Miten pienen lapsen sinkkuvanhempi voi "vaatia" itselleen lapsetonta kumppania?
Mä olen kerran Tinderissä matchannyt n. 35-vuotiaan miehen kanssa, jonka profiilissa oli maininta, että hänellä on yksi lapsi. Kysyttäessä hän mainitsi, että lapsi on 5-vuotias ja on hänen luonaan vuoroviikoin. Itselläni ei ole lapsia enkä edes pidä pienistä lapsista, teinit on ok. Kirjoitin miehelle, että hänen kannattaa etsiä kumppaniksi toinen yh-/vuoroviikkoäiti, niin on sitten samanlainen elämäntilanne. Tähän mies väsyy, että hän ei halua naista, jolla on lapsia, "koska on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia".
Minun mielestäni on aivan kohtuutonta, että pikkulapsen vanhempi laittaa tuollaisen kriteerin, että toisella ei saa olla lapsia.
Kommentit (159)
Saahan sitä pyytää vaikka kuuta taivaalta. Kysyt vaan itse lapsitilanteesta aikaisin, niin ei tule yllätyksenä nämä sankarit.
Saahan sitä valita seurustelukumppaninsa ihan millä perusteilla itse haluaa.
Musta on outoa kyseenalaistaa toisten vaatimukset kumppanille. Miksi minä saisin päättää mitä joku muu puolisoltaan edellyttää?
Ei käy järkeen.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Miksi ei saisi vaatia?
Sama kuin 120-kiloinen sohvaperunamies asettaisi kumppanille kriteerin, että pitää olla urheilullinen alle 70-kiloinen hoikka nainen.
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse ihmetellä, miksi pariutuminen on niin vaikeaa nykypäivänä, kun ihmiset vaativat niin kohtuuttomia tulevalta kumppaniltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin 120-kiloinen sohvaperunamies asettaisi kumppanille kriteerin, että pitää olla urheilullinen alle 70-kiloinen hoikka nainen.
...ja sellaisen löytyminen hänelle on ehkä epätodennäköistä, mutta mitä sitten? Jos tuo on se mitä hän haluaa ja mikään muu ei kelpaa, niin hyvä niin.
Kriteerinsä kullakin, mutta yleensä ne lentää ikkunasta ulos kun oikein kolahtaa.
En mäkään lapsettomana haluaisi miestä jolla on lapsi koska nimenomaan en halua elää lapsiperhe-elämää. Mutta jos sekopäisesti rakastuisin johonkin jo lapsen hankkineeseen, niin kyllä siinä sitten sopeutuisi jos muksun kanssa tulisin toimeen.
Mutta joo, lähtökohtaisesti on vähän kornia edellyttää asioita jotka ei sitten koske itseä. Uusperhekuviot yleensä on aika haastavia, niin on ihan normaalia että lapseton miettii useamman kerran haluaako suhdetta perheellisen kanssa. Siinä pitää isimiehen/äitylin sitten olla paljon keskimääräistä hurmaavampi tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse ihmetellä, miksi pariutuminen on niin vaikeaa nykypäivänä, kun ihmiset vaativat niin kohtuuttomia tulevalta kumppaniltaan.
Parempi yksin kuin huonon kanssa. Miksi pitäisi pariutua sellaisen kanssa jota ei halua?
Miks ei voisi? Käydään nyt vielä kerran läpi niin että incelitkin ymmärtää.
Jokaisella saa olla kumppanille juuri sellaiset vaatimukset kuin haluaa. Lihava saa vaatia laihaa, lapsetonta ja rikasta kumppania. Ruma incelvemppaaja saa vaatia 20v törrötissiä joka on samaan aikaan Hu*Ra ja neitsyt. Eri asia on löytyykö sellaista kumppania kuin haluaa, mut halutahan saa. Kenenkään ei tarvitse tyytyä mihinkään mitä ei halua, saa olla yksinkin.
Miksi ei voisi? Hänellä on "jo" lapsi(a), niin miksi hänen tarvitsusi haluta niitä yhtään lisää? - En ymmärrä. Itselleen hän on todennäköisesti kumppania hakemassa, eikä niinkään lapselleen leikkikavereita.
Ja jos oma(t) ja mahd kumppanin tai "vain" treftattavan lapsi/ lapset ovat hänestä enemmän ja vähemmän riippuvaisia, niin aikamoista tasapainoilua haastetta saattaa olla, että löytyisi yhteistä aikaa, jossa ei tsrvitse huolehtia lapsista lainkaan...
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sittenpä asettaa. Omapa on kriteerinsä.
Eikö se lapsi ole merkki, että mies on kelvannut muillekin naisille, miksi ei kelpaisi sinullekin.
39-vuotiaana lapsettomana sinkkuna se lienee aika selvää, etten ole kelvannut naisille elämäni aikana.
Tai ainakaan normaaleille naisille.
M39
Naisen aivoitukset on outoja. Tinderissä on jopa raskaanaolevia naisia! Kyllä on vientiä jos pulla uunissa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi? Hänellä on "jo" lapsi(a), niin miksi hänen tarvitsusi haluta niitä yhtään lisää? - En ymmärrä. Itselleen hän on todennäköisesti kumppania hakemassa, eikä niinkään lapselleen leikkikavereita.
Ja jos oma(t) ja mahd kumppanin tai "vain" treftattavan lapsi/ lapset ovat hänestä enemmän ja vähemmän riippuvaisia, niin aikamoista tasapainoilua haastetta saattaa olla, että löytyisi yhteistä aikaa, jossa ei tsrvitse huolehtia lapsista lainkaan...
Uskovainen mies
Mihinkäs sinä uskot, kun ajattelet että lisääntynyt mies saa etsiä tyttöystävän? Sehän on avion rikkomista. Jumalan silmissä eroa ei ole
Jos ap:n kuvaama mies hakee lapsetonta naista, niin onko hänelle sitten ok, että sen lapsettoman ihmisen elämän ei kuulu lapset ja lapsiperhearki millään tavalla? Eli nähdään sitten vaan joka toinen viikko. Vai olettaako mies, että tämä lapseton nainen osallistuu siihen lasten arkeen jollain tavalla?
🇺🇦🇮🇱
Mun miehen exä on tehny meidän elämästä niin helvettiä, että voin sanoa etten uudestaan lähtisi