Ilmaiset harrastukset? Help!
Luetellaan, mitä voi kaupungeissa harrastaa ilmaiseksi - muutakin kuin lukeminen ja ulkoilu. Jotain missä näkee ja tapaa ihmisiä ja voi TUTUSTUA uusiin. Eli ryhmä-, seura- tai yhdistyspuuhaa. Sopivaa lapsille tai aikuisille tai opiskelijoille!
Onko niitä?!
Kommentit (17)
Valitse mieleisesi harrastus ja laita kaupungin tai kaupunginosan FB-ryhmään että onko muita kiinnostuneita ja milloin mennään harrastamaan
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö
Tämä. Lapseni ohjaa nuorempi lapsia ja näin hän saa harrastaa ilmaiseksi. Kun antaa jotain myös itse voi itsekin saada siitä hyötyä.
Seurakunnilla on usein kaikenlaisia neulontapiirejä, joissa neulotaan lahjoituslangoista esimerkiksi villasukkia vastasyntyneille tai suruhuiveja leskille. Osallistujajoukko lienee vanhemman puoleista, mutta varmasti saa juttuseuraa ja näkee ihmisiä.
Urheiluseuroille kelpaa varmasti vapaaehtoiset toimijat, samoin partioille.
SPR:n, MLL:n tai vastaavan kautta johonkin ystävä yksinäiselle -toimintaan? Alueellisesti esim. Tampereella Mummon kammari.
Partiossa on jäsenmaksu, jos yhtään enemmän on lippukunnan toiminnassa mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyö
Tämä. Lapseni ohjaa nuorempi lapsia ja näin hän saa harrastaa ilmaiseksi. Kun antaa jotain myös itse voi itsekin saada siitä hyötyä.
Itse olen kyllä tällaisesta aina saanut korvauksen. Aikanaan kun aloitin sain kulukorvauksen ja kun jokunen vuosi sitte lopetin sain n. 50 €/h.
Olin tulossa ehdottamaan YouTubea ja waretettuja sarjoja, mutta jos sosiaalista toimintaa pitää olla, niin sitten en kyllä osaa auttaa. 😂
Tai no, jotkut porukalla pelattavat videopelit ovat kyllä ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
No näinpä tosiaan näkyy olevan, se ei sitten ole vaihtoehto. Urheiluseurojen lisäksi tuli mieleen erilaiset urheilutapahtumat, niihin usein etsitään vapaaehtoisia esimerkiksi valvomaan juoksijoita tai jakamaan osallistujanumeroita tms. Tässä nyt joku äkkiseltään googlaamalla löydetty esimerkki juoksutapahtuman vapaaehtoistyöstä: https://nuts.fi/fi/nuts-vapaaehtoiset-paasevat-kisan-ytimeen/
Vierailija kirjoitti:
Partion jäsenmaksu on muutaman kympin vuodessa. Tämän maksavat myös aikuiset ja teinit, jotla toimivat ohjaajina. Lisäksi tulee leirimaksuja, jotka ovat omilta leireiltä yleensä hyvin edullisia, mutta suurleireiltä kalliita. Ohjaajille ei makseta.
Höntsäily ulkona, joskus on ilmaisia sisävuorojuttujakin. Retkeily. Luistelu ja pulkkamäet. Uimarannat. Kuorolaulu. Grillipaikat. Leikkipuistot ja osa liikennekaupungeista.
Porukan joutuu usein kasaamaan itse. Voi kysyä vaikka lasten koulu- tai hoito- tai leikkikavereita mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kansailaiopiston puutyöpiiri
Eikö ne ole aika kalliitakin?
Näpistely