Miksi jotkut ihmiset haluaa olla köyhiä tai pienituloisia?
Minä en ainakaan haluaisi olla joten siksi opiskelin ja menin töihin. Tienaan hyvin, saan myös sijoitettua eikä rahasta ole pulaa. Osakesalkkuni on +200k euroa.
Minulla on rahaa ihan hyvin siis, olen tyytyväinen elämään. Köyhänä ei olisi niin kivaa, onneksi suomessa köyhyys ja rikkaus on aina oma valinta.
Kommentit (107)
Jos löytäisi taikalampun ja sieltä ilmaantuisi toiveita myöntävä henki ja toivoisi, että Suomessa ei olisi yhtään köyhää, niin mitä se henki tekisi?
Tappaisiko se kaikki köyhät johonkin tulorajaan saakka? Antaisiko se rahaa kaikille köyhille johonkin tulorajaan saakka?
Itse veikkaan, että se toisi paikalle jonkin intialaisen perheen, joka elannokseen kaivelee kaatopaikkaa.Sanoisi sitten, että tähän verrattuna Suomessa ei ole yhtään köyhää, iso kasa valittajia vain.
EN tiedä haluaako joku olla köyhä tai pienituloinen. Joillekin ihmisille se raha ei ole niin tärkeää kuin toisille. Elämä voi olla ihan mukavaa kunhan perustarpeet saa tyydytettyä. Jotkut taas hikoilevat koko elämänsä jossain uraputkessa saadakseen paljon kaikkea mutta elämän lopussa jokainen työntää sitä horsmaa. Mutta onnellisuus on aika yksilöllinen kokemus ja jokainen saavuttakoon sen tavallaan.
Kysy heiltä suoraan. En minä voi tietää miksi joku haluaa jotain. Ei kukaan voi sitä tietää paitsi i se ihminen itse.
Koska olen tyytyväinen elämään näin pienituloisena. Saan ostettua kaiken mitä haluan eli ei ole tarvetta saada enempää rahaa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti kuvittelee, että on jokaisen oma valinta olla köyhä. Osa syntyy sairaana ja/tai vammaisena eikä ole koskaan mitään mahdollisuutta opiskella ja rikastua. Jotkut vammautuu tai sairastuu nuorena jolloin menee kaikki mahdollisuudet myös. Joillakin on älyllinen vajaus eikä rahkeet riitä mihinkään kovin suureen.
Itse olen opiskellut ja tienaan ihan kohtalaisesti. Olen ollut myös todella pienituloinen. En kuvittele, että on jokaisen oma valinta nämä asiat vaan tajuan mitä on todellisuus.
N45
Esim liikuntakyvytön ihminen voi tehdä istumatyötä ja nykyisin istumtyöstä tienaa paremmin kuin tuottavasta työstä.
Mutta tuleeko valituksi? Kun vastakkain on terve hakija ja pyörätuolissa istuja niin aika helposti valitaan se terve kun sitten ei tarvitse miettiä että onko se meidän toimisto sittenkään ihan esteetön ja tarvitseekohan se sitten vielä jotain muutakin erityistä.
Eihän opiskelu ole aina tie "rikkauteen". Kaikki eivät myöskään halua opiskella aloja, joilla rikastuminen on todennäköisempää. Ajattelitko, että yhteiskunnan tärkeimmät ja samalla alipalkatut ihmiset, kuten hoitajat ja sosiaalityöntekijät valitsivat alansa, koska muuta ei ollut tarjolla? Insinöörikoulutukseen pääsee helpommin kuin sosiaalityöntekijäkoulutukseen.
Minulla on kandin, maisterin ja tohtorintutkinnot, mutta ne ovat kasvatus- ja koulutusalalla, koska nuoresta lähtien minulla oli henkinen palo auttaa vähempiosaisia. En koskaan nähnyt rahan ansaitsemista pääasiaksi omassa elämässäni. Onko siinä jotain väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei tajua, että hänen varansa ovat peräisin jostakin, ja se mikä hänellä on, on muilta pois.
Tukien varassa elävät ei tajua että heidän saamansa tuet ovat peräisin jostakin ja se minkä he saavat on joiltain muilta pois. Kuten afrikan nälkää näkeviltä lapsilta.
Minä kun luulin, että ne oli pois tunnin junasta ja eliitin taskuista.
Mikä on noin helppo ja hyvin palkattu työ?
Siksi, koska pystyn toteuttamaan unelmani hyvinkin pienillä tuloilla. Unelmani toteuttaminen vaatii hyppäämistä pois työelämästä, mutta pystyn toteuttamaan sen siitä huolimatta, tai ehkä juuri siksi.
Keskiluokkaisilla oletuksilla varustettu ihminen haluaa...no, keskiluokkaisen elämän, eli edes kohtuullisen hienon kämpän, auton tai kaksi, lapset, lemmikit, kesämökin, ehkä vielä veneen ja lomamatkoja. Iso osa ihmisistä kokee nämä haluttaviksi asioiksi, eikä siinä ole mitään väärää. Nämä vaativat tietysti rahaa. Mun unelmani on olla ILMAN näitä kaikkia, jolloin en myöskään tarvitse rahaa niiden toteuttamiseen. En ole ollut koskaan kiinnostunut materiasta ja olin aika ahdistunut, kun elin elämää, joka oli juuri tuollaista keskiluokkaista ja halusin pois siitä. Kun pääsin pois siitä, olen määrätietoisesti karsinut elämääni askel kerrallaan mahdollisimman yksinkertaiseksi kohti unelmaani.
Ymmärrän silti hyvin, että on eri asia tehdä tämä valinta omasta halustaan kuin kamppailla joka päivä toimeentulonsa kanssa syystä tai toisesta, ja että se ei todellakaan ole aina oma valinta! Uskon, että meistä jokainen -jos saisi valita- kävisi töissä, jolla kustantaa itselleen ja lapsillen edes jotenkin säällinen elämä ja saada edes pikkuisen rahaa säästöön pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti halua olla köyhä. Mutta en tarvitse mitään rikkauksiakaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta hyviin koulutuksiin ja isoihin palkkoihin. Teoriassa ehkä, mutta ei kaikilla ole sellaisia taitoja, vaikka mahdollisuudet olisikin. Olen ihan ok köyhyyteni kanssa, kun on vastineeksi vapaus. Pienen rahan eteen pitäisi uhrata kaksi kolmasosaa koko elämästään, ei kiitos.
Itse taas ajatellen niin, että raha tuo vapautta.
Ihmiset arvostaa eri asioita. Itseni onnelliseksi tekee se että asun maalla ja on oma sauna ,hyvä tietokone,pleikka 5 ,videotykki ja leffateatterimainen tila (lattiasta kattoon musta) ym. Jotkut arvostaa ravintoloita,matkustelua ,autoja,kelloja,puhelimia ym. mutta itse en arvosta. Sekä kaikille se raha ei ole niin tärkeä asia kuin toisille.
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti halua olla köyhä. Mutta en tarvitse mitään rikkauksiakaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta hyviin koulutuksiin ja isoihin palkkoihin. Teoriassa ehkä, mutta ei kaikilla ole sellaisia taitoja, vaikka mahdollisuudet olisikin. Olen ihan ok köyhyyteni kanssa, kun on vastineeksi vapaus. Pienen rahan eteen pitäisi uhrata kaksi kolmasosaa koko elämästään, ei kiitos.
Elämä on valntoja. Pienilllä tuloilla ei palon mitään tehdä kuin nysvätään kotona
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä suoraan. En minä voi tietää miksi joku haluaa jotain. Ei kukaan voi sitä tietää paitsi i se ihminen itse.
Tässähän sitä juuri kysytään suoraan :D
Minäkin haluaisin olla köyhä, mutta ei onnistu millään 😉
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset arvostaa eri asioita. Itseni onnelliseksi tekee se että asun maalla ja on oma sauna ,hyvä tietokone,pleikka 5 ,videotykki ja leffateatterimainen tila (lattiasta kattoon musta) ym. Jotkut arvostaa ravintoloita,matkustelua ,autoja,kelloja,puhelimia ym. mutta itse en arvosta. Sekä kaikille se raha ei ole niin tärkeä asia kuin toisille.
Minä arvostan kirjoitustaitoa.
a) täältä ei saa mitään mukaansa
b) riittää että mulla on rahaa välttämättömimpään
c) arvostan enemmän vapaa-aikaa kuin rahaa
Vierailija kirjoitti:
Koska olen tyytyväinen elämään näin pienituloisena. Saan ostettua kaiken mitä haluan eli ei ole tarvetta saada enempää rahaa 👍
Terveisin Petteri Orpo😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valntoja. Pienilllä tuloilla ei palon mitään tehdä kuin nysvätään kotona
Se on mun lempitekemistä talvella 🥰
Nyt kyllä niin paskaa kirjoitit. Afrikan lapsella ja Suomen tuet on kaksi eri asiaa. Olet todella tyhmä, koulut mennyt hukkaan.