Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä että jotkut lähes 30kymppiset eivät ole käyneet gynekologilla tsekkaamassa et kaikki kunnossa

Vierailija
01.03.2007 |

siis onko tämä tavallista nykypäivänä että ei mennä tarkistukseen, sehän on sama kun menisi hammaslääkäriin - kyllähän sielläkin käydään lähes vuosittain. Ovaarisyöpä ei voida millään esim huomata jos ei käy gyntutkimuksissa, koska se oireilee vasta kun liian myöhäistä. Papakoe ei kerro lähes kaikkea. Itse 39v ja olen käynyt n 15v kerran vuodessa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä ne, jotka eivät käy säännöllisesti tarkistuttamassa värkkiään, saisivat sitten myös itse maksaa syöpiensä, tulehdustensa ym. hoidot.

Sittenhän kaikkien pitäisi ravata vuoden välein jokaisella erikoislääkärillä tutkituttamassa itsensä päästä varpaisiin.

Vierailija
22/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle terveydenhoitajalle. Helsingissä labratkin ovat nykyään " yhteiskäytössä" , ajanvarauksenkin voi tehdä labraan, jos menee otattamaan kokeet Malmin tai Marian sairaalaan. Jokaisella on OLTAVA 10 minuuttia satsata itseensä kerran vuodessa tai parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksia ja joukkoseulontapapoja lukuun ottamatta en ole missään rutiinitarkastuksissa gynellä käynyt. Ikää on pian 47 vuotta. En muuten käy hammaslääkärilläkään ennen kuin on asiaa enkä millään muullakaan erikoislääkärillä paitsi urologilla kerran vuodessa.

Vierailija
24/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka paljon muut äidit puhuu gynekäynneistään poikiensa kanssa, mutta musta tuntuu, että niitä tuskin kiinnostaa.

28

Vierailija
25/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisesti. Itse olen papassa käynyt 4 kertaa elämäni aikana (kävin aika tiuhaan nuo neljä kertaa, sillä minulla oli kondylooma). Ja nykyään käyn tosi harvoin, mutta muistan silti että näin opetettiin.

Vierailija
26/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä asiantuntija mainitsi, että oikeastaan papa-kokeessa ei tarvitse käydä kuin ensimmäisen kerran silloin kun seksielämän aloittamisesta on n. 5 vuotta ja sen jälkeen parin vuoden välein, jos ei mitään häikkää ole ollut.

Itse olen 32-vuotias, enkä ole koskaan ollut papa-kokeessa, tämän raskauden jälkeen on tarkoitus mennä. Mitenkään riskiryhmään en kuulu, koska on ollut vain yksi kumppani (ja olen kuulemma ainoa, jonka kanssa hän on ollut suojaamattomasti) ja eka yhdyntä oli peräti niin myöhään kuin 26-vuotiaana.

Vierailija
27/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ihomuutoksia voi olla muuallakin kuin sukupuolielimissä.

Vierailija
28/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle gyne sanoi, että papassa ei ole tarvetta käydä jatkuvasti jos sukupuolielämää on vain vakituisen partnerin kanssa, mutta jos panot vaihtuu jatkuvasti niin silloin on syytä käydä. En siis näe syytä miksi esimerkiksi ystäväni, joka on 25-vuotias neitsyt tulisi jossain papassa/gynellä laukata vuosittain.

Minulta papa on otettu kaksi kertaa, aloittaessani ehkäisyn ja raskauden yhteydessä. Ja ikää on se 25-v minullakin.

Vierailija
29/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, kuinm että olen todella todella huolissani tämän palstan naisista. Nytpä tiedän ainakin, mihin on työssäni kiinnitettävä huomiota lisää.

terveisin th

Vierailija
30/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako sukunimi P:llä?

Vierailija:

Oman gyneni ohje on, etteivät kohtu ja munasarjat ole mikään syy käydä lääkärissä. Eiväthän miehetkään käy eturauhastaan ja kiveksiään vuosittain näyttämässä, miksi naisten pitäisi käydä gynellä.

Vierailija
31/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sanoa, kuinm että olen todella todella huolissani tämän palstan naisista. Nytpä tiedän ainakin, mihin on työssäni kiinnitettävä huomiota lisää.

terveisin th

Vierailija
32/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä heidät leimataan tyhmiksi. Totta kai monet gynet ylipuhuvat ihmiset käymään rutiinitarkastuksissa, koska heidän oma leipänsä riippuu juuri näistä hyväuskoisista. Ja aika hurjalta tuntuu sekin, että tk-aikoja viedään niiltä, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.

Vierailija
33/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eturauhassyöpä on tosi yleinen. Ja kivessyöpä on melko tappava.

Vierailija
34/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otettiin molemmissa jälkitarkastuksissa.

En käy myöskään hammaslääkärissä jos ei ole asiaa. Kävin kun kuopusta odotin tuli elämäni ensimmäinen reikä hampaaseen.

Vierailija
35/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen tietoa siitä onko mulla syöpä ja minkä laatuinen!? Ja joku kertoo että ei haluaisi syöpään mitään hoitoja. Mä otan kaikki hoidot, jos vaan saan mahdollisuuden elää ja lapset saavat pitää äitinsä, mies vaimonsa.

Hoitakaa itseänne!

En minäkään ole säännöllisesti PAPA:ssa käynyt, mutta sen olen päättänyt että tän jälkeen pidän itsestäni paljon paljon parempaa huolta.

Mulla ei epäillä kohdunkaulansyöpää, mutta muutoksia on imusolmukkeissa. Kurjaa!!

Vierailija
36/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä

Vierailija
37/65 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei terveen ihmisen tarvitse tarkastuksissa käydä. Tule sitten, jos on jotakin vialla.

Vierailija
38/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tänä vuonna menen joko tarkistuttamaan tai otattamaan kierukan pois.

Itse olen halunnut aina säännöllisesti käydä papassa, en nyt vuosittain, mutta sopivin väliajoin. En todellakaan käsitä sitä, ettei kävisi, edes seuloissa 25v =>

Vierailija
39/65 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua on ohjeistettu, että seulontojen välissä voisi kerran käydä testissä, jos kaikki on muuten kunnossa.

Vierailija
40/65 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi