Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkitys sosiaaliseen ahdistukseen

Vierailija
17.01.2025 |

Kellään kokemuksia? Tilanteille altistaminen on nostanut toimintakykyä vähän vuosien aikana, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Ja edelleen arkisissakin tilanteissa sydän hakkaa ja pyörryttää, vaikka saisinkin ne hoidettua.

Kommentit (224)

Vierailija
181/224 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistusta pitäisi "tutkia", koska sillä on aina joku viesti. Pelko, turvattomuuden tunne? Sinun pitäisi opetella rauhoittamaan itsesi. "Kaikki on ihan hyvin." Mitä sä pelkäät? Ja mieti, mikä voisi olla pahinta, mitä voisi siinä tilanteessa sattua ja onko se realistista, että niin käy? 

Kaikilla keskushermostoon vaikuttavilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Esim. dementiaa SSRI-lääkkeet. En ota yhtään masennusnappulaa. En halua turruttaa tunteitani.

"Kaikki ei ole ihan hyvin. Olen nolo ja inhottava." Luulen monen sosiaalista ahdistusta kärsivän kokevan näin. Ei sitä sen enempää tarvitse tutkia.

Vierailija
182/224 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ketipinor pahensi ahdistusta ajoittain vaikka pitäisi lieventää.

Juu ei! Hirveä lääke. Ei hyödytä muuta kuin nukahtamista auttaa, siihenkin on parempi ottaa normaali unilääke.

K.ssa on loputtomasti haittavaikutuksia.

Kadulta? Ei unilääkkeitä saa normaalissa elämässä.

No lääkärihän lääkereseptit kirjoittaa. Sillä saa ostaa lääkkensä apteekista.

Mutta kokeneelta kuulostava puheesi katukaupasta viittaa siihen, että olet väärinkäyttäjä. Silloin lääkäri ei tietenkään kirjoita sulle lääkettä, jota käytät väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/224 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei! Hirveä lääke. Ei hyödytä muuta kuin nukahtamista auttaa, siihenkin on parempi ottaa normaali unilääke.

Mutta kokeneelta kuulostava puheesi katukaupasta viittaa siihen, että olet väärinkäyttäjä. Silloin lääkäri ei tietenkään kirjoita sulle lääkettä, jota käytät väärin.

En ole tuo kirjoittaja mutta katukauppa on nykyään kaikkien saatavilla, lääkäriaika ja tarpeellinen lääkitys on täysin tuurista kiinni. Mä en enää monen vuoden jälkeen jaksa itkeä kipujani ja rukoilla niihin apua, käyn ne satunnaiset tramalini kadulta tai saan kaverilta. Toinen vaihtoehto on aina kohtauksen sattuessa sairaalan päivystykseen piikille joka ei aina edes ehdi auttamaan.

Kumpi fiksumpaa? En noita välttämättä tarvitse edes viikottain.

Fiksuinta olis tosin antaa mulle edes se 30 kappaleen paketti vuodessa kotiin kun kadulla nuo tuppaa olemaan kalliita ja ne pakottaa tukemaan rikollisuutta. Lääke apteekista muutaman euron vs ramppaamiset kuormittamassa päivystystä. Kumpi tulee kalliimmaksi?

Oon muuten joku vuosi sit ostanu 30kpl diapamia kun en saa lamaavaan ahdistukseenkaan kunnon kohtauslääkettä vaikka olen pyytänyt vain 10 kappaleen paketin että saan sen pahimman taitettua. Noista kolmesta liuskasta on kaksi jäljellä, en niitä todellakaan tarpeettomasti vedä tai saa kummastakaan mitään oloja mitä päihdekäyttäjät hakee paljon suuremmilla annoksilla.

Väärinkäyttäjä?

Vierailija
184/224 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse altistin itseni terapeutin avustuksella täysin erakoksi.

Ei uskonut puhetta väitti vaan että paheneminen ok.

En käy missään missä joutuu puhumaan ihmisille.

Aiemmin puhelut oli ok, enää ei. En vastaa puhelimeen enkä soita.

Sähköpostit ja tekstarit tekee yhtä tiukkaa kuin ennen sosiaaliset tilanteet joihin hain apua terapiasta.

Oletkohan autismin kirjolla? Silloin käy nimittäin helposti juuri noin, jos yritetään altistaa liikaa niille ahdistaville asioille. Neurotyypillinen ihminen saattaa altistuksella alkaa kestää asioita paremmin, autismin kirjolainen taas voi mennä autistiseen burn outtiin. 

Ei ole diagnoosia. Nettitestit  antaa viitettä että vahvasti autismin kirjolla. Kiitos vinkistä, en olisi itse tuohon kaninkoloon hypännyt tutkimaan.

Vierailija
185/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei uskalla hallitusti ajaa alas ahdistuslääkitystä on kai aika yleistä? Tämä tehdään hoitavan lääkärin valvonnassa. 

Ei niitä kiinnosta hittoakaan muu kuin bentsot pois kaikilta.

Onneksi itsellä oli mahdollisuus hoitaa ahdistusta yksityisellä puolella. Minulla ei ole haluja syödä lääkkeitä loppuelämäni ajan. Minulla on motivaatiota selvittää pärjäänkö jo nyt ilman lääkitystä, sillä olen oppinut paljon itsestäni. 

Suuria elämänmuutoksia olen kyllä joutunut tekemään. Liikuntaa siis ulkoilua olen lisännyt, että nukun paremmin. En voi juoda kahvia kuin aamulla ja alkoholi on kokonaan pois, vaikka mikään suurkuluttaja en ole ollutkaan. 

Vierailija
186/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kirjoittaja mutta katukauppa on nykyään k

Pälä, pälä,...

Vierailija
187/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fluoksetiini isoin annos auttoi, koska piti minut omassa kuplassani. Nettiterapia terveyskylä.fi (lääkärin lähetteellä saa kurssin käyttöoikeuden) oli todella hyvä. Toistin sen peräti kolme kertaa. Sillä ei kuitenkaan päässyt eroon ihan kaikesta oireilusta. Kehossa tuntuvaan ahdistukseen minulla on auttanut liikunta ja jooga.

Fluoksetiinin lopetin kuitenkin kahden vuoden jälkeen, koska minusta tuntui ettei minulla ole enää tunteita. Lääkkeen lopettamisen jälkeen ahdistus ei pahemmin palannut, mutta minun täytyy aktiivisesti työskennellä hyvinvointini eteen. Ei kahvia, 9 h yöunet, joka päivä ulkoilua ja liikuntaa, sekä säännölliset ateriarytmit. Jos joku näistä sakkaa, ahdistusoireita alkaa hiipiä arkeen.

Mulla sama kokemus Triptyl-lääkkeestä, käytän sitä vain hermokipuun mutta se on vienyt tunteet pois.

Vieläkö tuota Triptylinpaskaa on markkinoilla. Minulle kirjoitettiin sitä 25 v sitten. Ainoa vaikutus oli järkyttävä suun kuivuminen. Jäi syömättä. Toinen mitä lääkärit suorastaan tyrkyttää on hermokipulääkkeet (esim Gabrion). Ei mitään vastetta ja kovan huimauksen aiheuttivat. Sen kyllä melkein tietää, että jos lääkäri ihan vapaaehtoisesti tyrkyttää jotain lääkettä, niin silloin sillä ei tee mitään. Mutta kun lääketehtaat haluavat bisnestä ja koekaniineja. Kunnon kipulääkkeitä, rauhoittavia ja nukahtamislääkeitä sitten ei suoda vakavasti sairaille ihmisille. Jos ihminen syö em lääkkeitä ohjeen mukaisesti, huolehtii itsestään ja arjestaan normaalisti, niin antakaa syödä. Narkomanit on sitten eri juttu, hekin tarvitsevat apua, mutta älköön sekoitettakoon näitä kahta ihmisryhmää.

Vierailija
188/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fluoksetiini isoin annos auttoi, koska piti minut omassa kuplassani. Nettiterapia terveyskylä.fi (lääkärin lähetteellä saa kurssin käyttöoikeuden) oli todella hyvä. Toistin sen peräti kolme kertaa. Sillä ei kuitenkaan päässyt eroon ihan kaikesta oireilusta. Kehossa tuntuvaan ahdistukseen minulla on auttanut liikunta ja jooga.

Fluoksetiinin lopetin kuitenkin kahden vuoden jälkeen, koska minusta tuntui ettei minulla ole enää tunteita. Lääkkeen lopettamisen jälkeen ahdistus ei pahemmin palannut, mutta minun täytyy aktiivisesti työskennellä hyvinvointini eteen. Ei kahvia, 9 h yöunet, joka päivä ulkoilua ja liikuntaa, sekä säännölliset ateriarytmit. Jos joku näistä sakkaa, ahdistusoireita alkaa hiipiä arkeen.

Mulla sama kokemus Triptyl-lääkkeestä, käytän sitä vain hermokipuun mutta se on vienyt tunteet pois.

Nönnönnöö.

Vierailija
189/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä lukee näin: "Ilmoituksia on tehty pitkäkestoisista seksuaalisista toimintahäiriöistä, joiden oireet ovat jatkuneet SSRI-/SNRI-lääkkeen käytön lopettamisesta huolimatta". Saahan sitä tehdä ilmoituksia vaikka lentävistä lautasista! Ja ei ole mitään, siis EI KERTAKAIKKIAAN MITÄÄN, todisteita siitä, että nuo häiriöt liittyisivät jo lopetettuun lääkitykseen!!!!!!!! Sanoohan sen useimmille jo järkikin, HALOO!!!!!!!!!!!!

Vierailija
190/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä lukee näin: "Ilmoituksia on tehty pitkäkestoisista seksuaalisista toimintahäiriöistä, joiden oireet ovat jatkuneet SSRI-/SNRI-lääkkeen käytön lopettamisesta huolimatta". Saahan sitä tehdä ilmoituksia vaikka lentävistä lautasista! Ja ei ole mitään, siis EI KERTAKAIKKIAAN MITÄÄN, todisteita siitä, että nuo häiriöt liittyisivät jo lopetettuun lääkitykseen!!!!!!!! Sanoohan sen useimmille jo järkikin, HALOO!!!!!!!!!!!!

Tämä siis tarkoitettu vastauksena kommenttiin "Et siis usko myöskään lääkkeen pakkausselostetta, jossa tästä mainitaan?"

Vierailija
191/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopäistä tekstiä. Kyllä ihan lääkäritkin tietävät, että noista tulee helposti seksuaalihaittoja. Itsekin olen keskustellut asiasta lääkärin kanssa, siis juurikin noista seksuaalihaittariskeistä. Päädyttiin jättämään nuo lääkkeet välistä.

Vierailija
192/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis tarkoitettu vastauksena kommenttiin "Et siis usko myöskään lääkkeen pakkausselostetta, jossa tästä mainitaan?"

Miten joku voi olla noin tyhmä?

Vierailija
193/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tämä oli sarkasmia, mutta hän onkin tosissaan..

Vierailija
194/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Mikäköhän neuvoksi..

Itse hyvinkin sosiaalinen ja tutustuminen vieraisiin ihmisiinkin helppoa, joten hieman vierastan tätä asiaa. Ehkä jos puhutaan ylipäätään siitä, että haluat hoitaa jonkun asian. Puhelin soitto jonnekin aspiin tai vastaavaa, niin mieti ensin mitä ajat takaa. Varmasti tiedätkin sen jo, mutta mieti pintaa syvemmältä. Mietit mitä haluat sanoa ja mikä on asiasi, otat rauhallisesti heti alun kun tervehdit ja rauhakseen kerrot tilanteen. Ja tietenkin voi kysyä että osaavatko auttaa tilanteen kanssa. Tämä siis esimerkkinä. Kyllä se siitä lutviutuu kun ääneen pääsee, ainakin sen itse huomannut. Ottaa vaan rauhassa, sillä menee jo pitkälle. Eivät tuntemattomat täällä sinua pure.. Tai no, en nyt ihan satavarma Savolaisista ole. Tämä siis vitsinä, älköö suuttuko.

Vierailija
195/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekopäistä tekstiä. Kyllä ihan lääkäritkin tietävät, että noista tulee helposti seksuaalihaittoja. Itsekin olen keskustellut asiasta lääkärin kanssa, siis juurikin noista seksuaalihaittariskeistä. Päädyttiin jättämään nuo lääkkeet välistä.

Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Moni kokee seksuaalihaittoja KÄYTÖN AIKANA, tässä ei ole mitään ihmeellistä tai epäselvää. Mutta se, että lääkkeen vaikutus ja siten haitat jotenkin MYSTISESTI JATKUISI lopetuksen jälkeen, on PUHDASTA OIKEISTOLAISTA SALALIITTOTEORIAA!!!!!!

Vierailija
196/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistu, mutta kerro sinä sitten kaikkitietävänä - MIKÄ ne JO OLEMASSA OLEVAT seksuaalivaikeudet sitten aiheuttaa sen lääkkeiden lopetuksen jälkeen? Niin. Ei ole muuta syytä, kuin ne jo lopetetut lääkkeet.

Miksi haluat niin kovasti kieltää tämän tosiasian?

Jos olisin ssri-lääkkeiden takia saanut pysyvät seksuaalivaikeudet, olisin niin raivoissani tällaisille kommentoijille.

Vierailija
197/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Moni kokee seksuaalihaittoja KÄYTÖN AIKANA, tässä ei ole mitään ihmeellistä tai epäs

Ymmärrän hyvin lukemaani. Sitä en ymmärrä, miten saat tuohon liitettyä politiikkaa ja salaliittoteorioita ja miksi olet noin raivona asiasta. Toisinaan totuus on ikävä. 

Vierailija
198/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei onnistu, mutta kerro sinä sitten kaikkitietävänä - MIKÄ ne JO OLEMASSA OLEVAT seksuaalivaikeudet sitten aiheuttaa sen lääkkeiden lopetuksen jälkeen? Niin. Ei ole muuta syytä, kuin ne jo lopetetut lääkkeet.

Jos olisin ssri-lääkkeiden takia saanut pysyvät seksuaalivaikeudet, olisin niin raivoissani tällaisille kommentoijille.

Äly hoi, älä jätä. Masennuksessa seksuaalioireet ovat HYVIN YLEISIÄ. Lääkkeen lopettamisen myötä lääkkeen TERAPEUTTINEN VAIKUTUS JA MYÖS MAHDOLLISET MUUT VAIKUTUKSET LAKKAAVAT (tämä farmakologinen perusasia tuntuu olevan monelle mahdotonta ymmärtää), jolloin myös masennus seksuaalioireineen voi palata. Simple as that.

Vierailija
199/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi, älä jätä. Masennuksessa seksuaalioireet ovat HYVIN YLEISIÄ. Lääkkeen lopettamisen myötä lääkkeen TERAPEUTTINEN VAIKUTUS JA MYÖS MAHDOLLISET MUUT VAIKUTUKSET LAKKAAVAT (tämä farmakologinen perusasia tuntuu olevan monelle mahdotonta ymmärtää), jolloin myös masennus seksuaalioireineen voi palata. Simple as that.

Ok. Mutta jos henkilö ei ole masentunut, eli hänen masennuksensa ei palaa, niin miksi sitten seksuaalioireet? Vastaapa tähän. :)

Vierailija
200/224 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

198. Tästä on kirjoiteltu niinkin luotettavassa lähteessä kuin Magn eettimediassa. Ei tarvitse kovinkaan kauaa seurata näitä PSSD-aktivisteja huomatakseen, että samat tyypit vastustavat rokotteita ja "korruptoitunutta big pharmaa". SALALIITTOA SALALIITON PERÄÄN!