Miten pienen lapsen sinkkuvanhempi voi "vaatia" itselleen lapsetonta kumppania?
Mä olen kerran Tinderissä matchannyt n. 35-vuotiaan miehen kanssa, jonka profiilissa oli maininta, että hänellä on yksi lapsi. Kysyttäessä hän mainitsi, että lapsi on 5-vuotias ja on hänen luonaan vuoroviikoin. Itselläni ei ole lapsia enkä edes pidä pienistä lapsista, teinit on ok. Kirjoitin miehelle, että hänen kannattaa etsiä kumppaniksi toinen yh-/vuoroviikkoäiti, niin on sitten samanlainen elämäntilanne. Tähän mies väsyy, että hän ei halua naista, jolla on lapsia, "koska on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia".
Minun mielestäni on aivan kohtuutonta, että pikkulapsen vanhempi laittaa tuollaisen kriteerin, että toisella ei saa olla lapsia.
Kommentit (159)
Surullista jotenkin että ihmiset nykyisin käy suunnittelemaan elämää jonkin listan kanssa. Lista mitä haluan puolisolta. Lista mitä haluan työltä. Bucket list kokemuksille. Pitäisikö vähän höllätä? Ehkä ihan kaikkea ei voi edistää jonkin analyyttisen älyllisen prosessin kautta.
Minä olen vaan tavannut jonkun ja ihastunut. Etsinyt työpaikkoja ilmoituksista ja onnekseni jonkin aina saanut, Ostanut varojeni mukaan asunnon tai auton sillon kun on ollut tarve ja niin edelleen.
Mitään ei ole jäänyt kokematta tai saavuttamatta siksi ettei kohdalle sattuneet olisi osuneet ennalta määriteltyyn spesifikaatioon.
Jos minä tästä eroaisin niin kyllä ensisijassa haluaisin lapsettoman uuden kumppanin (tai että lapset on jo isoja). Paljon helpompaa niin, ei mitään uusperheviritystä ja säätöä sun ja mun lapsista jaksaisi. Eikä se olisi mitenkään keneltäkään pois tai väärin, jos ei löydy sopivaa niin sit olisin vaan ilman kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on lapsia, eivät tajua että suuri osa lapsettomista pitää kohtuuttomana sitä, että he kehtaavat vaatia kumppanilta lapsettomuutta. Haluavat siis itseään tasokkaamman puolison. Itse he ovat automaattisesti monien lapsettomien mielestä kakkosluokkaa, kun ovat lisääntyneet.
Se mitä moni ei tunnu tajuavan on, että se ei kertakaikkiaan millään lailla kuulu niille lapsettomille millaisen kumppanin joku perheellinen haluaa. Lisäksi on oikeasti ihmisiä, lapsettomiakin, joille ne puolison lapset ei olekaan ongelma. Lähipiirissä tällaisia parisuhteita on. Joten miten ois jos keskittyisi vaan omiin toiveisiinsa eikä kiukuttelisi siitä mitä joku muu kumppaniltaan haluaa? Ihan yhtä vapaasti se lapseton saa haluta lapsettoman puolison, ja varmaan helpommin sellaisen löytääkin.
Ihmiset, joilla on lapsia, ovat itsekkäitä. Itsekkäitä syistä niitä lapsia tehdään. En halua itsekästä kumppania.
Tässä sulle neuvo, ap: Älä neuvo ihmisiä, jotka eivät pyydä sulta neuvoja.
Miksi olet matchannut ihmisen kanssa joka heti profiilissaan kertoo lapsesta, vaikka lapset on sinulle ehdoton ei?
En ymmärrä ihmisiä jotka vinkuu vääränlaisista tindermatcheista, itsehän sieltä saa ihan valita kenet kelpuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Miksi ei saisi vaatia?
Koska #miesviha
Hmm..
Näin komeana sinkkumiehenä ymmärrän täysin ettei kukaan halua itselleen lapsellista naista. Sellaisen ylläpito tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin kunnollisen kunniallisen naisen. Tiedostan kyllä, että laatukin maksaa, mutta miksi panostaa ja vaivautua kakkoslaadun tähden?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, joilla on lapsia, ovat itsekkäitä. Itsekkäitä syistä niitä lapsia tehdään. En halua itsekästä kumppania.
Suurin osa yksinhuoltaja naisten lapsista ovat kylläkin roiskaistu kännissä ja syntyneet vahinkoina. Eivät toki kaikki. Osa on tehty vain rahan takia, tulonlähteeksi.
Se kertoo jo naisesta aika paljon.
En nyt ihan huøraksi sanoisi, mutta..huolimaton nainen?
Vierailija kirjoitti:
Hmm..
Näin komeana sinkkumiehenä ymmärrän täysin ettei kukaan halua itselleen lapsellista naista. Sellaisen ylläpito tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin kunnollisen kunniallisen naisen. Tiedostan kyllä, että laatukin maksaa, mutta miksi panostaa ja vaivautua kakkoslaadun tähden?
Niin no tässä se mies oli itse yhtä epäkunnollinen ja -kunniallinen kuin ne yh-naisetkin.
Ei kukaan voi vaatia toiselta lapsettomuutta. Joko niitä lapsia on tai sitten ei ole. Ja jos ei vielä ole, niin voi haluta ja saada niitä tulevaisuudessa. Mutta ei se niin mene, että vaaditaan jotain jolla on lapset muuttumaan lapsettomaksi.
Sitä taas en tajua, miksi ihminen joka on muutenkin omasta valinnastaan (?) lapseton vetää herneet nenään siitä, että häntä on nyt törkeästi "vaadittu" olemaan lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi vaatia toiselta lapsettomuutta. Joko niitä lapsia on tai sitten ei ole. Ja jos ei vielä ole, niin voi haluta ja saada niitä tulevaisuudessa. Mutta ei se niin mene, että vaaditaan jotain jolla on lapset muuttumaan lapsettomaksi.
Sitä taas en tajua, miksi ihminen joka on muutenkin omasta valinnastaan (?) lapseton vetää herneet nenään siitä, että häntä on nyt törkeästi "vaadittu" olemaan lapseton.
Ei tuosta. Mutta siitä, jos suhteessa se toinen yrittää esimerkiksi asettaa ne lapset etusijalle.
Vielä kun jotenkin ap selittäisi itselleen, miksi se kuuluu hänelle, mitä joku random tinder-mies kumppaniltaan vaatii. Tämmöiset toisten pyytämättä "opettajat" ovat sietämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisen aivoitukset on outoja. Tinderissä on jopa raskaanaolevia naisia! Kyllä on vientiä jos pulla uunissa!
Mutta, kun se tuleva lapsi on maailman ihanin.
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä en vaan pidä seksuaalisesti viehättävänä äiti- ihmistä. On rumasti sanottu, mutta en minä vaan voi sille mitään. Inhottaa ajatus synnyttämisestä ym. Ja joo, en halua lapsia koskaan.
Voisin kuvitella, että löytyy aika paljon "äiti-ihmisiä", joita ei voisi vähempää kiinnostaa pidätkö juuri sinä heitä seksuaalisesti viehättävänä vai et. T. Lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa yksinhuoltaja naisten lapsista ovat kylläkin roiskaistu kännissä ja syntyneet vahinkoina. Eivät toki kaikki. Osa on tehty vain rahan takia, tulonlähteeksi.
Kerrotko miten lapsen avulla tienataan?
Olen vela mutta teen lapsen heti jos saan sillä toimeentuloani parannettua. Olen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Me lapsettomat olemme syyttömiä siihen, että lisääntyneet ihmiset eivät meitä kiinnosta. On tää uskomatonta, että meitä syyllistetään tästä. En halua elämääni melua ja tahmakäpäliä ja paskan hajua. Haluan rauhallisen aikuisten ihmisten elämän. Onneksi tällaisiakin kumppaneita löytyy.
Kuka on syyllistänyt? Eikö lapseton aloittaja ennemminkin syyllistänyt lapsia hankkinutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kiinnostaa meikäläistä lähinnä se, että miten lapsi toimii tulonlähteenä? Olettaen että ei ole mikään 5+ muksua ja kenneliolot- keinottelutilanne. Kerro pliis koska tähän mennessä omiin muksuihin on uponnut pieni omaisuus (päälle vielä tulonmenetys siltä ajalta kun on hoitanut kotona). Ainoa mitä keksin on, että lapsen isä on Roope Ankka eikä haluaisi hoitaa omaa osuuttaan huoltajuudesta
Miksi tämä olisi niiden lapsettomien ongelma?