Miten ruokkisit 20 eurolla 4 ihmistä viikon?
Kaurapuuroa
Mehukeittoa (itse tehden)
Kananmunia
Sämpylöitä (itse tehden)
Makaronia
Edullisinta jauhelihaa
Maitoa
Näkkäriä
Margariinia
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
4kg perunoita 3,29
1kg sipulia 1,15
Kananmunia 25kpl 3,50
500g voita 3,39
2kg porkkanoita 1,89
2kg vehnäjauho 0.89
2x hiivapala 0.50
1kg herneitä 0.80
2l maitoa 1.60
1kg kaalia 0.89
2 litraa tuoremehua 1.98
Tuoremehua?? Why??
Perunaa, makaronia, pakastevihanneksia. Kilon hernepussi, lenkkimakkara. Tee keittoja ja makaroniruokia. Kauden edullisin vihannespussi - porkkanaa tms. Juomaksi riittää raikas hanavesi, leivät alelaarista, niitähän on joka päivä poistomyynnissä.
Lampaanlihua, sianlihua, lehemänlihua.
Ostaisin bussiin menolipun marjametsään.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin bussiin menolipun marjametsään.
Näin tammikuussa?
Minä ostaisin seuraavia:
Viiden kilon perunapussi
Kaurahiutaleita
Leipää ja näkkäriä
Voita
Makaronia
Jauhoja
Kananmunia
Juustopaketti
Vierailija kirjoitti:
viisi leipää ja kaksi kalaa
Kannattaa huutaa Jeesusta avuksi! Jos tuo ei toimi, niin sitten pitää keksiä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin seuraavia:
Viiden kilon perunapussi
Kaurahiutaleita
Leipää ja näkkäriä
Voita
Makaronia
Jauhoja
Kananmunia
Juustopaketti
Juustopaketti maksaa noin 7€, joten aika vähäiselle jää muiden osuus. Hölmöläisen hommaa tuhlata noin iso osa budjetista niinkin turhaan asiaan kuin juustoon.
Viisi leipää ja kaksi kaljaa riittää kuulemma pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin seuraavia:
Viiden kilon perunapussi
Kaurahiutaleita
Leipää ja näkkäriä
Voita
Makaronia
Jauhoja
Kananmunia
Juustopaketti
Paketti juustoa 7e, paketti voita 4€. Siinä onkin sitten mukava yrittää saada 11 eurolla tarpeeksi leipää ja perunaa neljälle viikoksi :D
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko (makaroni, soijarouhe, lihaliemi, korppujauhot päälle jos on)
Itse tehty hernekeitto (kuivat herneet, mausteet)
Itse tehty linssikeitto (kuivat punaiset linssit, kookosmaito, mausteet)
Pastaa ja soijabolognesekastike (soijarouhe, tomaattimurska tai paseerattu tomaatti, mausteet)
Perunamunakas (keitettyjä perunoita, kananmunia, vihannessekoituspussi tai muu edullinen kasvis)
Keitetyt perunat ja kalapuikot
Sosekeitto (peruna, porkkana, muuta mitä pakastimesta löytyy, kookosmaito tai ruokakerma)
Tässä 7 erilaista ruokaa, ja keitoista syö ainakin kaksi ateriaa, joten viikonlopulle riittää lounas ja päivällinen kahta eri ruokaa.
Aamupalaksi puuroa (mukaan voi laittaa maapähkinöitä jos joku tarvitsee paljon energiaa) tai itse tehtyjä teeleipiä, päälle margariinia
Iltapalaksi itse tehtyjä teeleipiä, sämpylöitä tai pannukakku sokerilla
Tomaattimurska pelkästään maksaa 20 euroa tuolle porukalle.
Kellarista perunoita ja juureksia (itse kasvatettuja), pakastimesta hirvenlihaa ja marjoja (itse poimittuja), juomaksi mehua ja yrttijuomaa. Vieraat voisivat käydä pilkillä, niin saataisi myös kalaa.20 eurolla kaupasta ryynejä, jauhoja, hiivaa, levitettä ja ruokaöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Kellarista perunoita ja juureksia (itse kasvatettuja), pakastimesta hirvenlihaa ja marjoja (itse poimittuja), juomaksi mehua ja yrttijuomaa. Vieraat voisivat käydä pilkillä, niin saataisi myös kalaa.20 eurolla kaupasta ryynejä, jauhoja, hiivaa, levitettä ja ruokaöljyä.
Itsepoimittu hirvenliha kuulostaa mielenkiintoiselta.
En mitenkään, koska se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasesta ja kuivakaapista aineksia. Kaupasta vain tuoretuotteita. Hyvin onnistuisi
No löytyihän se neopatti sieltä, joka selviää kuukausia ilmaiseksi, kun on pakkasessa ja kaapissa tavaraa.
Nehän on ilmaisia?
Sama kuin sanoisi, että ostaisin luottokortilla tai pikavipillä.
Perunaa, linssejä, soijarouhetta, tomaattimurskaa ja pastaa. Eri mausteilla niistä saa erilaisia proteiinipitoisia ruokia pariksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepoimittu hirvenliha kuulostaa mielenkiintoiselta.
Jos kyseessä on metsästystä harrastavan naapurin pakastearkku?
Ihan kaupan sovelluksella laskin:
- pkt kaurahiutaleita
- halvin margariini mausteeksi
- 4pss makaronia ja halvimpia eineslihapullia
- 2kg perunaa ja 2pkt halvimpia nakkeja
- 2prk hernekeittoa
-14 omenaa
- kilo porkkanaa
- pkt munia
Tuosta saa jokainen jo päivässä puuron, puolikkaan omenan, pari porkkanatikkua, ihan reilun annoksen lämmintä ruokaa ja puolikkaan kananmunan osana päivistä. Aikuiset voi olla viimeiset päivät vähemmällä, oletettavasti osa lapsia, koska 4 aikuisen taloudet harvinaisia. Eikö ne lapset muuten syö koulussa tai päiväkodissa arkisin? Ja fyysisiä tai muitakaan töitä tuskin kukaan tekee, jos tilanne nyt tuo. Kyllä tuolla pärjää hengissä. Vettä hanasta. Lisäksi sitä leipää saa ilmaiseksi monesta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
4kg perunoita 3,29
1kg sipulia 1,15
Kananmunia 25kpl 3,50
500g voita 3,39
2kg porkkanoita 1,89
2kg vehnäjauho 0.89
2x hiivapala 0.50
1kg herneitä 0.80
2l maitoa 1.60
1kg kaalia 0.89
2 litraa tuoremehua 1.98
Hyvä lista! Porkkanoita voi raastaa salaatiksi, tai pilkkoa ja paistaa maustetussa öljyseoksessa puolikypsiksi. Ihana rapsakka iltapala ja lisuke ruoan kanssa. Paljon paree kuin perunalastut. Kaalista saa vaikka mitä herkkua, vain mielikuvitus esteenä. Tästäkin saa hyvää kun suikaloi ohueksi ja paistaa kuten porkkanat.
Suomen juurekset on terveellisiä ja makoisia!
Hernari,makaroni lihaliemellä,munakas ja ranskalaisia