Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me joille ylipaino on normaalipaino

Vierailija
17.01.2025 |

Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.

Kommentit (244)

Vierailija
121/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laardivalaiden vonkunaa järkikommenttien ohessa. Ylipaino on kurja ja kallis ongelma, rumakin - ei käy kieltäminen. Kannattaa yrittää parhaansa ja sen yrittämisen lisäksi todella tehdä niitä asioita.

Sä et ees tiedä minkä painoisia nää järki kommentin jättäjät on.. jos ihmiset laihduttaisivat , lopettaisitko heidän haukkumisensa ?? Et tekis niin koska sä olet ivallinen. Mikä ihme sut tai kenen tahansa saa ajattelemaan että nää hyiii läski läski.. sä olet arvoton paska kommentit auttaa .. .. eli vain laihat ovat ihmisarvoisia? 

Vierailija
122/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jotain yli 60 kg ehkä 64 kg yläasteella niin mulle sanottiin että olen ylipainon rajoilla tai siis normaalipainon ylärajalla . Olis pitänyt kuolla jo silloin pois. Mä vihaan tätä saatanan painon tuijotuspuhetta

Nyt on kyllä surkea asenne elämään, ehkä parempi on päättää tosiaan ne päivät jos et laardeinesi pysty olemaan. Hyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jotain yli 60 kg ehkä 64 kg yläasteella niin mulle sanottiin että olen ylipainon rajoilla tai siis normaalipainon ylärajalla . Olis pitänyt kuolla jo silloin pois. Mä vihaan tätä saatanan painon tuijotuspuhetta

Nyt on kyllä surkea asenne elämään, ehkä parempi on päättää tosiaan ne päivät jos et laardeinesi pysty olemaan. Hyh.

Miksi mun pitäis olla motivoinut elämään kun koko ajan alleviivataan olit tuolloinkin läski.. oon nyt 163 cm pitkä. Ei ole mitään oikeaa mahdollisuutta edes päästä normi painoon kun olis pakko pakko pakko painaa joku 44 kg ettei tule läski kommentteja.

Vierailija
124/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikeasti ole niin vaikeaa syödä järkevästi ja liikkua. Hikiliikuntaa ei edes tarvita normaalipainossa pysymiseen vaan ihan hyötyliikunta riittää. 

Mitä helvettiä sä selität!!!!!!!! Nyt jo hiljaa!!!!! Miks sä kommentoit tuollaiseen painoon yhtään mitään !!!!!!! Mä olin harrastanut tuohon aikaan uintia kolme kertaa viikossa.. turpa umpeen.  Söin aivan tavallista kotiruokaa . 

Melko läskit mätöt on olleet ne kotiruuat. Lautanen täynnä tasatunnein? Ongelma piilee psyykkeessäsi, sen näkee viesteistäsi. Olet aivan kilari, se on isompi ongelma kuin se että olet läski.

Vierailija
125/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi kirjoittaja on selvästi teini. Älkää olko niin ilkeitä hänelle. Miettikää jos olisi oma lapsenne.

Vierailija
126/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäis olla motivoinut elämään kun koko ajan alleviivataan olit tuolloinkin läski.. oon nyt 163 cm pitkä. Ei ole mitään oikeaa mahdollisuutta edes päästä normi painoon kun olis pakko pakko pakko painaa joku 44 kg ettei tule läski kommentteja.

Ei pidäkään, voit aivan hyvin lopettaa elämisen kokonaan jos siltä tuntuu.

Tuo 44kg sinun pituiselle on alipaino ja oman sairaan mielesi luoma tavoite. Muut varmaan lähinnä meinaa että normaalipainoon pyrkiminen on parasta terveydellesi ja myös itsetunnolle, joka selvästi on surkea.

Ryhdistäydy ja lopeta tuo säälittävä angsti. Oletko teini-ikäinen? Silloin hetki sallitaan tällaista kuraa suoltaa paksusta kurkusta.

Vierailija
127/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laardivalaiden vonkunaa järkikommenttien ohessa. Ylipaino on kurja ja kallis ongelma, rumakin - ei käy kieltäminen. Kannattaa yrittää parhaansa ja sen yrittämisen lisäksi todella tehdä niitä asioita.

