Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä tuntuu täysin merkityksettömältä

Vierailija
14.01.2025 |

Miten päästä tästä yli? En saa hoidettua mitään asioitani, kun kaikki tuntuu turhalta ja tulee päättymään kuolemaan. Olenko masentunut? Mistä kannattaa hakea apua? Alkoholi auttaa hetkellisesti.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua auttoi se, kun mä monisairaana huomasin, että monella muulla on paljon huonommin. On ihmisiä esim apupumpun kanssa.  Siinä alkaa tuntea kiitollisuutta,  että saa elää näinkin mitättömin sairauksin.  Jos ap olet fyysisesti täysin terve niin se on iso asia.

Ja sitten sanotaan, ettei saisi verrata itseään toisiin. Niin, ei niihin, joilla menee paremmin.

Kehen neliraajahalvaantunut sänkypotilas (jolla mielenterveys riekaleina kokemansa halvaantumisen jälkeen) saa verrata?

Vierailija
22/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskityt vääriin asioihin. Merkitys löytyy pään sisältä. Kaikki muu on toissijaista.

Pääni sisältä löytyy aivot, jotka tuottavat näitä inhottavia merkityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin tässä hiljattain erään ihmisen joka oli todella stressaantunut. Oli diagnosoitu sitä sun tätä, elämäntilanne keturallaan, ylikuormittunut töistä, fysiikka kukki stressin eri olomuotoja... Persoonallisuus oli erittäin hankala. Että kyllä aina löytyy joku jolla on asiat paljon huonommin. Hänet tavattuani aloin jopa pitämään itteäni suht normaalina, vaikka oonkin hämärä ja masentunut kaveri.

Vierailija
24/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tuota itseänsä huonompiosaisiin vertaamista. Kyllä, minä tiedostan, että suuressa kuvassa minulla on asiat ihan ok. Se ei silti paranna minun tilannettani. Se ei tuo nuoruutta takaisin. Se ei tee minusta rikasta. Se ei myöskään vie yksinäisyyttäni pois tai paranna vaivojani. Tietenkin on itsekästä ajatella vain itseään, mutta niin me kaikki lopulta teemme - myönnämme sitä tai emme. Minä haluaisin, että kaikilla olisi asiat hyvin enkä toivo kenellekään itseäni huonompaa olotilaa. 

Minun tilannettani auttaa aivan jotkut muut asiat. Tai luulen, että tässä tilanteessa ei mikään enää auta. 

Vierailija
25/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä elämä on ohi, jos et ole saavuttanut mitään. Ei tuloja, ei uraa, ei puolisoa, ei lapsia, ei autoa. Mitään ei ole enää tehtävissä, voi vaan kostoksi jatkaa eteenpäin.

Vierailija
26/26 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tuota itseänsä huonompiosaisiin vertaamista. Kyllä, minä tiedostan, että suuressa kuvassa minulla on asiat ihan ok. Se ei silti paranna minun tilannettani. Se ei tuo nuoruutta takaisin. Se ei tee minusta rikasta. Se ei myöskään vie yksinäisyyttäni pois tai paranna vaivojani. Tietenkin on itsekästä ajatella vain itseään, mutta niin me kaikki lopulta teemme - myönnämme sitä tai emme. Minä haluaisin, että kaikilla olisi asiat hyvin enkä toivo kenellekään itseäni huonompaa olotilaa. 

Minun tilannettani auttaa aivan jotkut muut asiat. Tai luulen, että tässä tilanteessa ei mikään enää auta. 

Moni kun saattaa syyllistää itseään liikaa. Sitten kun sellainen ihminen näkee toisen jolla on asiat enempi mullinmallin kuin itsellään, niin hän saattaa hoksata ettei itseään kannatakaan syyllistää turhan pienistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän