Kerro asia missä poikkeat muista suomalaisista. Minä aloitan:
Kommentit (235)
Aika vilkas ja tiheä parrankasvu. Pitäisi tehdä sukuselvitys, josko sukujuuria on jonnekin Välimeren seuduille. Useammin joutuu ajelemaan kuin kaverit sen perusteella, mitä on kokemuksia vaihdettu.
En pidä saunomisesta
En juo viinaa tai muutakaan alkoholia
En seuraa urheilua, enkä katso koskaan mitään kisoja
En omista mökkiä
Pidän ruotsista ja ruotsin kielestä
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää suomalaista kollektivismia ja laumasieluisuutta.
En voi sietää suomalaisten käsitystä joukkovastuusta ja yksilön vastuuttomuudesta.
En voi sietää suomalaisten idioottimaisia käsityksiä rahasta.
En voi sietää Suomen hehkutusta kehittyneenä ja onnellisimpana maana.
En voi sietää useimpia suomalaisia.
Varsinkin tuo puhe maailman onnellisimmista on silkkaa valhetta. Propagandaa jolla pyritään vaientamaan kaikki kritiikki maamme epäkohdista. Ja lampaat nielevät koko jutun.
Totta on myös tuo idioottisuhde rahaan, varsinkin velka sellaiseen. Nämä lampaat huijattiin hyväksymään nassehallitus riistäjikseen vivuttamalla lampaiden luterilaisen ahdistunutta suhdetta velkaan.
Nuorena pidin itseäni suomalaisena. Nyt vanhana (51) huomaan että olen aika lailla erilainen kuin suomalaiset. En ole rasisti, en himoitse rahaa hinnalla millä hyvänsä, puhun mielelläni vieraiden kanssa, inhoan urheilua, en usko jumalaan tai poliitikkojen vaalivalheisiin...listaa voisi jatkaa pitkään. Koen itseni lähinnä eurooppalaiseksi. Mitä se sitten tarkoittaakin. Kansallistunne mitä nuorena tunsin on täysin hävinnyt. Ihmiset ovat vain ihmisiä kaikkialla, yhtä ahneita ja ajattelemattomia kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Juttelen täysin tuntemattomille ihmisille esim. Kaupassa. Toki tämä aiheuttaa hämmennystä. Ihan tavallisista arkisista asioista saatan jutun luikauttaa. Varsinkin naiset luulevat usein, että olen iskemässä heitä, kun heti ilmoittavat jotenkin heillä olevan mies. Miehet luulevat varmaan myös, yritänkö iskeä heitä. Siis eihän täällä uskalla mitään sanoa, jos epäillään heti tarkoitusperiä. Ilmeisesti jos juttelee, niin tarkoittaa iskuyritystä. Pitäisi varmaan kysyä lupaa saako jutella.
Vanhemmat ihmiset toki pitävät ja ovat sanoneet, että on mukavaa, kun joku juttelee.
Uh. Olisipa ällöä jos joku tuntematon tulisi puhelemaan arkisista asioistaan kaupassa. Ei kiinnosta. En tykkäisi.
En pode maaseutu- tai kaupunkivihaa. Enkä tykkää ylipäätään lokeroida ihmisiä. Olen itse kotoisin isohkosta kaupungista. Varsinkin Helsingissä opiskellessani mua landepaukuteltiin, toisaalta maalla sukulaisten luona on nälvitty ylimieliseksi kaupunkilaiseksi. Olen asunut Italiassa ja siellä maaseutu ja kaupungit elivät symbioosissa. Ruoantuottajia ja tuoretta ruokaa arvostettiin aivan eri tavalla kuin täällä. Ei puhettakaan, että Italian kaupoissa olisi myyty leipää muovipussissa ja puoliksi homeessa.
Tämä Suomen touhu taitaa olla jotain sodista johtuvaa traumaa. Sosiaaliset ympyrät ovat meillä isoissakin kaupungeissa melko pienet. Ihmiset rakastavat kuppikuntia ja kadehtivat ja vihaavat ympyränsä ulkopuolisia ihmisiä mitä oudoimmista syistä.
Olen harvinaisen viehkeä, minulla on hyvä iho (myös teininä), paksu tukka (aito, tietysti), näkyvät piirteet eli en ole blondihaamu.
Vierailija kirjoitti:
Aika vilkas ja tiheä parrankasvu. Pitäisi tehdä sukuselvitys, josko sukujuuria on jonnekin Välimeren seuduille. Useammin joutuu ajelemaan kuin kaverit sen perusteella, mitä on kokemuksia vaihdettu.
Jännä että nainen joutuu ajamaan partaa.
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia aamuisin. Viihdyn parhaiten lämpimässä ilmassa, esim. +25-30-asteessa. Ei myöskään haittaisi jos jatkossa talvet olisi suht lumettomia. En missään nimessä hiihdä tai luistele, enkä ymmärrä niiden hehkutusta.
En juo kahvia ikinä, sehän haiseekin hirveälle ja kofeiininarkkareiksi jengi tulee.
En ole lukenut Tuntematonta sotilasta. Meillä koulussa sitä ei äidinkielen tunneilla luettu eikä ole vapaa-ajallakaan tullut luettua.
Vierailija kirjoitti:
- en juo kahvia
- en tykkää saunoa
- en tykkää oluesta (mutta hartwallin original long drinkistä kyllä)
- en tykkää hiihtämisestä ja suorastaan vihaan sitä kaikkea hehkuttamista hiihdosta
- olen sosiaalinen ja puhelias myös tuntemattomien kanssa. Tämän takia minua varmaan lähestytäänkin helposti esim kaupassa (etenkin vanhukset)
- en pidä festareista
- nakuilu ihmisten edessä on outoa ja kiusallista.
Just like me
Heinäkuu ei ole mielestäni paras kuukausi viettää kesälomaa töistä.
En tykkää saunomisesta enkä mökkeilystä.Muumimukit on syvältä enkä ymmärrä Lappiin matkustamista ( en pidä talvesta).Asun mielummin vuokralla,kuin omistusasunnossa ( voi muuttaa helpommin työn perässä).Joulun vietto sukuloimassa aiheuttaa kuvotusta ja juhannus on päivä(t) siinä missä muutkin.En halua lomailla heinäkuussa ja asun mielummin kerrostalossa kuin omakotitalossa ( jälkimmäisessä en ole edes asunut).Varmaan olisi paljon muitakin juttuja 😂
En katso jouluaattona tv:stä mitään perinteistä jouluohjelmaa. Ei siis kuumaa linjaa, lumiukkoa, joulurauhan julistusta tai Samu sirkkaa.
En juo viinaa, vihaan viinan juomista ja sitä koko kulttuuria viinan juomisen ympärillä, enkä ole vastenmielinen ulosteenhajuinen juoppo. Halveksun viinaa juovia maanmiehiäni.
En syö kinkkua jouluna.