Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienen lapsen sinkkuvanhempi voi "vaatia" itselleen lapsetonta kumppania?

Vierailija
12.01.2025 |

Mä olen kerran Tinderissä matchannyt n. 35-vuotiaan miehen kanssa, jonka profiilissa oli maininta, että hänellä on yksi lapsi. Kysyttäessä hän mainitsi, että lapsi on 5-vuotias ja on hänen luonaan vuoroviikoin. Itselläni ei ole lapsia enkä edes pidä pienistä lapsista, teinit on ok. Kirjoitin miehelle, että hänen kannattaa etsiä kumppaniksi toinen yh-/vuoroviikkoäiti, niin on sitten samanlainen elämäntilanne. Tähän mies väsyy, että hän ei halua naista, jolla on lapsia, "koska on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia". 

Minun mielestäni on aivan kohtuutonta, että pikkulapsen vanhempi laittaa tuollaisen kriteerin, että toisella ei saa olla lapsia.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksoisstandardit. Muilta toivotaan jotain sellaista sopeutumista omiin lapsiin, mitä itsellä ei kuitenkaan ole toisen lapsiin. Huono periaate elämässä.

Tottakai oma jaksaminen ja oman lapsen hyvinvointi ovat tärkeämpiä kuin jonkun tuntemattoman lapsi tai sen lapsen toinen vanhempi. Jokaisella on oikeus jollain tapaa tarkastella ensin sen oman perheen etua ja omaa jaksamistaan. 

Vierailija
82/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksoisstandardit. Muilta toivotaan jotain sellaista sopeutumista omiin lapsiin, mitä itsellä ei kuitenkaan ole toisen lapsiin. Huono periaate elämässä.

Tottakai oma jaksaminen ja oman lapsen hyvinvointi ovat tärkeämpiä kuin jonkun tuntemattoman lapsi tai sen lapsen toinen vanhempi. Jokaisella on oikeus jollain tapaa tarkastella ensin sen oman perheen etua ja omaa jaksamistaan. 

Niin on sillä sinullakin oikeus. Voihan se ryhtyä suhteeseen ja suhtautua lapsiin niin kuin täysin ulkopuolisiin ihmisiin, jonka eteen ei jousteta yhtään tai jonka asemaa ei millään tavalla huomioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehneiltä törkeää vaatia että kumppanilla ei ole lapsia. Lapsia tehneet ovat aina niitä kakkosluokan tyyppejä sinkkumarkkinoilla. Parempi että olisivat keskenään.

Vierailija
84/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on sillä sinullakin oikeus. Voihan se ryhtyä suhteeseen ja suhtautua lapsiin niin kuin täysin ulkopuolisiin ihmisiin, jonka eteen ei jousteta yhtään tai jonka asemaa ei millään tavalla huomioida.

Väkisin tulee aikataulusäheltämistä, uusia ihmisiä jotka pitää ottaa huomioon, kasvatuskeskusteluja, jne. Lisäksi ei välttämättä kiinnosta tutustua uusiin ihmisiin jos se on pakollista. Esimerkiksi extramäärä sukujuhlia ei yhtään kiinnosta, ja kun tiedän kuinka monelle se on kurjaa kun äitipuoli ei tullutkaan niihin, en näkisi mitään syytä ajaa ketään siihen tilanteeseen.  Miten se on huono periaate? Minusta on huono periaate lähteä väkisin kokeilemaan ja satuttaa lapsia. Sitä on nähty jo liikaakin. 

Vierailija
85/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tehneiltä törkeää vaatia että kumppanilla ei ole lapsia. Lapsia tehneet ovat aina niitä kakkosluokan tyyppejä sinkkumarkkinoilla. Parempi että olisivat keskenään.

Meinaat että lapsettomat pakotetaan lasten tehneiden kanssa yhteen vai miten se on törkeää?

Vierailija
86/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, jotenkin noloa. Huono ennuste, jos heti lähtökohtaisesti odotetaan toisen joustavan noin isossa asiassa mutta itse ei olla valmiita samaan tilanteeseen käänteisesti.

Vierailija
87/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että lapsettomat pakotetaan lasten tehneiden kanssa yhteen vai miten se on törkeää?

No itse en huolisi kumppania, jolla on lapsia. Olisin mieluummin sinkku. Jotkut toki huolivat, mutta törkeää vaatia lapsettomuutta, jos itsellä on lapsia.

Vierailija
88/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo on rasittavaa. Sinä ajattelet, että se sinkkukumppani sopeutuu tuohon rasittavuuteen, mutta itse et ole siihen valmis.

Sinkkukumppani voisi myös lähteä suhteeseen niin, että ei jousta lasten takia yhtään. Saa se biovanhempi sitten selitellä lapsilleen vanhempana, miksi altistilapset sellaiseen tilanteeseen ja aiheutti heille trauman.

Omaan napa edellä, kuten tuolla aiemmin kirjoit periaatteesi!

Vierailija
89/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen aivoitukset on outoja. Tinderissä on jopa raskaanaolevia naisia! Kyllä on vientiä jos pulla uunissa! 

Mä tiedän varsin monia naisia, jotka on alkaneet seurustella vakavasti raskaana ollessaan. Ja ihan hyvien miesten kanssa vieläpä.

Vierailija
90/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en huolisi kumppania, jolla on lapsia. Olisin mieluummin sinkku. Jotkut toki huolivat, mutta törkeää vaatia lapsettomuutta, jos itsellä on lapsia.

Sulta tais pudota perustelu. Vai onko jokin asia siis sinusta törkeää sillä perusteella ettet itse halua sitä?

Vierailija
91/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I d i o o t t i voi vaatia mitä tahansa mutta on ilmeistä, ettei näitä vaatimuksia kukaan toteuta.

Miksi incel-kielikin on niin helvetin infantiilia? 

Vierailija
92/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta tais pudota perustelu. Vai onko jokin asia siis sinusta törkeää sillä perusteella ettet itse halua sitä?

No tiedän useita lapsettomia, sekä miehiä ja naisia, jotka eivät halua että kumppanilla on lapsia. Se on monille ehdoton ei. En minä sille mitään voi. Minun mielestä ihan loogista. Ei kaikki halua hyvästä muiden lapsia. Kaikki eivät edes pidä lapsista. Monille se vaan on niin, että ne joilla on lapsia eivät kiinnosta. Eiköhän jokainen saa itse valita mitä kumppaniltaan haluaa. 

Vierailija
93/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tiedän useita lapsettomia, sekä miehiä ja naisia, jotka eivät halua että kumppanilla on lapsia. Se on monille ehdoton ei. En minä

Mä en juo kahvia ja tunnen monia jotka ei juo kahvia. Kahvin juominen ei silti ole törkeää, korkeintaan törkeän kallista joidenkin mielestä tällä hetkellä. 

Vierailija
94/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lapsettomat olemme syyttömiä siihen, että lisääntyneet ihmiset eivät meitä kiinnosta. On tää uskomatonta, että meitä syyllistetään tästä. En halua elämääni melua ja tahmakäpäliä ja paskan hajua. Haluan rauhallisen aikuisten ihmisten elämän. Onneksi tällaisiakin kumppaneita löytyy.

Vierailija
95/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako joku väkisin seukata ihmisen kanssa, joka ei halua hänenlaistaan seurustelukumppania? Olkoon kyse vaikka lapsista, painosta, ammatista tai mistä tahansa muusta - MIKSI TÄLLAINEN IHMINEN KIINNOSTAA KUMPPANINA, joka on ilmaissut ettei halua sinua?

Jotenkin ymmärtää työpaikkailmoituksessa että vaatimukset voivat olla hakijan mielestä typeriä, mutta Herranen aika kun kyse on sänky- ja elämänkumppanin etsinnästä niin miten joku haluaa kyseenalaistaa että hän vaatii liikaa, ehkäpä minä sopisin sittenkin hänelle.

Vierailija
96/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako joku väkisin seukata ihmisen kanssa, joka ei halua hänenlaistaan seurustelukumppania? Olkoon kyse vaikka lapsista, painosta, ammatista tai mistä tahansa muusta - MIKSI TÄLLAINEN IHMINEN KIINNOSTAA KUMPPANINA, joka on ilmaissut ettei halua sinua?

Jotenkin ymmärtää työpaikkailmoituksessa että vaatimukset voivat olla hakijan mielestä typeriä, mutta Herranen aika kun kyse on sänky- ja elämänkumppanin etsinnästä niin miten joku haluaa kyseenalaistaa että hän vaatii liikaa, ehkäpä minä sopisin sittenkin hänelle.

Sanopa se. Saati se että täälläkin loukkaannutaan tilanteesta joka ei edes koskettanut heitä, heiltä ei toivottu mitään. Minusta rakkausasioissa ei tarvitse olla reilu tai tyytyä asioihin joihin ei vain voi tyytyä. 

Vierailija
97/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap onko kyse jostain maailman upeimmasta miehestä joka sinun pitää ehdottomasti saada, vai miksi asia on sinulle ongelma?

Vierailija
98/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ne incelien normit muuttuu. Mutta ihan ok, että tyhmyytesi paljastuu. Muista aina julistaa näitä ajatuksiasi niin sua osataan varoa.

Vierailija
99/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erottuani enemmän ikävä ex kumppanin lapsia kuin häntä itseään. 

Lapsivihanne on sairasta ja paljastaa epäkypsyytenne.

Vierailija
100/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskis tikullakaan mieheen, jolla on jo lapsia. Hyi! Lapset on inhottavia ja niille lässyttävät isät vasta onkin!