Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemattoman ihmisen postit tulee aina vaan meille

Vierailija
13.01.2025 |

Muutettiin noin vuosi sitten uuteen asuntoon ja tänne on koko ajan tullut jonkun tuntemattoman ihmisen posteja, vaikka olen moneen kertaan kirjottanut noihin posteihin, ettei kyseinen ihminen asu täällä ja kiikuttanut Postin laatikkoon. Myöskään meidän vuokranantaja ei tunnistanut kyseistä ihmistä, kun kyselimme, voisiko olla entinen vuokralainen tmv. Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi. On tullut laskuja ja kaikkea ja mietin vaan, että millaisissahan veloissa tämä tyyppi on, kun ei varmaan noita laskuja ole kohta vuoteen ainakaan maksanut.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä jatkossa suoraan roskiin ne postit.

Vierailija
2/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista dvv:n sivuilta montako asukasta asunnossasi asuu ja jos lukumäärä ei täsmää, niin soita sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita digi- ja väestotietovirastoon

Vierailija
4/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran selvisi että asunnossani oli joku tuntematon kirjoilla. En saanut asumistukea kun asiaa selvitettiin

Vierailija
5/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi samoin, heitin postit roskiin.

Ei ole minun ongelmani. 

Vierailija
6/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista dvv:n sivuilta montako asukasta asunnossasi asuu ja jos lukumäärä ei täsmää, niin soita sinne.

Osaatko tarkemmin kertoa, mistä tuolta löytäisin sellaisen paikan? Äkkiä löytyi vain omien hlö-tietojen tarkistus ja jos haluaisi tarkistaa toisen ihmisen osoitteen, pitäisi soittaa palvelunumeroon.

Vierailija
7/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko tarkemmin kertoa, mistä tuolta löytäisin sellaisen paikan? Äkkiä löytyi vain omien hlö-tietojen tarkistus ja jos haluaisi tarkistaa toisen ihmisen osoitteen, pitäisi soittaa palvelunumeroon.

Jaahas se tietohan löytyikin tuolta omista tiedoista. Ja asukasmäärä oli ihan oikein eli ei tämä henkilö kuitenkaan kirjoilla ole tässä meidän osoitteessa, postit silti vaan tulee tällä osoitteella...

Vierailija
8/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tiedot pitäisi löytyä kun tarkistat sieltä omat tietosi, sieltä pitäisi löytyä keitä muita on rekisteröity asumaan samaan paikkaan.

Vierailija
9/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi."

Voit myös ilmoittaa ihan kenen vain osoitteen viralliseksi kotiosoitteeksesi, siirtää kamasi sinne ja kieltäytyä poistumasta.

t. HK Kakskerrasta

Vierailija
10/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita postin palvelunumeroon ja ilmoita.

Vierailija
11/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei välitä, asuuko asunnossa sen niminen henkilö, jonka nimellä posti lähetetty. Ne laittaa sen osoitteen mukaiseen postiluukkuun, ja se on sen jälkeen pois jakajan silmistä ja mielestä.

Tee testi. Lähetetä omaan osoitteeseesi kirje keksityllä nimellä. Ihan varmasti tulee perille.

Vierailija
12/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä roskiin. Joskus oli minulle tuli vieraan ihmisen laskuja. Aikani niitä vein postiin takaisin ja kirjoitin kirjeeseen väärä osoite yms. Lopulta en enää jaksanut ja heitin roskiin. Jossain vaiheessa loppui 

Vierailija
13/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia jakaa nykyään muutkin kuin posti.

Vierailija
14/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Facebookista tai mistään löytänyt tuota ihmistä? Mä jouduin kerran etsimään kun meille tuli ihan ihme tyypin posteja. 

Vierailija
15/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postia jakaa nykyään muutkin kuin posti.

Joo mut mistä hitosta mä tiedän kuka sen jakaa?

Vierailija
16/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on järkevintä vetää se osoite yli kirjeestä ja kirjoittaa kuoreen: tuntematon tässä osoitteessa, palautetaan lähettäjälle. Sen jälkeen postiin. 

Vierailija
17/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Facebookista tai mistään löytänyt tuota ihmistä? Mä jouduin kerran etsimään kun meille tuli ihan ihme tyypin posteja. 

Joo olen yrittänyt etsiä vaikka mistä, mutta kyseisestä tyypistä ei löydy mitään some profiilia tai muitakaan tietoja...

Vierailija
18/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on järkevintä vetää se osoite yli kirjeestä ja kirjoittaa kuoreen: tuntematon tässä osoitteessa, palautetaan lähettäjälle. Sen jälkeen postiin. 

Näin olen tehnytkin monta kertaa, kuten aloituksessa kerroin, mutta ei se auta asiaan mitenkään. 

Vierailija
19/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on ilmoittanut väärän osoitteen? Sinulle voi tulla yllätys, kun huomaat olevasi "avoliitossa" jonkun randomin samassa osoitteessa asuvan kanssa.

Vierailija
20/63 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa nyt joku kirje, ja ilmoita sinne esim. laskun lähtettäjälle, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa.  Vanhus on voinut joutua laitoshoitoon, ihminen on kuollut ym. Maksullinen postinkääntökin toimii vain tietyn aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme