Miksi jotkut ihmiset haluaa olla köyhiä tai pienituloisia?
Minä en ainakaan haluaisi olla joten siksi opiskelin ja menin töihin. Tienaan hyvin, saan myös sijoitettua eikä rahasta ole pulaa. Osakesalkkuni on +200k euroa.
Minulla on rahaa ihan hyvin siis, olen tyytyväinen elämään. Köyhänä ei olisi niin kivaa, onneksi suomessa köyhyys ja rikkaus on aina oma valinta.
Kommentit (107)
He haluavat olla huolettomia kuin Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ja rikkaan ero hyvin yksinkertainen. Kun köyhäksi jäänyt on valmistunut johonkin ammattin tai tutkintoon niin hän ei sen jälkeen enää kehitä itseään. Rikkaaksi tullut on taas opetellut joka päivä jotain uutta ja mahdollistanut rikkautensa.
Juu Musk ja Trump, varsinaisia moniosaajia ja huippufiksuja hehheeeeeee
Hei Ap! Aloituksesi on varnasti puoliprovo, mutta jos ei ole, niin yritä ainakin vähän asettua toisen ihmisen asemaan. Luuletko oikeasti, että joku haluaisi olla köyhä, kouluja käymätön jne? Vaikka sanot, että Suomessa voi opiskella ilmaiseksi, niin ensin pitäisi päästä sinne kouluun. Itse olen yrittänyt yliopistoon ja AMKiin jo 5 vuotta, en ole päässyt kumpaankaan. Helppoa se ei ole, ainakaan minulle. Olen täysin allerginen ap:n kaltaisille ihmiselle, jotka luulee, että menestys on ihmisestä kiinni ja kaikki on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti kuvittelee, että on jokaisen oma valinta olla köyhä. Osa syntyy sairaana ja/tai vammaisena eikä ole koskaan mitään mahdollisuutta opiskella ja rikastua. Jotkut vammautuu tai sairastuu nuorena jolloin menee kaikki mahdollisuudet myös. Joillakin on älyllinen vajaus eikä rahkeet riitä mihinkään kovin suureen.
Itse olen opiskellut ja tienaan ihan kohtalaisesti. Olen ollut myös todella pienituloinen. En kuvittele, että on jokaisen oma valinta nämä asiat vaan tajuan mitä on todellisuus.
N45
Esim liikuntakyvytön ihminen voi tehdä istumatyötä ja nykyisin istumtyöstä tienaa paremmin kuin tuottavasta työstä.
Mutta tuleeko valituksi? Kun vastakkain on terve hakija ja pyörätuolissa istuja niin aika helposti valitaan se terve kun sitten ei tarvitse miettiä että onko se meidän
Ja kilpailu on todella kovaa. Moni nk. tervekään ei tahdo saada töitä sitten millään, vaikka olisi miten hakenut mutta ei välttämättä saa edes vastausta miten kävi.
Miten yhteiskunta toimisi jos kaikki alkaisivat lääkäreiksi, opettajiksi ja insinööreiksi? Ihan tyytyväisenä teen lääketeknikon työtä, koska kaipaan rutiinia ja työ on leppoisaa, tarkkuutta vaativaa päivätyötä.
Koska rikkaista tulee usein ylimielisiä paskiaisia, tästä on tutkimustietoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten yhteiskunta toimisi jos kaikki alkaisivat lääkäreiksi, opettajiksi ja insinööreiksi? Ihan tyytyväisenä teen lääketeknikon työtä, koska kaipaan rutiinia ja työ on leppoisaa, tarkkuutta vaativaa päivätyötä.
Teen samaa työtä. Palkka on alhainen, mutta toisaalta työ on kevyttä, siistiä sisätyötä. Niin typerää kun ihmiset länkyttää kuinka amis on "paskaa" ja se on vain tyhmille, vaikka nykypäivänä töitä ei tahdo löytyä ihmiselle, jolla ei rahkeet riitä älyllisen aleneman takia korkeammalle eikä edes amikseenkaan. Eipä tosin monet normaalin älyn kirjoillakaan olevat tahdo päästä edes haastatteluun. Kasarilla asiat oli vielä toisin ja silloin löytyi avustavia töitä, joilla pystyi hankkimaan elantonsa ilman koulutusta.
Luen parhaillaan Esa Juntusen kirjaa "Vaurastu viisaasti" ja siinä on juuri esitetty AP:n kaltainen rikas. Elää täysin omassa kuplassaan, eikä ymmärrä ollenkaan ympäröivästä maailmasta mitään ja antaa parhaimmillaan tyhmiä vinkkejä pienituloisille, mikset mene töihin ja opiskele. Tälläisiä ihmisiä on siis ihan oikeasti olemassa.
Työtön paskahousu olet, tule sitten vasta pätemään kun sulla on ensimmäinen miljardi tilillä.
Sellainen Kokoomusidiootti taas asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti kuvittelee, että on jokaisen oma valinta olla köyhä. Osa syntyy sairaana ja/tai vammaisena eikä ole koskaan mitään mahdollisuutta opiskella ja rikastua. Jotkut vammautuu tai sairastuu nuorena jolloin menee kaikki mahdollisuudet myös. Joillakin on älyllinen vajaus eikä rahkeet riitä mihinkään kovin suureen.
Itse olen opiskellut ja tienaan ihan kohtalaisesti. Olen ollut myös todella pienituloinen. En kuvittele, että on jokaisen oma valinta nämä asiat vaan tajuan mitä on todellisuus.
N45
Esim liikuntakyvytön ihminen voi tehdä istumatyötä ja nykyisin istumtyöstä tienaa paremmin kuin tuottavasta työstä.
Entä jos dominantista kädestä on mennyt toimintakyky? Voin sanoa että vaihtoehdot on kovin vähissä kun ei voi tehdä fyysistä työtä ja toimistotyökin on pois suljettu.
Näinhän se on. Itse elin ensimmäiset 30 vuotta köyhän elämää. En panostanut kouluun joten päädyin matalapalkka alalle, en halunnut opetella esim sijoittamista ja kaikki rahat meni mitä tienasin. Eräs päivä päätin että haluankin jotain muuta, hain kouluun ja oikeasti opiskelin pääsykokeisiin ja pääsin sisään! Aloin opiskella sijoittamista ja sijoitin kaikki säästämäsi rahat. Nyt kuusinumeroinen sijoitussalkku ja mielestäni oikein hyvä kuukausipalkka ja arvostettava työ. Itsestä oli ihan kaikki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Materia lisää vaan kuluja ja huolta, enkä halua omistaa mitään jonka rikkoutuminen harmittaisi erityisen paljon. Enkä maksaa ylisuuria vakuutusmaksuja tämän pelon lieventämiseksi.
Jep parempi vaa kököttää neukkukuutiossa perseaukinaisena koko elämä niin ei pelkoa et joku menee rikki.
En nyt kauheasti lähtisi kehuskelemaan varallisuudella jos salkun arvo on vaivaiset 200 kiloeuroa.
Et mennyt töihin vaan eka hait töitä ja menit vasta sen jälkeen kun sut palkattiin. Kuitenkin olen tyytyväinen elämääni. Ei ole tarvetta saada enempää rahaa kuin nyt saan. Pystyn ostamaan kaiken mitä haluan ja tekemään niitä asioita kuin haluan eli pystyn elämään sellaista mukavaa elämää kuin haluankin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen Kokoomusidiootti taas asialla.
Sellanen työtön vassu sika sit vastailee
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen on kuin pitäisi orjia ja iso osa työpaikoista on pahan tekemistä toisille ihmisille tai luonnolle. Kannattaako tällaista ihan hirveästi kultivoida, mielestäni ei. Toki elääkseen tekee mitä täytyy, mutta rikkauden tavoittelu rikkauden vuoksi ei kyllä kiinnosta itseäni millään tasolla. Hyvinvointi ei ole sidoksissa rahaan, jopa köyhät munkit ovat onnellisia
Eri mieltä. Ennen olin köyhä - nyt varakas. Tykkään siitä, että voin milloin vaan varata lennon palmujen alle. Voin myös milloin vaan irtisanoa itseni töistä jos pomo rupiaa aukoon piätä. En ikinä vaihtais takaisin köyhyyteen ja peen nuolentaan.
Koska rikkaus yleensä orjuuttaa ihmisen, esimerkiksi omaisuuteen ja liian vastuulliseen työhön
Stressiä omaisuudesta / sen hoidosta ja paineita liiallisesta työnteosta, energia kuluu jonninjoutavaan ja mielenrauha puuttuu. Ei kiitos ei kiinnosta pätkääkään
Moni köyhä on henkisesti rikas sanon minä