Kerro asia missä poikkeat muista suomalaisista. Minä aloitan:
Kommentit (235)
Elän yksin ilman juoksevaa vettä ja telkkaria, en ole matkustanut Suomen rajojen ulkopuolelle kolmeenkymmeneen vuoteen, opiskelen norjaa, en syö eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Juttelen täysin tuntemattomille ihmisille esim. Kaupassa. Toki tämä aiheuttaa hämmennystä. Ihan tavallisista arkisista asioista saatan jutun luikauttaa. Varsinkin naiset luulevat usein, että olen iskemässä heitä, kun heti ilmoittavat jotenkin heillä olevan mies. Miehet luulevat varmaan myös, yritänkö iskeä heitä. Siis eihän täällä uskalla mitään sanoa, jos epäillään heti tarkoitusperiä. Ilmeisesti jos juttelee, niin tarkoittaa iskuyritystä. Pitäisi varmaan kysyä lupaa saako jutella.
Vanhemmat ihmiset toki pitävät ja ovat sanoneet, että on mukavaa, kun joku juttelee.
Mää juttelen bussipysäkillä bussia odotellessa (kaupassa on muutakin tekemistä). Hienointa on jos jotkut muutkin tuntemattomat liittyvät keskusteluun;)
Vihaan lätkää. Kaikkia niitä MM, liiga, nhl, eht..
Vierailija kirjoitti:
En tykkää törmätä toisiin suomalaisiin ulkomailla, enkä varsinkaan jutella heille.
Minä luulin, että tuo on tyypillistä suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oma ajattelukyky mä en seuraa mitään yleisiä trendejä, mä en lue valtamediaa, mä en puhu poliitikoista, mä en seuraa ketään, mä en alasaja ketään, mä en oo katkera, mä en oo vihanen, onhan näitä
Sana "valtamedia" paljastaa jo että kuulut Suomen tyhminpään 15%:Iin.
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta kannattaisin sinunkin opetella suhtautumaan mediaan kriittisesti. Olen erään kiinnostuksenaiheeni myötä siirtynyt seuraamaan paljon podcasteja ja Twitteriä, ja välillä melkein pöyristyttää, millaiset aiheet jäävät Suomessa uutisoimatta, koska ne eivät sovi tiettyyn poliittiseen narratiiviin. Valitettavasti usko suomalaisten medioiden kykyyn tuottaa puolueetonta journalismia on sitä myötä karissut.
Vierailija kirjoitti:
Olen Länsi-Suomalainen ja onnellinen ja ylpeä siitä.
Olen länsisuomalainen...
Minulla ei ole kesämökkiä eikä kenelläkään kummankaan puolen suvustanikaan ole.
Pidän parempana ratkaista asiat tapauskohtaisesti, kuin turvautumalla muka yleispäteviin moraalisääntöihin. Näin tekee vähemmän virheitä. Moraalisäännöt johtavat vähempiin virheisiin vain, jos ajattelukyky on heikko.
AIka vähän sellaista mitä voisi sanoa epäsuomalaiseksi on mainittu, ehkä tuo japanin osaaminen hyvin ja se ettei juo kahvia, vaikka kyllähän sellaisia ihmisiä on (siis noita jälkimmäisiä).
En pidä saunasta, salmiakista, mökkeilystä, suomikurakahvista, Suomen ilmastosta, lätkästä, yleensä urheilusta, liikunnasta.
Vierailija
Kielitaidolla eroaa helposti suomalaisista. Nuorten naisten rallienglanti ja keski-ikäisten naisten viha englantia kohtaan on koomista.
Olen miettinyt aina, miksi "rallienglantia" dissataan? Minä puhun mielestäni sujuvasti (ralli)englantia ja en häpeä sitä. Sitä täytyy kuitenkin puhua niin laitan sitten vaan menemään ylpeästi. Pitäisikö ennemmin puhua suomalaisesta aksentista? Eivät muunkaan maalaisrt häpeä omaa aksenttiaan, ei pitäisi meidänkään! :)
N34
Vihaaan! talvea ja varsinkin nimenomaan lunta. Mielummin vaikka pimeä lumeton ja mahdollisimman kuiva talvi, kuin se kylmä märkä nöhtä mikä kastelee kaiken ja saati se loska miksi se vielä jossain kohti muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Juttelen täysin tuntemattomille ihmisille esim. Kaupassa. Toki tämä aiheuttaa hämmennystä. Ihan tavallisista arkisista asioista saatan jutun luikauttaa. Varsinkin naiset luulevat usein, että olen iskemässä heitä, kun heti ilmoittavat jotenkin heillä olevan mies. Miehet luulevat varmaan myös, yritänkö iskeä heitä. Siis eihän täällä uskalla mitään sanoa, jos epäillään heti tarkoitusperiä. Ilmeisesti jos juttelee, niin tarkoittaa iskuyritystä. Pitäisi varmaan kysyä lupaa saako jutella.
Vanhemmat ihmiset toki pitävät ja ovat sanoneet, että on mukavaa, kun joku juttelee.
Minulla sama. Tulee usein juteltua kaupassa ihan tuntemattomien kanssa. Kerran jäin kaupan pihalle juttelemaan yhden vanhemman ikäihmisen kanssa varmaan puoleksi tunniksi. Taisi olla yksinäinen, jutteli omaisistaan ym.
Toki joskus on päiviä, että käyttäydyn kuin tyypillinen etelä-pohjanmaalainen ja yritän kiertää ihmiset kaukaa. Mutta pääsääntöisesti jään kaupoissa jumiin tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Lapsikin kerran sanoi, ettei minun kanssa jaksa lähteä kauppaan, kun kestää ikuisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vähääkään kansallistunnetta ja koen suomalaisuuden pakotettuna ja vastenmielisenä. Tiedostin tämän tuntemuksen jo alle kouluikäisenä.
Samoin. Olen asunut kolmessa muussa maassa ja Helsinki on pienin kaupunki, jossa olen asunut. Kahdessa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. Suomalaiset ovat todella nurkkakuntaisia, myös Helsingissä.
Inhoan jääkiekkoa, maastohiihtoa, mäkihyppyä, yleisurheilua ja erityisesti pesäpalloa. M61
En pyllistä kulttilaisten edessä.
Tervetuloa foorumille, jossa valtaosa on naisia.