Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienen lapsen sinkkuvanhempi voi "vaatia" itselleen lapsetonta kumppania?

Vierailija
12.01.2025 |

Mä olen kerran Tinderissä matchannyt n. 35-vuotiaan miehen kanssa, jonka profiilissa oli maininta, että hänellä on yksi lapsi. Kysyttäessä hän mainitsi, että lapsi on 5-vuotias ja on hänen luonaan vuoroviikoin. Itselläni ei ole lapsia enkä edes pidä pienistä lapsista, teinit on ok. Kirjoitin miehelle, että hänen kannattaa etsiä kumppaniksi toinen yh-/vuoroviikkoäiti, niin on sitten samanlainen elämäntilanne. Tähän mies väsyy, että hän ei halua naista, jolla on lapsia, "koska on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia". 

Minun mielestäni on aivan kohtuutonta, että pikkulapsen vanhempi laittaa tuollaisen kriteerin, että toisella ei saa olla lapsia.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lapsellista voi olla ajankäytön yms kannalta haastavampi kuin yksi lapsellinen ja yksi lapseton. Ehkä hän etsii naista joka on lapseton, ei halua lapsia, mutta joko tykkää lapsista tai haluaa tavata "lapsiajan" ulkopuolella. Itsellä on lapsi ja en helvetissä olisi lähtenyt mihinkään uusperheyritykseen, poikaystäviä on kyllä ollut ja kaikki lapsettomia. En hirveästi välitä lapsien kanssa olemisesta kuin harvoin, paitsi oman kun se on tunnetasolla eri asia - ja omaankin lapseen on mennyt hermot ja arkeen väsynyt suht introverttina lukuisia kertoja tähän mennessä.

Vierailija
42/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerien asettamisessa on se idea, että ne saa olla millaiset haluaa, ja jos ei löydy sopivaa voi olla sinkkuna. Ei ole mitään sääntöä, että jos on vaikka alle keskipituinen niin sen takia on pakko kelpuuttaa joku joka myös on lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sillä tavalla, että sanoo suoraan, että en ala millekään henkilön kanssa, jolla on lapsi tai lapsia.

Se meinaa sitä, että oma lapsi/lapset riittää kuvioissa tällä haavaa.

Vierailija
44/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Miksi ei saisi vaatia? 

Sama kuin 120-kiloinen sohvaperunamies asettaisi kumppanille kriteerin, että pitää olla urheilullinen alle 70-kiloinen hoikka nainen.

Näitäkin on! Ja siis naisen pitää olla selvästi nuorempi, hoikka ja lapseton. Joo, eiköhän mulle löydy sopivampiakin kumppaneita. Joillakin miehillä on suuret luulot itsestään. Oikein suuttuvat, kun en kelpuuta.

Vierailija
45/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin jokainen voi päättää kriteerinsä ihan itse 😄

Vierailija
46/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos ap:n kuvaama mies hakee lapsetonta naista, niin onko hänelle sitten ok, että sen lapsettoman ihmisen elämän ei kuulu lapset ja lapsiperhearki millään tavalla? Eli nähdään sitten vaan joka toinen viikko. Vai olettaako mies, että tämä lapseton nainen osallistuu siihen lasten arkeen jollain tavalla?

Mulle lapsi ainakin esiteltiin todella nopeasti ja sitten olisi vielä pitänyt viihdyttää sitä lasta ja tietenkin varoa puheitaan sen lapsen seurassa jne. Eiköhän mulla olisi omia lapsia mikäli olisin niistä innoissani. En todellakaan ala hoitamaan toisten lapsia ja vielä sensuroimaan itseäni vapaa-ajalla. Kehotin miestä etsimään naisen joka on samassa elämäntilanteessa. Ymmärtää paremmin noita lapsiarjenhaasteita, joihin mulla ei ole mitään kiinnostusta.

Vierailija
47/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sinkku kahden lapsen kanssa. En todellakaan olisi ryhtynyt suhteeseen toisen samanlaisen kanssa. Tosin en sellaista vaatinut. En aloittanut mitään säätöä sellaisten kanssa. 

Vierailija
48/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Jos ap:n kuvaama mies hakee lapsetonta naista, niin onko hänelle sitten ok, että sen lapsettoman ihmisen elämän ei kuulu lapset ja lapsiperhearki millään tavalla? Eli nähdään sitten vaan joka toinen viikko. Vai olettaako mies, että tämä lapseton nainen osallistuu siihen lasten arkeen jollain tavalla?

Mulle lapsi ainakin esiteltiin todella nopeasti ja sitten olisi vielä pitänyt viihdyttää sitä lasta ja tietenkin varoa puheitaan sen lapsen seurassa jne. Eiköhän mulla olisi omia lapsia mikäli olisin niistä innoissani. En todellakaan ala hoitamaan toisten lapsia ja vielä sensuroimaan itseäni vapaa-ajalla. Kehotin miestä etsimään naisen joka on samassa elämäntilanteessa. Ymmärtää paremmin noita lapsiarjenhaasteita, joihin mulla ei ole mitään kiinnostusta.

No joo tyyppi halusi sinusta siis lapselle seuralaisen, hoivaajan ja ruuan laittajan. Oikeinhan sä teit, kun jätit asian sikseen.

Vierailija
49/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitikö sun tehdä tyypille ja sen lapselle ruuat? Entäs vähän siistiä nurkkia?

Olin treffeillä yhden miehen luona. Keitteli siinä iltakaffeet. Hänen lapset nukkui jo. Äijä tuumas ykskantaan, että "sinähän voisit siivota täällä". Olis ollut pyykin viikkaamista jne.

Noh toudellakaan en alkanut hoitamaan äijän hommia äijän puolesta.

Vierailija
50/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihahmoa ne haluaa.

Vierailija
51/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin 120-kiloinen sohvaperunamies asettaisi kumppanille kriteerin, että pitää olla urheilullinen alle 70-kiloinen hoikka nainen.

Miksi sitä ei saisi vaatia?

Vierailija
52/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista uusperhettä ei ole, se pitää aina muistaa.

Vierailija
53/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en oikein tykkää toisten lapsista, joten lapseton kumppani on minulle parempi. 

Vierailija
54/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taidakaan olla ihan sama, kun itsekin seurustelin vain lapsettomien kanssa kun olin yh.

Vierailija
55/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaasti ihminen voi asettaa toiveita/kriteerejä/vaatimuksia. Aina hyvä muistaa, että mitä tiukemmin itse rajaat kumppaniehdokkaita, niin sitä pienemmästä porukasta pitäisi kohdata joku kenen kriteereihin itse sitten sopii. Tähän vielä lisukkeena, että vaikka kumpikin sopisi toisen kriteereihin, niin se ei itsessään tarkoita suhteen syntymistä. 

Vierailija
56/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mun mielestä mitään ihmeellistä, itsekin olen seurustellut vain lapsettomien miesten kanssa.

T. Kolmen lapsen yh

Vierailija
57/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään halua miestä jolla on pieniä lapsia. Mieluummin ei ollenkaan. En myöskään halua muuttaa yhteen. 

Vierailija
58/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mun mielestä mitään ihmeellistä, itsekin olen seurustellut vain lapsettomien miesten kanssa.

T. Kolmen lapsen yh

Oletko 120kg sohvaperuna?

Vierailija
59/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään halua miestä jolla on pieniä lapsia. Mieluummin ei ollenkaan. En myöskään halua muuttaa yhteen. 

Jos koettaisit ajatella, että ne ovat oikeastaan vain pienikokoisia ihmisiä. Kääpiöitä, tavallaan. Luulen, että pystyisit kyllä olemaan miehen kanssa, jolla on kääpiöitä.

Vierailija
60/159 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kolmen lapsen yh

Oletko 120kg sohvaperuna?

En ole vaan urheilullinen, hoikka ja nätti.

T. Kolmen lapsen yh