Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkitys sosiaaliseen ahdistukseen

Vierailija
17.01.2025 |

Kellään kokemuksia? Tilanteille altistaminen on nostanut toimintakykyä vähän vuosien aikana, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Ja edelleen arkisissakin tilanteissa sydän hakkaa ja pyörryttää, vaikka saisinkin ne hoidettua.

Kommentit (261)

Vierailija
221/261 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teidän aktivistien pakko pilata tämäkin ketju?

Vierailija
222/261 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalinen ahdistus ei ole sama kuin masennus. Masennus voi olla ja yleensä on väliaikaista. Tällöin lääkityskin on väliaikaista. Sosiaalisen ahdistuksen luonne on eri, se on pysyvämpää. 

Kyllä sosiaalisesta ahdistuksesta voi parantua. Itse söin lääkettä ja samalla opin millaista elämä on, kun ei ahdistusta ole. Vähensin lääkitystä menestyksekkäästi ja toki olen yhä ahdistunut lievästi, mutta mielestäni pärjään jo paremmin. 

Myös seksuaaliset halut ovat pikkuhiljaa palaamassa voimakkaampina, vaikkei ne koskaan lääkityksenkään aikana kokonaan kadonneet. Aloitteelisuus vain väheni, mutta onneksi on ymmärtävä puoliso. Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/261 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaajat. Semppiä sinne.

Vierailija
224/261 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää löytää oma tapa elää. Toki nyky-yhteiskunnassa se tila on aika ahtaalla.

Vierailija
225/261 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että se ahdistus kuuluu meistä jokaisen elämään?

Vierailija
226/261 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minulla toimii vain lääkitys.

Mitä lääkitystä käytät?

Minä käytän kandesartaania. Se on verenpainelääke, joka auttaa myös sosiaalisten tilanteiden pelkoon.

Vierailija
227/261 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet hoitavat oiretta, eivät syytä. Siksi terapia on se, joka asioita vie eniten eteempäin. Erityisesti terapia, jossa huomioidaan kehollisuus, ei vain keskustelua. Hyvin usein sos. tilanteiden pelon taustalla on traumaattisuutta, pitkäkestoista kuormittumeisuutta, ylivireyttä. Näitä on itse vaikea tunnistaa, ellei tapahdu jonkinlaista pysähtymistä. Kun näitä päästään hoitamaan, usein sosiaalisen ahdistuksen oireet lievenevät ja jopa kokonaan poistuvat. Kun autonominen hermosto rauhoittuu ja turvan tunne vahvistuu sillä on iso vaikutus sos. ahdistukseen. 

Kyllä itsellä lääke hoiti syytä eli ahdistuneisuushäiriötä.  Kyse on siitä että jostain syystä mun päässäni kaikki välittäjäaineet eivät toimi kuten pitäisi, joten lääkityksen avulla pystyn muuttumaan normaaliksi.  Kyse ei ole siitä että minulla olisi ongelmia, vaan siitä että

Kyse ei todellakaan ole siitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
228/261 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cbd auttaa myös vähän hermostoa ja saatavilla ilman reseptiä. 

Vierailija
229/261 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cbd auttaa myös vähän hermostoa ja saatavilla ilman reseptiä. 

Ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
230/261 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei todellakaan ole siitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Rauhoitu!

Vierailija
231/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ah ah ah ahdistaa

Vierailija
232/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siedätyshoitoa vaan lisää. Se on paljon turvallisemapaa kuin turvautua pilleripurkkiin. Kekushermostoon vaikuttavat lääkkeet saattavat helpottaa oloa hetkeksi, mutta pitkäaikaiseen käyttöön niistä ei ole.

Siedätys ei suinkaan auta kaikilla, vaan voi päinvastoin pahentaa asiaa. 

Vierailija
233/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siedätyshoitoa vaan lisää. Se on paljon turvallisemapaa kuin turvautua pilleripurkkiin. Kekushermostoon vaikuttavat lääkkeet saattavat helpottaa oloa hetkeksi, mutta pitkäaikaiseen käyttöön niistä ei ole.

Ei pidä paikkaansa. Siedätys on tutkittu, turvallinen ja tehokas hoitomuoto, piste.

Vierailija
234/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Siedätys on tutkittu, turvallinen ja tehokas hoitomuoto, piste.

Olet väärässä. Esim. autismin kirjolla olevilla siedätys voi nimenomaan pahentaa oireita. 

Vierailija
235/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkitystä käytät?

Minä käytän kandesartaania. Se on verenpainelääke, joka auttaa myös sosiaalisten tilanteiden pelkoon.

Nyt sua on kyllä kusetettu pahasti

Vierailija
236/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Esim. autismin kirjolla olevilla siedätys voi nimenomaan pahentaa oireita. 

En todellakaan ole väärässä. Lue tutkittua tietoa.

Vierailija
237/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu

Sine oot pelle. 

Vierailija
238/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelu muuttuu, kun sosiaalinen ahdistus vähenee, vai muuttuuko? Näkeekö asioita eri näkökulmista?

Vierailija
239/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtu. Vanhassa vara parempi.

Vierailija
240/261 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ennen kuin sain diagnoosin ja lääkityksen olin melkein nelikymppinen. Olisinpa saanut lääkityksen jo nuorempana niin elämä olisi ollut helpompaa. Eipä he tiedä keillä ei pahana vaiva ole minkälaista se on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan