Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Suomalaiset kuolevat nuorempina kuin ennen. Syynä lihavuus. Mitä järkeä lihottaa itsensä nuorena hautaan? 🍩🍪🍧🍔🍟🍕🌭🥤

Vierailija
12.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20136319

"On todennäköistä, että yli satavuotiaiden määrä kääntyy laskuun tulevaisuudessa. Syynä on lihavuuden yleistyminen. Tämän hetken satavuotiailla on ollut selvästi vähemmän lihavuutta kuin nykyaikuisilla."

Hiljaiseksi vetää. Mikä järki tuossa nykyajan itsensälihottamisvillityksessä on? Ainakin eläkepäivät jää näkemättä.

Kommentit (458)

Vierailija
341/458 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kuolevat yhä nuorempina koska perusterveydenhoito on alas ajettu ja sairauksien toteaminen viivästyy jopa vuosilla ja hoitoa ei sää välttämättä ollenkaan. Tämä on se oikea syy. 

Ei terveydenhoitoa(mikä on peruspalvelu sivistysmaissa) = Kansalaisten kuolemat lisääntyvät. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä. 

Höpö höpö......sosialisti suomalaiset kuvittelevat että ihmisellä itsellään ei ole mitään vastuuta omasta terveydestään. Lihavuus on riski lähes kaikissa sairauksissa mm.syövät, sydän ja verisuoni sairauksissa jne. Vihanneksia lautaselle ja kävelylenkille.

Vierailija
342/458 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden suurin syy.Ruoka.Ei toki aina kun on sairauksiaKin.Miks mainostellaan roskaruokia,sairastuttaa.Pitäs kieltää.Eikä nuo rehutkaan terv.ole saati muu.Syövät lisääntyy ,osteoporoosi.Nyt mennään huonoon suuntaan ruokien kanssa.Dm2lisäänty.Dm1,tulee jos tullakseen.Edelleen ruoka teollisuus on asiantuntijoiden myynti kehujina.Vaikka he toteis ei pitäisi syödä. Pitää saada myydyksi.Itse tekee ruokaa,tietää mitä syö..

Ei se mainos sitä ruokaa suuhun tunge. Ongelma on siinä kädessä joka valitsee sen roskamössön vihannesosaston sijaan

Idiootti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
344/458 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ainakaan halua elää jotain 90 tai 100-vuotiaaksi. Olen nyt 66v ja ei i yhtään harmita vaikka huomenna kuolis. Mieluummin lyhyt ja mukava elämä kuin pitkä kituuttaminen.

Vierailija
345/458 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta on tullut ajanvietettä ja huvittelua. Ennen ruoka oli vain energiankulutuksen korvaamista uudella energialla. 

Vierailija
346/458 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkini kuoli 97-vuotiaana ja totesi ennen kuolemaansa "ei kenenkään pitäisi näin kauan elää". Ei siinä en itse ole ylipainoinen. Mutta en tiedä onko 100-vuotiaaksi eläminen automaattisesti mikään ideaali.

Vierailija
347/458 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, 95-vuotias sukulaiseni ihmettelee, miksi hänen pitää näin kauan elää. 

Vierailija
348/458 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse en ainakaan halua elää jotain 90 tai 100-vuotiaaksi. Olen nyt 66v ja ei i yhtään harmita vaikka huomenna kuolis. Mieluummin lyhyt ja mukava elämä kuin pitkä kituuttaminen.

hullu ajatus että pitkä elämä olis kituuttamista. pitkä-ikäillä usein on enemmän niitä terveempiä vuosia, niiden kuvittelisi olevan se mikä merkitsee

Vierailija
349/458 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja tee sinä samoin, ap!

Vierailija
350/458 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ketju oli poistettu kun painoin enteriä, joten laitan tähän kun kirjoitin jo niin pitkästi. Rasittaa ihan sikana tuo ketjujen poistelu, ei tahdo viitsiä edes kirjoittaa enää mitään kun aina kun painaa enteriä niin etsimääsi ei voi näyttää 😡

Perheen poika oli lihava ikävuodet 8-14. Äitinsä lihava ja liikkumaton, ei oikein halunnut pojalle liikuntaharrastuksia eikä liikkunut itse pojan kanssa. Pojalla oli rajoittamaton pääsy ruokavarastoihin ja söi jatkuvasti ns huvikseen äidin luona. Söivät myös usein mäkkäriruokaa tms. Äidillä oma salainen herkkulaatikko jonka olemassaolon poika tiesi. Näin poika oppi myös itse salaamaan suklaapatukoitaan. Kääreitä löytyi patjan alta ja repusta. 

Haki patonkeja ja herkkuja omilla rahoillaan, ja lainasi rahaa kavereiltaan. Kaverit myös tarjosivat. Äiti kuskasi lasta joka paikkaan.

Isännluona liikuttiin, ja harrastettiin liikuntaa, syötiin terveellisesti eikä kuskattu mihinkään siksi ettei poika jaksanut. Pakko oli lähteä kävelylle ja potkimaan palloa ja uimaan. Isä järjesti myös pojalle äidin vastusteluista huolimatta liikuntaharrastuksen jonne pyöräiltiin. Isä myös samassa harrastuksessa joten kaveri oli aina mukana.

nyt poika on 17 eikä ole enää muutamaan vuoteen ollut lihava, vaan liikkuva nuori mies joka jaksaa ja pystyy. Hyvin paljon on tekemistä sillä miten kotona opitaan olemaan. Lihavuus tulee siitä liikkumattomuuden ja porsastelun kulttuurista joka kotona vallitsee

Vierailija
351/458 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetin persuretardi haluaa elää 100 vuotiaaksi?

Sinun velvollisuutesi on tehdä 90 vuotta töitä jotta tuhdimmat syöttöporsaat eivät näe nälkää.

Vierailija
352/458 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runollista: liihottaa nuorena hautaan.

Vierailija
353/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh

hyh hyh

Vierailija
354/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

röh röh röh

Vierailija
355/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖH ÖH ÖH

Vierailija
356/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄH ÄH ÄH

Vierailija
357/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUH UH UH

Vierailija
358/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP UP UP UP UP

Vierailija
359/458 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄP ÄP ÄP ÄP ÄP

Vierailija
360/458 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua verorahoistani maksaa kenenkään syöpähoitoja. 

Ei se mitään. Ei oo pakko haluta. On monia asioita joita minä en haluaisi verorahoillani maksaa, mutta kun se on niin ettei sulta, eikä myöskään multa kysytä mitä me halutaan verorahoilla maksaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi