Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro asia missä poikkeat muista suomalaisista. Minä aloitan:

Vierailija
17.01.2025 |

En tykkää saunomisesta

Kommentit (235)

Vierailija
101/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia, ei lemmikkejä, en ole koskaan ollut naimisissa tai avoliitossa. En syö kaurapuuroa raejuustolla, en kuuntele ikinä radiota, en katso telkkaria, en istu kahviloissa, en tykkää kesästä vaan paukkupakkasista. Syön lihaa ja leikkeleitä, en kierrätä, en usko ilmastonmuutospropagandaan. 

no säähän olet peri suomalainen :D

Jaa että mitenkä, kysyn vaan :-D Kerropa vähän itsestäsi, vaikkapa, niin vertaillaan. 

Vierailija
102/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy Prismassa.

Erittäin harvoin minäkään, mutta enpä ole tullut ajatelleeksi että siinä olisi jotain erikoista, saati peräti epäsuomalaista. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO

Vierailija
104/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä käsitys suomalaisista ja Suomesta enkä mitenkään halua ylpeillä epäsuomalaisuudella mutta on monia muitakin kivoja ja fiksuja tapoja elää. 

Minä elelen aika tavallista suomalaista elämää. Ehkä erikoisin asia on se että en ole absolutisti mutta en ole koskaan ollut humalassa, en edes pienessä hiprakassa. Monet ikäiseni mieshenkilöt ovat.

Vierailija
105/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia aamuisin. Viihdyn parhaiten lämpimässä ilmassa, esim. +25-30-asteessa. Ei myöskään haittaisi jos jatkossa talvet olisi suht lumettomia. En missään nimessä hiihdä tai luistele, enkä ymmärrä niiden hehkutusta.

Vierailija
106/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskimääräistä pidempi ja hoikempi. Koipeni ovat erityisen pitkät, suomalaisilla yleensä lyhyet. Sopisin Hollantiin. En ole vaatimaton, enkä pelkää kehua muita tai itseäni, kun siihen on tarvetta. En ole kateellinen, vaan iloinen toisten puolesta. Kannustan, enkä pelkää epäonnistua. Ja jos kaikki ei mene putkeen, en häpeä sitä. En myöskään tunne myötähäpeää. 

Vierailija
107/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma ajattelukyky mä en seuraa mitään yleisiä trendejä, mä en lue valtamediaa, mä en puhu poliitikoista, mä en seuraa ketään, mä en alasaja ketään, mä en oo katkera, mä en oo vihanen, onhan näitä

Ylimielinen sen sijaan olet.

Vierailija
108/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään mausteisesta ruoasta, siis en tulisesta vaan ruoasta vaan sellaisessa jossa on makua.

Pidän myös oluesta joka maistuu, kuten stout. Suomen suosituin olut on myös mauttomin olut, lager.

Kuulostaa hyvin tavalliselta suomalaiselta.

Vierailija
109/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele Suomi-iskelmää. 

Vierailija
110/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan suomalaisia taloja, niitä uusia. Vanhat talot olivat kauniita. Uusissa taloissa myös sisustus on todella kaamea, kylmä - ei mitään kodikkuutta. Mustaa, harmaata ja valkoista kaikkialla ja kiikkerän näköisiä huonekaluja. Inhoan myös avokeittiötä olohuoneen nurkassa. Tollasissa taloissa saa kyllä mt-sairauden pidemmän päälle. 

Vierailija
111/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää törmätä toisiin suomalaisiin ulkomailla, enkä varsinkaan jutella heille.

Eikö tämä nyt ole hyvinkin yleistä suomalaisille, heh. Toiset suomalaiset ovat kauheinta ikinä suurimmalle osalle.

Vierailija
112/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde saunaan toisten kanssa, jos siellä pitää olla alasti. 

Kesällä voin toisten seurassa mökillä uimapuku päällä saunoa ja uida. 

Vierailija
113/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele suomalaista musiikkia tai katso suomalaisia elokuvia ja sarjoja. Pohjoismaisia ja eurooppalaisia voin katsoakin. 

Vierailija
114/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en juo kahvia

- en tykkää saunoa

- en tykkää oluesta (mutta hartwallin original long drinkistä kyllä)

- en tykkää hiihtämisestä ja suorastaan vihaan sitä kaikkea hehkuttamista hiihdosta

- olen sosiaalinen ja puhelias myös tuntemattomien kanssa. Tämän takia minua varmaan lähestytäänkin helposti esim kaupassa (etenkin vanhukset)

- en pidä festareista

- nakuilu ihmisten edessä on outoa ja kiusallista. 

Vierailija
115/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia, en juo kahvia, en juo maitoa, en juo energiajuomia. En seuraa urheilua, minulla ei ole maksullisia suoratoistopalveluita, enkä juurikaan katso televisiota.

Inhoan maitoa. Maito ei kuulu aikuisen ihmisen ruokavalioon.

Sama. Lapsikin lopetti kolmevuotiaana, ei enää vaan maistunut.

Vierailija
116/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma ajattelukyky mä en seuraa mitään yleisiä trendejä, mä en lue valtamediaa, mä en puhu poliitikoista, mä en seuraa ketään, mä en alasaja ketään, mä en oo katkera, mä en oo vihanen, onhan näitä

Sana "valtamedia" paljastaa jo että kuulut Suomen tyhminpään 15%:Iin.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kannattaisin sinunkin opetella suhtautumaan mediaan kriittisesti. Olen erään kiinnostuksenaiheeni myötä siirtynyt seuraamaan paljon podcasteja ja Twitteriä, ja välillä melkein pöyristyttää, millaiset aiheet jäävät Suomessa uutisoimatta, koska ne eivät sovi tiettyyn poliittiseen narratiiviin. Valitettavasti usko suomalaisten medioiden kykyyn tuottaa puolueetonta journalismia on sitä myötä karissut.

Podcast suosituksia?

Vierailija
117/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäsuomalainen. Koen itseni usein muuksi kuin suomalaiseksi. En ole edes isänmaallinen. 

Vierailija
118/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa.

Vierailija
119/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana "valtamedia" paljastaa jo että kuulut Suomen tyhminpään 15%:Iin.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kannattaisin sinunkin opetella suhtautumaan mediaan kriittisesti. Olen erään kiinnostuksenaiheeni myötä siirtynyt seuraamaan paljon podcasteja ja Twitteriä, ja välillä melkein pöyristyttää, millaiset aiheet jäävät Suomessa uutisoimatta, koska ne eivät sovi tiettyyn poliittiseen narratiiviin. Valitettavasti usko suomalaisten medioiden kykyyn tuottaa puolueetonta journalismia on sitä myötä karissut.

Podcast suosituksi

Kerro myös minkä maan mediaa kannattaa mielestäsi seurata. 

Vierailija
120/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää suomalaista kollektivismia ja laumasieluisuutta.

En voi sietää suomalaisten käsitystä joukkovastuusta ja yksilön vastuuttomuudesta.

En voi sietää suomalaisten idioottimaisia käsityksiä rahasta.

En voi sietää Suomen hehkutusta kehittyneenä ja onnellisimpana maana.

En voi sietää useimpia suomalaisia.