Miksi jotkut ihmiset haluaa olla köyhiä tai pienituloisia?
Minä en ainakaan haluaisi olla joten siksi opiskelin ja menin töihin. Tienaan hyvin, saan myös sijoitettua eikä rahasta ole pulaa. Osakesalkkuni on +200k euroa.
Minulla on rahaa ihan hyvin siis, olen tyytyväinen elämään. Köyhänä ei olisi niin kivaa, onneksi suomessa köyhyys ja rikkaus on aina oma valinta.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhille vaikuttaa olevan kova paikka se fakta, että Suomi on pohjoismainen hyvinvointivaltio, jossa on tasavertaiset mahdollisuudet.
Minä taas sain tästä keskustelusta sen käsityksen, että rikkaille tuntuu olevan kova paikka kun köyhät eivät ksadehdikaan heitä, vaan porskuttavat tyytyväisinä menemään.
Miksi köyhät valittaa kun heidän tukiaan leikataan? Me keskituloiset ja hyvätuloiset olemme ne jotka maksamme ne teidän kelarahat tai sossurahat. Minun mielestä hyvä että tukia leikataan koska se tuntuu olevan ainoa keino kannustaa työttömiä töihin tai pienituloisia tekemään enemmän töitä laiskottelun sijaan
Eipä se käytännössä kannusta ottamaan keikkavuoroja vastaan, äkkiä vaikuttaa etuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaas kun on diagnosoitu LAAJA-ALAISIA OPPIMISVAIKEUKSIA ja AUTISMIN KIRJOA. Vaikka miten rumasti sanottuna v*tuttaa, kun ei voi koskaan tästä suosta nousta parantaen elintasoaan, jolloin voisin kustantaa silmien terveyteen ja muihin Sjögrenin oireyhtymän tuomiin juttuihin liittyvät terveyskulut ruoan, vuokran, sähkön, puhelinliittymän, netin ja opintolainan lyhennyksen (kova hinta keskeytetyistä opinnoista, sinne jäi haaveet) lisäksi. Suoraan sanoen v*tuttaa olla aikuinen ja hävettää, kun ei osaa olla aikuinen.
Koko elämäni taitaa olla vaan sitä, että teen silloin tällöin keikkatöitä altistaen silmäparkojani sinivaloa suodattaville näytöille, mitä näytöt kuin näytöt suodattavat, minkä myötä silmäni ovat rutikuivat ja silmälihas on niin jumissa, että olen aivan puhki. Ja kyse on ihan myyjän työstä, mitä varten tuli hankittua merkonomin koulutus. Ei minulla tällaisia vaivoja ollut 20-vuotiaana, ja tämä kuivasilmäisyys johutu t
Olisiko sinulla mahdollista hyödyntää tuota kirjallista ilmaisua jossakin työssä? Parempaa tekstiä tuotat kuin 99 % palstalaisilla.
Haen töitä ja sain kuulla etten tullut valituksi yhteen hakemaani tehtävään, vaikka olin haastateltujen joukossa 10/125. Eli kyllä moni hakee töitä, kaikki muuttujat matkan varrella ei ole aina omissa hyppysissä. Kaikki ei "valitse tai halua" olla pienituloisia ja etsivät töitä ja itselleen sopivaa työpaikkaa.
Itselläni on 8 sijoitus asuntoa ja ihan kohtuullinen sijoitus salkku ja kaikki omalla työllä hankittu. Olen 49 vuotias ja tyytyväinen, että aloitin sijoittamisen jo nuorena.
Mikään määrä opiskelua ei takaa menestymistä tulevaisuudessa. Voit tehdä kaiken ns "oikein" ja ohjekirjojen mukaan mutta silti voit menettää kaiken yhdellä humpsautuksella. Sitä kutsutaan elämäksi.
En halunnut olla, mutta eipä onnistunut uran teko. Valmistuin DI:ksi 2010 keskellä lamaa. Siitä alkoi 8 vuoden pätkätyöhlvetti, jonka aikana asuin seitsemällä eri paikkakunnalla. Sitten sain ensimmäisen vakituisen työpaikan, palkka 2700 e/kk. Aloin lukemaan samalla KTM papereita. Neljä vuotta pysyin tuossa paikassa, työtehtävät muuttuivat vaativimmiksi kokoajan, mutta palkan korotusta ei saanut. Valmistuin KTM:ksi ja vaihdoin työpaikkaa. Sain 3400 e/kk palkan. Tämä yritys meni konkaan ja työt loppui alle 6kk aloituksesta. Sitten menikin toista vuotta työttömänä. Sen jälkeen olen ollut inssihommasaa 2400 e/kk palkalla kokoajan haen uutta työtä, mutta eipä enää kelpaa mihinkään kun ei ole oikeanlaista työkokemusta
Täällä yksi "vapaa". Mietin päivittäin sijoitusasioita koska tykkään siitä ja olen siinä hyvä, toki 80% salkusta on pomminvarmoissa sijoituksissa. En tykkää sen sijaan istuskella pölyisessä konttorissa veemäisen kahdeksaa tuntia päivässä elämänsisältönä seuraavan loman odottaminen. Eikä minun tarvitse - koskaan enää vaan olen "lomalla" hautaan asti.