Sä et ees tiedä minkä painoisia nää järki kommentin jättäjät on.. jos ihmiset laihduttaisivat , lopettaisitko heidän haukkumisensa ?? Et tekis niin koska sä olet ivallinen. Mikä ihme sut tai kenen tahansa saa ajattelemaan että nää hyiii läski läski.. sä olet arvoton paska kommentit auttaa .. .. eli vain laihat ovat ihmisarvoisia? 

Sinua (kirjoitustapasi tunnistaen) on ilmeisesti kolauttanut kovaa yläasteella saamasi kommentit ylipainostasi. Yritä antaa eilisen mennä ja katso eteenpäin. Voisit päästä mahdollisista ylikiloistasi, traumoistasi ja ilkeydestäsi. Terv. eräs 166, 50, joka ei liho vaikka ei kidu ollenkaan nälässä.

Vierailija
128/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oikeasti ole niin vaikeaa syödä järkevästi ja liikkua. Hikiliikuntaa ei edes tarvita normaalipainossa pysymiseen vaan ihan hyötyliikunta riittää. 

Mitä helvettiä sä selität!!!!!!!! Nyt jo hiljaa!!!!! Miks sä kommentoit tuollaiseen painoon yhtään mitään !!!!!!! Mä olin harrastanut tuohon aikaan uintia kolme kertaa viikossa.. turpa umpeen.  Söin aivan tavallista kotiruokaa . 

Ihan oli säännölliset ruoka ajat. Ei syöty ikinä mitään roskaruokaa. Ei liiemmin ollu karkkia tai sipsejä. Mikä sua vaivaa kun sun pitää jankata ? Itse sä provoat. 

Vierailija
129/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo yksi kirjoittaja on selvästi teini. Älkää olko niin ilkeitä hänelle. Miettikää jos olisi oma lapsenne.

Mietin samaa, kuulostaa aivan oman teinin raivareilta. Koko maailma on vastaan ja kaikki vaan vaatii.. No vuodet ehkä opettaa mikä rikkaan länsimaan kermapylly hän on. Toivottavasti kasvaessaan vähemmän saamaton.

Vierailija
130/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin olleeni 2000 luvulla yläasteella. Kun sanon että tehtiin kotiruokaa niin miks nää muut alkaa siitä länkyttämään.

Vierailija
131/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidäkään, voit aivan hyvin lopettaa elämisen kokonaan jos siltä tuntuu.

Tuo 44kg sinun pituiselle on alipaino ja oman sairaan m

Anna itse jo olla. Olen ollut yläasteella joskus 20 vuotta sitten. Lopettakaa itse se kommentointi että olisin ollut läski tuolloin. Enköhän itse tiedä miltä olen siellä peilissä näyttänyt siihen aikaan. Nyt loppuu ja piste. 

Vierailija
132/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee. 

Mistä päättelit, että normaalipainoisi on paino, johon et mitenkään pääse? Kertoo minusta juuri päinvastaista. Normaalipainon haarukka on aika iso ja luontaisin paino ihmiselle on se, missä pysyy normaaleilla elintavoilla. Minulla esimerkiksi BMI 22 aiheutti jo vuotohäiriöitä ja söin todella vähän siinä kestääkseni. Viisi kiloa lisää eikä vaadi ainaista nälässä oloa.

BMI 22 ei aiheuta vuotohäiriöitä eikä tarvitse olla nälkäinen.

Vierailija
133/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostin painoani tarkoituksella normaali painon yläpäähän. Sitten diagnosoitiin perussairaus ja laihdutin takaisin normaali painon alapäähän, koska elämä on yksinkertaisesti kevyempää sairaalle kropalle, kun kantaa mukanaan mahdollisimman vähän ylimääräistä. Terveenä ei niin tuntunut. 

Vierailija
134/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 155cm ja painan 51kg ja tuntuu silti normaalia pulleammalta. Asiaan voi vaikuttaa jatkuvasti teininä äidin lauseet kuinka on paksut reidet. Miehet ei vielä ole valittaneet vaan käyneet ahneesti kiinni. Toivoisin silti olevani super laiha mutta se on vaan haavetta.

Vierailija
135/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua (kirjoitustapasi tunnistaen) on ilmeisesti kolauttanut kovaa yläasteella saamasi kommentit ylipainostasi. Yritä antaa eilisen mennä ja katso eteenpäin. Voisit päästä mahdollisista ylikiloistasi, traumoistasi ja ilkeydestäsi. Terv. eräs 166, 50, joka ei liho vaikk

Tämä on hyvä neuvo. Laps kulta mene pois täältä palstalta lukemasta ja kirjoittamasta ilkeitä. Keskity oman terveytesi edistämiseen, opiskeluun, terveisiin harrastuksiin ja kunnollisiin ystäviin.

Terapiasta voi myös olla iso apu minäkuvan ja tunnesäätelyn kanssa, jos ne ei ole kunnossa on vaikea rakentaa hyvää elämää.

Vierailija
136/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua (kirjoitustapasi tunnistaen) on ilmeisesti kolauttanut kovaa yläasteella saamasi kommentit ylipainostasi. Yritä antaa eilisen mennä ja katso eteenpäin. Voisit päästä mahdollisista ylikiloistasi, traumoistasi ja ilkeydestäsi. Terv. eräs 166, 50, joka ei liho vaikk

Sä olet typerä. Ensinnäkin minä en ees tarkalleen muista mikä mun pituus silloin oli. Tuo kommentti oli terkkarilta kerran ysiluokalla.  Minulla oli myös lihasta koska olin harrastanut siihen aikaan uintia säännöllisesti sekä pyöräilin kouluun  melko pitkiä matkoja. Mä en jaksa enää tälläisestä vääntää. 

Vierailija
137/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuntuu täällä sekoittavan painoindeksin mukaisen ylipainon ja liiallisen rasvamäärään. Urheilullisille 170cm naiselle 80kg voi olla terveellinen paino, kun taas sohvaperunalle 60kg ihan liikaa läskiä. 

Mutta ainiin, eihän ihmisiä oikeasti kiinnosta terveys. Poikamaista vartaloa ihaillaan, ja peitellään sairaalloinen ajattelutapa muka huoleksi terveydestä 

Olen 177 cm pitkä, käyn salilla tavoitteellisesti, juoksen, hiihdän jne. En kertakaikkiaan voisi saavuttaa 80 kg painoa lihaksilla ellen ala käyttää kasvuhormoneja tai lihota itseäni.

Vierailija
138/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Olen sentilleen saman pituinen kuin aloittaja enkä ole koskaan elämässäni painanut noin jumalattomasti. En edes raskaana. Koko aikuisiän n.60kg, joskus vähän vähemmän, joskus pari kiloa enemmän, mutta suht normaali kuitenkin. Ap on ihan puhtaasti läski ja miettii "pitäisikö laihduttaa". Ei ihme, että tämä maa täyttyy laardiperseistä jos tuollaisia mittoja pidetään normaaleina.

Huhhuh. Niin paljo energiaa toisen latistamiseen.

No pärjää vaan painollasi. Sisäisesti olisi kasvun paikka.

Eikö sinun mielestäsi aloittajan pitäisi laihduttaa? Haluatko hänen kuolevan liikalihavuuden tuottamiin komplikaatioihin?

Yrittäkää nyt woket ymmärtää, kyse ei ole mahdottomista vaatimuksista. Suurin osa tämän ketjun osallistujista toivoo, että liikalihavat - jotka itsekin tietävät olevansa liikalihavia ja tietävät, miten ongelmasta pääsee  - hoitavat itsensä kuntoon ja hankkivat itselleen takaisin sen elämän jonka ovat menettäneet.

Mutta nämä terveen elämäntavan löytäneet, muitakin samalle tielle kannustavat, ovatkin tämän palstan älykääpiöiden silmissä niitä pahiksia... Herätkää.

Vierailija
139/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin olleeni 2000 luvulla yläasteella. Kun sanon että tehtiin kotiruokaa niin miks nää muut alkaa siitä länkyttämään.

No jopas. Ulosantisi on kuin vihaisella teinillä. Normaali kehitys kuitenkin, ei todettu mitään poikkeamaa? Ei tietty tarvitse vastata jos et halua.

Uskon että jos saisit muutettua ajattelua positiiviseen suuntaan ja ympärillesi positiivisia ihmisiä, kaikki järjestyy parhain päin.

Vierailija
140/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee. 

Sulla ei ole yhtään ylipainoa. Normaalipaino ei ole mikään yksi tietty kilomäärä, vaan normaalipainon sisällä on usean kilon haitari