Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro asia missä poikkeat muista suomalaisista. Minä aloitan:

Vierailija
17.01.2025 |

En tykkää saunomisesta

Kommentit (235)

Vierailija
61/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan suomipoppia. Siis oikeasti, syvästi inhoan kaikkea suomeksi laulettua moskaa, joka soi radiossa joka päivä. 

Vierailija
62/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en ole enää facebookissa

- en ole enää instassa

- politiikka ei kiinnosta pätkääkään enkä jauha politiikista ikinä livenä enkä tällä palstalla, silmät suurina luen aina jonkun politiikkaöyhötystä keskusteluketjussa, joka ei alunperin edes liity politiikkaan. En edes ymmärrä tätä politiikkasanastoa, joten osa jutuista menee ohi. Useimmiten skippaan politiikkaöyhötykset, koska ei yksinkertaisesti kiinnosta. Se tuntuu lapselliselta tappelulta, en ymmärrä yhtään. En ymmärtäny teininä enkä aikuisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma ajattelukyky mä en seuraa mitään yleisiä trendejä, mä en lue valtamediaa, mä en puhu poliitikoista, mä en seuraa ketään, mä en alasaja ketään, mä en oo katkera, mä en oo vihanen, onhan näitä

Sana "valtamedia" paljastaa jo että kuulut Suomen tyhminpään 15%:Iin.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kannattaisin sinunkin opetella suhtautumaan mediaan kriittisesti. Olen erään kiinnostuksenaiheeni myötä siirtynyt seuraamaan paljon podcasteja ja Twitteriä, ja välillä melkein pöyristyttää, millaiset aiheet jäävät Suomessa uutisoimatta, koska ne eivät sovi tiettyyn poliittiseen narratiiviin. Valitettavasti usko suomalaisten medioiden kykyyn tuottaa puolueetonta journalismia on sitä myötä karissut.

Tää on kyllä aina yhtä huvittavaa, kritisoidaan valtamediaa mutta ex-twitteriä ja kaiken maailman podcasteja uskotaan sinisilmäisesti.

Vierailija
64/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia, ei lemmikkejä, en ole koskaan ollut naimisissa tai avoliitossa. En syö kaurapuuroa raejuustolla, en kuuntele ikinä radiota, en katso telkkaria, en istu kahviloissa, en tykkää kesästä vaan paukkupakkasista. Syön lihaa ja leikkeleitä, en kierrätä, en usko ilmastonmuutospropagandaan. 

no säähän olet peri suomalainen :D

Vierailija
65/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Kielitaidolla eroaa helposti suomalaisista. Nuorten naisten rallienglanti ja keski-ikäisten naisten viha englantia kohtaan on koomista.

Olen miettinyt aina, miksi "rallienglantia" dissataan? Minä puhun mielestäni sujuvasti (ralli)englantia ja en häpeä sitä. Sitä täytyy kuitenkin puhua niin laitan sitten vaan menemään ylpeästi. Pitäisikö ennemmin puhua suomalaisesta aksentista? Eivät muunkaan maalaisrt häpeä omaa aksenttiaan, ei pitäisi meidänkään! :)

N34

Hölmöä se on siitä jankata, jotenkin näemmä ihmisten pitää saada itsetuntoaan kohottaa, vaikka kuvittelemalla, että puhuvat vierasta kieltä muita paremmin. Ei muutkaan ulkomaalaiset puhu englantia sen paremmin, päin vastoin.

Ja mitä Ihmettä tuo maininta keski-ikäisten englannin kielen vihaamisesta muka on?!?!? Enpä ole moista koskaan ennen kuullut.

Vierailija
66/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole vähääkään kansallistunnetta ja koen suomalaisuuden pakotettuna ja vastenmielisenä. Tiedostin tämän tuntemuksen jo alle kouluikäisenä.

Samoin. Olen asunut kolmessa muussa maassa ja Helsinki on pienin kaupunki, jossa olen asunut. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. Suomalaiset ovat todella nurkkakuntaisia, myös Helsingissä.

Enemmän paljasta tuolla kommentilla itsestäsi kuin muista suomalaisista. LOL

Vierailija
67/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia, en juo kahvia, en juo maitoa, en juo energiajuomia. En seuraa urheilua, minulla ei ole maksullisia suoratoistopalveluita, enkä juurikaan katso televisiota.

Inhoan maitoa. Maito ei kuulu aikuisen ihmisen ruokavalioon.

