Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevat häät aikuisten kesken ja taksi ystävistä suuttui.

Vierailija
18.01.2025 |

Eli viime vuonna kerroin kuuden naisen ystäväporukalle että olen menossa naimisiin ja toivoin että he kaikki voisivat olla kaasojani ja kerroin että olemme päättäneet juhlia aikuisten kesken.

Tämä yksi sitten suorin sanoin ilmaisi tyyliin että he eivät koskaan juhli ilman lapsia että jos lapset eivät ole tervetulleita niin hekään eivät tule. Kysyin sitten haluaako silti olla osallisena suunnitelmassa häitä ja haluaako polttareihin yms. Tämänkin antoi ymmärtää että ei kiinosta tuhlata rahaa siihen että viettäisi minun polttareita. Olin vain että ok, ymmärrän.

Järjestämme häät ulkomailla pienellä porukalla appivanhempien huvilalla. Olen ostanut kaikille lennot ja majoituksen. Menemme kohteeseen viikkoa aiemmin ja vietämme samalla siellä polttarit ihan rennosti, valmistamme porukalla ruokaa yms.

Nyt tämä yksi on sitten kunnolla vetänyt herneen ne ään kun kuuli että me muut lähdemme sinne ja olemme suunnitelleet reissua jo kauan. Laittaa minulle viestiä että he tulevat sittenkin miehensä kanssa jos minä kerran maksan. Vastasin että valitettavasti lennot ja kaikki muu on jo varattuina että ei onnistu enää. 

Nyt haukkuu minua että yritän savustaa hänet ulos ystäväpiiristä.

En tajua, mitä mieltä te olette

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nostaa hattua, että porukka jaksaa jäädä viikoksi, kun ei ilmeisesti ole erityinen paikka, jos kyseessä lyhyt lentomatka. 

Lyhyen lentomatkan päässä ei voi olla mitään erityistä? Sanoisinko, että aika erikoinen ajattelutapa.

Minä olen monesti löytänyt erityisiä asioita ja paikkoja sieltä missä en niitä olisi uskonut olevan, joten kannattaisi ennemmin kulkea uteliaana silmät auki kuin vetää harpilla ympyrä ja sanoa, että tällä alueella ei ole mitään erityistä.

Joo mutta ei niissä jaksa viikkoa olla vaan pidennetty viikonloppu riittää. En lähtisi minnekään viikon lomalle vaikka Keski-Euroopassa, jonne on lyhyt lentomatka. Aika hyvin on Keski-Eurooppa tullut koluttua. 

Ketä kiinnostaa? Tässä ei varmaankaan ole kyse sinusta. Toiset lomailee mielellään viikon missä vaan. Tämän reissun viikkoon sisältynee myös häiden juhliminen ja niihin valmistautuminen.

Vierailija
102/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kumma, että tämä toisten jujuttaminen häälomalle on vieläkin muotia. ihan riippumatta siitä, kuka maksaa: työssäkäyvän täytyy päättää, pystyykö järjestämään partnerinsa kanssa samaan aikaan lomaa viikon. sen lisäksi, haluaako tuon viikon käyttää häätemmellykseen ystävänsä kanssa. yhden tärkeä päivä on muille vain yksi juhla. ties miten stressaantuneena morsian käyttäytyy. tai vaikka sulhasen vanhemmat. tällainen tilanne on kuitenkin erityinen, eli ei vain loma. potentiaalia on myös viikon aikana kiukutteluun puolin ja toisin. loppujen lopuksi aika itsekäs idea ...

Juu on kyllä törkeää että itse pitäis viikon loma töistä järjestää ja pakko tehdä tuollainen päätös. Todella itsekästä. 

Sä olet varmaan toooosiii haluttua matkaseuraa. Not

olen kyllä, mutta en lähde enää tuollaisiin juttuihin mukaan. muut intressit. kavereiden kanssa jaan muita juttuja. kaikki ei innostu ideasta ja tietävät mukavuusalueensa. sori siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nostaa hattua, että porukka jaksaa jäädä viikoksi, kun ei ilmeisesti ole erityinen paikka, jos kyseessä lyhyt lentomatka. 

Lyhyen lentomatkan päässä ei voi olla mitään erityistä? Sanoisinko, että aika erikoinen ajattelutapa.

Minä olen monesti löytänyt erityisiä asioita ja paikkoja sieltä missä en niitä olisi uskonut olevan, joten kannattaisi ennemmin kulkea uteliaana silmät auki kuin vetää harpilla ympyrä ja sanoa, että tällä alueella ei ole mitään erityistä.

no nyt on villiä. kyse ei ole siitä, keksiikö joku reissulla jotain nähtävää ja tekemistä. kyse on ryhmädynamiikasta viikon aikana. no kokeilkaa herranjesta, olette sen jälkeen kaikki yhtä kokemusta rikkaampia. kertokaa ihmeessä, miten viikko sujui.

t. matkanjohtajatäti-ihminen, joka mielellään majoit

Sun mielestä siis Euroopassa ei voi olla sellaista paikkaa missä viihtyisi viikon?

Ihan vinkkinä itselles että vaikka sä lähtisit reissuun ystävies kanssa niin se ei tarkoita sitä että ollaan koko viikko 24/7 yhdessä. Aikuiset osaavat ottaa omaa aikaa ja tehdä niitä asioita mikä itselle on mielenkiintoista. Tiedät sitten kun kasvat isoksi.

Vierailija
104/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä nuoria ja kokemattomia ihmisiä, jotka hypettävät tällaista ideaa. siitä sitten vaan. uljaasti kohti uusia katastrofeja. ystäväporukka voi muotoutua uudestaan reissun aikana ja sen jälkeen. näköjään jo etukäteen. ei mulla muuta.

Vierailija
105/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä rönsyilevä tarina kuitenkin on totta, niin miten aloittajan ja kaasojen välit jatkuvat sen yhden kanssa, joka ensin kieltäytyi osallistumasta polttareihin ja häihin?

Jatkuuko ystävyys? Vai loppuiko siihen? Jos loppui niin sääli siinä tapauksesa, että hän oli morsiamen hyvä ystävä.

Miten ystävyys sataisiin jatkumaan? Oliko täällä että ovat ystäviä jo kouluajoilta? Siis pitkä ystävyys takana. 

Vierailija
106/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kumma, että tämä toisten jujuttaminen häälomalle on vieläkin muotia. ihan riippumatta siitä, kuka maksaa: työssäkäyvän täytyy päättää, pystyykö järjestämään partnerinsa kanssa samaan aikaan lomaa viikon. sen lisäksi, haluaako tuon viikon käyttää häätemmellykseen ystävänsä kanssa. yhden tärkeä päivä on muille vain yksi juhla. ties miten stressaantuneena morsian käyttäytyy. tai vaikka sulhasen vanhemmat. tällainen tilanne on kuitenkin erityinen, eli ei vain loma. potentiaalia on myös viikon aikana kiukutteluun puolin ja toisin. loppujen lopuksi aika itsekäs idea ...

Juu on kyllä törkeää että itse pitäis viikon loma töistä järjestää ja pakko tehdä tuollainen päätös. Todella itsekästä. 

Sä olet varmaan toooosiii haluttua matkaseuraa.

Ihminen joka pitää itsekkäänä sitä että joku kysyy lomamatkalle viikoksi, vedoten siihen että itse pitää työnantajalta anoa lomaa jne jne.  Ei kyllä voi olla mukavaa lomaseuraa jos tuollaisestakin rutisee.

Jos ap on lomansa yhdessä ystävien kanssa suunnitellut ja se on kaikille ok ja tuntuu kivalta ajatukselta niin mikä sinä olet sitä pilaamaan tyylillä vieläkö tuollainen on muotia 

Vierailija
107/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette -hullu viihdyttää taas uudella tarinallaan.

Vierailija
108/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on noin, niin en ymmärrä. Sen ymmärrän, että pois jääneitä ketuttaa. 

Vierailija
109/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä rönsyilevä tarina kuitenkin on totta, niin miten aloittajan ja kaasojen välit jatkuvat sen yhden kanssa, joka ensin kieltäytyi osallistumasta polttareihin ja häihin?

Jatkuuko ystävyys? Vai loppuiko siihen? Jos loppui niin sääli siinä tapauksesa, että hän oli morsiamen hyvä ystävä.

Miten ystävyys sataisiin jatkumaan? Oliko täällä että ovat ystäviä jo kouluajoilta? Siis pitkä ystävyys takana. 

Minun puolelta ystävyys kyllä jatkuu, yritän jutella ystävän kanssa kahden kesken ja selittää tilanteen että en kutsunut häntä näihin suunnitteluihin koska koin että hän ei halunnut sitä. Ja kerron syyn miksi ei enää onnistu, toivon että hän ymmärtää kun pääsemme kahdestaan asiasta kunnolla juttelemaan.

Kerron myös oman kantani hänen käytöksestään ja siitä että ei tuntunut kivalta kuulla että ilmainen matka kelpaa kyllä jos minä kerran maksan.

ap

Vierailija
110/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no nyt on villiä. kyse ei ole siitä, keksiikö joku reissulla jotain nähtävää ja tekemistä. kyse on ryhmädynamiikasta viikon aikana. no kokeilkaa herranjesta, olette sen jälkeen kaikki yhtä kokemusta rikkaampia. kertokaa ihmeessä, miten viikko sujui.

t.

ihanko totta? työkseni olen ihan itse keksinyt ihmisille nähtävää vaikka mistä tuppukylistä. se ei ole se ongelma. kyse on vieläkin ihmisistä ryhmätilanteissa. en nyt pysty vääntämään ilman rautalankaa. tähän auttaa vain tuo kokemattomuuden into. ehkä olette kaikki hyvin samanlaisia ja kaikki menee hyvin. ehkä sittenkään ette, ja se paljastuu sitten matkalla. nythän sen koette. kaikkea hyvää ja hyvää matkaa! 

Vierailija
111/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki muut häihin osallistuvat lapsettomia vai kustannatteko muiden lapset ulkomaille? Vai jätetäänkö lapset kotiin, miten hoito viikoksi järjestyy? Miten kieltäytyjä olisi voinut lähteä viikoksi ulkomaille ilman lapsia, mutta ei voinut osallistua häihin Suomessa ilman lapsia?

Eli keksitty tarina.

Tosi harva voi irtottautua viikoksi ja kun on noin aktiivinen ystäväporukka, joku on kertonut ulkomaan matkasta jo siinä vaiheessa, kun tämä on paljastunut. Ja muut ovat lapsettomia ?

Itse veikkaan täyttä puppua ja annan arvosabakdi 0/5

Vierailija
112/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lomamatkan/ oman lomaviikon  järjestäminen voi olla perheen koon vuoksi todella taiteilua. voihan sitä minäminät itsekkääksikin nimittää. ei nyt millään osu. pahoittelen.

Vierailija
113/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia kommentteja. Porukka on lähdössä ulkomaille ja yksi pariskunta haluaisi sittenkin lähteä mutta täällä pohditaan mitä lentoliput maksaa ja miten kukaan viihtyisi viikkoa jossain. Ihan turha loukkaantua muiden puolesta tai miettiä viihtymistä. Mehän ei edes tiedetä vaikka reissaisivat yhdessä muutenkin. Ja kaikki ei ole persaukisia vaan on vara maksaa lentolippuja osana hääbudjettia. Maksaahan toiset kaasojen puvutkin. Räävittekö siitäkin päätänne?

Vierailija
114/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en näe tässä mitään ongelmaa lentolippujen hinnassa. näen todellista  ongelmapotentiaalia perheellisten loma-aikojen suunnittelussa ja siinä, että häät ovat vielä loppuhuipentumana lomaviikolle. jos porukka on paljon reissaillut yhdessä, se vähän rentouttaa tilannetta. joka päivälle on vielä jotain noudettavaa ja haettavaa ja muutettavaa plus unohtuneet asiat. retkeilyt kärsivät.

Vierailija
115/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä en näe tässä mitään ongelmaa lentolippujen hinnassa. näen todellista  ongelmapotentiaalia perheellisten loma-aikojen suunnittelussa ja siinä, että häät ovat vielä loppuhuipentumana lomaviikolle. jos porukka on paljon reissaillut yhdessä, se vähän rentouttaa tilannetta. joka päivälle on vielä jotain noudettavaa ja haettavaa ja muutettavaa plus unohtuneet asiat. retkeilyt kärsivät.

Mutta eihän mitään ongelmaa näiden suhteen ole. Porukka on lähdössä joten loma-asiat lienee kunnossa.

Vierailija
116/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei niissä jaksa viikkoa olla vaan pidennetty viikonloppu riittää. En lähtisi minnekään viikon lomalle vaikka Keski-Euroopassa, jonne on lyhyt lentomatka. Aika hyvin on Keski-Eurooppa tullut koluttua. 

Mä taas en kovin paljon pidemmälle lähtisi noin lyhyeksi aikaa. Turhaa edestakaisin lentämistä ja elimistön sekoittamista. 

Vierailija
117/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu suuttunut kaveri häihin mukaan. Mutta sano, että järjestävät matkan ja ehkä majoituksen itse omalla kustannuksellaan. Siinä sitten voivat päättää että tulevatko vai eivät. Mutta mukaan on pyydetty.

Vierailija
118/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu on kyllä törkeää että itse pitäis viikon loma töistä järjestää ja pakko tehdä t

Kukaan ei pakota, se on kuule ihan vapaaehtoista lisäksi ap:lla oli vielä toinenkin mahdollisuus tarjolla eli tulee vain häiden ajaksi. Miksi maalailet piruja seinille? Se että sun kanssa ei kukaan halua matkustaa ja sulla on negatiivinen asenne kaikkeen ei tarkoita sitä etteikö ap voi omien ystäviensä kanssa tällaista suunnitella, ilman että sinä ilmaannuttua paikalle ja piruilet itsekkyydestä.

Vierailija
119/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko erossa puolisosta ja lapsista sun häiden ja polttareiden vuoksi! Ei kiitos! Yksi iltakin on siinä ja siinä.

Vierailija
120/171 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkojen kaverisuhteet on aina tämmöstä solmua. Ei mahdu päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi