Me joille ylipaino on normaalipaino
Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.
Kommentit (244)
Tämä palsta on ihan vihoviimeinen paikka kysyä mitään painosta. Nämä trollit jaksavat kyllä kiusata, heillä ei ole mitään muuta tekemistä.
Oikeasti, ainoa ihminen ketä kiinnostaa aloittajan paino, on hän itse. BMI on tarkoitettu ihmismassojen painon ja pituuden arviointiin, parhaiten oman kuntonsa näkee peilistä.
Ja ai niin, kun vinoillaan sohvalla istumisesta, laihduttamisessa korkeintaan 20% painon pudotuksesta johtuu liikunnasta.
Ihan sairasta. Ap painaa enemmän kuin mun mies, joka on 10cm pidempi ja omaa myös lihaksia.
Olet lihava eikä se miksikään muutu vaikka kuinka selittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee.
Miten voi olla noin surkeaa suorittamista? Itselleni tuollainen 4kg on 4-6vko:n juttu (ja menee helposti)...
Lihavilla paino putoaa helposti. Normaalipainoisilla ei.
Ei pidä paikkaansa ja mulla tota liikaa on ihan vi.tusti. Toi on typerä yleistys. Kaikki muuttuu vaikeammaksi. Lihavan keho on elävä organismi, jota se itse suojelee. Varokaa lihavuutta! Täältä on todella vaikea päästä alas
Vauva-palsta ei kyllä ikinä petä :D
T: 19-vuotias, joka on näitä läskihaukkumis keskusteluja lukenut 13-vuotiaasta saakka, ja onnistunut kehittämään itselleen todella sairaan ruokasuhteen, josta koittaa nyt toipua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
166-senttisen ihmisen pitäisi painaa 50-60 kiloa. Eli sulla on ylipainoa aika reilusti.
Höpöhöpö. Olen juuri tuon ja 68 kg on viimeinen kilomäärä, joka osuu normaaliin. Normaalipaino ja kauneusihanteet ovat kaksi eri asiaa.
Itsensä huijaaminen on aika vaarallista, mutta siinähän pysyt läskinä ja ihmettelet mikset laihdu.
Olen viisikymppinen ja mulla samat mitat. Hyvältä näyttää. Daisarit painaa varmaan pari kiloa 💃
Siis 162cm ja 68kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
166-senttisen ihmisen pitäisi painaa 50-60 kiloa. Eli sulla on ylipainoa aika reilusti.
Höpöhöpö. Olen juuri tuon ja 68 kg on viimeinen kilomäärä, joka osuu normaaliin. Normaalipaino ja kauneusihanteet ovat kaksi eri asiaa.
Itsensä huijaaminen on aika vaarallista, mutta siinähän pysyt läskinä ja ihmettelet mikset laihdu.
Olen viisikymppinen ja mulla samat mitat. Hyvältä näyttää. Daisarit painaa varmaan pari kiloa 💃
Siis 162cm ja 68kg.
Komea ja ihana nainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pituutta 162 cm ja painoa 57 kg. Normaalipaino minulle olisi 53 kg. Laihduttaminen on kuitenkin niin vaikeaa, etten tuota 4 kg saa mitenkään pois. Kannattaa kuitenkin yrittää, muuten paino voi lähteä hallitsemattomaan nousuun ja seurauksena olla vaikea ylipaino. Iän myötä energiantarve vähenee.
Miten voi olla noin surkeaa suorittamista? Itselleni tuollainen 4kg on 4-6vko:n juttu (ja menee helposti)...
Ei pidä paikkaansa ja mulla tota liikaa on ihan vi.tusti. Toi on typerä yleistys. Kaikki muuttuu vaikeammaksi. Lihavan keho on elävä organismi, jota se itse suojelee. Varokaa lihavuutta! Täältä on todella vaikea päästä alas
Kyllä se todellakin pitää paikkaansa että lihavan on helpompi laihduttaa 4kg kuin normaalipainoisen. Turha väittää vastaan kun se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa ja mulla tota liikaa on ihan vi.tusti. Toi on typerä yleistys. Kaikki muuttuu vaikeammaksi. Lihavan keho on elävä organismi, jota se itse suojelee. Varokaa lihavuutta! Täältä on todella vaikea päästä
1d100tti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 162cm ja 68kg.
Lihava olet, et voi näyttää hyvältä! Mää hiukka pidempi ja melkein 10 kg laihempi enkä tod. näytä enää hyvältä.
Minä voin olla 5kg ylipainoinen, koska minulle painon pudottaminen on mahdotonta!! Naapurin Marjatta taas on 40kg ylipainoinen, ja hän on vaan laiska paska kun ei pudota painoa, vaikka se hänelle olisi niin helppoa!!
Huvittaa taas palstalaisten ajatusmaailma. Tottakai reippaasti ylipainoinen voi syödä enemmän kaloreita päivässä ja paino putoaa silti, mutta sille on syynsä, miksi naapurin Marjatta on 40kg ylipainoinen. Itse ainakin uskon, että suht koht terveellisesti elämän on helpompi muuttaa elämäntapojansa hieman terveellisemmiksi, kun ihan päin persettä syövän. Sitä paitsi sairaalloisen ylipainon taustalla on todennäköisesti psyykkisiä ongelmia tai vähintäänkin epäterve ruokasuhde, joten näitä asioita on ihan turha verrata pelkästään fyysisiltä ominaisuuksilta
Vierailija kirjoitti:
Vau. Olen sentilleen saman pituinen kuin aloittaja enkä ole koskaan elämässäni painanut noin jumalattomasti. En edes raskaana. Koko aikuisiän n.60kg, joskus vähän vähemmän, joskus pari kiloa enemmän, mutta suht normaali kuitenkin. Ap on ihan puhtaasti läski ja miettii "pitäisikö laihduttaa". Ei ihme, että tämä maa täyttyy laardiperseistä jos tuollaisia mittoja pidetään normaaleina.
Huhhuh. Niin paljo energiaa toisen latistamiseen.
No pärjää vaan painollasi. Sisäisesti olisi kasvun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 162cm ja 68kg.
Komea ja ihana nainen!
Hyvä, hienoa.
Kukkakepit voisivat alottaa oman ketjun. Tyyliin 'on niin helppoa olla normaalipainonen, miksei näin kaikilla?'
Nämä kukkakepit kun jäävät tuuleen makaaman niin tulee Noutaja Neville hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 162cm ja 68kg.
Komea ja ihana nainen!
Hyvä, hienoa.
Kukkakepit voisivat alottaa oman ketjun. Tyyliin 'on niin helppoa olla normaa
Ja tulessa palavat nopsaan.
Miehet joutuu huhkiin salilla vuositolkulla että saa kunnolla näkyvää lihasta, naisten tarvii vaan olla ja lihoa niin lihakset kasvaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saman pituinen ja laskurin mukaan olen normaalipainoinen vielä 65-kiloisena. Suosittelen että et yritä laihduttaa jos painosi pysty tuossa 57 kg:ssa. Saatat aiheuttaa vahingossa sen että keho pyrkii takaisin 57kg ja reilusti ylikin. Minulle kävi nimittäin niin ja pahimmillaan painoin 84kg. Nyt 71kg.
Olet niin oikeassa! Kiinnitä ap huomiota elämäntapasi terveellisyyteen ja huolehdi siitä, ettei painosi nouse. Älä yritä laskea sitä. Syö mahdollisimman aitoa ruokaa eli raaka-aineita ja välttele sokeria, ja pysy kevyessä liikkeessä niin usein kuin suinkin. Muu on ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän mistä puhut ap. Hoikimmillani olen ollut 170cm/79kg ja silloin näytin aivan sopusuhtaiselta ja ehkä kymmenen kiloa kevyemmältä.
Minä olen samanpituinen ja nuorena olin hoikempi. Iän myötä on painoa tullut ja minusta olen jo aika pullea vaikka painoa on 10kg vähemmän kuin sinulla. olen edelleens siellä normaalipainoluokassa, aiemmin olin normaalipainon alarajoilla ja nyt olen lähempänä ylärajaa.
Kai sitä omaa painoa vertaa siihen mitä on aiemmin painanut, jos on aina ollut ylipainoinen niin sitä voi pitää normaalina ja jos on aina ollut alipainoinen niin jo normaalipaino voi saada tuntemaan että on valaankokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mietit laihduttamista niin silloin sille on tarvetta.
Varmaan kuulosti omassa päässäsi fiksulta, mutta tämähän tarkottaisi myös esim. anoreksia nervosaa sairastavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 162cm ja 68kg.
Komea ja ihana nainen!
Hyvä, hienoa.
Kukkakepit voisivat alottaa oman ketjun. Tyyliin 'on niin helppoa olla normaa
On todellakin helppoa olla normaali. Pitää vain syödä vähemmän korvapuusteja, suklaata, irtokarkkeja, lihapiirakoita ja muuta sontaa kuin mitä sinä ja kaltaisesi syötte.
On tosiaankin helppa olla normaali, jos on vähänkään tahdonvoimaa.
Ihmiset tuntuu täällä sekoittavan painoindeksin mukaisen ylipainon ja liiallisen rasvamäärään. Urheilullisille 170cm naiselle 80kg voi olla terveellinen paino, kun taas sohvaperunalle 60kg ihan liikaa läskiä.
Mutta ainiin, eihän ihmisiä oikeasti kiinnosta terveys. Poikamaista vartaloa ihaillaan, ja peitellään sairaalloinen ajattelutapa muka huoleksi terveydestä