Tuntemattoman ihmisen postit tulee aina vaan meille
Muutettiin noin vuosi sitten uuteen asuntoon ja tänne on koko ajan tullut jonkun tuntemattoman ihmisen posteja, vaikka olen moneen kertaan kirjottanut noihin posteihin, ettei kyseinen ihminen asu täällä ja kiikuttanut Postin laatikkoon. Myöskään meidän vuokranantaja ei tunnistanut kyseistä ihmistä, kun kyselimme, voisiko olla entinen vuokralainen tmv. Hämmentävää, että ilmeisesti voit vaan ilmottaa jonkun random osoitteen omaksesi, vaikka et siellä asuisi. On tullut laskuja ja kaikkea ja mietin vaan, että millaisissahan veloissa tämä tyyppi on, kun ei varmaan noita laskuja ole kohta vuoteen ainakaan maksanut.
Kommentit (63)
Toisten ihmisten postin roskiin heittäminen taitaa olla oikein rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postia jakaa nykyään muutkin kuin posti.
Joo mut mistä hitosta mä tiedän kuka sen jakaa?
Earlybird jakaa ainakin laskuja ja verokortteja. Kuoressa näkyy EB tunnus siinä osoiteluukussa. Niille vaan ei auta lähettää postin kautta takaisin. Pitäisi niiden oman asiakaspalvelun kautta pyytää palautuskuori ja ohjeet. Kukaan ei vaan vastaa sieltä asiaan nimetystä sähköpostista... jos laittaa Postille, Posti jakaa ne vaan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö mistä sen kukaan saa tietää
Kohta ulosotto tulee kotiisi hakemaan kaiken arvokkaan tämän mysteerityypin velkojen maksamiksi. Sen jälkeen hän voi vaihtaa seuraavaan osoitteeseen ja toistaa tätä kunnes ulosotto on kuitannut kaikki velat maksetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt joku kirje, ja ilmoita sinne esim. laskun lähtettäjälle, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa. Vanhus on voinut joutua laitoshoitoon, ihminen on kuollut ym. Maksullinen postinkääntökin toimii vain tietyn aikaa.
Tämä on kyllä kans välillä käynyt mielessä, että voisko ollakin joku menehtynyt henkilö tai muuten "heitteillä" oleva, mutta silti ihmetyttää mistä on tämän osoitteen keksinyt, kun vuokranantajakaan ei kyseistä tyyppiä tunne. Jotenkin silti tuntuu kirjesalaisuuden nojalla hyvin väärältä mennä aukomaan kenellekään kirjattua postia.
Minullekin tuli entisen asukkaan posteja ties kuinka kauan. Aluksi laitoin postilaatikkoon tekstillä "väärä osoite" tms. Ei auttanut. Vasta kun kävin Postissa sanomassa asiasta, niiden tulo loppui. En tiedä toimiiko tuokaan enää näissä nykyisissä kauppojen asiamiesposteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa nyt joku kirje, ja ilmoita sinne esim. laskun lähtettäjälle, että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa. Vanhus on voinut joutua laitoshoitoon, ihminen on kuollut ym. Maksullinen postinkääntökin toimii vain tietyn aikaa.
Tämä on kyllä kans välillä käynyt mielessä, että voisko ollakin joku menehtynyt henkilö tai muuten "heitteillä" oleva, mutta silti ihmetyttää mistä on tämän osoitteen keksinyt, kun vuokranantajakaan ei kyseistä tyyppiä tunne. Jotenkin silti tuntuu kirjesalaisuuden nojalla hyvin väärältä mennä aukomaan kenellekään kirjattua postia.
Muutama vuosi sitten itsepintaisesti tuli jonkun edellisen postia samasta lähetyspaikasta, laitettiin takaisin ja lopulta meni hermo ja soitin suoraan sinne että ei tämä asu täällä että jos voisitte lopettaa sen postin lähettelyn. Eivät voineet tehdä mitään ilman asianomaisen omaa reagointia. Eli posti jatkoi tulemista...
Vierailija kirjoitti:
Kerran selvisi että asunnossani oli joku tuntematon kirjoilla. En saanut asumistukea kun asiaa selvitettiin
Tiedän tapauksen, joka paljastui samalla tavalla. Asumistukea haki ja Kela ilmoitti, että asunnossa asuu perheesi lisäksi viisi muuta aikuista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.posti.com/nain-tunnistat-oikean-jakeluyhtion
Ole hyvä. Googlettamiseen meni 15 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.posti.com/nain-tunnistat-oikean-jakeluyhtion
Ole hyvä. Googlettamiseen meni 15 sekuntia.
Pakko korjata, että minä aloittaja en ole laittanut tuota viestiä, missä kysyttiin, mistä postin jakelijan saa tietää.
Jos vuokrakämppä, niin kysy vuokraisännältä onko edellinen asukas.
Heitä roskiin vaan, lakkas olemasta sun ongelma jo kauan aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitusta ollenkaan? Olen tiedustellut vuokranantjaltakin ja hän ei myöskään tunnistä kyseistä nimeä eli ei ole entinen vuokralainen. Tietty voihan tyyppi olla asunnon joku vanha omistaja ja on myynyt asunnon jo eteenpäin ennen kuin nykyinen omistaja on tämän ostanut.
Täälläkinpäin koneet tekee lajittelun vallan ja jakajat vain jakaa sen postin.se posti on vain lyötävä sinne minne kone sen meinaa.
https://dvv.fi/ilmoitus-ylimaaraisesta-asukkaasta
Ilmoitus ylimääräisestä asukkaasta
Ilmoita meille alla olevalla verkkolomakkeella asukkaan poistamisesta, jos asuntoosi on rekisteröity ylimääräinen asukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloitusta ollenkaan? Olen tiedustellut vuokranantjaltakin ja hän ei myöskään tunnistä kyseistä nimeä eli ei ole entinen vuokralainen. Tietty voihan tyyppi olla asunnon joku vanha omistaja ja on myynyt asunnon jo eteenpäin ennen kuin nykyinen omistaja on tämän ostanut.
Anteeksi luin huolimattomasti. Harmittava tilanne sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö mistä sen kukaan saa tietää
Toisilta puuttuu moraali (sinulta) mutta minua häiritsisi tietää toimivani väärin ja syyllistyväni rikokseen. Ei ole vaikea hoitaa asia oikein, mutta edellyttäähän se ehkä enemmän älyä kuin minä sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ulosotto tulee kotiisi hakemaan kaiken arvokkaan tämän mysteerityypin velkojen maksamiksi. Sen jälkeen hän voi vaihtaa seuraavaan osoitteeseen ja toistaa tätä kunnes ulosotto on kuitannut kaikki velat maksetuksi.
Ota persupoika lääkkeesi ja mene nukkumaan.
Poliisillekin voi vihjaista. Meille tuli postia ihan vieraan nimellä ja selvisi, että oli joku rikollinen, joka vaan antoi jonkun osoitteen, että mukamas hänellä olisi asunto.