Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me joille ylipaino on normaalipaino

Vierailija
17.01.2025 |

Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.

Kommentit (244)

Vierailija
161/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee. 

Sulla ei ole yhtään ylipainoa. Normaalipaino ei ole mikään yksi tietty kilomäärä, vaan normaalipainon sisällä on usean kilon haitari 

Niin. Haitarin yläpäähän kuuluvat urheilulliset ihmiset ja alapäähän liikkumattomat ihmiset.

Kyllä ammattiurheilijat ovat suurin osa siellä normaalipainon keskellä tai alapäässä, esim. yleisurheilussa tai talvilajeissa. Toki joitakin poikkeuksia on, kuten heittolajien rotevat ammattiurheilijat.

Vierailija
162/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken

Se on vastareaktio vakavan lihavuuden ylistämiselle somessa.

Se ei ole "vakavan lihavuuden ylistämistä", että vaaditaan, että kaiken kokoisilla on oikeus olla olemassa, josta kehopositiivisuudessa on kyse. Läskiviha ei auta ketään laihtumaan, vaan päinvastoin saattaa jopa aiheuttaa lihomista joillekin. Kehon koolla ei ole myöskään tekemistä terveyden kanssa. Paljon liikkuva ja runsaasti kasviksia syövä lihava on luultavasti paljon terveempi kuin liikkumaton, tupakkaa ja viinaa kittaava laiha. -eri

Yleensä se on kyllä niin että paljon liikkuva ja kasviksia syövä ei ole lihava. Liikkumaton, viinaa ja tupakkaa vetävä taas on. Vähiin käy poikkeukset.

Ja kyllä sillä painolla ja kehon koolla nyt vaan on väliä. Ihan fysiikan lait ja fysiologia tulee eteen. Nyt herätys mitä lööperiä suollat ihrakurkustasi, pienet ihrasimmut siristen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken

Se on vastareaktio vakavan lihavuuden ylistämiselle somessa.

Kuka sitä ylistää..? Pitäiskö ihmisten olla poissa näkyvistä niin kauan kun ovat teidän pakottamassa normlpainossa? Jos joku on iloinen ja tyytyväinen eikö se ole hyvä. Siellä olis aika vähä ihmisiä jos kaikki yli 60 kiloiset lähtis pois.. 😄😄😄 

Aivan oman sairaan mielesi kuvitelmaa että yli 60 kiloa painavien pitäisi piiloutua.

Eli kaikki ylipainoiset ovat sairaita jotka on sairaalassa. Jepjep. Ei ole mun mielipide että yli 60 kiloiset pitäis piiloutua.. vaan kyllähän täällä jankataan siitä että ne on läskejä. Siihen hyvinvointiin vaikuttaa myös muutkin asiat kuin pelkkä paino. Jos ei ole tyytyväinen itseensä ees jotenkin miten sinä haluaisit itsellesi edes mitään hyvää.. ? Ymmärrän hyvinvointiin kannustamisen mutta pelkkään painoon tuijottaminen on typerää... 

Vierailija
164/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhutaan nyt todella ylipainoisista ja sitten urheilijoista.. vähän liian kahta eri kastia.. ei oikein ole realistista verrata niin kahta erilaista ihmisryhmää.. eikö olis järkevää kannustaa ihmisiä liikkumaan edes vähän ja lopettaa vertailu johonkin todella sporttisiin ihmisiin.. tässä näyttäytyy vähän niin että läskin pitäisi kyetä 10 km juoksulenkkeihin että olis ihminen.. kaikki pitää lähteä ihan omasta lähtökohdasta.

Vierailija
165/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisen ominaispainon eli ns. hyvinvointipainon tietää vain kokeilemalla. Keho asettuu siihen luontaiseen painoonsa, kun elintavat (ravinto, liike, lepo) ovat tasapainossa. Eli ei kannata miettiä laihduttamisia, vaan keskittyä vaan noihin elintapoihin ja antaa painon vain olla. Ja elintapoihin mahtuu joustavuutta, tärkeintä on kokonaiskuva. :)

Tämä on totta, mutta lähes tulkoon kaikilla biologinen paino asettuu normaalin BMI:n sisälle. Äärettömän harvalla on terve vyötärön ympärysmitta ja BMI ylipainon puolella. Olisi itsepetosta väittää muuta. 

Monilla se biloginen ominaispaino kumminkin asettuu jonkin verran ylipainon puolelle, ja se on ihan normaalia, mikäli verenpaineet, rasva-arvot ja sokeriarvot ovat kunnossa, vaikka vyötärönympärys olisikin pikkuisen enemmän kuin se 90 cm.

Kyllä se vaan niin on että yli 90cm vyötärön omaavista valtaosalla on rasvoittuneet sisäelimet. Vaikka toistaiseksi muut arvot hipoisi rajoja.

Vierailija
166/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä rasvaiset leukapussit loiskuen mammat naputtaa puolustusviestiä toisen perään. Reidet hikoaa ja penkki parka natisee alla.

Ei ole painolla väliä, ei vyötärönympäryksellä, ei koolla. Läskit on terveempiä kuin rapajuopot, ehkä, öö :D

Vierailija
167/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on läskiä vaikka voissa paistaisi

Vierailija
168/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhutaan nyt todella ylipainoisista ja sitten urheilijoista.. vähän liian kahta eri kastia.. ei oikein ole realistista verrata niin kahta erilaista ihmisryhmää.. eikö olis järkevää kannustaa ihmisiä liikkumaan edes vähän ja lopettaa vertailu johonkin todella sporttisiin ihmisiin.. tässä näyttäytyy vähän niin että läskin pitäisi kyetä 10 km juoksulenkkeihin että olis ihminen.. kaikki pitää lähteä ihan omasta lähtökohdasta.

Nämä kommentit lähtivät liikkeelle siitä, kun joku väitti että lihaksikas ihminen on helposti painoltaan ylipainoinen. Joo, ei BMI kaikkea kerro, mutta miksi ihmeessä keskiverto lievästi ylipainoinen ihminen vertaa itseään ihmiseen, joka harrastaa vaikkapa salilla käymistä?

Vierailija
169/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun täällä rasvaiset leukapussit loiskuen mammat naputtaa puolustusviestiä toisen perään. Reidet hikoaa ja penkki parka natisee alla.

Ei ole painolla väliä, ei vyötärönympäryksellä, ei koolla. Läskit on terveempiä kuin rapajuopot, ehkä, öö :D

No mikäs itse olet ? Tottakai sellanen joka huolehtii hyvinvoinnistaan on terveempi joka ei huolehdi ollenkaan .monet täällä jankuttaa vaan painosta. 

Vierailija
170/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole läskivihaa vaan realismia. Kukaan tänne kommentoinut ei varmasti ole alipainoinen tai näe nälkää. Nyt valoja päälle!

Nyt valoja päälle jos joku 60 kiloinen on väärän painoinen !!!!!! Saatanan vosu 

No kyllä on jos on lyhyt.

Olin 157 ja painoin 64.. onneks sinä olet kaunis ja kaikessa oike

157-senttisen normaalipaino on 47-57 kg, ei 67.

Mistä sä ton ylärajan repäsit? BMI:n mukaan 157-senttinen olisi normaalipainoinen vielä 61-kiloisenakin.

Vierailija
171/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs itse olet ? Tottakai sellanen joka huolehtii hyvinvoinnistaan on terveempi joka ei huolehdi ollenkaan .monet täällä jankuttaa vaan painosta. 

Olen normaalipainossa, lähempänä ylipainon kuin alipainon rajaa itsekin. Paino on painonhallintaketjussa varmaan aika oleellinen aihe. Ei tietenkään kaikki kaikessa. Huvitti vain kun osui silmiin niin monta kommenttia jossa kumotaan suvereenisti tutkimustietoa, ei vakuuta :)

Vierailija
172/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks painoindeksiä tuijotatte niin tiiviisti ? Joku ylempikö taho määrittelee milloin  kukin ihminen voi hyvin. ? Huolehtikaa vain itsestänne.

Vierailija
173/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pierrä kovaa kun on isot löysät pakarat kova ääni kajahtaa

Vierailija
174/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen normaalipainossa, lähempänä ylipainon kuin alipainon rajaa itsekin. Paino on painonhallintaketjussa varmaan aika oleellinen aihe. Ei tietenkään kaikki kaikessa. Huvitti vain kun osui silmiin niin monta kommenttia jossa kumotaan suvereenisti tutkimustietoa, ei vakuuta :)

Tottakai se on oleellinen mutta tämä painoindeksin pakonomainen tuijottaminen on naurettavaa.. mua ei se ainakaan motivoi tiputtaan painoa. Liian pitkä matka . Ja jos ei ole koskaan onnistunut missään miks tässäkään onnistuisi.

Vierailija
175/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole läskivihaa vaan realismia. Kukaan tänne kommentoinut ei varmasti ole alipainoinen tai näe nälkää. Nyt valoja päälle!

Nyt valoja päälle jos joku 60 kiloinen on väärän painoinen !!!!!! Saatanan vosu 

No kyllä on jos on lyhyt.

Olin 157 ja painoin 64.. onneks sinä olet kaunis ja kaikessa oike

Mitä sinä siellä toiselle pahaa toivot? Totuus on, että 157, 64 on lievän ylipainon ihan ylärajoilla, melkein merkittävän ylipainon alarajalla. Käytä BMI-laskuria äläkä noin kiukkuisena urputa.

Ei ole. Noilla mitoilla BMI on vähän alle 26.

Vierailija
176/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurin osa painosta on mahassa je perseessä, niin olet lihava.

Vierailija
177/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko jotain kiihotusta tästä kun kerrot kuka on lihava

Vierailija
178/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on oleellinen mutta tämä painoindeksin pakonomainen tuijottaminen on naurettavaa.. mua ei se ainakaan motivoi tiputtaan painoa. Liian pitkä matka . Ja jos ei ole koskaan onnistunut missään miks tässäkään onnistuisi.

Ei sitä pakonomaisesti varmaan kannata tuijottaa, enemmänkin alkaa tehdä tekoja terveyden eteen. Pieniäkin tekoja, niistä elämä rakentuu. Yksi kaloririkas herkku vähemmän päivässä on vuodessa jo x365 eli melkoinen rasvamassa vähemmän.

Pikkuhiljaa BMI lipuu kohti normaalipainoa, jossa on tutkimusten mukaan hyvin suojassa metabolisilta elintapasairauksilta ja yleensä vireämpi ym. Ilman matkaa ei ole määränpäätä. Ehkä ennemmin määränpäitä, koska eihän se saavutettu terveystavoite säily jos sinne päästyään lyö heti läskiksi.

Vierailija
179/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko jotain kiihotusta tästä kun kerrot kuka on lihava

Joo, runkkaan samalla voita liukasteena

Vierailija
180/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä kyllä kyllä. Pakko kysyä oletko itse ollut oikeasti todella ylipainoinen? Oletko aina ollut liikunnallinen ? Minua ei kiinnosta  useita kymmeniä kiloa liikapainoa omaavana joka vihaa ruuanlaittoa sekä liikuntaa keskustella minkään todella sporttisen kanssa joka vain ivaisi ja pitäisi päivänselvänä kun haluaa niin onnistuu varmasti .