Tuntemattoman ihmisen postit tulee aina vaan meille
Muutettiin noin vuosi sitten uuteen asuntoon ja tänne on koko ajan tullut jonkun tuntemattoman ihmisen posteja, vaikka olen moneen kertaan kirjottanut noihin posteihin, ettei kyseinen ihminen asu täällä ja kiikuttanut Postin laatikkoon. Myöskään meidän vuokranantaja ei tunnistanut kyseistä ihmistä, kun kyselimme, voisiko olla entinen vuokralainen tmv. Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi. On tullut laskuja ja kaikkea ja mietin vaan, että millaisissahan veloissa tämä tyyppi on, kun ei varmaan noita laskuja ole kohta vuoteen ainakaan maksanut.
Kommentit (63)
Teippaa oveen seuraavin saatesanoin: VTTU TÄMÄ HENKILÖ EI ASU TÄÄLLÄ, LOPETTAKAA POSTIEN TOIMITTAMINEN TÄNNE VÄLITTÖMÄSTI TAI MUUTEN POLTAN NE.
Aikoinaan minulle tuli UUDISKOHTEESEEN jonkun toisen posti uudestaan ja uudestaan. Jouduin lopulta laittamaan tiukan viestin, kun kyllästyin näkemään sen saman saa tanan kirjeen laatikossani yhä uudestaan ja uudestaan. Siihen loppui.
Vierailija kirjoitti:
Teippaa oveen seuraavin saatesanoin: VTTU TÄMÄ HENKILÖ EI ASU TÄÄLLÄ, LOPETTAKAA POSTIEN TOIMITTAMINEN TÄNNE VÄLITTÖMÄSTI TAI MUUTEN POLTAN NE.
Aikoinaan minulle tuli UUDISKOHTEESEEN jonkun toisen posti uudestaan ja uudestaan. Jouduin lopulta laittamaan tiukan viestin, kun kyllästyin näkemään sen saman saa tanan kirjeen laatikossani yhä uudestaan ja uudestaan. Siihen loppui.
Niin tai jos sinulla on postiloota, teippaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tuli entisen asukkaan posteja ties kuinka kauan. Aluksi laitoin postilaatikkoon tekstillä "väärä osoite" tms. Ei auttanut. Vasta kun kävin Postissa sanomassa asiasta, niiden tulo loppui. En tiedä toimiiko tuokaan enää näissä nykyisissä kauppojen asiamiesposteissa.
Ai noinko se toimii? Minulla on ollut sama ongelma ja tuo postin palauttaminen saatteella ei ole ilmiötä lopettanut.
Pitää siis painella johonkin Postikonttoriin, jollaisia ei tosin ole enää olemassa...
Uudiskohteessa minä olin ihkaensimmäinen kyseisen asunnon asukki. Yhtään ketään ei ollut asunut asunnossa edes vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten ihmisten postin roskiin heittäminen taitaa olla oikein rikos.
Höpöhöpö mistä sen kukaan saa tietää
Jumala näkee kaijen.
Mut se ei kerro kellekään.
Esim. huumeethan kuulemma kannattaa ainakin omakotialueilla tilata netistä naapurin nimissä esim. punaisessa paketissa ja käydä sitten postilaatikosta hakemassa se punainen paketti ennenku naapuri ehtii laatikolleen, niin ei tule itselle ongelmia. 👍
Vierailija kirjoitti:
Hah. Eihän se ulkkis postinjakaja osaa välttämättä lukea lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. huumeethan kuulemma kannattaa ainakin omakotialueilla tilata netistä naapurin nimissä esim. punaisessa paketissa ja käydä sitten postilaatikosta hakemassa se punainen paketti ennenku naapuri ehtii laatikolleen, niin ei tule itselle ongelmia. 👍
Kiusallista jos ei ole muistanut tarkistaa ensin millainen postilaatikko kohteella on. Meillä lukollinen. Toki sen rikki saa, eipä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Uudiskohteessa minä olin ihkaensimmäinen kyseisen asunnon asukki. Yhtään ketään ei ollut asunut asunnossa edes vuorokautta.
Tämä ei ole enää uudiskohde, mutta olen ensimmäinen ja ainoa asukas asunnossa edelleen yli kymmenen vuoden jälkeen. Nyt just uudenvuoden tienoilla tuli joulukortti aivan vieraalle ihmiselle, joka oli osoiteselvitetty tähän asuntoon, oli sellainen tarra. Siinä oli vielä oudosti osoite tyyliin Lillagatan 1 A 1 00100 Helsinki, eli sekakieltäkin vielä. Odottelen, palaako se vielä vai jääkö palautustielleen. Kaverilleni oli sama joulukortti kerran jaettu kahdesti, jossa oli ihan väärä nimi ja osoite jossain muualla Helsingissä, mutta jostain syystä jaettiin hänelle kahdesti.
Mä vastaavassa tilanteessa aikani lähettelin takaisin. Kerran soitin verottajalle ja pankkiin, että älkää lähettäkö, ei asu täällä. Vastasivat että eivät voi muuta kuin lähettää, kun heille on nämä tiedot annettu.
Koska ei puhe auttanut, heitin jatkossa takkaan ja ajattelin, että jos joku joskus kyselee, niin kerron palauttaneeni postin kuljetettavaksi. Mistä ne voi totuutta tietää, jos en itse kerro. Varmaan melkein kaksi vuotta polttelin, kunnes niitä ei enää tullut.
Nykyään postia jakaa moni muukin firma kuin posti. Ei niitä kiinnosta mihin luukkuun se kirje menee kunhan ei valituksia tule liikaa.
Siinä kirjeessa on joku leima tms mistä näkee onko jakaja posti vai joku muu firma.
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt joku kirje, ja ilmoita sinne esim. laskun lähtettäjälle, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa. Vanhus on voinut joutua laitoshoitoon, ihminen on kuollut ym. Maksullinen postinkääntökin toimii vain tietyn aikaa.
Kirjesalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt joku kirje, ja ilmoita sinne esim. laskun lähtettäjälle, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa. Vanhus on voinut joutua laitoshoitoon, ihminen on kuollut ym. Maksullinen postinkääntökin toimii vain tietyn aikaa.
Toisen ihmisen kirjeen avaaminen on rikos. Kirjesalaisuus koskee myös sähköpostia ja muita viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ulosotto tulee kotiisi hakemaan kaiken arvokkaan tämän mysteerityypin velkojen maksamiksi. Sen jälkeen hän voi vaihtaa seuraavaan osoitteeseen ja toistaa tätä kunnes ulosotto on kuitannut kaikki velat maksetuksi.
Millähän perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Facebookista tai mistään löytänyt tuota ihmistä? Mä jouduin kerran etsimään kun meille tuli ihan ihme tyypin posteja.
Joo olen yrittänyt etsiä vaikka mistä, mutta kyseisestä tyypistä ei löydy mitään some profiilia tai muitakaan tietoja...
Ihan turhaa jahdata. Postiin ja viestintä rekisteri in ilmoitus. Ja aina ne postit vaan ruksi päälle ja teksti päälle- palautetaaan lähettäjälle&Ei asu täällä. Ja postilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kerran selvisi että asunnossani oli joku tuntematon kirjoilla. En saanut asumistukea kun asiaa selvitettiin
Mun sukulaiselle kävi samoin, onneksi asia selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Facebookista tai mistään löytänyt tuota ihmistä? Mä jouduin kerran etsimään kun meille tuli ihan ihme tyypin posteja.
Joo olen yrittänyt etsiä vaikka mistä, mutta kyseisestä tyypistä ei löydy mitään some profiilia tai muitakaan tietoja...
Digi- viestintävirasto on oikea paikka päästä eroon haamu asujasta. Kelan tietojen mukaan voit olla jopa avoliitossa tuon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjesalaisuus.
Kirjeitä tulee avattua joskus vahingossakin. Tapahtunut on parikin kertaa niin, että sain postia lähettäjältä, joka on lähettänyt minulle muutenkin postia.
Esim. aiemmin vuokra-asuntoon muutettuani tuli kirje puhelinoperaattorilta, joka oli sama kuin minulla, joten avasin sen saman tien. Ei ollutkaan minulle kun oli edelliselle asukkaalle ja oli jopa perintäkirje... Laitoin sen sitten menemään sille edelliselle asukkaalle, joka oli silloin jopa samassa työpaikassa kuin minä... avasin vahingossa, sori siitä.
Jumala näkee kaijen.