsoittotasolle. Kysyin häntä ensin kylään minun luokseni ja sitten ehdotin, että olisi mukava nähdä pitkästä aikaa ja olisiko mahdollista, että minä tulisin käymään ja hän vaikutti innostuneelta. Ainoa asia mitä itse jäin miettimään oli tuo liinavaateasia.

Vierailija
18/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko miehineen tuo aina omat lakanat. Minusta kiva juttu. Käyvät meillä noin 4 viikonloppua vuodessa.

Vierailija
19/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tervetullut, olet tyrkky, jolle ei ole oikein selvinnyt se, että 200 km päässä voi käydä kylässä ihan päiväseltään, ei ole mitään tarvetta jäädä yöksi.

Vierailija
20/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläily aikuisten kesken on muutenkin kummallista, jotain jäännöstä lasten yövierailuajoilta. Hotelli on sitä varten, kun mennään vieraaseen kaupunkiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi