Tulevat häät aikuisten kesken ja taksi ystävistä suuttui.
Eli viime vuonna kerroin kuuden naisen ystäväporukalle että olen menossa naimisiin ja toivoin että he kaikki voisivat olla kaasojani ja kerroin että olemme päättäneet juhlia aikuisten kesken.
Tämä yksi sitten suorin sanoin ilmaisi tyyliin että he eivät koskaan juhli ilman lapsia että jos lapset eivät ole tervetulleita niin hekään eivät tule. Kysyin sitten haluaako silti olla osallisena suunnitelmassa häitä ja haluaako polttareihin yms. Tämänkin antoi ymmärtää että ei kiinosta tuhlata rahaa siihen että viettäisi minun polttareita. Olin vain että ok, ymmärrän.
Järjestämme häät ulkomailla pienellä porukalla appivanhempien huvilalla. Olen ostanut kaikille lennot ja majoituksen. Menemme kohteeseen viikkoa aiemmin ja vietämme samalla siellä polttarit ihan rennosti, valmistamme porukalla ruokaa yms.
Nyt tämä yksi on sitten kunnolla vetänyt herneen ne ään kun kuuli että me muut lähdemme sinne ja olemme suunnitelleet reissua jo kauan. Laittaa minulle viestiä että he tulevat sittenkin miehensä kanssa jos minä kerran maksan. Vastasin että valitettavasti lennot ja kaikki muu on jo varattuina että ei onnistu enää.
Nyt haukkuu minua että yritän savustaa hänet ulos ystäväpiiristä.
En tajua, mitä mieltä te olette
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nostaa hattua, että porukka jaksaa jäädä viikoksi, kun ei ilmeisesti ole erityinen paikka, jos kyseessä lyhyt lentomatka.
Jaa, mun miehelle ja mulle olis sopinut ilomielin lomailla viikko ystävien kanssa ihan missä vaan, hyvin syöden ja lomasta nauttien. Tuskin siellä tarvii 24h ystävien kanssa kyhjöttää, välillä voi varmaan lähteä oman miehen kanssa kävelylle yms.
Olis ihanaa kun olis sellanen ystäväporukka jonka kanssa viihtyy ja on kivaa. Viikko on lyhyt aika.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Keksitty juttu: ihmiset joilla on suvussa lomahuvila ulkomailla liikkuu sellaisten ystävien kanssa, jotka ei käyttäydy näin. Rikkaat piirit saa järjestymään tällaiset kuviot tyylikkäästi ilman kuvailemaasi draamaa.
Se on tietty miten ymmärtää lukemansa😂 Sulla ei kyllä ole tietoa rikkaista kun et osaa edes lukea ja ymmärtää lukemaasi😂
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä minulle jo painajaista olla ulkomilla viikko jossain isossa porukassa häiden takia. Jäisi häät väliin ihan ilman lapsidraamaakin.
Painajaista olla lomalla viikko ystävien kanssa? No meitä on erilaisia, toiset tykkää ja toisille painajainen, kai se riippuu ystävistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä minulle jo painajaista olla ulkomilla viikko jossain isossa porukassa häiden takia. Jäisi häät väliin ihan ilman lapsidraamaakin.
Painajaista olla lomalla viikko ystävien kanssa? No meitä on erilaisia, toiset tykkää ja toisille painajainen, kai se riippuu ystävistäkin.
No onhan tuolla porukkaa vaikka kuinka paljon eikä vain omia ystäviä. Kai sen miehenkin lähimmät ystävät ovat siellä ja lisäksi sisarukset ja vanhemmat. Ei tuo ole mikään pelkästään hyvän kaveriporukan reissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuolla porukkaa vaikka kuinka paljon eikä vain omia ystäviä. Kai sen miehenkin lähimmät ystävät ovat siellä ja lisäksi sisarukset ja vanhemmat. Ei tuo ole mikään pelkästään hyvän kaveriporukan reissu.
Juu en lähtisi viikoksi tuollaiseen hulinaan. Erikseen sitten kaverilomat.
Hei sun kaveri on täys moukka! Kutsuja saa päättää pitääkö lapsettomat häät, siihen siis kutsujalla on täysi oikeus. Kuka btw nauttii juhlista joissa lapset väsyneenä kiukuttelevat tai juoksevat ympäriinsä, lastenkutsut on erikseen. Siis sä maksat vieraiden lennot (!) ja ylläpidon, jo se on erittäin anteliasta. Ihan oikein sun kiukuttelija ystävälle (?) ettei nyt enää pääse mukaan. Dumppaa tuollainen itsekeskeinen päällepäsmäri. Hääjuhla on sinun ja jos hän jo alussa teki selväksi ettei halua tulla ilman lapsiaan niin ei ole mitään järkeä antaa hänen alkaa kiukuttelemaan tai uhriutumaan omasta päätöksestä. Miksi muuten ystäväporukkaan aina mahtuu yksi tuollainen minä-minä kiukuttelija ja draamakuningatar? Sinun on turha tuntea huonoa omaatuntoa hänen käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap, kyllä maininnut että he heidän kanssaan lomailisivat, vaan ihan ystäväporukalla ovat viikon loman siellä suunnitelleet.
Häihin toki osallistuu porukkaa mutta se viikko siellä on erikseen, tai ainakin näin ymmärsin.
Ne sukulaiset kyllä asuu siellä, mutta eikai se lomailua estä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on kuin nykyään somessa kiertävistä AITAH-videoista ("Am I The Asshole"). Hääjärjestelyistä seuraava konfliktitilanne on yksi tyypillisimpiä aiheita näissä.
Ap:n tarinassa ihmetyttää se, että jo siinä vaiheessa, kun mitään muita suunnitelmia ei ole tehty, siis mietitty edes, missä maassa häät pidetään, on kuitenkin jo päätetty, että häät ovat lapsettomat, ja tämä on ensimmäinen asia, jonka ap ystävilleen häistä kertoo. Samoin se, että ap:lla on kuusi kaasoa, on suoraan Yhdysvalloista lainattu perinne. Hääparin pitäisi myös olla todella varakas, jotta he pystyisivät lennättämään ja majoittamaan koko hääseurueen ulkomaille.
Ootko koskaan edes lentänyt? Itse varasin lennon Amsterdamiin 64€, en pidä itseäni varakkaana.
Aloituksessa mainitaan, että ap on kustamassa kaikille lennot. Myöhemmin mainitaan, että häihin osallistuu noin 30 henkeä, joskin osa vieraista asuu kohteessa. Jos ap maksaa lennot vaikka puolellekin vieraista, tulee tästä suurehko summa. Toki yksittäinen matkustaja voi löytää hyvinkin halvalla lennot, erityisesti jos matkustuspäivällä ei ole väliä, mutta jos päivämäärät ovat kiinteät ja liput ostetaan isolle seurueelle, liput ovat kalliita. Tiedän tämän, koska työssäni opettajana olen järjestänyt useita kertoja ulkomaille suuntautuvia opiskelijavaihtoa. Vanhemmat valittavat lippujen hinnoista, koska eivät tajua, että on eri asia varata lippu yhdelle tai kahdelle hengelle kuin 30:lle. Esimerkiksi Amsterdamiin suuntautuvalla opintomatkalla edestakaiset lentoliput seurueelle maksoivat noin 300 euroa hengeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on kuin nykyään somessa kiertävistä AITAH-videoista ("Am I The Asshole"). Hääjärjestelyistä seuraava konfliktitilanne on yksi tyypillisimpiä aiheita näissä.
Ap:n tarinassa ihmetyttää se, että jo siinä vaiheessa, kun mitään muita suunnitelmia ei ole tehty, siis mietitty edes, missä maassa häät pidetään, on kuitenkin jo päätetty, että häät ovat lapsettomat, ja tämä on ensimmäinen asia, jonka ap ystävilleen häistä kertoo. Samoin se, että ap:lla on kuusi kaasoa, on suoraan Yhdysvalloista lainattu perinne. Hääparin pitäisi myös olla todella varakas, jotta he pystyisivät lennättämään ja majoittamaan koko hääseurueen ulkomaille.
Ootko koskaan edes lentänyt? Itse varasin lennon Amsterdamiin 64€, en pidä itseäni varakkaana.
Aloituks
Ai no mä tulkkasin että kaikille ostetut lennot tarkoittaa tätä ystäväporukkaa josta aloituksessa puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? Huvila jonne hääväki majoittuu on ilmainen (suvun huvila). Ja muutamalle vieraalle lennot tulee kuule halvemmaksi kun järjestää Suomessa hääjuhla esim. sadalle vieraalle. Oletko koskaan järjestänyt itse mitään juhlia? Todennäköisesti et. Etkä myös taida tietää lentojen hinnoista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap, kyllä maininnut että he heidän kanssaan lomailisivat, vaan ihan ystäväporukalla ovat viikon loman siellä suunnitelleet.
Häihin toki osallistuu porukkaa mutta se viikko siellä on erikseen,
Ai morsian viettää viikon loman vain ystäviensä kanssa? Sulhanen ja muut ei ole laisinkaan kuvioissa? En kyllä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden ystäväni meni naimisiin ja hääyönsä vietettävät morsiamen lapsuuden kodissa, jossa yöpyivät myös häihin kutsut opiskelukaverit.
Kyseessä ei ollut mikään suuri talo, vaan pienehkö omakotitalo 70-luvulta. Olin hämmentynyt 😳
Anna suuttua. Ei sen tartte vaikuttaa teidän suunnitelmiin.
Jokaisella on oikeus valintoihinsa ja jokaisella on oikeus tunteisiinsa.
Tervettä rajaa ja aikuisuutta tähän tilanteeseen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituks
Kun on tarpeeksi ajoissa liikkeellä tuokin onnistuu kun pvm ei ole niin tarkka.
Asun Euroopassa, Lennämme usein Suomeen, perheenä (7 hlö) ja kun rupean ajoissa katsomaan lentoja ne eivät maksa edes satasia/pää.
Joten voisin kuvitella että ap on saanut lennot vaikka 2000 eurolla, tuo hinta menee Suomessa jo helposti pelkästään tilapaikan vuokraan ja ylipäätään Suomessa kaikki on hirveän kallista, on voitu katsoa että toisessa maassa saa ruuan, bändin ja muut halvemmalla niin sen summan voi sitten sijoittaa lentoihin.
Sille yhdelle ei tarvitse enään vastata mitään. Kerran jättäytyi jo pois niin paikka ja mahdollisuus meni ohi. Kuulostaa muutenkin todella raskaalta ystävältä
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on kun sanakirjaa käyttää ja ei tarkista oikeinkirjoitusta, eli yksi ystävistä suuttui😊
ap
ps. Ja ei en nauti tilanteesta, harmittaa ihan sikana että että tuo yksi tosiaan järjesti kauhean metelin tästä asiasta ja nyt kaikki yrittävät rauhoitella häntä ja selittää ettö häneltä kyllä kysyttiin haluaako osallistua.
Sinähän vallan varakas olet kun ostit lennot ja majoituksen kaasoillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häihin toki osall
Sulhanen ystävineen ja sukulaisineen laitetaan tietysti kotimatkalle vihkimisen jälkeen. Sitten alkaa tyttöjen lomaviikko 🥳
Oli varmaan uusiotaksi, ne ovat kuumaverisiä ja suuttuvat helposti.