Miten sähköauto pärjää pakkasessa?
Joku kaheli tehnyt testin kauanko teslassa riittää akkua pitämään lämmöt päällä jos autossa joutuu esimerkiksi tieltä suistumisen vuoksi olemaan vuorokauden ajan?
Mitä järkeä tuollaisessa on? Melkoisessa erämaassa pitäisi olla jossa ei olisi puhelinyhteyttä tai poliisi,taksi tai jokin muu ei pääse paikalle alle tunnissa.
"Miten Tesla Model 3 -sähköauton akku kestää kylmässä? Kolmen prosentin kulutus tunnissa, jos lämmöt päällä - Ilta-Sanomat" https://www.is.fi/autot/art-2000010968727.html
Kommentit (5)
Eipä sähköautoissa muutenkaan järkeä ole. Toisaalta ei niillä kovin korpeen pääse ennen kuin ajoakku loppuu. Talvisin vielä vähemmän matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on yhtä kuuma kuin Erika Vikman!
Jep.
Ja Erika Vikman on jäätävä läski.
Kauheat allit ja makkarat.
Sinulla jokin läskifetissi?
Hyvin pärjää, jos sattuu olemaan niin hyvä tuuri, että auto jättää välille akku melkein täynnä virtaa.
Muutaman kerran olen ajellut etelästä Pohjois-Norjaan, eikä ole tullut mieleenkään että olisi jotain ongelmaa. Kuski väsyy ennen autoa. Jotkut eivät tajua, että nykyajan sähköautot eivät ole yli kymmenen vuoden takaisia Nissan Leafeja.
Sähköauto on yhtä kuuma kuin Erika Vikman!