Miksi jotkut ihmiset haluaa olla köyhiä tai pienituloisia?
Minä en ainakaan haluaisi olla joten siksi opiskelin ja menin töihin. Tienaan hyvin, saan myös sijoitettua eikä rahasta ole pulaa. Osakesalkkuni on +200k euroa.
Minulla on rahaa ihan hyvin siis, olen tyytyväinen elämään. Köyhänä ei olisi niin kivaa, onneksi suomessa köyhyys ja rikkaus on aina oma valinta.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhille vaikuttaa olevan kova paikka se fakta, että Suomi on pohjoismainen hyvinvointivaltio, jossa on tasavertaiset mahdollisuudet.
Minä taas sain tästä keskustelusta sen käsityksen, että rikkaille tuntuu olevan kova paikka kun köyhät eivät ksadehdikaan heitä, vaan porskuttavat tyytyväisinä menemään.
Miksi köyhät valittaa kun heidän tukiaan leikataan? Me keskituloiset ja hyvätuloiset olemme ne jotka maksamme ne teidän kelarahat tai sossurahat. Minun mielestä hyvä että tukia leikataan koska se tuntuu olevan ainoa keino kannustaa työttömiä töihin tai pienituloisia tekemään enemmän töitä laiskottelun sijaan
Se että jotkut valittaa ei tarkoita sitä että kaikki valittaa. Sekä mikä kannustaisi työnantajia palkkaamaan työttömiä?
Nykyään on unohdettu muukin kuin taloudellinen pääoma. Itse nautin kulttuurisen pääoman kertymisestä. Taloudellisesta en saa niin minkäänlaista iloa. Trendi on toiseen suuntaan maailmanlaajuisesti, itse en seuraa trendejä.
Tulot on ihan ok ja säästöön jää. Moni sanoo että elän hyvin niukasti, minä sanon että elän stressittömästi. Ketä varten niitä ulkokultaisia statusmerkkejä kerätään? Seuraavaksi lyhennän työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaus ja köyhyys on niin suhteellista.Joku haluaa yksityis lentokoneen ja avaruusaluksen toiselle riittää Fiat Punto menopeliksi jne...
Juuri näin. Toiselle mikään ei riitä ja aina vaan pitää hankkia lisää ja lisää. Mulla menee ihan hyvin, omaisuutta on velaton talo hyvällä alueella isossa kaupungissa, uudehko velaton vapaa-ajan asunto hyvällä paikalla, metsää X hehtaaria ja osake- ja rahastosijoituksiakin on jonkin verran. Talo on ihan "tavis" ja auto on vanha mutta toimiva muutaman tonnin vehje. Voin matkustaa ulkomaille jos huvittaa, mutta mökin valmistumisen jälkeen ei ole kiinnostellut, mielummin vietän aikaa koirien kanssa mökillä. Muoti, tyyli ja laittautuminen ei kiinnosta tippaakaan, varmaan siis näytän myös köyhältä. Teen omasta halusta osa-aikaista työtä ja nettopalkka on alle 2 tonnia. Silti mulla on kaikki mitä tarvitsen, voin hankkia mitä haluan, eikä esim. ruokakaupassa tarvitse miettiä hintoja. Töissä on ihan kivaa, työ on helpohkoa ja jää aina sinne työpaikalle. Kotona ei tarvitse ajatella mitään työasiaa. Ihan mielelläni siis työskentelen matalapalkka-alalla.
Samat ihmiset haluavat vaaleista toiseen aina äänestää demareita. Vaikka koskaan heidän tilanteensa ei ole parantunut.
Katsokaas kun on diagnosoitu LAAJA-ALAISIA OPPIMISVAIKEUKSIA ja AUTISMIN KIRJOA. Vaikka miten rumasti sanottuna v*tuttaa, kun ei voi koskaan tästä suosta nousta parantaen elintasoaan, jolloin voisin kustantaa silmien terveyteen ja muihin Sjögrenin oireyhtymän tuomiin juttuihin liittyvät terveyskulut ruoan, vuokran, sähkön, puhelinliittymän, netin ja opintolainan lyhennyksen (kova hinta keskeytetyistä opinnoista, sinne jäi haaveet) lisäksi. Suoraan sanoen v*tuttaa olla aikuinen ja hävettää, kun ei osaa olla aikuinen.
Koko elämäni taitaa olla vaan sitä, että teen silloin tällöin keikkatöitä altistaen silmäparkojani sinivaloa suodattaville näytöille, mitä näytöt kuin näytöt suodattavat, minkä myötä silmäni ovat rutikuivat ja silmälihas on niin jumissa, että olen aivan puhki. Ja kyse on ihan myyjän työstä, mitä varten tuli hankittua merkonomin koulutus. Ei minulla tällaisia vaivoja ollut 20-vuotiaana, ja tämä kuivasilmäisyys johutu täysin Sjögrenin oireyhtymästä, jonka myötä on myös tuntunut, että unohtelen asioita, päähän koskee herkemmin, kurkkua kuivaa, syöminen vaikeaa kun pitää hampailla tunnustella että ruoka taatusti pilkkoutuu eikä jää kurkkuun ja jopa puhuminenkin sattunut kuivan kurkun takia.
