Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyään ollaan noin jumalattoman herkkähipiäisiä ja itseensä kaikesta ottavia. Se oli kysymys, ei vaatimista eikä kontrollointia.
Se juurikin oli kontrollointia ja tahditonta käyttäytymistä.
Voisitko sinä
hyvä Treffimies ensi kerralla laittaa tiukan teepaidan ja mielellään myös tiukat farkut päällesi. Kiitos.
Niin ja lisään siis sen kysymysmerkin tähän loppuun. Tuohan on vain kysymys?
Riippuu millaisessa tilanteessa, mutta omituinen. Kovin pinnallinen ja pikkutarkka kuulostaa olevan. Ja tulkitsee asiat pilkulleen. Insinööri?
Teet kuten haluat. Jos haluat välttämättä meikata niin meikkaat. Jos sinulle ei ole väliä niin jätä meikkaamatta. Toisaalta jos miehelle on tärkeää nähdä sinut meikittä, niin mikset voisi kokeilla? Joskus hän näkee sinut kuitenkin ilman meikkiä. Miksei siis heti alussa?
Noloa. Onko urpo vai kontrolloiva?
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mies määräisi minun meikkaamisesta?! Älä vaan ala tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.
En saa jutusta sellaista käsitystä, että mies määräisi mitään. Hän kysyy onko mahdollista.
Mä en ainakaan yleensä liiku ihmisten ilmoilla missään täysin ilman meikkiä. En varsinkaan mene minnekään treffipaikkaan kuten ravintolaan tai kahvilaan. Jos mies on täysijärkinen se osaa kuvitella mielessään, että ripset näyttää hieman lyhyemmiltä ja vaaleammilta ilman ripsiväriä ja iho saattaa olla oikeasti epätasaisemman värinen. Kyllä ihmisen piirteistä yleensä näkee suurinpiirtein minkälainen on, vaikka olisikin meikkiä. Ja todellakaan en suostu siihen, että varsinkaan joku tuntematon pyytää muuttamaan ulkonäköäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mies määräisi minun meikkaamisesta?! Älä vaan ala tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.
En saa jutusta sellaista käsitystä, että mies määräisi mitään. Hän kysyy onko mahdollista.
Ja jos kysyminen on määräilyä, niin miten pitäisi suhtautua naiseen joka kysyy lähdettäisiinkö käymään elokuvissa tai vaikka kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kysyminen on määräilyä, niin miten pitäisi suhtautua naiseen joka kysyy lähdettäisiinkö käymään elokuvissa tai vaikka kaupassa?
Jos kysyminen on vaan kysymistä niin miten suhtaudut siihen kun Jaska ihan vähän vaan kysyy sua vessakoppiin hinuttaa kakkoseen?
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsen tuota niin että sulla on vaan ollu hirveet sotamaalaukset (=liikaa pakkelia). Liika pakkelikerros ei kaunista ketään. Mies taitaa tykätä luonnollisemmista naisista.
Luehan se kirjoitus, ei ollut paljoa meikkiä.
En suostuisi ja jos se ei miiehelle käy, niin voidaan olla tapaamatta kokonaan. Kyllä maailmassa miehiä riittää, ei tarvitse joka urpon pillin mukaan tanssia.
Joku manipuloija, joka lopulta eristää sinut ystävistäsi ja perheestäsi.
Kokeilee kepillä jäätä, alatko hyppimään hänen pillinsä mukaan. Äijä mäkeen ja uutta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ukko on joko täysi autisti tai narsisti ajamassa sinua ansaan. Skippaisin, kun en kumpaakaan noista haluaisi deittailla.
Voi se olla myös maalta kotoisin. Maalaiset on ihan saamarin kummallisia siis oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko on joko täysi autisti tai narsisti ajamassa sinua ansaan. Skippaisin, kun en kumpaakaan noista haluaisi deittailla.
Voi se olla myös maalta kotoisin. Maalaiset on ihan saamarin kummallisia siis oikeesti.
Eli autisti.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa.
Miksi yrität kuulostaa kuin kolme eri sorttia olisi jotenkin vähän meikkausta?
Vierailija kirjoitti:
Jos totta, niin mänttihän se tyyppi on. Luiskaan.
Samaa mieltä, luiskaan. Oikeasti. Jos tuolla taajuudella urpoilee noin varhaisessa vaiheessa kun tosiaan ollaan vielä kohteliaisuus-zonella niin arvaahan vaan mihin suuntaan se siitä kehittyy kun välit muuttuvat rennommiksi. Kunnioita itseäsi ap ja ohita tuollainen pölvästi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Eli ilkeyttä tai tyhmyyttä, tykkäätkö jommastakummasta? Jos et, niin feidaa äkkiä tuo typerys. Pahimmassa tapauksessa se on vielä vaarallinenkin ja parhaimmillaan aiheuttaa katkeran pettymyksen. Eihän paljon selvemmin voi punaista lippua heiluttaa kun noin tökerösti avautuu heti alussa. Kyllä sä löydät jonkun fiksun ihmisen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, että minkä takia miehet eivät meikkaa itseään?
Aikoinaan meikkasivat. Yläluokkaset. Samoin käyttivät korkokenkiä korostamaan pohkeitaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos näitte sotamaalauksessa, pyytäisin itsekin hieman luonnollisempaa lookia seuraavalla kerralla.
Meikkaaminen on mennyt nykyään aivan överiksi tietyissä piireissä.
Ap kertoi kyllä, miten oli meikannut. Kaukana sotamaalauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehet edes huomaa mitään ripsivärejä ja jos kulmia on vähän värjätty.
Jos mies kiinnittää meikkiin huomiota niin sitä on jo "pikkuisen" enemmän lätkityy naamaan.
Eipä ne miehet todellakaan aina tajua, onko meikkiä vai ei. Määrällä ei ole väliä.
Nuorempana seukkasin kaverin kanssa, joka oli aiemmin seukannut samassa kaveripiirissä toisen kanssa. Tämä toinen oli tunnettu siitä, että hällä oli aina paksu silmämeikki. Ripset paksut ja tönköt ja mustaa kajalia tmv.
Kun me aloimme seurustella, meikkasin poikkiksen nähden. Sillai kevyesti, nuorena ei paljoa tarvinnut laittaa. Poikkis kysyi, miksi meikkaan. Et voisin ottaa esimerkkiä tästä hänen exästä (virhe jo sinänsä!!) kun hänkään ei meikkaa. Menin ihan sanattomaksi. Kun en ymmärtänyt väitettä. Myöhemmin on selvinnyt, et tää nainen meikkaa aina ennenkuin kukaan muu herää. Hänellä on siis saunailloissakin täysmeikki koko ajan.