Tuntemattoman ihmisen postit tulee aina vaan meille
Muutettiin noin vuosi sitten uuteen asuntoon ja tänne on koko ajan tullut jonkun tuntemattoman ihmisen posteja, vaikka olen moneen kertaan kirjottanut noihin posteihin, ettei kyseinen ihminen asu täällä ja kiikuttanut Postin laatikkoon. Myöskään meidän vuokranantaja ei tunnistanut kyseistä ihmistä, kun kyselimme, voisiko olla entinen vuokralainen tmv. Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi. On tullut laskuja ja kaikkea ja mietin vaan, että millaisissahan veloissa tämä tyyppi on, kun ei varmaan noita laskuja ole kohta vuoteen ainakaan maksanut.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Toisten ihmisten postin roskiin heittäminen taitaa olla oikein rikos.
Siinä tapauksessa posti taitaa itse olla isoin rikolllinen. Sieltä häviää kirjeistä rahat ja muutenkin postia katoaa ties minne, kun jakajat heittävät niitä roskiin.
🇺🇦🇮🇱
Itselleni kävi niin, että nykyiseen vuokra-asuntooni lopsahti säännöllisesti tiettyjen laskuttajien kirjeitä edellisen asukkaan nimellä. Onneksi kirjekuorista näki lähettäjän, joten otin suoraan yhteyttä lähettäjiin ja ilmoitin ettei kyseinen henkilö asu osoitteessa. Olin saanut naapureiltani tiedon että kyseinen henkilö oli kuollut ennen muuttoani asuntoon. Sitä tietoahan digi- ja väestörekisteri ei olisi minulle voinut varmaankaan ilmoittaa. Pyysin siis laskuttajia tarkistamaan henkilön tiedot. Kyseisellä henkilöllä ei siis ehkä ollut pesänhoitajaa, joka olisi voinut nämä laskutukset katkaista.
Jos on Postin jakama, niin vastaanottajan nimi ja osoitetietojen lähellä lukee Posti Oy. Jos on jonkin jakeluyhtiön jakama, niin näkyy kyseisen yhtiön nimi.