Siihen vielä päälle herkkäihoisuus, käteni ovat menneet haavoille jopa kaupan kassalla ollessa. Joko olen allerginen kaikelle (hyvä, kun en vielä sentään ole vedelle ja ilmalle allerginen) tai siteen saan niistä tekstiileistä ja liukahihnalle kertyneistä jauhoista kosketusherkkyyksiä, jolloin kädet hilseilevät ja menevät haavoille. Juuri tästä syystä en tee töitä ravintola-alallakaan, johon opiskelin ensimmäisenä päästyäni peruskoulusta ja sen lisäksi kun on tällainen ruokarajoitteinen nykyään refluksin yms. Sjögrenin tuomien vaivojen takia, niin eipä minusta olisi maistelemaan mitään viljoista ja prosessoiduista aineista tehtyä ruokaa kehon reagoidessa siihen.
Kyllä sitä välillä kysyy, että miksi Jumala loit minulle nämä heikon ihmisen piirteet, joissa en missään pärjää enkä koskaan voi vaikuttaa tilanteeseeni. En voi kouluttautua pidemmälle parempien työllistymismahdollisuuksien (saa olla nykypäivänä hullu, jos sellaista havittelee koulutettujen työttömien määrän kasvaessa) toivossa johtuen peruskoulussa yksilöllistetystä matematiikasta ja minun kohdalla alkuperäinen suunnitelma oli yksilöllistää koko peruskoulun opetussuunnitelma. Yrittäjyys ei tule kuuloonkaan, vaikka joskus siitäkin haaveilin autismin kirjolaisena itsenäisen työn houkutellessa ja pitäessäni sitä helpompana introverttipiirteiden dominoidessa. En ole tunnetusti numeroitaituri, eikä ostovoiman heiketessä yrittäjyys ei ole mikään houkutteleva vaihtoehto monille muillekaan.
Jos olisikin vain autismista ja matematiikkaan liittyvistä oppimisvaikeuksista kyse, niin minulla olisi ehkä teoriassa mahdollisuus melkein mihin vaan ja voisin valita sellaisen työn, jossa voisin itse muokata itselleni silmäystävälliset tilat tämän nykyisen "silmävamman" takia eikä tarvitsisi altistaa itseään pölylle ja erilaisille kemikaaleille herkkyyksien takia, joita tullut lisää 20 vuoden iässä, mutta kun ei ole niin ei. Helpompaa vain turhautua ja selata nettiä sekä ärsyyntyä, kun mikään ei toimi kropassani enää normaalisti ja on hassun hauskoja oireita kuten se, että väsyn ruutujen keskellä herkemmin niin, että on tehnyt mieli jopa nukahtaa.
Hieno homma hei että jaksoit opiskella. Muista tilata mahdollisimman iso arkku jotta kaikki rahat ja omaisuus mahtuu mukaan kun aika koittaa.
Sulla mitään 200 k sijoitusta ole. Pelkkä trolli olet, joka fantasioi täällä.
Miksi menin opiskelemaan humanistiseen tiedekuntaan? Oman kiinnostuksen takia, rahan kerääminen ei ole mulle prioriteetti. Pärjään melko vähällä.
Kaikki lähtee palleista. Jos rahaa ei ole on munaton luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset haluavat vaaleista toiseen aina äänestää demareita. Vaikka koskaan heidän tilanteensa ei ole parantunut.
Kyllä on parantunut hyvin paljon, aina siitä lähtien, kun saatiin 8 tunnin työpäivä, lomaoikeudet tms. Tarvitaan heitä näköjään vieläkin, kun kattoo nykyhallituksen toilailuja.
Haluavat? Kyllä se on äänestäjien luomaa ja poliitikot. Koska rahasysteemi voisi olla kaikille parempi, ei vampyyrinen. Seuraavassa elämässä voi olla sitten toisten vuoro, ellei tämä meno muutu.
Koska työnteolla on liian kova hinta. Sinä et sitä tajua, kun olet siihen kelkkaan hypännyt ja todennäköisesti uskotkin osan aiheeseen liittyvistä teeseistä, mutta omalta kohdaltani joutuisin luopumaan aikani lisäksi aika monista ihmisoikeuksistani ja esim. yksityisyydestäni. En myöskään usko lääketieteelliseen dogmaan, niin tulee ongelmia jos ja kun pitäisi rampata lääkärissä ja hoitaa sairauksia mömmöillä, sen sijaan että antaisi rauhassa kehon parantaa.
Rahasta ei ole elämänsisällöksi.
Ap on jopa niin tyytyväinen elämäänsä, että vauvalla pitää ylvästellä.
"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."
Köyhän ja rikkaan ero hyvin yksinkertainen. Kun köyhäksi jäänyt on valmistunut johonkin ammattin tai tutkintoon niin hän ei sen jälkeen enää kehitä itseään. Rikkaaksi tullut on taas opetellut joka päivä jotain uutta ja mahdollistanut rikkautensa.
Minulla on kaikkea mitä tarvitsen hiljaiseen, rauhalliseen ja yksinkertaiseen elämääni. Olen onnellinen ja nautin rakentamastani rauhasta.
Töitä teen vain sen verran, kun hyvältä tuntuu.
Ei voisi vähempää kiinnostaa rahan ja omaisuuden haaliminen.