Tulevat häät aikuisten kesken ja taksi ystävistä suuttui.
Eli viime vuonna kerroin kuuden naisen ystäväporukalle että olen menossa naimisiin ja toivoin että he kaikki voisivat olla kaasojani ja kerroin että olemme päättäneet juhlia aikuisten kesken.
Tämä yksi sitten suorin sanoin ilmaisi tyyliin että he eivät koskaan juhli ilman lapsia että jos lapset eivät ole tervetulleita niin hekään eivät tule. Kysyin sitten haluaako silti olla osallisena suunnitelmassa häitä ja haluaako polttareihin yms. Tämänkin antoi ymmärtää että ei kiinosta tuhlata rahaa siihen että viettäisi minun polttareita. Olin vain että ok, ymmärrän.
Järjestämme häät ulkomailla pienellä porukalla appivanhempien huvilalla. Olen ostanut kaikille lennot ja majoituksen. Menemme kohteeseen viikkoa aiemmin ja vietämme samalla siellä polttarit ihan rennosti, valmistamme porukalla ruokaa yms.
Nyt tämä yksi on sitten kunnolla vetänyt herneen ne ään kun kuuli että me muut lähdemme sinne ja olemme suunnitelleet reissua jo kauan. Laittaa minulle viestiä että he tulevat sittenkin miehensä kanssa jos minä kerran maksan. Vastasin että valitettavasti lennot ja kaikki muu on jo varattuina että ei onnistu enää.
Nyt haukkuu minua että yritän savustaa hänet ulos ystäväpiiristä.
En tajua, mitä mieltä te olette
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä minulle jo painajaista olla ulkomilla viikko jossain isossa porukassa häiden takia. Jäisi häät väliin ihan ilman lapsidraamaakin.
Painajaista olla lomalla viikko ystävien kanssa? No meitä on erilaisia, toiset tykkää ja toisille painajainen, kai se riippuu ystävistäkin.
No onhan tuolla porukkaa vaikka kuinka paljon eikä vain omia ystäviä. Kai sen miehenkin lähimmät ystävät ovat siellä ja lisäksi sisarukset ja vanhemmat. Ei tuo ole mikään pelkästään hyvän kaveriporukan reissu.
Ei ap, kyllä maininnut että he heidän kanssaan lomailisivat, vaan ihan ystäväporukalla ovat viikon loman siellä suunnitelleet.
Häihin toki osall
En tiedä miten tämä tähän meni ja kuka kysyi mutta vastaan nyt että tämä meidän ystäväporukka koostuu lapsuuden ystävistä, olemme kaikki olleet miehiämme kanssa oli 7 vuotta niin kyllä hekin kaikki toisensa tuntevat hyvin ja tulevat hyvin juttuun.
Kohde maassa olemme sopineet että käymme tällä porukalla paikoissa x y ja z sekä parina iltana syömässä paikoissa a ja b
Muutoin kaikki saavat mennä miten tykkäävät ja minäkään en enää loppuviikolla ehdi kaikkeen mukaan.
Tänä voi jollekkin olla painajainen tai ei, meille kaikille tämä kyllä sopi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei. Keksitty juttu: ihmiset joilla on suvussa lomahuvila ulkomailla liikkuu sellaisten ystävien kanssa, jotka ei käyttäydy näin. Rikkaat piirit saa järjestymään tällaiset kuviot tyylikkäästi ilman kuvailemaasi draamaa.
Se on tietty miten ymmärtää lukemansa😂 Sulla ei kyllä ole tietoa rikkaista kun et osaa edes lukea ja ymmärtää lukemaasi😂
Nykyiset taksit rikastavat elinpiiriään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on kuin nykyään somessa kiertävistä AITAH-videoista ("Am I The Asshole"). Hääjärjestelyistä seuraava konfliktitilanne on yksi tyypillisimpiä aiheita näissä.