Vierailija
68/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma ajattelukyky mä en seuraa mitään yleisiä trendejä, mä en lue valtamediaa, mä en puhu poliitikoista, mä en seuraa ketään, mä en alasaja ketään, mä en oo katkera, mä en oo vihanen, onhan näitä

Sana "valtamedia" paljastaa jo että kuulut Suomen tyhminpään 15%:Iin.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kannattaisin sinunkin opetella suhtautumaan mediaan kriittisesti. Olen erään kiinnostuksenaiheeni myötä siirtynyt seuraamaan paljon podcasteja ja Twitteriä, ja välillä melkein pöyristyttää, millaiset aiheet jäävät Suomessa uutisoimatta, koska ne eivät sovi tiettyyn poliittiseen narratiiviin. Valitettavasti usko suomalaisten medioiden kykyyn tuottaa puolueetonta journalismia on sitä myötä karissut.

Tää on kyllä ai

JRE maailman suurin media

Vierailija
69/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt alkoholia enkä ollut humalassa.

Nauran paljon ja usein.

Hauskaa on selvinkinpäin!

Vierailija
70/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä small talkissa 

Vierailija
71/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Kielitaidolla eroaa helposti suomalaisista. Nuorten naisten rallienglanti ja keski-ikäisten naisten viha englantia kohtaan on koomista.

Olen miettinyt aina, miksi "rallienglantia" dissataan? Minä puhun mielestäni sujuvasti (ralli)englantia ja en häpeä sitä. Sitä täytyy kuitenkin puhua niin laitan sitten vaan menemään ylpeästi. Pitäisikö ennemmin puhua suomalaisesta aksentista? Eivät muunkaan maalaisrt häpeä omaa aksenttiaan, ei pitäisi meidänkään! :)

N34

Rallienglanti on karmeaa. En ymmärrä, miten on niin vaikeaa toistaa kuulemaansa. Samoin G:n korvaaminen K:lla, F => V, D => T.

Miten voi olla niin vaikeaa lausua asioita oikein?

Vierailija
72/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan suomipoppia. Siis oikeasti, syvästi inhoan kaikkea suomeksi laulettua moskaa, joka soi radiossa joka päivä. 

Samoin. Suomeksi laulaminen on kunnianhimotonta. Tyydytään siihen, että potentiaalinen kuulijakunta on 5,5 miljoonaa junttia pohjoiseuroopan perukoilla. Täysin rinnastettavissa pesäpallon pelaamiseen. Ambitiotaso on ihan nolla.

Vierailija
73/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan täydellistä ruotsia. Äidinkieleni on suomi.

Vierailija
74/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

N34

Rallienglanti on karmeaa. En ymmärrä, miten on niin vaikeaa toistaa kuulemaansa. Samoin G:n korvaaminen K:lla, F => V, D => T.

Miten voi olla niin vaikeaa lausua asioita oikein?

Mikä sitten on oikein? Joku Cheryl Cole vaikkapa puhuu ihan eri tavalla kuin joku austalialainen, eteläafrikkalainen tai jenkki... ja kaikki puhuvat kuitenkin enkkua äidinkielenään. 

Mulle yksi britti kerran sanoi, että he pitävät brittienglantia matkia ulkomaalaisia tyyppejä outoina ja epäaitoina. Kun oma aksentti kuuluu läpi, se on vaan hyväksi, tulee aito fiilis tyypistä.

Vierailija
75/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kateutta ketään kohtaan.

Vierailija
76/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut tv:tä kuin muutaman kerran Areenasta vaalien aikaan sitten vuoden 1998.

Vierailija
77/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Prismassa.

Vierailija
78/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole vähääkään kansallistunnetta ja koen suomalaisuuden pakotettuna ja vastenmielisenä. Tiedostin tämän tuntemuksen jo alle kouluikäisenä.

Samoin. Olen asunut kolmessa muussa maassa ja Helsinki on pienin kaupunki, jossa olen asunut. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. Suomalaiset ovat todella nurkkakuntaisia, myös Helsingissä.

Ihanaa, että vastaavalla tavalla kokeviakin on! Minulla sama homma. Olen asunut useissa muissa maissa suurkaupungeissa ja viihtynyt huomattavasti paremmin kuin Suomessa. Asun osan vuodesta Hgissä, osan muualla. Harkitsen pysyvää poismuuttoa. Täällä tosiaan on nurkkakuntaista. Pienen pitäjän meininki.

Vierailija
79/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
80/235 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää saunomisesta.

En minäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi