Onko suru lemmikin kuolemasta kyllin suuri syy olla pois töistä?
Mitä mieltä olette kolumnin aiheesta?
https://www.satakunnankansa.fi/raumalainen/art-2000010951961.html
Kommentit (111)
Itse olen ottanut tarvittaessa lomapäivän, jos koirien kanssa on tullut jotain akuuttia ja olen joutunut menemään eläinlääkäriin yllättäen tai jos koira on pitänyt lopettaa. Sairauslomaa ei ole kyllä käynyt edes mielessä hakea. Ja jos lopetus on osunut arkipäivälle, niin seuraavana päivänä olen mennyt aina töihin ihan normaalisti.
Minulle koirani ovat aina olleet todella tärkeitä ja rakkaita ja niiden sairastuminen ja kuolema kova isku, mutta elämä jatkuu silti.
On ehkä sellaiselle jolla ei ole elämässä ihmisiä ja lemmikki korvaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ottanut tarvittaessa lomapäivän, jos koirien kanssa on tullut jotain akuuttia ja olen joutunut menemään eläinlääkäriin yllättäen tai jos koira on pitänyt lopettaa. Sairauslomaa ei ole kyllä käynyt edes mielessä hakea. Ja jos lopetus on osunut arkipäivälle, niin seuraavana päivänä olen mennyt aina töihin ihan normaalisti.
Minulle koirani ovat aina olleet todella tärkeitä ja rakkaita ja niiden sairastuminen ja kuolema kova isku, mutta elämä jatkuu silti.
Onhan täällä joku täysjärkinenkin.
Vierailija kirjoitti:
No onko se hyvää mainosta firmalle, että esim. asiakaspalvelija on silmät punaisena itkuisena siinä kassalla?
Ne itkut itketään sitten omalla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiomaisen kuolinpäivä on varmaankin kaikissa tesseissä palkallinen, samoin hautajaispäivä, jos se osuu työpäivälle. Lemmikin kuolema on siinä mielessä kaksipiippuinen juttu, että lemmikki on todella tärkeä monelle ja ainakin äkillisen ja yllättävän kuoleman johdosta voi ajatukset olla ihan muualla, niin ihan jokaisessa työssä ei ole edes turvallista olla. Voi tulla enemmän sutta ja sekundaa. Itse kyllä työnantajana antaisin päivän palkattoman vapaan, mutta sairausloman kanssa on vähän niin ja näin.
Sairausloman tarpeen arvioikin lääkäri.
Niinpä niin ja riippuen lääkäristä... ja tästä syystä en kehtaisi mennä hakemaan sairauslomaa, vaan tarvittaessa pyytäisin sitä palkallista tai sitten lomapäivää. Ja mulle mun koirat ovat olleet tosi tärkeitä ja samoin mun miehelle. Ei niiden takia kuitenkaan saikkua ole haettu, vaan sovittu esim. puolipekkanen lopetuspäiväksi.
Entäpä sitten jos seonkinPersukoira saakositä sitten saako palkallisena vaikka eioliskaan töissä ihanvaan Persukaverinpuolesta...
Koira ei ole ihminen, kissa ei ole ihminen. Joten mitään sairaslomaa ei tarvita. Tällaiset ihmiset voidaan erottaa, jotka ovat niin tyhmiä, että pitävät näitä elukoita jonain ihmisen kaltaisina. Voivat sitten hoidella sitä elukkaansa siellä kotona työttömänä ja surra ilman töitä. Työt voi antaa sellaiselle, jotka eivät tarvitse tällaisia höpö höpö lomia. Kyllä on maailma sairaaksi mennyt, että elukka on joku perheenjäsen, ei ole, se on eläin, SE EI OLE IHMINEN.
Olen kyllä huomannut, että nämä elukka ihmiset ovat hyvin sairaita päästään, vähän sellaisia mielenvikaisia ja mielisairaita.
Pimeetä porukkaa täällä kirjottelee ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisen kuolemasta saa kaksi vapaapäivää, yhden järkytykselle ja yhden hautajaisiin.
Kissa ei ole omainen.
Älä älä! Palstan mt-ongelmaisten vanhojenpiikojen elämässä ei ole mitään muuta kuin palsta, kissat ja villasukat.
Palstan mt-ongelmaisten koiraihmisten elämässä ei ole mitään muuta kuin palsta ja koirat. Ja tietenkin kusta päässä.
Kyllä mt-ongelmaiset on tutkitusti kissanaisia.
Ehkä mt-ongelmaiset miehet tarvitsisi myös lemmikin, niin purkaisi vähemmän ongelmiaan muihin. Ja hakisi myös ammattiapua.
Kun minun koiran matka päättyy, loppu työnteko siihen, koska en voi ilman koiraa töissä olla. Koira on mun "hoitaja" 24 h ja ilmaisee ajoissa ollen kohtauksen tulon, joten pystyn lääkitsemään itseni ja kykenen jatkamaan työtäni, sekä vältyn esim. kaatumisen aiheuttamista tapaturmista. Onneksi on vielä nuori koira ja toivoa useamman vuoden yhdessäolosta on. Ja kyllä, koirani on minulle äärettömän rakas, jopa rakkaampi kuin ihmiset varsinkin kun tämä taito huomioidaan, joten suru tulisi olemaan suuri. Koira tuo minulle myös vapauden liikkumiseen.