Me joille ylipaino on normaalipaino
Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee.
Sulla ei ole yhtään ylipainoa. Normaalipaino ei ole mikään yksi tietty kilomäärä, vaan normaalipainon sisällä on usean kilon haitari
Niin. Haitarin yläpäähän kuuluvat urheilulliset ihmiset ja alapäähän liikkumattomat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee.
Sulla ei ole yhtään ylipainoa. Normaalipaino ei ole mikään yksi tietty kilomäärä, vaan normaalipainon sisällä on usean kilon haitari
Jep! Se haitari on leveä ja soi kauniisti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Olen sentilleen saman pituinen kuin aloittaja enkä ole koskaan elämässäni painanut noin jumalattomasti. En edes raskaana. Koko aikuisiän n.60kg, joskus vähän vähemmän, joskus pari kiloa enemmän, mutta suht normaali kuitenkin. Ap on ihan puhtaasti läski ja miettii "pitäisikö laihduttaa". Ei ihme, että tämä maa täyttyy laardiperseistä jos tuollaisia mittoja pidetään normaaleina.
Huhhuh. Niin paljo energiaa toisen latistamiseen.
No pärjää vaan painollasi. Sisäisesti olisi kasvun paikka.
Eikö sinun mielestäsi aloittajan pitäisi laihduttaa? Haluatko hänen kuolevan liikalihavuuden tuottamiin komplikaatioihin?
Yrittäkää nyt woket ymmärtää, kyse ei ole mahdottomista vaatimuksista. Suurin osa tämän ketjun osallistujista toivoo, että liikalihavat - jotka itsekin tietävät olevans
Miks sä selität tuosta wokesta Ongelma on siinä tämä pakonomainen kaikkien pitää painaa alle 60 .. muuta vaihtoehtoa ei ole. Painan tuplaten tuon ja mene painostamaan ja haukkumaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Haitarin yläpäähän kuuluvat urheilulliset ihmiset ja alapäähän liikkumattomat ihmiset.
Kuulostaa inhottavalta että alapäässä on liikkumattomia ihmisiä. Sinne mätänevät ja tulee tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken
Se on vastareaktio vakavan lihavuuden ylistämiselle somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärönympärys ratkaisee, ei se rasva siellä pepussa.
Enemmän kyllä joo. Harvoin ihminen on lihava mutta vyötärönympärys ideaalisti alle 80cm. Ja niin tuottaa se rasvakudos pepussakin tulehdustilaa ylläpitäviä aineita ja kerää ympäristömyrkkyjä. Ei ole hyvä olla lihava.
Biologisen ominaispainon eli ns. hyvinvointipainon tietää vain kokeilemalla. Keho asettuu siihen luontaiseen painoonsa, kun elintavat (ravinto, liike, lepo) ovat tasapainossa. Eli ei kannata miettiä laihduttamisia, vaan keskittyä vaan noihin elintapoihin ja antaa painon vain olla. Ja elintapoihin mahtuu joustavuutta, tärkeintä on kokonaiskuva. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken
Kuka sitä ylistää..? Pitäiskö ihmisten olla poissa näkyvistä niin kauan kun ovat teidän pakottamassa normlpainossa? Jos joku on iloinen ja tyytyväinen eikö se ole hyvä. Siellä olis aika vähä ihmisiä jos kaikki yli 60 kiloiset lähtis pois.. 😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Minä olen normaalipainon alakolmanneksessa ja lihasmassa on todella hyvä koostumusmittauksissa. Rasvaa on sen sijaan naisten normaalitasoon verrattuna vähemmän. Johtuu ahkerasta voimistelu harrastuksesta.
Joillekin se paino asettuu yli 60 kilon .. mutta ei ei ei silloinkaan sais näköjään olla tyytyväinen. Minä toivon teille pahaa. Kaikille jotka jaatte tätä muka hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Biologisen ominaispainon eli ns. hyvinvointipainon tietää vain kokeilemalla. Keho asettuu siihen luontaiseen painoonsa, kun elintavat (ravinto, liike, lepo) ovat tasapainossa. Eli ei kannata miettiä laihduttamisia, vaan keskittyä vaan noihin elintapoihin ja antaa painon vain olla. Ja elintapoihin mahtuu joustavuutta, tärkeintä on kokonaiskuva. :)
Tämä on totta, mutta lähes tulkoon kaikilla biologinen paino asettuu normaalin BMI:n sisälle. Äärettömän harvalla on terve vyötärön ympärysmitta ja BMI ylipainon puolella. Olisi itsepetosta väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole "vakavan lihavuuden ylistämistä", että vaaditaan, että kaiken kokoisilla on oikeus olla olemassa, josta kehopositiivisuudessa on kyse. Läskiviha ei auta ketään laihtumaan, vaan päinvastoin saattaa jopa aiheuttaa lihomista joillekin. Kehon koolla ei ole myöskään tekemistä terveyden kanssa. Paljon liikkuva ja runsaasti kasviksia syövä lihava on luultavasti paljon terveempi kuin liikkumaton, tupakkaa ja viinaa kittaava laiha. -eri
Miksei sairaalloisesti ylipainoisia jätetä rauhaan kun ei nää ohjeet ole suoraan johdettavissa heille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, mutta lähes tulkoon kaikilla biologinen paino asettuu normaalin BMI:n sisälle. Äärettömän harvalla on terve vyötärön ympärysmitta ja BMI ylipainon puolella. Olisi itsepetosta väittää muuta.
Monilla se biloginen ominaispaino kumminkin asettuu jonkin verran ylipainon puolelle, ja se on ihan normaalia, mikäli verenpaineet, rasva-arvot ja sokeriarvot ovat kunnossa, vaikka vyötärönympärys olisikin pikkuisen enemmän kuin se 90 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä ylistää..? Pitäiskö ihmisten olla poissa näkyvistä niin kauan kun ovat teidän pakottamassa normlpainossa? Jos joku on iloinen ja tyytyväinen eikö se ole hyvä. Siellä olis aika vähä ihmisiä jos kaikki yli 60 kiloiset lähtis pois.. 😄😄😄
Aivan oman sairaan mielesi kuvitelmaa että yli 60 kiloa painavien pitäisi piiloutua.
Ei ole hyvä jos on iloinen siitä että on lihava. Sitten vielä maksattaa elintasosairauksiensa hoidon ja loiseliömäisen elämänsä muilla.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se paino asettuu yli 60 kilon .. mutta ei ei ei silloinkaan sais näköjään olla tyytyväinen. Minä toivon teille pahaa. Kaikille jotka jaatte tätä muka hyvinvointia.
Voi sinua. Kohtaat vielä paljon pahaa, surua ja vihaa elämässäsi. Niin maailma yleensä toimii, kun toivoo ympärillään oleville pahaa, saa sitä kyllä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole "vakavan lihavuuden ylistämistä", että vaaditaan, että kaiken kokoisilla on oikeus olla olemassa, josta kehopositiivisuudessa on kyse. Läskiviha ei auta ketään laihtumaan, vaan päinvastoin saattaa jopa aiheuttaa lihomista joillekin. Kehon koolla ei ole myöskään tekemistä terveyden kanssa. Paljon liikkuva ja runsaasti kasviksia syövä lihava on luultavasti paljon terveempi kuin liikkumaton, tupakkaa ja viinaa kittaava laiha. -eri
Täysin höpöhöpöä ettei kehon koolla ole mitään tekemistä terveyden kanssa :DD Todellakin on, tutkimusdata on vankkumatonta ja sitä on valtavasti. Ylipaino ja sitä myöten metaboliset sekä tulehdussairaudet ovat aikamme suurimpia terveysongelmia.
Koolöa on väliä 🤰🏻🏻🏻
Vierailija kirjoitti:
Elämästä saa paljon enemmän irti normaalipainossa. Kaikki tekeminen on kevyempää ja helpompaa, kun ei raahaa kilotolkulla laardia paikasta toiseen. Tiedän kyllä.
Ei tuo päde lievän ylipainon kanssa vielä, vaan vasta kun ylipainoa on enemmän.
Vyötärönympärys ratkaisee, ei se rasva siellä pepussa.