Ap:n tarinassa ihmetyttää se, että jo siinä vaiheessa, kun mitään muita suunnitelmia ei ole tehty, siis mietitty edes, missä maassa häät pidetään, on kuitenkin jo päätetty, että häät ovat lapsettomat, ja tämä on ensimmäinen asia, jonka ap ystävilleen häistä kertoo. Samoin se, että ap:lla on kuusi kaasoa, on suoraan Yhdysvalloista lainattu perinne. Hääparin pitäisi myös olla todella varakas, jotta he pystyisivät lennättämään ja majoittamaan koko hääseurueen ulkomaille.
Osaatko lukea? Huvila jonne hääväki majoittuu on ilmainen (suvun huvila). Ja muutamalle vieraalle lennot tulee kuule halvemmaksi kun järjestää Suomessa hääjuhla esim. sadalle vieraalle. Oletko koskaan järjes
Mainitsin hinnat vain esimerkkinä siitä, miksi tarina on mielestäni kummallinen. Totta kai pienet juhlat ulkomailla voivat olla lopulta halvemmat kuin suuret juhlat Suomessa, ja toki on mahdollista, että lentoliput on saatu halvalla. Sitä, miksi hääpari päätti maksaa ystävienkin (entä ystävien puolisot?) liput, ihmettelen. Vanhempien ja sisarusten matkakulut vielä ymmärtäisin, mutta morsiamen viisi ystävää, jotka eivät vaikuta edes kovin läheisiltä, ja tähän päälle sulhasen ystävät, kuulostaa liioittelulta.
Lähtöasetelma, jossa pyydetään kuutta ystävää kaasoiksi ja ilmoitetaan, että tuleva hääjuhla on sitten lapseton, ja kun on saatu ystäviltä reaktio ilmoitukseen, "paljastetaan", että häät pidetäänkin ulkomailla ja hääpari maksaa lennot ja huolehtii majoituksesta, muistuttaa enemmän valtafantasiaa kuin tosielämän vuorovaikutustilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suututti taksin?
Minäkin ihmettelin otsikkoa ja siksi avasin, mutta kun sioitin taksin tilalle yksi, niin otsikko aukeni.
sioitin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin se majoitus oli miehen sukulaisen omistama ja nyt onkin jo useampi kesäasunto käytössä.
Ai haluat tarkemman erittelyn kuka asunnot omistaa. No miehen isovanhemmat omistavat nämä kesä-asunnot ja ovat antaneet ne käyttöön omille lapsilleen ja saamme vapaasti käyttää näitä sen viikon kun olemme siellä. Oliko vielä muuta?
ap
Maksoit majoituksen joka olikin ilmainen? Mitä muuta olet muka "maksanut"? Ruoat jotka ovatkin isovanhempien ravintolasta, juomat viinitilalta?
Mikäs siinä, antaa kiukutella.
Sivuhuomiona, että lapsettomissa häissä turhauttaa se, etten ole kertaakaan ollut lapsettomissa häissä jotka oikeasti olisivat lapsettomat. Aina sinne on joku lapsi tuotu, koska on niin läheinen hääparille. Pari kertaa käynyt jopa niin, että morsiusparin oma lapsi on hoidossa, mutta joku serkku on silti tuonut lapsensa. Sen vuoksi yleensä vastaan kieltävästi näihin hääkutsuihin nykyään. En jätä lastani kotiin mahdollisesti viikonlopuksi jotta voisin katsella toisten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina on kuin nykyään somessa kiertävistä AITAH-videoista ("Am I The Asshole"). Hääjärjestelyistä seuraava konfliktitilanne on yksi tyypillisimpiä aiheita näissä.
Ap:n tarinassa ihmetyttää se, että jo siinä vaiheessa, kun mitään muita suunnitelmia ei ole tehty, siis mietitty edes, missä maassa häät pidetään, on kuitenkin jo päätetty, että häät ovat lapsettomat, ja tämä on ensimmäinen asia, jonka ap ystävilleen häistä kertoo. Samoin se, että ap:lla on kuusi kaasoa, on suoraan Yhdysvalloista lainattu perinne. Hääparin pitäisi myös olla todella varakas, jotta he pystyisivät lennättämään ja majoittamaan koko hääseurueen ulkomaille.
Ootko koskaan edes lentänyt? Itse varasin lennon Amsterdamiin 64€, en pidä itseäni varakkaana.
En ottanut takaisinpaluuta kun en tiedä koska tulen takaisin mutta aikasemmin kokeneena 150€ on riittänyt, en ostanut ruumalaukkua (ei kai apkaan siitä maininnut)
eli jos viime syksynä halusi esim. Lontooseen Ryanairilla niin Meno-paluu oli alle 79€, tiedän tämän kun katsoin silloin lentoja.
Ja sitten mä heräsin unesta, jossa luulin pääseväni naimisiin.
Mies, appivanhemmat ja huvilat ulukomailla vielä löytämättä.
Joo kyllä on tarinaa taas keksitty. Ensin on yksi majoitus, sitten niitä kesäasuntoja on useampi. Ensin maksettiin majoituksesta ja sitten se onkin ilmaista. Ja mitä vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin se majoitus oli miehen sukulaisen omistama ja nyt onkin jo useampi kesäasunto käytössä.
Ai haluat tarkemman erittelyn kuka asunnot omistaa. No miehen isovanhemmat omistavat nämä kesä-asunnot ja ovat antaneet ne käyttöön omille lapsilleen ja saamme vapaasti käyttää näitä sen viikon kun olemme siellä. Oliko vielä muuta?
ap
Maksoit majoituksen joka olikin ilmainen? Mitä muuta olet muka "maksanut"? Ruoat jotka ovatkin isovanhempien ravintolasta, juomat viinitilalta?
Kyllä, mies oli jutellut isovanhempien kanssa asiasta ja he sanoivat ettei tarvi mitään maksaa. Emme kuitenkaan halua olla moukkia ja maksamme sinne loppusiivouksen ja nimellisen korvauksen vaikka he eivät sitä halunneetkaan.
Ruuat ja juomat tulevat pitopalvelusta niinkuin olisivat tulleet Suomessakin.
ap
Ahneelta tyypiltä kuulostaa. Ei halunnut osallistua sinun polttareihisi, koska ajatteli että niihin pitäisi vähän rahaakin laittaa. Sitten kun kuuli, että olisikin itse saanut niistä polttareista kivan kokemuksen ja maksetut lennot ulkomaille, muuttui mieli sukkelaan. Kehtaa vielä riidellä asiasta. Ei kuulosta oikealta ystävältä
kumma, että tämä toisten jujuttaminen häälomalle on vieläkin muotia. ihan riippumatta siitä, kuka maksaa: työssäkäyvän täytyy päättää, pystyykö järjestämään partnerinsa kanssa samaan aikaan lomaa viikon. sen lisäksi, haluaako tuon viikon käyttää häätemmellykseen ystävänsä kanssa. yhden tärkeä päivä on muille vain yksi juhla. ties miten stressaantuneena morsian käyttäytyy. tai vaikka sulhasen vanhemmat. tällainen tilanne on kuitenkin erityinen, eli ei vain loma. potentiaalia on myös viikon aikana kiukutteluun puolin ja toisin. loppujen lopuksi aika itsekäs idea ...
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nostaa hattua, että porukka jaksaa jäädä viikoksi, kun ei ilmeisesti ole erityinen paikka, jos kyseessä lyhyt lentomatka.
Lyhyen lentomatkan päässä ei voi olla mitään erityistä? Sanoisinko, että aika erikoinen ajattelutapa.
Minä olen monesti löytänyt erityisiä asioita ja paikkoja sieltä missä en niitä olisi uskonut olevan, joten kannattaisi ennemmin kulkea uteliaana silmät auki kuin vetää harpilla ympyrä ja sanoa, että tällä alueella ei ole mitään erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nostaa hattua, että porukka jaksaa jäädä viikoksi, kun ei ilmeisesti ole erityinen paikka, jos kyseessä lyhyt lentomatka.
Lyhyen lentomatkan päässä ei voi olla mitään erityistä? Sanoisinko, että aika erikoinen ajattelutapa.
Minä olen monesti löytänyt erityisiä asioita ja paikkoja sieltä missä en niitä olisi uskonut olevan, joten kannattaisi ennemmin kulkea uteliaana silmät auki kuin vetää harpilla ympyrä ja sanoa, että tällä alueella ei ole mitään erityistä.
Joo mutta ei niissä jaksa viikkoa olla vaan pidennetty viikonloppu riittää. En lähtisi minnekään viikon lomalle vaikka Keski-Euroopassa, jonne on lyhyt lentomatka. Aika hyvin on Keski-Eurooppa tullut koluttua.
Vierailija kirjoitti:
kumma, että tämä toisten jujuttaminen häälomalle on vieläkin muotia. ihan riippumatta siitä, kuka maksaa: työssäkäyvän täytyy päättää, pystyykö järjestämään partnerinsa kanssa samaan aikaan lomaa viikon. sen lisäksi, haluaako tuon viikon käyttää häätemmellykseen ystävänsä kanssa. yhden tärkeä päivä on muille vain yksi juhla. ties miten stressaantuneena morsian käyttäytyy. tai vaikka sulhasen vanhemmat. tällainen tilanne on kuitenkin erityinen, eli ei vain loma. potentiaalia on myös viikon aikana kiukutteluun puolin ja toisin. loppujen lopuksi aika itsekäs idea ...
Juu on kyllä törkeää että itse pitäis viikon loma töistä järjestää ja pakko tehdä tuollainen päätös. Todella itsekästä.
Sä olet varmaan toooosiii haluttua matkaseuraa. Not
Niin että ihminen joka oli valmis jättämään ystävän häät väliin siksi ettei lapset saa osallistua päättääkin yhtäkkiä toisin koska kyseessä ulkomaanmatka. Jättäisi lapset, jotka alussa oli tärkeitä, viikoksi jonkun toisen hoitoon. Tähän itselläni töksähti tämä tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta ei niissä jaksa viikkoa olla vaan pidennetty viikonloppu riittää. En lähtisi minnekään viikon lomalle vaikka Keski-Euroopassa, jonne on lyhyt lentomatka. Aika hyvin on Keski-Eurooppa tullut koluttua.
Joo aivan varmasti on pidennetyillä viikonloppulomilla keski-eurooppa tullut koluttua. Just just, Itse olen käynyt Saksassa yli 20 krt ja vieläkin riittää näkemistä ja uutta koettavaa.. Berliinissä olen ollut 6 Krt ja en todellakaan sano että olisin nähnyt kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Niin että ihminen joka oli valmis jättämään ystävän häät väliin siksi ettei lapset saa osallistua päättääkin yhtäkkiä toisin koska kyseessä ulkomaanmatka. Jättäisi lapset, jotka alussa oli tärkeitä, viikoksi jonkun toisen hoitoon. Tähän itselläni töksähti tämä tarina.
Eikö ole aika itsestään selvää että lapset oli tekosyy kieltäytyä kun luultiin että tylsät häät jossain hevonkuusessa. Ei voitu suoraan sanoa että ei kiinosta niin keksittiin tämmöinen tarina, ihan yleistä käyttää lapsia tekosyynä, ihan tältä palstalta asiasta lukenut joka kesä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nyt on villiä. kyse ei ole siitä, keksiikö joku reissulla jotain nähtävää ja tekemistä. kyse on ryhmädynamiikasta viikon aikana. no kokeilkaa herranjesta, olette sen jälkeen kaikki yhtä kokemusta rikkaampia. kertokaa ihmeessä, miten viikko sujui.
t. matkanjohtajatäti-ihminen, joka mielellään majoittaa vieläkin täällä ulkomailla kaikenlaisia vieraita, tietäen tosin, mitä ihmisten odotukset, realiteetit ja käytös ovat. vastuu käytännössä isäntäväellä.
Kotoa perille ja takaisin, ei taida 64 e riittää, sisältää matkalaukun ruumaan?
Tuskinpa.