Tulevat häät aikuisten kesken ja taksi ystävistä suuttui.
Eli viime vuonna kerroin kuuden naisen ystäväporukalle että olen menossa naimisiin ja toivoin että he kaikki voisivat olla kaasojani ja kerroin että olemme päättäneet juhlia aikuisten kesken.
Tämä yksi sitten suorin sanoin ilmaisi tyyliin että he eivät koskaan juhli ilman lapsia että jos lapset eivät ole tervetulleita niin hekään eivät tule. Kysyin sitten haluaako silti olla osallisena suunnitelmassa häitä ja haluaako polttareihin yms. Tämänkin antoi ymmärtää että ei kiinosta tuhlata rahaa siihen että viettäisi minun polttareita. Olin vain että ok, ymmärrän.
Järjestämme häät ulkomailla pienellä porukalla appivanhempien huvilalla. Olen ostanut kaikille lennot ja majoituksen. Menemme kohteeseen viikkoa aiemmin ja vietämme samalla siellä polttarit ihan rennosti, valmistamme porukalla ruokaa yms.
Nyt tämä yksi on sitten kunnolla vetänyt herneen ne ään kun kuuli että me muut lähdemme sinne ja olemme suunnitelleet reissua jo kauan. Laittaa minulle viestiä että he tulevat sittenkin miehensä kanssa jos minä kerran maksan. Vastasin että valitettavasti lennot ja kaikki muu on jo varattuina että ei onnistu enää.
Nyt haukkuu minua että yritän savustaa hänet ulos ystäväpiiristä.
En tajua, mitä mieltä te olette
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä myös hiukan nautit tilanteesta?
Ohiksena totean, että kukapa ei?
Vierailija kirjoitti:
No miksi majoitusta ja lentoja ei voi ostaa enää?
Majoitus on täynnä (miehen sukulaisen omistama) ja lennot maksavat triplasti enemmän, ruokailu on maksettu, muihin oheisohjelmiin jo liput ja kuljetukset varattu (olemme siis kohteessa viikon ja suunnitelmana on käydä tutustumassa kaupungin eri tapahtumiin) yms.
ap
He tulivat järkiinsä ja haluavat olla osa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi julistaa, että ei koskaan juhli lapsitta? Eikö tuollainen ehdottomuus kuulu murrosikään?
Kuuluu se aikuisillekkin, jotka eivät halua juhlistaan mehukestejä ja lastentarhaa. Juhlimme kavereiden kanssa mieluummin K18 tyyliin, jolloin lasten ei ole soveliasta olla paikalla. He tulevat, jotka saavat lapset hoitoon. Lisääntyneillekkin kivempi, ku voivat vaihtaa vapaalle ja juhlia vapaasti.
Itselläni ei ole eikä tule lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Paljon maksoi lennot ja majoitus? Sinä kutsuit jo monta ystävää ja varmaan mies kutsui myös ystäviään ja siihen vielä vanhemmat ja anopit päälle.
Miehen suku ja suurin osa ystävistä asuu jo kohde maassa, joten majoitus järjestyi heidän kesäasuinnoiltaan:)
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä suututti taksin?
Taksi ystävistä suuttui, niinhån siinä otsikossa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi majoitusta ja lentoja ei voi ostaa enää?
Majoitus on täynnä (miehen sukulaisen omistama) ja lennot maksavat triplasti enemmän, ruokailu on maksettu, muihin oheisohjelmiin jo liput ja kuljetukset varattu (olemme siis kohteessa viikon ja suunnitelmana on käydä tutustumassa kaupungin eri tapahtumiin) yms.
ap
Joo en lähtisi yhden kiukkupussin takia enää muuttamaan suunnitelmia. Eläkööt päätöksensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon maksoi lennot ja majoitus? Sinä kutsuit jo monta ystävää ja varmaan mies kutsui myös ystäviään ja siihen vielä vanhemmat ja anopit päälle.
Miehen suku ja suurin osa ystävistä asuu jo kohde maassa, joten majoitus järjestyi heidän kesäasuinnoiltaan:)
ap
Ei siis mitkään pienet häät sitten kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi julistaa, että ei koskaan juhli lapsitta? Eikö tuollainen ehdottomuus kuulu murrosikään?
Jos juhliminen pitää sisällään paljon alkoholia ja seksuaalissävytteisiä juttuja sekä irstailua, niin olisi ihan suotavaa ettei sinne tuoda lapsia.
Ensin se majoitus oli miehen sukulaisen omistama ja nyt onkin jo useampi kesäasunto käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei siis mitkään pienet häät sitten kuitenkaan?
Alle 30 henkeä niin sanoisin että pienet kun itse miellän suuriksi häiksi yli 50 hengen häät, ihan miten sen ajattelee..
ap
Mielestäni sinun kannattaa olla sillan rakentaja mutta jämäkkä. Kyseessä on kuitenkin sinun häät ja ystäväsi toiminta aiheuttaa stressiä. Voisiko joku kaaso jutella hänen kanssa. Hänelle voisi kertoa että sinusta tuntui tosi pahalta se, että ilmoitti niin jyrkästi ettei tule häihin tai edes polttareihin ja irtisanoutui irti kaikesta. Valitettavasti se oli hänen valintansa. Ja nämä on sinun häät, ei hänen juhlat. Mielestäni ystävällesi kävi ikävä juttu nyt, mutta itse aiheutettu. Itse ehkä harkitsisin kutsumista jos hän pyytäisi anteeksi ensin sitä että reagoi niin jyrkästi siihen, miten sinä haluat viettää elämäsi tärkeää päivää.
Onpa härskiä. Ja selvästikin ystäväsi (ja muutama muu täällä) ei ymmärrä sitä, että lentomatkojen ja majoituksen tilaaminen tällaisessa tilanteessa jälkijättöisesti saattaa maksaa yllättävän paljon.
Mutta jos tarina meni tosiaan niinkuin kerroit, niin itse tekisin seuraavaa:
pyytäisin ystävän kotiin kahville ja suoraan mutta rakkaudella kertoisin hänelle, että tämä koko tilanne lähti menemään pieleen siinä vaiheessa, kun hän yksioikoisesti ilmoitti, että se on joko koko perhe tai ei mitään. Toisin esiin, että sinulla ei tullut mieleenkään, että he voisivat ulkomaille lähteä ilman lapsiaan, kun se ei onnistunut edes samalla paikkakunnalla.
Sen jälkeen kertoisin, että tämä kaikki on satuttanut sinuakin ja huomaat nyt, että tämä ei ehkä ole ystävyyssuhde, jota haluat pitää yllä.
Sillä viimeistään tuo kommentti jos kerran te maksatte paljasti viimeistään ystäväsi todellisen luonteen. Itse en haluaisin tuollaista ihmistä lähelleni ollenkaan.
Mä en käsitä näitä ystäväporukoita kyllä muutenkaan. Mulla on muutamia hyviä, upeita ystäviä mutta eivät ole millään lailla kytköksissä toisiinsa. Ei ole ikinä ollut mitään kaveriporukkadraamaa
Vierailija kirjoitti:
Ensin se majoitus oli miehen sukulaisen omistama ja nyt onkin jo useampi kesäasunto käytössä.
Ai haluat tarkemman erittelyn kuka asunnot omistaa. No miehen isovanhemmat omistavat nämä kesä-asunnot ja ovat antaneet ne käyttöön omille lapsilleen ja saamme vapaasti käyttää näitä sen viikon kun olemme siellä. Oliko vielä muuta?
ap
Ovatko kaikki muut häihin osallistuvat lapsettomia vai kustannatteko muiden lapset ulkomaille? Vai jätetäänkö lapset kotiin, miten hoito viikoksi järjestyy? Miten kieltäytyjä olisi voinut lähteä viikoksi ulkomaille ilman lapsia, mutta ei voinut osallistua häihin Suomessa ilman lapsia?
Eli keksitty tarina.
Joko provo tai rikkaiden ongelmia. Painu nyt kuiyenkin vidduun.
Eli piti kertoa, osallistuuko vai ei mutta ei tiennyt missä. Ihan kamalaa. En lähtisi polttareihin ulkomaille, joten olisin sanonut kyllä, kun olisin luullut niiden olevan Suomessa. Sitten perunut osallistumisen, kun kuullut jälkeenpäin niiden olevan jossain toisessa maassa, johon en halua mennä.