En osaa arvostaa pienten lasten vanhempia, jotka eroavat
Jotenkin tuntuu niin säälittävältä touhulta, että tehdään kiiressä lapsi reilu kolmekymppisenä ja sitten erotaan alle viiden vuoden sisällä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin he sun arvostusta kaipaavatkaan.
...tai lapsen, vähän myöhemmin
Kaffebulla kirjoitti:
Kyllä ne syyt on usein aika painavia. Ei kukaan eroa huvikseen, varsinkin jos on pieniä lapsia.
No kyllä se ainoa muutos siinä elämässä on se lapsi ja eikö tätäkään kukaan vanhempi osaa omille lapsilleen opettaa, että tietäisivät mihin ryhttyy!
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kyllä ne syyt on usein aika painavia. Ei kukaan eroa huvikseen, varsinkin jos on pieniä lapsia.
No miehistä saattaisin olla erimieltä. Hehän siitä pikkulapsi arjesta usein lähtevät, mitä olen ympärilleni katsellut.
Ja tuollainen pitää sitten ottaa mieheksi ja tehdä sen kanssa vielä lapsi, kukas se näin tyhmä on, että näin tekee?
Vierailija kirjoitti:
Itse harkitsen eroa. Taustalla vuosikausia kestänyttä henkistä pettämistä. Saattaa olla pettänyt myös fyysisesti, mutta sitä ei myönnä. No, onko lasten parhaaksi asua yhdessä kunnes lapset on aikuisia? Riippuu täysin siitä, että miten mä pärjään mun tunnetilojen kanssa. Ei ahdistunut ja raivoissaan oleva äiti ja äänekkäät riidat ole hyväksi lapsille.
Oliko tämäkin joku koulukiusaaja, joka liikkui muotifarkuissa ja hankki myöhemmin bemarin ja nainen olis heti "ihanaa nyt jalat auki ja lapsia tekemään".
Koittakaa nyt vähän miettiä minkä äijän oikein otatte ja opettakaa se myös tyttärellenne.
Vierailija:
No miehistä saattaisin olla erimieltä. Hehän siitä pikkulapsi arjesta usein lähtevät, mitä olen ympärilleni katsellut.
Samaa olen minäkin huomannut: Miehet lähtevät pikkulapsiarjesta helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mies meinasi tappaa mut ja meidän 2v lapsen ja 6kk ikäisen lapsen. Erosin. Voit työntää arvostuksen persieseesi.
Onnittelut viisaasta kumppanin valinnasta.
Jaa. Omat vanhempani on just suunnilleen kolmekymppisinä tehneet lapsen, minut, koska ovat molemmat halunneet lapsen. Raskaus tuskin oli suunniteltu, mutta molemmille positiivinen juttu. He ovat asuneet erillään niin kauan kuin minä olen ollut olemassa, enkä näe asiassa kyllä mitään ongelmaa. Ei vanhemmat ole lapselle mikään yksi yksikkö, vaan ihan erilliset ihmiset omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te hölmöt tajua.
Kyse on siitä, että kun lapsen saattaa tähän maailmaan niin siinä vaiheessa pitää sen parisuhteen ja puolison olla 100% varmuudella sellainen, jonka kanssa haluaa ja jaksaa pitää perhettä pystyssä.
Vihkivala on käsittääkseni juuri tätä perhe-instituutiota varten luotu, että sitoudutaan siihen yhteiseen elämään ja arkeen joka ei aina ole pelkästään KIVAA ja hauskaa. Ja että se parisuhde pitää myös muistaa pitää kunnossa.
Tämän takia lapsia pitäisi mielestäni tehdä vain avioliitossa muutenkin. Siksi en osaa oikein arvostaa näitä eroavia ihmisiä ilman mitään elämänarvoja. Ap
Omat arvosi ovat toimimattomat ja tunkkaiset. Siirry vuoteen 2025, ole hyvä.
Eli 2025 ei tarvitse välittää enää lapsistaan kunhan itsellään on kivaa? OK.
Jännä muuten miten nämä YH- ja uusioperheäipät kommentoivat jatkuvasti että syyt ovat aina painavia ja mies hakkaa. Lisäksi heidän miehet ovat muuttuneet ihmishirviöiksi juuri lasten saamisen jälkeen, sitä ennen olivat mitä parhaita isäehdokkaita 😅
Luuletteko että menee läpi?
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mun ympärillä taas päinvastoin, eli naiset haluaa erota, kun haluavatkin jotain muuta eikä vanha suhde enää kiinnosta. Miehet ei haluaisi erota eikä hajottaa perhettä.
Eron jälkeen lapsesta/lapsista huolehditaan yhdessä 50/50, eli kukaan ei varsinaisesti lähde arjesta minnekään.
Todella yleistä nykyään eroaminen joo, ja nimenomaan ihan aikuisia kolmi-nelikymppisiä nämä eroajat. Eivät ole olleet nuoresta asti yhdessä, vaan kolmikymppisenä löydetty kumppani, perustettu perhe, ja sitten muutaman vuoden päästä tai viimeistään lasten ollessa ala-asteella ero.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla joku ymmärrys siitä, että lapsi kärsii aina kun perhe hajoaa.
Lapsi kärsii myös silloin kuin vanhemmat ovat onnettomassa liitossa ja koko ajan riidellään.
Miksei puhuta myös siitä, että jos suhteessa esiintyy käytöstä, mikä on lapselle vaaraksi pitää lähteä. Se on itsekästä, ettei lähde koska itse kuitenkin vielä sietää käytöstä. Lapsille se voi silti olla hyvin haitallista. Meillä on maa väärällään ihmisiä, jotka ovat kasvaneet huonoissa kotioloissa mm. sodan jälkeisessä sukupolvessa. Silloin ei kuitenkaan varsinkaan äideillä ollut samanlaista mahdollisuutta lähteä. Joskus ero on suorastaan velvollisuus lapsia kohtaan eikä siitä velvollisuudesta voi luistaa sillä, että kun nyt meni tekemään lapset väärän ihmisen kanssa niin tässä on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette te hölmöt tajua.
Kyse on siitä, että kun lapsen saattaa tähän maailmaan niin siinä vaiheessa pitää sen parisuhteen ja puolison olla 100% varmuudella sellainen, jonka kanssa haluaa ja jaksaa pitää perhettä pystyssä.
Vihkivala on käsittääkseni juuri tätä perhe-instituutiota varten luotu, että sitoudutaan siihen yhteiseen elämään ja arkeen joka ei aina ole pelkästään KIVAA ja hauskaa. Ja että se parisuhde pitää myös muistaa pitää kunnossa.
Tämän takia lapsia pitäisi mielestäni tehdä vain avioliitossa muutenkin. Siksi en osaa oikein arvostaa näitä eroavia ihmisiä ilman mitään elämänarvoja. Ap
Omat arvosi ovat toimimattomat ja tunkkaiset. Siirry vuoteen 2025, ole hyvä.
Eli 2025 ei tarvitse välittää enää lapsistaan kunhan itsellään on
Ei, täysin päinvastoin. Kyllä sinä tämän tiedät, vaikka trolli oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ja tuollainen pitää sitten ottaa mieheksi ja tehdä sen kanssa vielä lapsi, kukas se näin tyhmä on, että näin tekee?
Niin, kun tulevaisuuteen näkee jos vain haluaa....
Kaffebulla kirjoitti:
No tosta olen kyllä erimieltä.
Harvalla eroon on "painava syy"
Kyllä ne aika heppoisesti eroavat nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mun ympärillä taas päinvastoin, eli naiset haluaa erota, kun haluavatkin jotain muuta eikä vanha suhde enää kiinnosta. Miehet ei haluaisi erota eikä hajottaa perhettä.
Eron jälkeen lapsesta/lapsista huolehditaan yhdessä 50/50, eli kukaan ei varsinaisesti lähde arjesta minnekään.
Lapsi raukat muuttaa viikon välein. Ei ole kotia missään.
Harvat aikuiset tällaiseen suostuisivat.
Mun kaveripiiriin kuuluva pappinainen ajatteli just näin tuomitsevasti ja puhui rumasti/säälivästi esimerkiksi yh-äideistä. Mutta ohhoh, muutama vuosi häiden ja lapsen saamisen jälkeen, mies jätti hänet. En voi olla ajattelematta muuten kuin karma.