Miten ruokkisit 20 eurolla 4 ihmistä viikon?
Kaurapuuroa
Mehukeittoa (itse tehden)
Kananmunia
Sämpylöitä (itse tehden)
Makaronia
Edullisinta jauhelihaa
Maitoa
Näkkäriä
Margariinia
Kommentit (102)
Onneksi ei tarvi tuollaista miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia ja hernekeittoa. Tosin 5e per lärvi niin nälkää joutuisi näkemään.
Joo. Söisin noita 4 päivää ja sitten 3pv vesipaastoa, noin kestäisi parhaiten nälän.
Vierailija kirjoitti:
4kg perunoita 3,29
1kg sipulia 1,15
Kananmunia 25kpl 3,50
500g voita 3,39
2kg porkkanoita 1,89
2kg vehnäjauho 0.89
2x hiivapala 0.50
1kg herneitä 0.80
2l maitoa 1.60
1kg kaalia 0.89
2 litraa tuoremehua 1.98
Mitä työ alapeukutatte? Tostahan tulee pannaria,valkokastiketta,hernesoppaa,muusia,kaalilaatikkoa,sämpylöitä kananmunalla ja hernelevitteellä,kaalipiirakkaa,perunakanamuna pannu,mehukeittoa,porkkanasosekeitto, falafelpyöryköitä, kasvispihvejä,keittoperunoita,ruskeaakastiketta...
Sämpylöitä saa tehtyä 4 peltiä jos käyttää jauhoa pannariin ja sooseihin.
Tekisin keittoja perunoista, pavuista ja linsseistä.
1 iso kaali (3e)
2 pkt jauhelihaa (6e) jakaa lihan kolmeen eri ruokaan (kaalilaatikko, perunalaatikko, riisikananmunaliha pannulla)
2kg perunoita (1,5e)
1 litra maitoa (2e)
paketti kananmunia (3e)
riisipaketti (2e)
voita (2e)
sipulia (0,5e)
Vaihtaisin edullisimman jauhelihan soijarouheeseen, on vielä halvempaa.
No jos itse teet,tee samalla itte pastaa. Jauhoja ja kananmunia. Kaulitset levyksi ja vaikka veitsellä pitkiä kapeita siivuja.
Vaikeaa olisi. Tuskin riittäisi mitenkään edes itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunat on lähes ilmaisia. 10kpl nyrkinkokoisia pottuja maksaa 1.3€.
1kg perunaa sisältää noin 750kcal eli fyysistä työtä tekevän miehen pitäisi syödä 5-6kg perunaa päivässä että saisit päivän kaloritarpeen kasaan, ei olekkaan kovin halpaa.
Viikossa ei ehdi kuolla nälkään, ei edes ehdi nälkiintyä.
Makaronilaattikkoa x 2 ja puuroa. Vettä päälle. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4kg perunoita 3,29
1kg sipulia 1,15
Kananmunia 25kpl 3,50
500g voita 3,39
2kg porkkanoita 1,89
2kg vehnäjauho 0.89
2x hiivapala 0.50
1kg herneitä 0.80
2l maitoa 1.60
1kg kaalia 0.89
2 litraa tuoremehua 1.98
Mitä työ alapeukutatte? Tostahan tulee pannaria,valkokastiketta,hernesoppaa,muusia,kaalilaatikkoa,sämpylöitä kananmunalla ja hernelevitteellä,kaalipiirakkaa,perunakanamuna pannu,mehukeittoa,porkkanasosekeitto, falafelpyöryköitä, kasvispihvejä,keittoperunoita,ruskeaakastiketta...
No just joo. Käypäs kaupassa tuolla listalla, ja kokeile viikko. Ja neljälle. Ilman ulkoruokintaa ja kaapissa/pakkasessa olevia perustarvikkeita.
Ja jos mennään noin nuukaksi, niin saattaapi voit ja tuoremehut vaihtua ensimmäisenä X-tramargariiniin ja halvimpaan tiivisteeseen tai kraanaveteen.
Määrällisesti rasvaa olisi tuossa 125g/hlö/viikko. Eli alle 20g per nuppi/päivä. Leivopa sillä sämpylöitä ja laita voita päälle. Ja paista päälle pannareita ja tee sooseja ja muusseja ja kaalipiirakoita..
Ikävä ja nälkä tulisi parissa päivässä.
Makaronia ja pannukakkua joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Menet leipäjonoon hakemaan ruokakasseja.
Saattaisi olla vähän pakkokin.
Jos ei ole käytössä mitään perustarvikkeita tai mausteita, niin en kyllä keksi miten tuosta selviäisi.
Varmasti tarjolla olisi paljon halvinta riisiä ja pastaa mallia X-tra.
Ja ehkä jotain kastikkeen tapaista purkkitomaateista ja sipulista. Ei olisi kyllä kaksista, kun mausteisiin ei olisi varaa. Ehkä pizzamaustepussiin investoisin kuitenkin. Ja valkosipuliin.
Litra halpaa ruokaöljyä. Tai halvinta margariinia. Ehkä sämpylöihin jauhoja ja hiivaa. Suolaa.
Taisi mennä jo se 20€?
Ilman kahvia kuolisi jo vatutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4kg perunoita 3,29
1kg sipulia 1,15
Kananmunia 25kpl 3,50
500g voita 3,39
2kg porkkanoita 1,89
2kg vehnäjauho 0.89
2x hiivapala 0.50
1kg herneitä 0.80
2l maitoa 1.60
1kg kaalia 0.89
2 litraa tuoremehua 1.98
Olet kylä melkoinen kokki, jos väännät noista päiväksi neljälle piirakoita, kastikkeita, sämpylöitä. Ja peräti 500g oli voita. Se loppui kyllä viimeistään 2. päivänä.
Ja mistäs teit ne mehukeitot? Ai niin, pakkasessa olikin rajattomasti kaikkea. Ja kaapissa se kotivara. Olipas tämä helppoa.
Ja voihan sitä mennä äitin luokse syömään. Ja lapset söivät koulussa ja itse työpaikkaruokailussa. Mutta 20€:lla selvittiin!!!!
Voita ja kaurahiutaleita ostaisin koko summalla. Jakaisin sen 84 annokseen. Jos vettä saa ilmaiseksi, niin eiköhän porukka pysy hyvissä voimin.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko (makaroni, soijarouhe, lihaliemi, korppujauhot päälle jos on)
Itse tehty hernekeitto (kuivat herneet, mausteet)
Itse tehty linssikeitto (kuivat punaiset linssit, kookosmaito, mausteet)
Pastaa ja soijabolognesekastike (soijarouhe, tomaattimurska tai paseerattu tomaatti, mausteet)
Perunamunakas (keitettyjä perunoita, kananmunia, vihannessekoituspussi tai muu edullinen kasvis)
Keitetyt perunat ja kalapuikot
Sosekeitto (peruna, porkkana, muuta mitä pakastimesta löytyy, kookosmaito tai ruokakerma)
Tässä 7 erilaista ruokaa, ja keitoista syö ainakin kaksi ateriaa, joten viikonlopulle riittää lounas ja päivällinen kahta eri ruokaa.
Aamupalaksi puuroa (mukaan voi laittaa maapähkinöitä jos joku tarvitsee paljon energiaa) tai itse tehtyjä teeleipiä, päälle margariinia
Iltapalaksi itse tehtyjä teeleipiä, sämpylöitä tai pannukakku sokerilla
Ja 20€ riitti tähän kaikkeen? Neljälle? Menikö puolet hameen sisällä?
Pakkasesta ja kuivakaapista aineksia. Kaupasta vain tuoretuotteita. Hyvin onnistuisi
Meattii, eggssii, fruittii.
Pääpaino eggsseis.