Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienen lapsen sinkkuvanhempi voi "vaatia" itselleen lapsetonta kumppania?

Vierailija
12.01.2025 |

Mä olen kerran Tinderissä matchannyt n. 35-vuotiaan miehen kanssa, jonka profiilissa oli maininta, että hänellä on yksi lapsi. Kysyttäessä hän mainitsi, että lapsi on 5-vuotias ja on hänen luonaan vuoroviikoin. Itselläni ei ole lapsia enkä edes pidä pienistä lapsista, teinit on ok. Kirjoitin miehelle, että hänen kannattaa etsiä kumppaniksi toinen yh-/vuoroviikkoäiti, niin on sitten samanlainen elämäntilanne. Tähän mies väsyy, että hän ei halua naista, jolla on lapsia, "koska on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia". 

Minun mielestäni on aivan kohtuutonta, että pikkulapsen vanhempi laittaa tuollaisen kriteerin, että toisella ei saa olla lapsia.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä valita seurustelukumppaninsa ihan millä perusteilla itse haluaa.

AP:n tapauksessa mies on luultavasti päätellyt, että jos heille tulee vuoroviikoin asumaan lapsia,  niin kahdesta eri perheestä tulevat lapset voivat aiheuttaa uudelle parille kaaoksen. Korjaan, eivät lapset vaan näiden toinen vanhemp aiheuttaa kaaokseni, jos kyseinen vanhempi haluaa tehdä kiusaa. Siloin tapaamisaikoja muutetaan ja perutaan koko ajan eikä koskaan tiedä etukäteen toteutuuko jokin sovittu tapahtuma vai ei. Sellainen aiheuttaa ajan mittaan riitaa ja harmia uudessa suhteessa.

Vierailija
22/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Miksi ei saisi vaatia? 

Sama kuin 120-kiloinen sohvaperunamies asettaisi kumppanille kriteerin, että pitää olla urheilullinen alle 70-kiloinen hoikka nainen.

Kyllä kumppanilta saa vaatia, mitä haluaa. Sitten elää sinkkuna, jos ei kumppania löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap sinua haittaa, vaikka tyypi haluaisi mitä tahansa. Saahan hän haluta. Saa haluta vaikka hyvätuoloista, autollista, vaaleahiuksista, urheilullista jne.

Eri asia saako/löytääkö sitä mitä haluaa.

Ja sinä saat haluta sitä mitä mielesi tekee.

Vierailija
24/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa vai vaatia? Onko hän barrikadeilla eduskuntatalon edessä vaatimassa vai miten se vaatiminen ilmenee? Jokainen saa kai toivoa mitä haluaa, minusta on ihan ymmärrettävää ettei halua suhdetta jossa on mahdollisesti tuplamäärä lapsia ja lisää ihmisiä joiden mukaan pitää sumplia. Se on väsyttävää

Vierailija
25/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse ihmetellä, miksi pariutuminen on niin vaikeaa nykypäivänä, kun ihmiset vaativat niin kohtuuttomia tulevalta kumppaniltaan.

Niin. Kukin valitsee kumppaninsa omilla kriteereillään. Hyvää sinkkuelämää ei kannata pilata.

Vierailija
26/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit ap itse kriteerin, että sä haluat lapsettoman tyypin. Pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin

Vierailija
27/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse ihmetellä, miksi pariutuminen on niin vaikeaa nykypäivänä, kun ihmiset vaativat niin kohtuuttomia tulevalta kumppaniltaan.

Kuka oikeesti enää edes haluaa pariutua? 

Vierailija
28/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos ap:n kuvaama mies hakee lapsetonta naista, niin onko hänelle sitten ok, että sen lapsettoman ihmisen elämän ei kuulu lapset ja lapsiperhearki millään tavalla? Eli nähdään sitten vaan joka toinen viikko. Vai olettaako mies, että tämä lapseton nainen osallistuu siihen lasten arkeen jollain tavalla?

Varmaan se mies haluaa, että muutetaan yhteen ja nainen osallistuu kaikkiin kuluihin 50% 

Vierailija
29/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Jos ap:n kuvaama mies hakee lapsetonta naista, niin onko hänelle sitten ok, että sen lapsettoman ihmisen elämän ei kuulu lapset ja lapsiperhearki millään tavalla? Eli nähdään sitten vaan joka toinen viikko. Vai olettaako mies, että tämä lapseton nainen osallistuu siihen lasten arkeen jollain tavalla?

Varmaan se mies haluaa, että muutetaan yhteen ja nainen osallistuu kaikkiin kuluihin 50% 

Hyvä näkökulma. Haluaa ehkä myös jakamattoman huomion.

Vierailija
30/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa seksiä eikä lapsia.  Joskus vaan on niin ettei mies edes hyväksy muiden lapsia. 

Vierailija
31/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai haluamalla haluaa kumppanikseen sellaisen jolla on lapsia jonkun toisen kanssa. En minäkään haluaisi, ja minusta jokaisella on oikeus toivoa sellaista kumppania jonka kanssa viihtyy. N30

Vierailija
32/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluu lapsettoman kumppanin

-että aikasi ja energiasi riittää tyypille täysin

-että sulla ei oo toisia elämässäsi läheisiä kuten exä tai lapsi

-Olet käytettävissä tyypin tarpeita täyttämään ilman hidasteita

-Olet hyödynnettävissä taloudellisesti paremmin lapsettomana

Vierailija
33/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? Hänellä on "jo" lapsi(a), niin miksi hänen tarvitsusi haluta niitä yhtään lisää? - En ymmärrä. Itselleen hän on todennäköisesti kumppania hakemassa, eikä niinkään lapselleen leikkikavereita.

Ja jos oma(t) ja mahd kumppanin tai "vain" treftattavan lapsi/ lapset ovat hänestä enemmän ja vähemmän riippuvaisia, niin aikamoista tasapainoilua haastetta saattaa olla, että löytyisi yhteistä aikaa, jossa ei tsrvitse huolehtia lapsista lainkaan...   

Uskovainen mies

Mihinkäs sinä uskot, kun ajattelet että lisääntynyt mies saa etsiä tyttöystävän? Sehän on avion rikkomista. Jumalan silmissä eroa ei ole

Pitääkö sinusta siis esimerkiksi leskeksi jääneen muehen tai naisen pysyä loppuikänsä sinkkuna?

Minusta ei mutta ei ole pakko:hakeutua/ asettu parisuhteesee, jollei itse halua.

Ja kyllä sitä monen miehen (ja naisen)  kohtalo on ollut myös avio tai avo -ero, eivätkö hekään saisi enää tavoitella uutta parisuhdetta? 

Yhtä kaikki lähdin oletuksesta, että kumppania hakevalla on sinkku ja siten vapaa aiemmasta tai aiemmista suhtesta. 

Tiedän toki, ettei kaikkia miehiä (tuskia kaikkia naisiakaan) estää se, että elävät parisuhteessa ja omaavat lapsia. Ja joiden mielessä on haave, että voisivat aloittaa kaiken alusta uudennkumppanin kanssa. - Tai vain siitä, että saisi uuden kumppanin myötä jotain sellaista, joka ei ilman häntä olisi mahdollista.

Jotkut jopa vaikuttavat uskovan, että he onnistuisivat pitämään yhtä aikaa n. määrän erilaisia sivusuhteita ja muita säätöjä ja viritelmiä ilman, että he ainakaan itse tekisivät elettäkään, että eroaisivat. - Ja jos sitten eroavat, niin elävät kuin eivät koskaa suhteessa ollutkaan (laimin- lyöden mm. vastuunsa elatuksesta saati, että soisovat "kallista aikaansa" lapsilleen jne).

Uskovainen mies

Vierailija
34/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousisiko siitä metakka, jos joku lapseton vaatisi, että kumppanilla on oltava lapsia? Tai joku hoikka vaatisi, että kumppanin on oltava sairaalloisen ylipainoinen? Veikkaanpa, että ei nousisi, vaan päinvastoin. Toisinpäin oletkin sitten ihan täysi kuspää.

Vierailija
35/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et vaan laittanut ukkoa vasuriin ja siirtynyt seuraavaan? Mitä se sulle kuuluu, mitä toiset kumppaniltaan kaipaa, jos sä et niitä kriteereitä täytä? 

Vierailija
36/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin itse. Saahan jokainen itse määrittää millä ehdoilla parisuhteeseen lähtee/on lähtemättä.

Sitten jos sellainen löytyy, niin hienoa. Mutta yksinelo on niin käypä vaihtoehto myös, ettei ole syytä joustaa odotuksistaan. 

Vierailija
37/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla kohtuutonta? Jos asiasta on heti kättelyssä kerrottu. Ei sinun tarvitse ottaa miestä jolla on lapsia jos et halua! Eikä hänen ole pakko ottaa naista jolla on (helpompi järjestää tapailuasiat kun ei tarvitse muiden kiireiden lisäksi järjestää kahdelle tenavalle lastenvahtia jne.). Anna hänet jollekin toiselle joka haluaa. Toimii myös kun sukupuolet käänteisenä.

Vierailija
38/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiminen on vähän hassu sana tässä mielessä.  Ikään kuin olisi olemassa joku oikeus saada itselleen lapseton kumppani ja jonkun tehtävä olisi valvoa, että se oikeus tapahtuu.

Kun se kumppanihan valitaan itse itselle, ei sitä mikään raati missään valitse, tietyin vaatimusperustein.  Eli ihan itse saa valita, millaisen kumppanin ottaa.  Jos tarjolla ei ole niitä lapsettomia, niin ei sille kukaan voi mitään.  On vaan odoteltava, jos sellainen itseä miellyttävä ja tietyt halutut ominaisuudet, kuten lapsettomuus, omaava löytyisi.  

Pitää vain toivottaa onnea ja todeta, että sellaista elämä on.  

Vierailija
39/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla tuo kriteeri on kohtuuton? Eihän se muita velvoita mihinkään. Esim. sinä olit täysin vapaa lopettamaan yhteydenpidon, kun sinulle selvisi lapsen ikä.

Ei kannata vaivata päätään muiden kriteereillä, mutta kannattaa olla tietoinen omista kriteereistään, siitä mitä haluaa, ja toimia sen mukaan. Sillä lailla löytyy itselle sopiva kumppani. Suhde syntyy silloin, kun kumpikin sopii toisen kriteereihin. Kohtuuttomia kriteereitä ei ole olemassa. Mikään sellainen ei voi olla kohtuutonta, mistä ei ole muille haittaa - ja toivehan ei haittaa mitään.

Vierailija
40/159 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin 120-kiloinen sohvaperunamies asettaisi kumppanille kriteerin, että pitää olla urheilullinen alle 70-kiloinen hoikka nainen.

Ainakin minulle on ihan ok, että 120-kiloinen sohvaperunamies swaippaa Tinderissä oikealle vain urheilulliset alle 70-kiloiset hoikat naiset. Mitäpä tuo minulta on pois? En haluaisi sitä 120-kiloista sohvaperunaa missään tapauksessa, ja sama se minulle on, millaista kumppania hän hakee. En näkisi, että tuo on keneltäkään muultakaan pois. Ihan vapaasti saa tuokin mies toivoa millaista kumppania vaan haluaa.