Tulevat häät aikuisten kesken ja taksi ystävistä suuttui.
Eli viime vuonna kerroin kuuden naisen ystäväporukalle että olen menossa naimisiin ja toivoin että he kaikki voisivat olla kaasojani ja kerroin että olemme päättäneet juhlia aikuisten kesken.
Tämä yksi sitten suorin sanoin ilmaisi tyyliin että he eivät koskaan juhli ilman lapsia että jos lapset eivät ole tervetulleita niin hekään eivät tule. Kysyin sitten haluaako silti olla osallisena suunnitelmassa häitä ja haluaako polttareihin yms. Tämänkin antoi ymmärtää että ei kiinosta tuhlata rahaa siihen että viettäisi minun polttareita. Olin vain että ok, ymmärrän.
Järjestämme häät ulkomailla pienellä porukalla appivanhempien huvilalla. Olen ostanut kaikille lennot ja majoituksen. Menemme kohteeseen viikkoa aiemmin ja vietämme samalla siellä polttarit ihan rennosti, valmistamme porukalla ruokaa yms.
Nyt tämä yksi on sitten kunnolla vetänyt herneen ne ään kun kuuli että me muut lähdemme sinne ja olemme suunnitelleet reissua jo kauan. Laittaa minulle viestiä että he tulevat sittenkin miehensä kanssa jos minä kerran maksan. Vastasin että valitettavasti lennot ja kaikki muu on jo varattuina että ei onnistu enää.
Nyt haukkuu minua että yritän savustaa hänet ulos ystäväpiiristä.
En tajua, mitä mieltä te olette
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä minulle jo painajaista olla ulkomilla viikko jossain isossa porukassa häiden takia. Jäisi häät väliin ihan ilman lapsidraamaakin.
Painajaista olla lomalla viikko ystävien kanssa? No meitä on erilaisia, toiset tykkää ja toisille painajainen, kai se riippuu ystävistäkin.
KYllä olisi painajaista olla jollain huvilalla ison porukan kanssa viikko. Saisi AP kustantaa hotellin siinä kohtaa, jos haluaisi häihinsä. Olen siis tuo kommentoija painajaisesta. Mutta joo, toiset tykkää olla seurassa 24/7.
Eikä aloituksessa sanottu että nuo naiset olisivat ystäviä keskenään. En mä haluaisi viettää viikkoa kaikkien mun ystävän ystävien kanssa, vaikka toimeen tullaankin. Varsinkin jos olisin siinä
Miten voi olla kuuden naisen ystäväporukka jos eivät ole ystäviä?!? Miksi yksi tuntisi että hänet savustettiin ulos ystäväporukasta jos ei kerran ole edes ystävä heidän kanssaan?!?
En minäkään viettäisi koko viikkoa yhdessä ystävien kanssa mutta tuollaisen reissun voisin kuitenkin tehdä koska ymmärrän että se ei tarkoita 24/7 ystävän kyljessä kiinni olemista, oletan että kaikki ovat aikuisia eivätkä tarvitse holhoojaa..
Ja sulle sanottiin että on ok jos sulle on ystävien kanssa lomailu painajaista, se on ihan ok. Mutta miksi sinä tuomitsee muut jotka eivät ole sinun kanssa samaa mieltä ja väität että pakko olla 24/7 heidän kanssaan. No edelleen sulle toi on painajainen muut Ehkö tykkää kun ovat sellaiset suunnitelleet, mitäs me illan sitä tuomitsemaan
Kiitoksia asiallisesti keskusteluun osallistuneille. Tää ketju lähti nyt vähän lapasesta joillain.
Ketään ei tosiaan ole painostettu mihinkään lomalle, vaan idea on syntynyt ihan yhteisymmärryksessä kaikkien kesken.
Minä ymmärrän ettei kaikille sovi ja kaikki eivät saa järjestymään, tämä nyt ei meidän kohdalla ollut ongelma.
Ap
Ihmettelen myös tätä painajainen -höpinää. Eihän tuollaisen ole pakko lähteä mihinkään ,kannattaa pysyä vaan kotonaan tietenkin. Meillä taas on 5 naisen ystäväporukka, olemme tunteneet lapsesta asti, nyt ollaan jo eläkeiässä, ja vuosien saatossa ollaan useamman kerran matkusteltu porukalla milloin etelään, milloin joulumarkkinoille, nuorempana Lappiin jne. Hyvin ollaan viihdytty keskenään se viikkokin, ja edelleen ollaan ystäviä.
Eli meitä on moneen junaan, todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös tätä painajainen -höpinää. Eihän tuollaisen ole pakko lähteä mihinkään ,kannattaa pysyä vaan kotonaan tietenkin. Meillä taas on 5 naisen ystäväporukka, olemme tunteneet lapsesta asti, nyt ollaan jo eläkeiässä, ja vuosien saatossa ollaan useamman kerran matkusteltu porukalla milloin etelään, milloin joulumarkkinoille, nuorempana Lappiin jne. Hyvin ollaan viihdytty keskenään se viikkokin, ja edelleen ollaan ystäviä.
Sama homma, ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa lomailla viikkoa ystävien kanssa, ollaan oltu välillä konserteissa ympäri Eurooppaa, välillä käyty kaupunkilomilla.
Munusta on mukavaa hyvällä porukalla tehdä näitä reissuja kai tämä sitten joillekin on painajaista, meille ei.
Vierailija kirjoitti:
Samoin olen reissannut ystävien kanssa, mutta en tuollaiseen viikon hääjuttuun osallistuisi. Kävin Italiassa häissä, mutta kierreltiin miehen kanssa kahdestaan maaseudulla ja osallistuttiin vaan yhtenä päivänä häähumuun.
Törkeä ystävä, suorastaan lokki. Ensin ilmoittanut suoraan ettei halua osallistua, mutta annas olla kun olisikin ollut ilmainen ulkomaanreissu tarjolla niin sitten olisi tulossa mukaan!
Nyt asiallinen, jämäkkä ja täysin anteekspyytelemätön rajanveto tommoiselle ihmiselle, jos yrittää aiheuttaa mitään draamaa. Ja kerrot kaveriporukalle mitä olet hänen kanssaan keskustellut, ettei pääse vääristelemään sanomisiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko erossa puolisosta ja lapsista sun häiden ja polttareiden vuoksi! Ei kiitos! Yksi iltakin on siinä ja siinä.
Niin se puoliso on myös kutsuttu, jos osaat lukea, mutta sua ei ole kutsuttu joten voit vapaasti tuonkin viikon viettää räkänokkiesi kanssa siellä Somerolla, antaa apn juhlia häitään omien ystäviensä kanssa.
Puoliso ei kestä edes tuntia tätä ystävää, ilta on kidustusta ja viikko mahdottomuus. Miksi hääpari ei halua olla kahdestaan? Ei ennusta pitkäikäistä liittoa.
Missä sanottiin että hääpari ei ole kahdestaan? Eikös ap maininnut että osallistuu muutamaan tapahtumaan ja käyvät syömässä, muutoin jokainen saa olla ihan vapaas
täällä on useampi kuin yksi, joiden mielestä tämä nyt ei syystä ole ihan napakymppisuunnitelma. ehkä sillä yhdellä kaverilla oli joku todellinen syy kieltäytyä reissusta.
Patjamajoitus ja nämä kaksi voivat maksaa lennoista 2/3 osaa, sekä itselleen hotellin jos ei siskonpeti käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin olen reissannut ystävien kanssa, mutta en tuollaiseen viikon hääjuttuun osallistuisi. Kävin Italiassa häissä, mutta kierreltiin miehen kanssa kahdestaan maaseudulla ja osallistuttiin vaan yhtenä päivänä häähumuun.
tätä olen yrittänyt toitottaa, mutta olen nyt ilonpilaaja. yhdessä reissaamisen lisäksi tässä nyt järjestellään lisäksi häitä. en aliarvioisi sitä lisästressiä. sen vuoksi minun kanssa ei nyt joku ammattiloukkaantuja halua matkalle! mielenkiintoista logiikkaa heikompilahjaisilla.
Etkö voi kustantaa lennoista samaa osuutta kuin muillekkin ja loput maksavat itse? Ja majoituksen he voivat hankkia itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun kanssa haluaisi monikin matkustaa, olen kokenut, otan vastuuta kaikkien viihtyvyydestä. siksi en haluakaan tehdä sitä vapaalla ja kieltäytyisin hienotunteisesti sinunlaisten tunnelmapakottajien ja sanojen suuhunlaittajien seurasta. kokemuksen tuomaa silmää.
Sinun kanssa ei kukaan halua matkustaa, niinkuin sinäkään et halua kenenkään kanssa matkustaa. Se on ok. Mutta sulla nyt ei ole mitään tähän ketjuun annetavaa joten miksi tuot negatiivisia näkemyksiäsi esiin? Jo pelkästä tekstistä selviää että ap ei ole yhtään samanlainen kuin sinä, hän on yhdessä ystäviensä kanssa reissun suunnitellut. Sinä saat sitten kieltäytyä omille ystävillesi näistä reissuista jos joku sulle ikinä tällaista edes ehdottaa.
ap ystävineen ei selvästikään ole samanlainen kuin minä. minä en onneksi ole samanlainen kuin he. keskusteluun kannattaa mielestäni antaa erilaisia näkökulmia, siksi otin osaa. minä tarjosin pitkää ja laajaa kokemusta. mutta kokemukset täytyy kaikkien hankkia itse. ehkä teidän kannattaisi keskustella omassa ryhmässänne, jos ette siedä realismia. kertokaa ihmeessä myöhemmin, miten reissu meni.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on kun sanakirjaa käyttää ja ei tarkista oikeinkirjoitusta, eli yksi ystävistä suuttui😊
ap
ps. Ja ei en nauti tilanteesta, harmittaa ihan sikana että että tuo yksi tosiaan järjesti kauhean metelin tästä asiasta ja nyt kaikki yrittävät rauhoitella häntä ja selittää ettö häneltä kyllä kysyttiin haluaako osallistua.
Siis ostatte lennot ja majoituksen koko ystäväporukalle? Mikä ihme muka estää varaamasta lentoa tälle yhdelle kaverille vaikka toisena päivänä, jos samalle päivälle ei enää saa. Tai jos varaaminen on vaivalloista, niin sano ystävälle että varaa itse ja sinä rahoitat saman verran kuin maksoit muiden lennoista.
Valehtelet ja olet tosiaan ilkeä.
Jotenkin outoa, ettet ole kertonut näistä uusista suunnitelmista, jos olette ystäviä. Eikö tuollainen tule puheeksi ihan vaan normaalissa jutustelussa tyyliin muutettiinkin hääsunnitelmia. Ette ilmeisesti ole mitenkään hyviä ystäviä ja ole säännöllisesti yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin outoa, ettet ole kertonut näistä uusista suunnitelmista, jos olette ystäviä. Eikö tuollainen tule puheeksi ihan vaan normaalissa jutustelussa tyyliin muutettiinkin hääsunnitelmia. Ette ilmeisesti ole mitenkään hyviä ystäviä ja ole säännöllisesti yhteydessä.
Lue ketju!
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne olis laittaneet lapset viikoksi, en tajua, jos lyhyemmäksikään aikaa ei ole lapsenhoitoa. Ja onko he ainoat joilla ei lapsia.
Joillakin ehkä on joustava työnantaja ja eläkkeellä olevat isovanhemmat lähellä, jotka voi tulla viikoksi kaikkien kuuden kaason perheeseen. Lapsilla kuitenkin koulut ja keskarit.
Meillä lomalistat tehdään niin ajoissa, että Viikin loma tuosta noin vain, olisi mahdoton. Ja lapsille ei saisi viikoksi hoitajaa. Joten joutuisin kieltäytymään pahoitellen.
Mutta ehkä näiden viiden vai kuuden pariskunnan työnantajat on joustavampia ja heillä kaikilla isovanhemmat, niin silloinhan se toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju!
Kyllä hyvän ystävän kanssa ollaan säännöllisesti tekemisissä, joten miten ihmeessä tuo asia ole tullut mitenkään puheeksi ja asioita on suunniteltu toisten kanssa vaan. Kyllä minä olisin kertonut vaikka tietäisin ettei ystävä ole tulossa ja on kieltäytynyt aiemmasta kutsusta. Kertoisin ihan muuten vaan, että tulipa suunnitelmien muutokset häihin sitten. Tuo on sellainen yleinen asia, joka kerrotaan, kun kuulumisia kerrotaan. Siis kuka ei kerro ystävälleen, että häät vietetäänkin sitten ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne olis laittaneet lapset viikoksi, en tajua, jos lyhyemmäksikään aikaa ei ole lapsenhoitoa. Ja onko he ainoat joilla ei lapsia.
Joillakin ehkä on joustava työnantaja ja eläkkeellä olevat isovanhemmat lähellä, jotka voi tulla viikoksi kaikkien kuuden kaason perheeseen. Lapsilla kuitenkin koulut ja keskarit.
Meillä lomalistat tehdään niin ajoissa, että Viikin loma tuosta noin vain, olisi mahdoton. Ja lapsille ei saisi viikoksi hoitajaa. Joten joutuisin kieltäytymään pahoitellen.
Mutta ehkä näiden viiden vai kuuden pariskunnan työnantajat on joustavampia ja heillä kaikilla isovanhemmat, niin silloinhan se toimii
Joo meillä pitää laittaa lomasuunnitelmat nyt heti alkuvuodesta, että tiedetään kuka on milloinkin lomalla. Jos jotkut haluavat olla samaan aikaan lomalla, niin siitä pitää sitten keskustella.
Hienoa että rahaa on muiden lentoihin,majoituksiin,häihin muutenkin. Vielä kun olis yksityiskone, niin avot.
Jatkan. Että jos AP olisi minut kutsunut, nyt saisin lukea vauvalta, kuinka outo olen. Sekin vielä...kele.