Tuntemattoman ihmisen postit tulee aina vaan meille
Muutettiin noin vuosi sitten uuteen asuntoon ja tänne on koko ajan tullut jonkun tuntemattoman ihmisen posteja, vaikka olen moneen kertaan kirjottanut noihin posteihin, ettei kyseinen ihminen asu täällä ja kiikuttanut Postin laatikkoon. Myöskään meidän vuokranantaja ei tunnistanut kyseistä ihmistä, kun kyselimme, voisiko olla entinen vuokralainen tmv. Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi. On tullut laskuja ja kaikkea ja mietin vaan, että millaisissahan veloissa tämä tyyppi on, kun ei varmaan noita laskuja ole kohta vuoteen ainakaan maksanut.
Kommentit (63)
Tarkista dvv:n sivuilta montako asukasta asunnossasi asuu ja jos lukumäärä ei täsmää, niin soita sinne.
Ilmoita digi- ja väestotietovirastoon
Kerran selvisi että asunnossani oli joku tuntematon kirjoilla. En saanut asumistukea kun asiaa selvitettiin
Meille kävi samoin, heitin postit roskiin.
Ei ole minun ongelmani.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista dvv:n sivuilta montako asukasta asunnossasi asuu ja jos lukumäärä ei täsmää, niin soita sinne.
Osaatko tarkemmin kertoa, mistä tuolta löytäisin sellaisen paikan? Äkkiä löytyi vain omien hlö-tietojen tarkistus ja jos haluaisi tarkistaa toisen ihmisen osoitteen, pitäisi soittaa palvelunumeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko tarkemmin kertoa, mistä tuolta löytäisin sellaisen paikan? Äkkiä löytyi vain omien hlö-tietojen tarkistus ja jos haluaisi tarkistaa toisen ihmisen osoitteen, pitäisi soittaa palvelunumeroon.
Jaahas se tietohan löytyikin tuolta omista tiedoista. Ja asukasmäärä oli ihan oikein eli ei tämä henkilö kuitenkaan kirjoilla ole tässä meidän osoitteessa, postit silti vaan tulee tällä osoitteella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tiedot pitäisi löytyä kun tarkistat sieltä omat tietosi, sieltä pitäisi löytyä keitä muita on rekisteröity asumaan samaan paikkaan.
"Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi."
Voit myös ilmoittaa ihan kenen vain osoitteen viralliseksi kotiosoitteeksesi, siirtää kamasi sinne ja kieltäytyä poistumasta.
t. HK Kakskerrasta
Soita postin palvelunumeroon ja ilmoita.
Posti ei välitä, asuuko asunnossa sen niminen henkilö, jonka nimellä posti lähetetty. Ne laittaa sen osoitteen mukaiseen postiluukkuun, ja se on sen jälkeen pois jakajan silmistä ja mielestä.
Tee testi. Lähetetä omaan osoitteeseesi kirje keksityllä nimellä. Ihan varmasti tulee perille.
Heitä roskiin. Joskus oli minulle tuli vieraan ihmisen laskuja. Aikani niitä vein postiin takaisin ja kirjoitin kirjeeseen väärä osoite yms. Lopulta en enää jaksanut ja heitin roskiin. Jossain vaiheessa loppui
Postia jakaa nykyään muutkin kuin posti.
Oletko Facebookista tai mistään löytänyt tuota ihmistä? Mä jouduin kerran etsimään kun meille tuli ihan ihme tyypin posteja.
Vierailija kirjoitti:
Postia jakaa nykyään muutkin kuin posti.
Joo mut mistä hitosta mä tiedän kuka sen jakaa?
Se on järkevintä vetää se osoite yli kirjeestä ja kirjoittaa kuoreen: tuntematon tässä osoitteessa, palautetaan lähettäjälle. Sen jälkeen postiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Facebookista tai mistään löytänyt tuota ihmistä? Mä jouduin kerran etsimään kun meille tuli ihan ihme tyypin posteja.
Joo olen yrittänyt etsiä vaikka mistä, mutta kyseisestä tyypistä ei löydy mitään some profiilia tai muitakaan tietoja...
Vierailija kirjoitti:
Se on järkevintä vetää se osoite yli kirjeestä ja kirjoittaa kuoreen: tuntematon tässä osoitteessa, palautetaan lähettäjälle. Sen jälkeen postiin.
Näin olen tehnytkin monta kertaa, kuten aloituksessa kerroin, mutta ei se auta asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joku on ilmoittanut väärän osoitteen? Sinulle voi tulla yllätys, kun huomaat olevasi "avoliitossa" jonkun randomin samassa osoitteessa asuvan kanssa.
Avaa nyt joku kirje, ja ilmoita sinne esim. laskun lähtettäjälle, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa. Vanhus on voinut joutua laitoshoitoon, ihminen on kuollut ym. Maksullinen postinkääntökin toimii vain tietyn aikaa.
Heitä jatkossa suoraan roskiin ne postit.