Me joille ylipaino on normaalipaino
Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
166-senttisen ihmisen pitäisi painaa 50-60 kiloa. Eli sulla on ylipainoa aika reilusti.
66 kiloa olisi vielä normaali paino.
Olen vuosia ja vuosia laihduttanut saamatta painos ns. normaalitasolle. Aiemmin olen ollut BMI:n mukaan haarukassa 24-25. Siksi nykyinen paino ei selity sillä, että kehonmallilleni ominainen paino olisi näin korkea. Nyt sain kokeiluun Ozempicin. Saa nähdä olisiko tästä tukea painonhallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ylipaino olisi nätisti asettunut sopiviin kohtiin vartalolle, on se silti ylipainoa ja vaarantaa terveyden.
Toi ei kyllä ole totta. Meillä omenavartaloilla se on huomattavasti epäterveellisempää kuin päärynöillä.
Tän mukaan tuolla olisi syömishäiriöklinikat täynnä anorektikoita joiden pitäisi laihduttaa...
Ei laihduttamisen tarpeen ajattelu aina tarkoita, että laihduttaminen olisi sille ihmiselle hyvä tai terveellinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa on liikaa, kun vyötärönympärys on 80cm tai yli.
Ei toimi meillä omenavartaloilla. Alipaino ei ole myöskään terveellistä. Hormonitoiminta loppuu.
Ihmiset syö nykyisin niin epäterveellisesti, että takapuolet leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
166-senttisen ihmisen pitäisi painaa 50-60 kiloa. Eli sulla on ylipainoa aika reilusti.
66 kiloa olisi vielä normaali paino.
Ei, vaan 68 kg.
Olen 172 cm pitkä ja paina 84 kg ja yritän kokoajan laihduttaa. Hidasta, mutta paino ei ainakaan nouse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan turha keskustelu, koska palstalaisten mielestä jokainen yli 60kg on armoton läski, ja täten huonompi ihminen
Todellisessa elämässä tunnen esimerkiksi 75kg ja 55kg 170cm naisen. Toinen urheilee aktiivisesti, iso treenattu peppu, isohkot rinnat, hoikan näköinen. Toinen ei liiku yhtään ja syö roskaruokaa päivät pitkät, selluliittia näkyy selvästi. Palstalaiset ei ehkä uskoisi kumpi on kumpi
Turha sitä vaakaa on tuijottaa, urheilulliset elämäntavat, terveellinen ruokavalio ja hyvä olo määrittää sen, onko paino oikea
Vaaka on erinomainen apuväline painon seuraamisessa. Ähkyyn ja "lihavaan" oloonkin voi tottua, niin että se on se "hyvä olo". Vaaka sensijaan kertoo armotta painon: jos lukemat jatkuvasti ovat nousussa, osaa ajoissa tarttua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa on liikaa, kun vyötärönympärys on 80cm tai yli.
Ei toimi meillä omenavartaloilla. Alipaino ei ole myöskään terveellistä. Hormonitoiminta loppuu.
Jos vyötärönympärys on yli 80cm, niin kyllä siihen on syytä reagoida, oli vartalotyyppi mitä vain. Ei se jumankauta tarkoita alipainoa tai hormonitoiminnan loppumista :D
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ylipaino olisi nätisti asettunut sopiviin kohtiin vartalolle, on se silti ylipainoa ja vaarantaa terveyden.
Hui! Kuoleekohan siihen?
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit laihduttamista niin silloin sille on tarvetta.
Anorektikot ne vasta laihduttamista miettivätkin. Haluatko vaihtaa vastauksesi?
Bmin mukaan mulla on 20 kiloa ylipainoa.
Kehonkoostumusanalyysin mukaan taas mulla on 15kg keskivertoa enemmän lihasmassaa ja pari kiloa keskivertoa enemmän nestettä. Eli läskin osuus ei yllättäen olekaan kuin pari kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken
Mitä sinä rähjäät? Ei tässä ketjussa ketään haluta potkia. Ja jos joku nyt pysyttelisi alipainossa nälän avulla, niin se on ihan hänen oma asiansa. Niin, ja mitä kiukuttelet "kauniista ihmisistä siellä - huipulla"???? Kuulostat perin katkeralta etkä huomaa, että ei täällä alipainoa ihannoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken
Ei ole läskivihaa vaan realismia. Kukaan tänne kommentoinut ei varmasti ole alipainoinen tai näe nälkää. Nyt valoja päälle!
Nyt valoja päälle jos joku 60 kiloinen on väärän painoinen !!!!!! Saatanan vosu
No kyllä on jos on lyhyt.
Olin 157 ja painoin 64.. onneks sinä olet kaunis ja kaikessa oikeassa. Toivottavasti pahaa tapahtuu sulle
&
Mitä sinä siellä toiselle pahaa toivot? Totuus on, että 157, 64 on lievän ylipainon ihan ylärajoilla, melkein merkittävän ylipainon alarajalla. Käytä BMI-laskuria äläkä noin kiukkuisena urputa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä rähjäät? Ei tässä ketjussa ketään haluta potkia. Ja jos joku nyt pysyttelisi alipainossa nälän avulla, niin se on ihan hänen oma asiansa. Niin, ja mitä kiukuttelet "kauniista ihmisistä siellä - huipulla"???? Kuulostat perin katkeralta etkä huomaa, että ei täällä alipainoa ihannoida.
Ei vai ketään haluta potkia.haha ..kerroin . olin yläasteella aivan normlpainossa silti täällä länkytettiin että mun mutsi ei tehnyt terveellistä kotiruokaa..
Laardivalaiden vonkunaa järkikommenttien ohessa. Ylipaino on kurja ja kallis ongelma, rumakin - ei käy kieltäminen. Kannattaa yrittää parhaansa ja sen yrittämisen lisäksi todella tehdä niitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia ja vuosia laihduttanut saamatta painos ns. normaalitasolle. Aiemmin olen ollut BMI:n mukaan haarukassa 24-25. Siksi nykyinen paino ei selity sillä, että kehonmallilleni ominainen paino olisi näin korkea. Nyt sain kokeiluun Ozempicin. Saa nähdä olisiko tästä tukea painonhallintaan.
Et ole laihduttanut oikein. Miten tätä voisi siloitella... itse painoin 98 kg viime vuoden elokuussa ja tänä aamuna painoin 77 kg, kun kävin vaa'alla. Pituutta on 173cm.
Laihduttaminen järkevälle tasolle ei ole sinullekaan mahdotonta, Ozempicilla tai ilman.
Omalta osaltani voin kertoa, että ensimmäiset kaksi kuukautta elin aika kurinalaista elämää. Ei gramaakaan turhaa herkuttelua, ei pisaraakaan alkoholia. Nyt kun paino on tällä tasolla ja terveys muutenkin parempi, niin arvot ovat kohdallaan vähemmälläkin tarkkailulla. Pidän varmuuden vuoksi edelleen kirjaa siitä, mitä syön päivittäin ja miten liikun. Nyt vain on tilanne jo onneksi se, etten koe tarpeelliseksi pudottaa painoa lainkaan vaan ainoastaan pitää sen suurin piirtein ennallaan. Elämä on taas aika helppoa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vai ketään haluta potkia.haha ..kerroin . olin yläasteella aivan normlpainossa silti täällä länkytettiin että mun mutsi ei tehnyt terveellistä kotiruokaa..
Olet todella ikävä ja mielenterveysongelmainen ihrasilmä.
Tuo paino ja pituus menee ylipainon puolelle. Sinulle on koulussa siitä varmaan puhuttu, koska kuuluu ennaltaehkäisevään kouluterveydenhuoltoon. Kaikki eivät itse ymmärrä olevansa lihavia, heille täytyy kertoa riskeistä ja tarvitsevat usein muiden apua muutokseen.